Procedura s cedulemi na konečné tramvaje cca r. 1939/40
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Procedura s cedulemi na konečné tramvaje cca r. 1939/40
V těch poptávaných letech 1939 zbývalo ještě dost konečných jen s úvratí? A vypravovaly se tam jen sólo vozy, nebo se i stále manipulovalo s vlečňáky?
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Procedura s cedulemi na konečné tramvaje cca r. 1939/40
Dvě dvojice se zkoušely, ale víc toho nebylo a i tyhle dvojičky skončily jako vlečňáky.P_V píše: ↑30.12.2023 20:23Jezdily dvojičky motorových vozů? Se sdruženým řízením? To neznám...trainzjohny píše: ↑30.12.2023 12:55Při otáčení směru pak řidič spolu s klikou šli na druhý konec vozu (v případě dvojičky do druhého).
Byl vlečňák a ten se musel vypřáhnout a objet.
Re: Procedura s cedulemi na konečné tramvaje cca r. 1939/40
Jezdily dvojičky motorových vozů? Se sdruženým řízením? To neznám...trainzjohny píše: ↑30.12.2023 12:55Při otáčení směru pak řidič spolu s klikou šli na druhý konec vozu (v případě dvojičky do druhého).
Byl vlečňák a ten se musel vypřáhnout a objet.
Re: Procedura s cedulemi na konečné tramvaje cca r. 1939/40
Skvělé, díky!
Ano, jde o případ kusé koleje bez smyčky. Jak složité bylo otočit kladku? Když byly dva vozy (jako na fotce), byl postup nejdřív spuštění kladky dolu na původním předním a pak připojením kladky na novém předním voze?
Ano, jde o případ kusé koleje bez smyčky. Jak složité bylo otočit kladku? Když byly dva vozy (jako na fotce), byl postup nejdřív spuštění kladky dolu na původním předním a pak připojením kladky na novém předním voze?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Procedura s cedulemi na konečné tramvaje cca r. 1939/40
Nedělal to řidič, ale průvodčí, otočily se cedule na čelech (na každé straně tabule byla jedna konečná), případně i šipky na bočních cedulích, pokud tam byly.maara_p píše: ↑30.12.2023 12:49Dobrý den, dělám si rešerše pro jeden komiks a chci požádat místní znalce o informace o proceduře, kterou prováděl řidič tramvají v letech 1939\40 na konečné. Jde mi konkrétně o ceduli s označením trasy: představuju si to správně, že vždycky na konečné řidič šel a ručně ceduli vyměnil? Tzn. v případě linky 5 po příjezdu do konečné v Hlubočepích vyměnil ceduli "Hlubočepy" za ceduli "Hloubětín"? A pak prostě v případě dvojčitých vozů přešel do kabinky na opačném konci a odjel? Byly tam ještě další činnosti, nebo se to dalo zvládnout celkem rychle?
Budu vděčný za jakékoliv bližší info.
Na konečné také musela otočit kladka do správného směru jízdy, pokud výjimečně nebyla smyčka jako dnes. Při otáčení směru pak řidič spolu s klikou šli na druhý konec vozu (v případě dvojičky do druhého). Kontrolér který se nepoužíval nebyl osazen klikou, tak plnila roli "klíčků od vozu".
Procedura s cedulemi na konečné tramvaje cca r. 1939/40
Dobrý den, dělám si rešerše pro jeden komiks a chci požádat místní znalce o informace o proceduře, kterou prováděl řidič tramvají v letech 1939\40 na konečné. Jde mi konkrétně o ceduli s označením trasy: představuju si to správně, že vždycky na konečné řidič šel a ručně ceduli vyměnil? Tzn. v případě linky 5 po příjezdu do konečné v Hlubočepích vyměnil ceduli "Hlubočepy" za ceduli "Hloubětín"? A pak prostě v případě dvojčitých vozů přešel do kabinky na opačném konci a odjel? Byly tam ještě další činnosti, nebo se to dalo zvládnout celkem rychle?
Budu vděčný za jakékoliv bližší info.
Budu vděčný za jakékoliv bližší info.