Stránka 1 z 1

Re: Procedura s cedulemi na konečné tramvaje cca r. 1939/40

Napsal: 31.12.2023 11:44
od P_V
V těch poptávaných letech 1939 zbývalo ještě dost konečných jen s úvratí? A vypravovaly se tam jen sólo vozy, nebo se i stále manipulovalo s vlečňáky?

Re: Procedura s cedulemi na konečné tramvaje cca r. 1939/40

Napsal: 30.12.2023 20:59
od trainzjohny
P_V píše:
30.12.2023 20:23
trainzjohny píše:
30.12.2023 12:55
Při otáčení směru pak řidič spolu s klikou šli na druhý konec vozu (v případě dvojičky do druhého).
Jezdily dvojičky motorových vozů? Se sdruženým řízením? To neznám...
Byl vlečňák a ten se musel vypřáhnout a objet.
Dvě dvojice se zkoušely, ale víc toho nebylo a i tyhle dvojičky skončily jako vlečňáky.

Re: Procedura s cedulemi na konečné tramvaje cca r. 1939/40

Napsal: 30.12.2023 20:23
od P_V
trainzjohny píše:
30.12.2023 12:55
Při otáčení směru pak řidič spolu s klikou šli na druhý konec vozu (v případě dvojičky do druhého).
Jezdily dvojičky motorových vozů? Se sdruženým řízením? To neznám...
Byl vlečňák a ten se musel vypřáhnout a objet.

Re: Procedura s cedulemi na konečné tramvaje cca r. 1939/40

Napsal: 30.12.2023 13:17
od maara_p
Skvělé, díky!
Ano, jde o případ kusé koleje bez smyčky. Jak složité bylo otočit kladku? Když byly dva vozy (jako na fotce), byl postup nejdřív spuštění kladky dolu na původním předním a pak připojením kladky na novém předním voze?
IMG_3303.jpeg

Re: Procedura s cedulemi na konečné tramvaje cca r. 1939/40

Napsal: 30.12.2023 12:55
od trainzjohny
maara_p píše:
30.12.2023 12:49
Dobrý den, dělám si rešerše pro jeden komiks a chci požádat místní znalce o informace o proceduře, kterou prováděl řidič tramvají v letech 1939\40 na konečné. Jde mi konkrétně o ceduli s označením trasy: představuju si to správně, že vždycky na konečné řidič šel a ručně ceduli vyměnil? Tzn. v případě linky 5 po příjezdu do konečné v Hlubočepích vyměnil ceduli "Hlubočepy" za ceduli "Hloubětín"? A pak prostě v případě dvojčitých vozů přešel do kabinky na opačném konci a odjel? Byly tam ještě další činnosti, nebo se to dalo zvládnout celkem rychle?
Budu vděčný za jakékoliv bližší info.
Nedělal to řidič, ale průvodčí, otočily se cedule na čelech (na každé straně tabule byla jedna konečná), případně i šipky na bočních cedulích, pokud tam byly.
Na konečné také musela otočit kladka do správného směru jízdy, pokud výjimečně nebyla smyčka jako dnes. Při otáčení směru pak řidič spolu s klikou šli na druhý konec vozu (v případě dvojičky do druhého). Kontrolér který se nepoužíval nebyl osazen klikou, tak plnila roli "klíčků od vozu".

Procedura s cedulemi na konečné tramvaje cca r. 1939/40

Napsal: 30.12.2023 12:49
od maara_p
Dobrý den, dělám si rešerše pro jeden komiks a chci požádat místní znalce o informace o proceduře, kterou prováděl řidič tramvají v letech 1939\40 na konečné. Jde mi konkrétně o ceduli s označením trasy: představuju si to správně, že vždycky na konečné řidič šel a ručně ceduli vyměnil? Tzn. v případě linky 5 po příjezdu do konečné v Hlubočepích vyměnil ceduli "Hlubočepy" za ceduli "Hloubětín"? A pak prostě v případě dvojčitých vozů přešel do kabinky na opačném konci a odjel? Byly tam ještě další činnosti, nebo se to dalo zvládnout celkem rychle?
Budu vděčný za jakékoliv bližší info.