Re: Procedura s cedulemi na konečné tramvaje cca r. 1939/40
Napsal: 31.12.2023 11:44
V těch poptávaných letech 1939 zbývalo ještě dost konečných jen s úvratí? A vypravovaly se tam jen sólo vozy, nebo se i stále manipulovalo s vlečňáky?
Jediné fórum, které je v úpadku!
https://tram-forum.prazsketramvaje.cz/
https://tram-forum.prazsketramvaje.cz/viewtopic.php?f=16&t=1822
Dvě dvojice se zkoušely, ale víc toho nebylo a i tyhle dvojičky skončily jako vlečňáky.P_V píše: ↑30.12.2023 20:23Jezdily dvojičky motorových vozů? Se sdruženým řízením? To neznám...trainzjohny píše: ↑30.12.2023 12:55Při otáčení směru pak řidič spolu s klikou šli na druhý konec vozu (v případě dvojičky do druhého).
Byl vlečňák a ten se musel vypřáhnout a objet.
Jezdily dvojičky motorových vozů? Se sdruženým řízením? To neznám...trainzjohny píše: ↑30.12.2023 12:55Při otáčení směru pak řidič spolu s klikou šli na druhý konec vozu (v případě dvojičky do druhého).
Nedělal to řidič, ale průvodčí, otočily se cedule na čelech (na každé straně tabule byla jedna konečná), případně i šipky na bočních cedulích, pokud tam byly.maara_p píše: ↑30.12.2023 12:49Dobrý den, dělám si rešerše pro jeden komiks a chci požádat místní znalce o informace o proceduře, kterou prováděl řidič tramvají v letech 1939\40 na konečné. Jde mi konkrétně o ceduli s označením trasy: představuju si to správně, že vždycky na konečné řidič šel a ručně ceduli vyměnil? Tzn. v případě linky 5 po příjezdu do konečné v Hlubočepích vyměnil ceduli "Hlubočepy" za ceduli "Hloubětín"? A pak prostě v případě dvojčitých vozů přešel do kabinky na opačném konci a odjel? Byly tam ještě další činnosti, nebo se to dalo zvládnout celkem rychle?
Budu vděčný za jakékoliv bližší info.