Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
K článku o preferenci na Výtoni.
Autor udává, že první semafor SSZ Výtoň, na křižovatce Vnislavova x Rašínovo nábřeží, zdržuje asi 65% tramvají. Podle mě, by ale při troše dobré vůle mohla tramvaje vůbec nezdržovat.
Z boční ulice jde pro IAD odbočit stejně pouze vpravo, směrem do centra. Na opačnou stranu to nejde, stejně tak jako nejde odbočit z hlavní do této ulice a to nejen proto, že je jednosměrná. Mezi jízdním pruhem z centra a tramvajovým pásem jsou totiž osazeny klemfixy, které fyzicky brání v tomto úkonu. Proto tramvaj jedoucí směrem do centra nemá kolizi s ničím, vyjma přechodu pro chodce, který je ale stejně pouze na poptávku tlačítkem a dle mého názoru není ani extra moc využívaný.
Z toho vyplývá, že tramvaj by mohla mít téměř stále signál volno, aniž by to čemukoliv vadilo. Ostatně stejně tomu je i na druhou stranu z centra, tam jsem ještě stůj nikdy nezažil....
Byl by zde možná problém v okamžiku, kdyby si chodec navolil přecházení a v cestě mu stála tramvaj, která by vyčkávala na druhém SSZ. I toto by se ale určitě dalo ošetřit úpravou, že by zde tedy stále nebylo volno, ale před každým volnem na následujícím SSZ, ať rovně či doprava, by zde volno bylo a tramvaj by byla upřednostněna i před chodci.
Jedu-li zde občas se zkušební jízdou, vždy si tohle říkám, protože je mi stávající stav naprosto nepochopitelný. Dívat se, jak mám o pár metrů dál volno pro odbočení vpravo a přitom musím naprosto zbytečně stát zde, to je fakt smutné.
Autor udává, že první semafor SSZ Výtoň, na křižovatce Vnislavova x Rašínovo nábřeží, zdržuje asi 65% tramvají. Podle mě, by ale při troše dobré vůle mohla tramvaje vůbec nezdržovat.
Z boční ulice jde pro IAD odbočit stejně pouze vpravo, směrem do centra. Na opačnou stranu to nejde, stejně tak jako nejde odbočit z hlavní do této ulice a to nejen proto, že je jednosměrná. Mezi jízdním pruhem z centra a tramvajovým pásem jsou totiž osazeny klemfixy, které fyzicky brání v tomto úkonu. Proto tramvaj jedoucí směrem do centra nemá kolizi s ničím, vyjma přechodu pro chodce, který je ale stejně pouze na poptávku tlačítkem a dle mého názoru není ani extra moc využívaný.
Z toho vyplývá, že tramvaj by mohla mít téměř stále signál volno, aniž by to čemukoliv vadilo. Ostatně stejně tomu je i na druhou stranu z centra, tam jsem ještě stůj nikdy nezažil....
Byl by zde možná problém v okamžiku, kdyby si chodec navolil přecházení a v cestě mu stála tramvaj, která by vyčkávala na druhém SSZ. I toto by se ale určitě dalo ošetřit úpravou, že by zde tedy stále nebylo volno, ale před každým volnem na následujícím SSZ, ať rovně či doprava, by zde volno bylo a tramvaj by byla upřednostněna i před chodci.
Jedu-li zde občas se zkušební jízdou, vždy si tohle říkám, protože je mi stávající stav naprosto nepochopitelný. Dívat se, jak mám o pár metrů dál volno pro odbočení vpravo a přitom musím naprosto zbytečně stát zde, to je fakt smutné.
Semafory na blikačku
Ohledně Masaryčky jednoznačně souhlasím s Martinem Šubrtem. Semafor je v noci zapnutý zbytečně, stejně jako spousta dalších v Praze. Na spoustě míst to zdržuje provoz, zvyšuje hlučnost, exhalace... Řešení s blikačkou je pro autobusy na Masaryčce jednoduché a účinné.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otázka...
Myslím, že je ještě jedno řešení. Od 22:00 do 6:00 SSZ vypnout na blikající žlutou a na koleje napsat BUS ...Káem píše:Nevím pořádně kam, ale tady to není takové frekventované a trošku k tématu to je.
Před časem někde byl odkaz na DP-Arénu, kde se píše , jak to mají složité řidiči nočních busů, odbočujících z Havlíčkovy do Hybernské, protože jedou po kolejích a na čočkách signál vlevo nepadá.
Koukal jsem se tam na to, a zajímalo by mě, proč nejde jedno z řešení:
1) vložit tam signál "vlevo" jen od 0,00 do 5,00
2) dodatková tabulka: autobusy vlevo se řídí signálem pro silniční motorová vozidla (tedy "zelenou")
3) oddělat 5 metrů té voloviny co tam leží a bus si po odstanicování přejede z kolejí do pásu pro auta a je vyřešeno
4) vést noční linky směr Hl.n. také Dlážděnou a přes Gorkáč.
Trošku chci připrudit, přiznávám, ale fakt by mě zajímal nějaký odborník, který lidsky vysvětlí, proč ani jedno z řešení nejde udělat do tejdne od zjištění nedostatku.

- Káem
- Uživatel
- Příspěvky: 904
- Registrován: 03.11.2006 15:32
- Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otázka...
Jasně, to předpokládám. A pokusil se někdo jednat s policií? No a změna linkového vedení (bod 4)?pan Vedoucí píše:Veškeré úpravy signalizačních plánů je nutné doplnit místním šetřením a podléhají souhlasu Policie čR. A ta, jak známo a mnozí diskutující jistě doplní je v tomto ohledu nepřekonatelná.
- pan Vedoucí
- Uživatel
- Příspěvky: 209
- Registrován: 07.12.2006 10:23
- Bydliště: Praha
Re: Otázka...
Veškeré úpravy signalizačních plánů je nutné doplnit místním šetřením a podléhají souhlasu Policie čR. A ta, jak známo a mnozí diskutující jistě doplní je v tomto ohledu nepřekonatelná.
- Káem
- Uživatel
- Příspěvky: 904
- Registrován: 03.11.2006 15:32
- Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
- Kontaktovat uživatele:
Otázka...
Nevím pořádně kam, ale tady to není takové frekventované a trošku k tématu to je.
Před časem někde byl odkaz na DP-Arénu, kde se píše , jak to mají složité řidiči nočních busů, odbočujících z Havlíčkovy do Hybernské, protože jedou po kolejích a na čočkách signál vlevo nepadá.
Koukal jsem se tam na to, a zajímalo by mě, proč nejde jedno z řešení:
1) vložit tam signál "vlevo" jen od 0,00 do 5,00
2) dodatková tabulka: autobusy vlevo se řídí signálem pro silniční motorová vozidla (tedy "zelenou")
3) oddělat 5 metrů té voloviny co tam leží a bus si po odstanicování přejede z kolejí do pásu pro auta a je vyřešeno
4) vést noční linky směr Hl.n. také Dlážděnou a přes Gorkáč.
Trošku chci připrudit, přiznávám, ale fakt by mě zajímal nějaký odborník, který lidsky vysvětlí, proč ani jedno z řešení nejde udělat do tejdne od zjištění nedostatku.
Před časem někde byl odkaz na DP-Arénu, kde se píše , jak to mají složité řidiči nočních busů, odbočujících z Havlíčkovy do Hybernské, protože jedou po kolejích a na čočkách signál vlevo nepadá.
Koukal jsem se tam na to, a zajímalo by mě, proč nejde jedno z řešení:
1) vložit tam signál "vlevo" jen od 0,00 do 5,00
2) dodatková tabulka: autobusy vlevo se řídí signálem pro silniční motorová vozidla (tedy "zelenou")
3) oddělat 5 metrů té voloviny co tam leží a bus si po odstanicování přejede z kolejí do pásu pro auta a je vyřešeno
4) vést noční linky směr Hl.n. také Dlážděnou a přes Gorkáč.
Trošku chci připrudit, přiznávám, ale fakt by mě zajímal nějaký odborník, který lidsky vysvětlí, proč ani jedno z řešení nejde udělat do tejdne od zjištění nedostatku.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6537
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Fejeton v MFDnes:
Pražské tramvaje
Asi jste zaznamenali návrh, že by byl umožněn průjezd taxíkům s klientem po tramvajovém pásu. Protože jsem se mnohokrát vyjadřoval k jízdám sanitních vozidel po tramvajových kolejích v Praze, byl jsem jedním ze zástupců řidičů tramvají požádán o vyjádření k tomuto návrhu. Poslal jsem mu svůj názor, kde jsem se k návrhu vyjádřil kladně, a zdůvodnil to tím, že nejsem přítelem preference tramvají na úkor ostatních účastníků provozu v kalamitní pražské dopravě a prvků, které zhoršují bezpečnost provozu, tzv. bílých obrubníků podél tramvajového pásu. Jak jsem zjistil z anonymní diskuse na tramvajáckém webu, nejsem kvůli tomu moc oblíben a vysloužil jsem si za to ostrou kritiku. Považuji takovouto anonymitu za zbabělost. Vlastně ani nevím, čím jsem se jich dotkl, že jsou někteří ve svých anonymních příspěvcích tak agresivní. Asi je podráždilo to, že souhlasím s preferencí taxíků a že jsem uvedl, že někteří lidé kritizují a nechtějí používat tramvaje, protože zapáchají znečištěnými bezdomovci nebo je využívají kapsáři.
Myslím si také, že jsem nevyjádřil názor malé skupiny obyvatel i návštěvníků Prahy, protože každé ráno a poté odpoledne vidím kolony aut vezoucích lidi do nebo z práce. Jistě o těchto lidech nelze říci, že jsou arogantní, povýšení snobové štítící se obyčejných lidí, jak jsem si za kritiku vysloužil já.
Zdeněk Schwarz, ředitel záchranné služby
Stále ty samé pohádky o bílých obrubnících zhoršujích bezpečnost provozu...
Asi panu doktorovi vadí, že tyto obrubníky pomáhají zachraňovat zdraví a životy a připravují ho tak o práci.
Jiná možnost už mě fakt nenapadá.
A jestli si něčím vysloužil svou neoblíbenost, tak právě svou arogancí, povýšeností a snahou vyjadřovat se i k věcem o kterých nemá ani to nejzákladnější povědomí.
Edit: Za přečtení stojí i další článek o kamionu pražské záchranky ilustrující "odbornost" a oblíbenost ředitele ZZSHMP v souvislosti s jeho vyjádřeními na DP-Areně.
Pražské tramvaje
Asi jste zaznamenali návrh, že by byl umožněn průjezd taxíkům s klientem po tramvajovém pásu. Protože jsem se mnohokrát vyjadřoval k jízdám sanitních vozidel po tramvajových kolejích v Praze, byl jsem jedním ze zástupců řidičů tramvají požádán o vyjádření k tomuto návrhu. Poslal jsem mu svůj názor, kde jsem se k návrhu vyjádřil kladně, a zdůvodnil to tím, že nejsem přítelem preference tramvají na úkor ostatních účastníků provozu v kalamitní pražské dopravě a prvků, které zhoršují bezpečnost provozu, tzv. bílých obrubníků podél tramvajového pásu. Jak jsem zjistil z anonymní diskuse na tramvajáckém webu, nejsem kvůli tomu moc oblíben a vysloužil jsem si za to ostrou kritiku. Považuji takovouto anonymitu za zbabělost. Vlastně ani nevím, čím jsem se jich dotkl, že jsou někteří ve svých anonymních příspěvcích tak agresivní. Asi je podráždilo to, že souhlasím s preferencí taxíků a že jsem uvedl, že někteří lidé kritizují a nechtějí používat tramvaje, protože zapáchají znečištěnými bezdomovci nebo je využívají kapsáři.
Myslím si také, že jsem nevyjádřil názor malé skupiny obyvatel i návštěvníků Prahy, protože každé ráno a poté odpoledne vidím kolony aut vezoucích lidi do nebo z práce. Jistě o těchto lidech nelze říci, že jsou arogantní, povýšení snobové štítící se obyčejných lidí, jak jsem si za kritiku vysloužil já.
Zdeněk Schwarz, ředitel záchranné služby
Stále ty samé pohádky o bílých obrubnících zhoršujích bezpečnost provozu...
Asi panu doktorovi vadí, že tyto obrubníky pomáhají zachraňovat zdraví a životy a připravují ho tak o práci.
Jiná možnost už mě fakt nenapadá.
A jestli si něčím vysloužil svou neoblíbenost, tak právě svou arogancí, povýšeností a snahou vyjadřovat se i k věcem o kterých nemá ani to nejzákladnější povědomí.
Edit: Za přečtení stojí i další článek o kamionu pražské záchranky ilustrující "odbornost" a oblíbenost ředitele ZZSHMP v souvislosti s jeho vyjádřeními na DP-Areně.
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6537
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Á propos, abych nepominul tvrzení dr.Schwartze, že "někteří lidé, kteří zrovna moc peněz nemají, odmítají MHD jezdit a mají spočítáno, že se jim vyplatí jezdit raději starším vozem z bazaru než MHD", tak každý kdo osobní auto pro provoz po Praze používá mi jistě potvrdí, že právě toto je absolutní ekonomický nesmysl.9001 píše:U toho druhého odstavce bylo myšleno to, že tramvají nejezdí ten co má peníze na provoz po městě. Ne každý kdo má auto má peníze na to aby projezdil denně např. 200 po Praze.
Už jen povinné pojištění odpovědnosti na takovéto vozidlo totiž dosahuje částky vynaložené na roční časovu jízdenku a to neberu v potaz další výdaje na provoz vozidla (nutné opravy, pohonné hmoty, provozní náplně) a časovou ztrátu při používání IAD.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6537
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Naši řidiči jsou ohleduplní nejen k řidičům tramvají a mrzí je situace, kdy řidič tramvaje jim neumožní plynulý průjezd nebo je jiným způsobem neochotně blokuje a dokonce ohrožuje. Máme každoročně několik dopravních nehod s tramvají, která jim nedala přednost, když spěchali k nemocnému.
A proto mám já osobně za poslední půlrok na kontě tři, jen díky mé pozornosti odvrácené MU s vozidly ZZSHMP, která mi nedala přednost při jízdě křižovatkou (jedoucí pod majákem, ale bez akustického signálu, tudíž naprosto neidentifikovatelné a v rozporu se zákonem).
Počítám, že dopravních nehod vozů ZZSHMP s tramvajemi bude podstatně víc zaviněných ze strany ZZSHMP, přestože přiznávám, že podrobnou statistiku k dispozici nemám...
Představa, že vyženete lidi z jejich aut, na které mají peníze a která si koupili právě proto, aby nemuseli jezdit smradlavými a špinavými tramvajemi plné páchnoucích bezdomovců, kapsářů i úchylů, je demagogická.
Tady tak nějak "pan ředitel" pomíjí fakt, že v Praze je v současnosti poměr OA na obyvatele větší než 1, tudíž těch více než 56% občanů hlavního města využívajících denně MHD, se rekrutuje i z těch, co dle něj "mají peníze na to, aby si koupili auta právě proto, aby nemuseli jezdit smradlavými a špinavými tramvajemi plnými páchnoucích bezdomovců, kapsářů i úchylů..."
Tady jeho teorie toho, že "smradlavou a špinavou tramvají" jezdí jen ten, kdo na auto nemá, poněkud kulhá...
A proto mám já osobně za poslední půlrok na kontě tři, jen díky mé pozornosti odvrácené MU s vozidly ZZSHMP, která mi nedala přednost při jízdě křižovatkou (jedoucí pod majákem, ale bez akustického signálu, tudíž naprosto neidentifikovatelné a v rozporu se zákonem).
Počítám, že dopravních nehod vozů ZZSHMP s tramvajemi bude podstatně víc zaviněných ze strany ZZSHMP, přestože přiznávám, že podrobnou statistiku k dispozici nemám...
Představa, že vyženete lidi z jejich aut, na které mají peníze a která si koupili právě proto, aby nemuseli jezdit smradlavými a špinavými tramvajemi plné páchnoucích bezdomovců, kapsářů i úchylů, je demagogická.
Tady tak nějak "pan ředitel" pomíjí fakt, že v Praze je v současnosti poměr OA na obyvatele větší než 1, tudíž těch více než 56% občanů hlavního města využívajících denně MHD, se rekrutuje i z těch, co dle něj "mají peníze na to, aby si koupili auta právě proto, aby nemuseli jezdit smradlavými a špinavými tramvajemi plnými páchnoucích bezdomovců, kapsářů i úchylů..."
Tady jeho teorie toho, že "smradlavou a špinavou tramvají" jezdí jen ten, kdo na auto nemá, poněkud kulhá...
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
To by bylo na věčnou debatu... elektrárny zase mají mnohem větší účinnost oproti spalovacím motorům, frakční destliace ropy taky není "zadarmo". V globálním měřítku je elektřina opravdu ekologičtější.Jabberwocky píše:K tomu je ovšem nutno připočítat vytěženou krajinu, případně problém uložení jaderného odpadu. Já také nemám rád auta v ulicích, ale úplně jednoduché to s tou elektřinou zase není... Bohužel