Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 03.9.2007 15:14

9001 píše:Sice je hezký že budeš mít preferovanou MHD,ale k čemu ti to je,když nebudeš mít průjezdný křižovatky a výsledně dojde ke zdržení MHD
křižovatky jsou neprůjezdné pouze pokud řidiči IAD porušují zákon - když začne PČR toto hlídat, křižovatky budou prázdné

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10206
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 9001 » 03.9.2007 15:01

Sice je hezký že budeš mít preferovanou MHD,ale k čemu ti to je,když nebudeš mít průjezdný křižovatky a výsledně dojde ke zdržení MHD

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 03.9.2007 11:20

Ad MF: Myslíkova v roce 2008 nebo 2009, celá ulice rekonstrukce - bude tam parkování v zálivech jako v Karmelitské. Trojúhelník u Mánesa dostane navíc POUZE levý oblouk od ND do Myslíkovy, opačný směr nebude, vznikne atypická křižovatka, ale bude možné v centru ukončit linku přes Myslíkovu i z jiné strany, než d-21. Obecně je za tím snaha mít Myslíkovu k dispozici jako obratiště. Současně je i tlak na chodníkové mysy a zákaz vjezdu u zastávek Myslíkova (ale to ještě není jasné)

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Příspěvek od MF » 03.9.2007 11:03

Nejsem sice odborníkem na křižovatky a SSZ, ale myslím si, že všechno se dá řešit. Z hlediska tramvají použití oblouků asi problém nebude. Se sedmičkou by padly čočky i pro relaci Moráň - Jiráskovo, s trojkou relace most - Jiráskovo apod. Bohužel ta všudypřítomná auta nám to zde hltí a tak zahrnutí dalších cyklů (ne samosebou pevných) by kolony aut ještě prodlužovaly. Proto je zřejmě nezbytné tyto oblouky dočasně nepoužívat a v případě mimořádností informovat policii, aby počítala s problémy. Manipulační provoz (jeden vlak třeba za 15 minut) snad ale zase není takový problém - to zase tu kolonu tak neprodlouží. Dále si myslím, že Radek31 má pravdu v tom, že novými směry žádná linka asi nepovede (a to ani kdyby Myslíkovka byla renovována). Pro tyto směry asi ani nebude občasná zastávka za křižovatkou směr Jiráskovo, resp. obráceně, takže využití těchto nových směrů je vskutku jen pro mimořádné odklony či výluky. Jestli se bude Myslíkova někdy dělat a udělá se i celý trojúhelník u Mánesa, tak v případě mimořádky na Národní budou všechny linky vedeny stejně Myslíkovou a ne přes Palačák. Jedině šestka by jela přes Palačák možná s devítkou a to asi zase přes Karlák, aby se zase nezahltila Myslíkova ulice... Asi by to chtělo začít s redukcí aut v centru a připravit lidem podmínky pro cestování MHD. Nějak je nalákat na používání MHD (máme nové študované HURÁtory). Já osobně nechávám auto u metra a jedu do centra céčkem, ale kdybych měl platit za lístek 20-30 kč, tak raději jedu autem až do města, protože to samé mě stojí palivo... Jen mít kde zaparkovat. Myslím, že zavaděním placených zón nám pomůže. Uvidíme. Bohužel se musíme zatím smířit s tím, že auta tu jsou a nedělá se moc (nic) pro jejich ústup.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MOp » 03.9.2007 10:52

No třeba jednou Déčko na Modřany nějakou oklikou dojede. Koukám, že KM perlí čím dál více... :-)

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 03.9.2007 10:27

P.S: A teď mi tady trapně Káemíček píše po sms, že místo přeplněné 24, nepravidelné 118 a nepravidelné 3+17 s chybějící 21 mám používat metro a ne IAD... Jenže ono VŠESPÁSNÉ metro se v relacích, kam nejezdí, používá docela špatně.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 03.9.2007 10:11

Ad 9001: Sorry, ale docela dost tady tlučeš slámu. Víš, co jsou to kolizní směry?

Samozřejmě, že není problém pustit provoz v nových obloucích na Palačáku. Jisté omezení IAD to způsobí, ale nic tak drastického.

Problém je v tom, že spousta lidí v tomhle městě stále nechápe, že doprva je otázka priorit. Pokud chci jet komfortně gumokolem, tak si prostě počkám, protože veřejná doprava bude preferována a zatímco já budu stát v koloně, tak MHD pojede. Což se samozřejmě panu radnímu Radovanovi nelíbí, ale leckde na světě to funguje.

Řadič není argument. Dá se vyměnit za nový. Samozřejmě to něco stojí, ale pokud by město chtělo zkvalitňovat služby MHD (a zase jsme u toho Radovana), tak by nebyl problém ho pořídit. Bohužel, můj SSZ zdroj je na dovolené a tak nemohu zjistit, co je teď na Palačáku za řadič (a nakonec je mi to úplně jedno)

Mimochodem, první věc, která Absoluta donutila jezdit do práce IAD, je interval a naplněnost tramvají linky 24 během výluky na Palačáku.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10206
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 9001 » 03.9.2007 2:28

Ted je jediná možnost počkat. až to bude vše hotovo a jak bude vypadat stav křižovatky a pak následně by se měli odpovedné osoby ( pravděbodobně dispečink ) ozvat.

A vlastně jaký by byl problém se domluvit s PČR, že by provoz byl POUZE manipulační.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 03.9.2007 1:58

osobně nevidím důvod, proč pouštět do těch oblouků pravidelný provoz - žádná současná linka tam nepatří (Myslíkova je ve strašném stavu a navíc 3 se 14 potřebují jet na Karlák, kvůli cestě z Modřan a Buranova na I.P.P a Nám. Míru)
ale imho by mělo být možné tam okamžitě cokoliv odklonit,nebo tam jet manipulačně (třeba výměna vozů by se tak často usnadnila) i bez laskavého povolení PČR

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10206
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 9001 » 03.9.2007 0:58

Asi PČR ví, proč tam nepustit pravidelný provoz. Vemte si že by tam v ranní špičce byly další volna pro TRAM v kolizních směrech. Tak se nehne Rašínovo nábřeží a následné blokování TRAM na Výtoni a posléze ve Svobodově ulici.

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Příspěvek od DavidD » 02.9.2007 22:57

syverin píše:A kdo vlastně vládne Praze? Magistrát, nebo PČR?
Ten co zaplatí víc :lol:

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 02.9.2007 22:56

A kdo vlastně vládne Praze? Magistrát, nebo PČR?

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Příspěvek od DavidD » 02.9.2007 21:19

Tak že to chápu dobře, když se stane nehoda na Moráni, tak tramvaje to nadále budou objíždět přes Újezd?To snad ne? :shock:

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Palačák, až bude...

Příspěvek od MOp » 02.9.2007 20:51

Nové oblouky skutečně jen manipulační a na výjimku PČR. Ohledně signalizace ledasco bude vědět Grossák, obrať se na něj přes preference.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Palačák, až bude...

Příspěvek od MF » 02.9.2007 20:25

Chtěl jsem se zeptat kapacit z oboru jak to bude s Palačákem až bude v provozu. Z různých zdrojů jsem zaslechl, že nové oblouky nebude možné běžně používat (EOV budou vypnuty na žlutý kříž a výhybky deklovány). Prý kvůli tomu, že si Policie provoz v těchto směrech nepřeje a hlavně, že není řadič nejnovější a nedokáže tolik směrů dirigovat. Takže se ptám, jak to je, jestli bude na této křižovatce panovat podobný "provoz" jako v Radlické ulici, kdy je nutné požadovat přepnutí režimu na cyklusů na křižovatkách, aby SSZ znal tramvaje, či jestli bude řadič zvládat normální navolení SSZ tím, že dojde k přestavení výhybky, či navolením kličkou :?: Absolute, Radku31, jak to bude???

Odpovědět