Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference MHD

Příspěvek od Fořtík » 03.4.2010 0:08

Díky za Povstání. Sice jsem fungování křižovatky odpozoroval pouze na jednom zatahujícím vlaku, ale vypadá to, že to funguje tak, jak má. Díky! 8-)

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference MHD

Příspěvek od Bobik » 29.3.2010 23:12

Mno, poslední dobou mi přijde že už to běhá. Každopádně zítra má zas (nebo pro změnu opět?) 22 tak se na to zaměřím více.

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Preference MHD

Příspěvek od Brejšín » 29.3.2010 21:31

No u toho kauflandu mi to přijde jako by ódbórnící z Éltóda prohodily vstupy do řadiče od přidržovacího a odhlašovacího kontaktu. Právě proto ti padne na stůj jakmile si brkneš (nezávisle na délce stanicování) a okamžitě bez vyklízecí doby to dává zelenou v kolizním směru. #-o
Rada nad zlato "Stanicuj jako druhej a na tý brnkačce měj už minimálně 50". Z:idea:

Uživatelský avatar
BerryML
Uživatel
Příspěvky: 438
Registrován: 27.3.2008 16:25
Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference MHD

Příspěvek od BerryML » 29.3.2010 20:24

Neřekl bych. I já jsem dneska obhospodařoval linku dvacet. Zajímavé bylo, že pokud jsi přijel jako třetí, nebo nedejbože další vlak a to z obou směrů, padnoucí volno propustilo i s odstanicováním dva až tři vlaky, v závislosti na množství obecenstva jízdy vyžadujícího, a potom,když jsi jel za nimi, padlo dlouhé stůj (cca 2-3 min.) vyjma chodců pro vše ostatí, tj. auta i TRAM. Následně opět dlouhé volno... během 4 kol jsem to zažil dvakrát. Dvakrát se mi podařilo dostat se ze Šárky na Dejvickou v čase.... Ty nový světla na Evropský jsou tedy opravdu suprový... Ale zpět k tématu, oproti původnímu stavu, žě tě to odhlásilo z křižovatky, tentokrát tě to před tím dlouhým stůj opět samo navolilo, takže bych to viděl na pevnej program... :( Taky v tom asi hraje roli přestupní filozofie Ropidích JŘ... :evil:

Uživatelský avatar
KGX 63
Uživatel
Příspěvky: 470
Registrován: 30.1.2007 13:16
Bydliště: jižní konečná metra C

Re: Preference MHD

Příspěvek od KGX 63 » 29.3.2010 11:36

MOp píše:Pražský hrad i dnes katastrofa, obzvláste ridic, se kterym jsem jel - evidentne nevedel, k cemu klicka slouzi a jak ***** vyckaval 2 minuty az pojede protijedouci tramvaj.. a vubec mu nevadilo, ze ma za sebou dalsi 3 vlaky..
Tak v tomhle případě je závada evidentně mezi sedačkou a panelem :lol:

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference MHD

Příspěvek od MOp » 29.3.2010 11:32

Pražský hrad i dnes katastrofa, obzvláste ridic, se kterym jsem jel - evidentne nevedel, k cemu klicka slouzi a jak ***** vyckaval 2 minuty az pojede protijedouci tramvaj.. a vubec mu nevadilo, ze ma za sebou dalsi 3 vlaky..

Uživatelský avatar
KGX 63
Uživatel
Příspěvky: 470
Registrován: 30.1.2007 13:16
Bydliště: jižní konečná metra C

Re: Preference MHD

Příspěvek od KGX 63 » 29.3.2010 11:29

Grossák píše:Jsou tam ty problémy ještě pořád, nebo už je to OK? Vím, že SSZ funguje systémově dobře, mohlo by se jednat o závadu. Díky za info.
Bohužel, problémy stále trvají. V sobotu mi to tam 2x padlo bez varování na stůj sotva jsem se rozjel ze zastávky směr BH. Minimálně v jednom případě jsem teda netušil proč. Auto ke Kauflandu žádné nejelo a ani z opačné strany. Závada je docela možná, v opačném směru jsem toto ani jednou nezaznamenal.

Zato ta parodie u Hradu mi pije krev čím dál tím víc. V pátek jsme tam na sebe čučeli skoro dvě minuty a nikdo nikam nejel včetně aut, takže v každém směru 3-4 vlaky. Včera mě pro změnu odhlásila protijedoucí tramvajka, tak jsem "radostně" absolvoval výlet s kličkou. Nešlo by to trvale vypnout? :lol:

Dotaz k Malovance: tam se přes den preference vypíná, resp. je tam pevný cyklus? Přes noc mi přišlo, že to reagovalo dost svižně, tram projela skoro bez zastavení.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference MHD

Příspěvek od Grossák » 28.3.2010 21:45

KGX 63 píše:
Bobik píše:Tak jsem študoval ten článeček o preferencích na páteři a mám k tomu jednu poznámečku, hlavně k tomu vysvědčení - konkrétně Bělohorská x Slezanů (Obora Hvězda). Při jízdě ZC (čili z pohledu přiložené fotky) se mi opakovaně stalo, že jsem přijel do zastávky, odstanicoval, celou dobu čočky svítili na volno, ve chvíli kdy se rozjel se překlopili a padla zelená pro odb. vlevo. Protože mezi zast a SSZ moc místa není, je to akorát na to buďto to umlátit magnetama a doufat že ještě před křižovatkou, nebo to projet a doufat že nikdo z odbočujících nebude mít těžkou nohu na plynu (přesně ta situace zavřeš, podíváš se před sebe - volno, rozjedeš, hodíš vokem do zrcátka jestli ti nikdo nepadá pod tram - a už je to na stůj). Nemá někdo podobnou zkušenost, případně nebyla to jen dočasná nevolnost SSZ?
Situace popsaná naprosto přesně. Mám úplně stejnou zkušenost, ale v poslední době jsem to nezaznamenal. Asi málo jezdím "naší" metrolinku :lol:
Jsou tam ty problémy ještě pořád, nebo už je to OK? Vím, že SSZ funguje systémově dobře, mohlo by se jednat o závadu. Díky za info.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 25.3.2010 16:04

Karosák píše:Tohle vlákno mi připomnělo dvě rozkopané křižovatky:
1) Koh-i-noor, ale bohužel se opět nejspíš jednalo o šťourání se v inženýrských sítích, a to už je okolí této křižovatky rozkopáno podruhé v krátké době a stále bez vlivu na poměrně trpký chod zdejšího SSZ :?
2)Vršovická x U vršovického nádraží, kde by se mohlo jednat o rekonstrukci SSZ. Soudím dle lokálních výkopů a jejich vedení k sloupům a bednám. Neříkám, že se tam preference nehodí, ale nyní (jak Fořtík přitakal) by stačilo vyřešit nepadající volno při jízdě od Obloukové. Vůbec by Vršovická potřebovala zelenou vlnu, jak prase drbání, protože když se daří, tak je to fakt lahůdka Z:arrow: Kubáň, Slavia, Eden, Koh-i-noor (a ještě když jsou před vámo nějaké M22), Oblouková, Petrohradská, Vrš. nádraží, uff, a pak už to trochu jede...
1.) U KOH-I-NOORu loni probíhala reko pravé poloviny ulice Moskevské, teď dělají levou (v obou případech upravili cyklus kvůli z úžení výjezdu z ní do křižovatky ze dvou na jeden pruh, aby tam nezůstaly trčet BUSy) a mezitím se v okolí opravoval plynovod.

2.) SSZ u Vršovického nádraží je nejmenší problém - v obou směrech se to dá stihnout projet naráz od/do zastávky Oblouková:
- jen ZC musíš jet 50km (mimo omezení 30 v křižovatce s Petrohradskou) a mít štěstí, že v křižovatce před ostrůvkem Oblouková ZC ti nestojí na TT vlevo odbočující vozidlo (to většinou nemáš, nevyjel-li si z Nádraží Vršovice hned na začátku volna)
- ve směru DC ti padne před zastávkou Nádraží Vršovice volno do jízdy, když jedeš od začátku volna na předchozí SSZ u Petrohradské ulice (čím později tuto projíždíš, tím rychleji můžeš jet) cca 27km/h. Jinak mám odpozorováno jaký je cyklus u Petrohradské a většinou ji projíždím bez zastavení.

Větší problém vždy byl a při úpravách kvůli výkopům v okolí vzrůstá se SSZ na křižovatce KOH-I-NOOR, navíc málo kdy se podaří od ní projet bez zastavení na SSZ před Obloukovou DC (díky dvojímu křížení s vjezdem - výjezdem obratiště Čechovo nám. v ulici Minské)! Na tyto křižovatce se SSZ právě vznikají největší časové ztráty na JŘ, zejména, když před tebou jsou jiné tramvaje (většinou žel "schválně" jste za sebou opačně, než padá cyklus VPRAVO-ROVNĚ a do obou směrů stihne projet vždy jen jedna tramvaj). Tady by měla být nutně nová SSZ s preferencí TRAM, ale rozhodně lépe nastavenou než na HORNÍ PALMOVCE (tam to skoro vůbec nepouští IAD a ta následně ve směru do centra blokuje TT v předchozích křižovatkách - u ulice U Balabenky a na náměstí Na Balabence. Dnes dopoledne to tam byl přímo masakr - jednou jsem ze zastávky Balabenka ZC vyjížděl na třetí či dokonce čtvrté volno rovně, protože jinak bych tu křižovatku utěsnil úplně. Tram č.15 DC byla blokována auty a sama s nimi blokovala 3 DC, sice mezi oběmi TRAM bych projel - 3 nebyla v mém profilu, ale za 15 stály kolmo auta na mé koleji.).

A jak píšeš 6 a 24 mají velký problém hlavně již na Kubánském náměstí - většinou vyjíždí spoje jedné z těchto linek 1 či 2 minuty po druhé,a protože nástupní zastávka a délka intervalu na SSZ doleva ke Slavii je na jednu soupravu znamená, že když první z nich uteče jedno volno těsně před časem odjezdu, tak vyjíždí cca s 90 sekundovým zpožděním a ta druhá s dvojnásobným - tříminutovým!!! Závěr tedy činí, že by bylo potřeba zabudovat do této SSZ přihlášení z nástupní zastávky u obratiště.

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference MHD

Příspěvek od Fořtík » 25.3.2010 0:27

mart337 píše:No přesně tohle jsem hned na začátku po rekonstrukci hlásil na dispečink, neb se mi taky stalo, že jsem tam taky zůstal viset. Bylo mi odpovězeno, že je tam nastaven pevný režim. Tak jsem pak znovu vysvětloval, že po rekonstrukci večer tato křižovatka přežechází na navolení průjezdem (nevím, jestli je to na světla, či na smyčku ve vozovce).
Poprvé jsem šel s kličkou, podruhé jsem měl štěstí, že proti něco jelo, to jsem pak dostal na volno. Ono tam sice bývá volno navolené, ale díky noční 40 se první křižovatka stíhá s odřenýma ušima a druhá padá na stůj. Chybí tam průjezdní kontakt u druhých čoček, aby v případě nestíhání zůstala křižovatka navolená, či se volno přidrželo do projetí křižovatky.
Na světla to není, pouze videodetekce, která má na starost jízdní pruhy směrem na Pankrác vyhodnotí tramvaj vyjíždějící z podjezdu jako auto odbočující vlevo na magistrálu. Je pravda, že hned po spuštění tam problémy byly a byly shodné s těmi, co tam jsou teď. Pak se na tom zapracovalo a křižovatka šlapala jak hodinky. Pak se to zase pos... a v tomto stavu je to doteď... :roll:

Můžu říct, že výlet s kličkou mě abnormálně s*re a vidím-li něco, co se z dáli Pankráckých plání přibližuje, raději počkám, až se přiblíží natolik, aby vybral volno pro sebe, ve kterém se svezu i já... 8-)

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Preference MHD

Příspěvek od mart337 » 24.3.2010 21:20

Fořtík píše:Také v NK preferencí:

Píšu sem, hlášení na dispečink už jsem vzdal - ne, že bych nevěřil, že to předávají, ale nejspíš pak vyjede na místo někdo, komu se situace jeví, jako že je vše v pořádku. O co jde: Na křižovatce Na Pankráci x Děkanská vinice I. nefunguje předvolba pro tramvaje jedoucí od Paloučku. Přes den tam tramvaj nemá problém a volno dostane, sice nepreferované, ale dostane - jsou detekována auta jedoucí od Pankráce a tramvaj dostane volno ("sveze" se) spolu s těmito auty. Tyto auta jezdí celý den a tak tam volno pro tram přes den "padá". Problém nastává v noci a vůbec tehdy, když je slabší provoz. Na této křižovatce je v noci červená ze všech směrů a jede ten, kdo se přihlásí. Tramvaj jedoucí od Paloučku se kontaktem nepřihlásí, je přihlášena pouze svými světly jako auto odbočující vlevo. Po výběru tohoto volna pro auta křižovatka přejde opět do červené ze všech směrů. Pro výběr volna pro tramvaj je nutné jít s kličkou. Domnívám se, že pokud byl na místě někdo zkontrolovat, jak to tam funguje, tak se spokojil s tím, že tramvaj prostě volno dostane. Ano, dostane. Nepreferované a jenom přes den. Nikdo tam nejspíš nebyl v noci, kdy je problém jasně zřetelný...**03
No přesně tohle jsem hned na začátku po rekonstrukci hlásil na dispečink, neb se mi taky stalo, že jsem tam taky zůstal viset. Bylo mi odpovězeno, že je tam nastaven pevný režim. Tak jsem pak znovu vysvětloval, že po rekonstrukci večer tato křižovatka přežechází na navolení průjezdem (nevím, jestli je to na světla, či na smyčku ve vozovce).
Poprvé jsem šel s kličkou, podruhé jsem měl štěstí, že proti něco jelo, to jsem pak dostal na volno. Ono tam sice bývá volno navolené, ale díky noční 40 se první křižovatka stíhá s odřenýma ušima a druhá padá na stůj. Chybí tam průjezdní kontakt u druhých čoček, aby v případě nestíhání zůstala křižovatka navolená, či se volno přidrželo do projetí křižovatky.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference MHD

Příspěvek od Karosák » 24.3.2010 20:42

Tohle vlákno mi připomnělo dvě rozkopané křižovatky:
1) Koh-i-noor, ale bohužel se opět nejspíš jednalo o šťourání se v inženýrských sítích, a to už je okolí této křižovatky rozkopáno podruhé v krátké době a stále bez vlivu na poměrně trpký chod zdejšího SSZ :?
2)Vršovická x U vršovického nádraží, kde by se mohlo jednat o rekonstrukci SSZ. Soudím dle lokálních výkopů a jejich vedení k sloupům a bednám. Neříkám, že se tam preference nehodí, ale nyní (jak Fořtík přitakal) by stačilo vyřešit nepadající volno při jízdě od Obloukové. Vůbec by Vršovická potřebovala zelenou vlnu, jak prase drbání, protože když se daří, tak je to fakt lahůdka Z:arrow: Kubáň, Slavia, Eden, Koh-i-noor (a ještě když jsou před vámo nějaké M22), Oblouková, Petrohradská, Vrš. nádraží, uff, a pak už to trochu jede...

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference MHD

Příspěvek od Fořtík » 24.3.2010 19:24

Také v NK preferencí:

Píšu sem, hlášení na dispečink už jsem vzdal - ne, že bych nevěřil, že to předávají, ale nejspíš pak vyjede na místo někdo, komu se situace jeví, jako že je vše v pořádku. O co jde: Na křižovatce Na Pankráci x Děkanská vinice I. nefunguje předvolba pro tramvaje jedoucí od Paloučku. Přes den tam tramvaj nemá problém a volno dostane, sice nepreferované, ale dostane - jsou detekována auta jedoucí od Pankráce a tramvaj dostane volno ("sveze" se) spolu s těmito auty. Tyto auta jezdí celý den a tak tam volno pro tram přes den "padá". Problém nastává v noci a vůbec tehdy, když je slabší provoz. Na této křižovatce je v noci červená ze všech směrů a jede ten, kdo se přihlásí. Tramvaj jedoucí od Paloučku se kontaktem nepřihlásí, je přihlášena pouze svými světly jako auto odbočující vlevo. Po výběru tohoto volna pro auta křižovatka přejde opět do červené ze všech směrů. Pro výběr volna pro tramvaj je nutné jít s kličkou. Domnívám se, že pokud byl na místě někdo zkontrolovat, jak to tam funguje, tak se spokojil s tím, že tramvaj prostě volno dostane. Ano, dostane. Nepreferované a jenom přes den. Nikdo tam nejspíš nebyl v noci, kdy je problém jasně zřetelný...**03

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Preference MHD

Příspěvek od pawel » 15.3.2010 16:38

v rámci preference tram bych uvítal tramvajové bumlíky okolo křižovatky malovanka a v přilehlých oblastech. zejména v ul. dlabačov zc, a to co nejdelší úsek před křižovatkou s myslbekovou.

Uživatelský avatar
KGX 63
Uživatel
Příspěvky: 470
Registrován: 30.1.2007 13:16
Bydliště: jižní konečná metra C

Re: Preference MHD

Příspěvek od KGX 63 » 11.3.2010 21:42

Bobik píše:Tak jsem študoval ten článeček o preferencích na páteři a mám k tomu jednu poznámečku, hlavně k tomu vysvědčení - konkrétně Bělohorská x Slezanů (Obora Hvězda). Při jízdě ZC (čili z pohledu přiložené fotky) se mi opakovaně stalo, že jsem přijel do zastávky, odstanicoval, celou dobu čočky svítili na volno, ve chvíli kdy se rozjel se překlopili a padla zelená pro odb. vlevo. Protože mezi zast a SSZ moc místa není, je to akorát na to buďto to umlátit magnetama a doufat že ještě před křižovatkou, nebo to projet a doufat že nikdo z odbočujících nebude mít těžkou nohu na plynu (přesně ta situace zavřeš, podíváš se před sebe - volno, rozjedeš, hodíš vokem do zrcátka jestli ti nikdo nepadá pod tram - a už je to na stůj). Nemá někdo podobnou zkušenost, případně nebyla to jen dočasná nevolnost SSZ?
Situace popsaná naprosto přesně. Mám úplně stejnou zkušenost, ale v poslední době jsem to nezaznamenal. Asi málo jezdím "naší" metrolinku :lol:

Odpovědět