Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Palačák, až bude...

Příspěvek od MF » 02.9.2007 20:25

Chtěl jsem se zeptat kapacit z oboru jak to bude s Palačákem až bude v provozu. Z různých zdrojů jsem zaslechl, že nové oblouky nebude možné běžně používat (EOV budou vypnuty na žlutý kříž a výhybky deklovány). Prý kvůli tomu, že si Policie provoz v těchto směrech nepřeje a hlavně, že není řadič nejnovější a nedokáže tolik směrů dirigovat. Takže se ptám, jak to je, jestli bude na této křižovatce panovat podobný "provoz" jako v Radlické ulici, kdy je nutné požadovat přepnutí režimu na cyklusů na křižovatkách, aby SSZ znal tramvaje, či jestli bude řadič zvládat normální navolení SSZ tím, že dojde k přestavení výhybky, či navolením kličkou :?: Absolute, Radku31, jak to bude???

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 18.8.2007 18:26

OK, asi oba víme o jaké firmě a o jakém člověku je řeč a tak bych to ve veřejné zóně internetu moc nepitval, bohužel osob schopných navrhovat SSZ je málo a tak se tahle situace moc brzo nezmění.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 17.8.2007 17:34

Absolut píše:Radku, nevím odkud bereš tyhle informace, já bych spíš řekl, že ten člověk má velice dobré kontakty a tím pádem i dobré kšefty aniž by bylo nutné, že vše běhá OK.
podívej, pokud je jeden člověk odpovědný za prasárny typu Výtoň, trojice zmršených SSZ u zast. Hellichova atd., tak je to d.ebil a to mi nikdo nevymluví
ano, vím, že to asi nedělal on, ale někdo z jeho poskoků - ale on dostal zakázku, tak to má odevzdat v pořádku a to, že má kontakty na PČR na tom snad nic nemění

kdybych já dělal svojí práci tak lajdácky jako on, tak je na kolejích hromada mrtvol :-(

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 17.8.2007 17:05

Radku, nevím odkud bereš tyhle informace, já bych spíš řekl, že ten člověk má velice dobré kontakty a tím pádem i dobré kšefty aniž by bylo nutné, že vše běhá OK.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 17.8.2007 16:26

Iamgoode máš 100% pravdu, ale řeknu ti důvod, proč to nejde změnit - program SSZ tam dělal neschopný d.ebil a ten svojí chybu nikdy neuzná - stačí to?

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 17.8.2007 16:15

K článku o preferenci na Výtoni.
Autor udává, že první semafor SSZ Výtoň, na křižovatce Vnislavova x Rašínovo nábřeží, zdržuje asi 65% tramvají. Podle mě, by ale při troše dobré vůle mohla tramvaje vůbec nezdržovat.
Z boční ulice jde pro IAD odbočit stejně pouze vpravo, směrem do centra. Na opačnou stranu to nejde, stejně tak jako nejde odbočit z hlavní do této ulice a to nejen proto, že je jednosměrná. Mezi jízdním pruhem z centra a tramvajovým pásem jsou totiž osazeny klemfixy, které fyzicky brání v tomto úkonu. Proto tramvaj jedoucí směrem do centra nemá kolizi s ničím, vyjma přechodu pro chodce, který je ale stejně pouze na poptávku tlačítkem a dle mého názoru není ani extra moc využívaný.
Z toho vyplývá, že tramvaj by mohla mít téměř stále signál volno, aniž by to čemukoliv vadilo. Ostatně stejně tomu je i na druhou stranu z centra, tam jsem ještě stůj nikdy nezažil....
Byl by zde možná problém v okamžiku, kdyby si chodec navolil přecházení a v cestě mu stála tramvaj, která by vyčkávala na druhém SSZ. I toto by se ale určitě dalo ošetřit úpravou, že by zde tedy stále nebylo volno, ale před každým volnem na následujícím SSZ, ať rovně či doprava, by zde volno bylo a tramvaj by byla upřednostněna i před chodci.
Jedu-li zde občas se zkušební jízdou, vždy si tohle říkám, protože je mi stávající stav naprosto nepochopitelný. Dívat se, jak mám o pár metrů dál volno pro odbočení vpravo a přitom musím naprosto zbytečně stát zde, to je fakt smutné.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Semafory na blikačku

Příspěvek od Grossák » 12.7.2007 13:06

Ohledně Masaryčky jednoznačně souhlasím s Martinem Šubrtem. Semafor je v noci zapnutý zbytečně, stejně jako spousta dalších v Praze. Na spoustě míst to zdržuje provoz, zvyšuje hlučnost, exhalace... Řešení s blikačkou je pro autobusy na Masaryčce jednoduché a účinné.

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 19.6.2007 10:29

Výjimka potvrzující pravidlo. :twisted:

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin Šubrt » 19.6.2007 9:33

Šmankote, ty chválíš "odborníka" z kanceláře. Kam jenom ten svět spěje? :-) :-)

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 19.6.2007 9:22

MŠ: Jo, jednoduché a geniální. Chválím :-)

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázka...

Příspěvek od Martin Šubrt » 18.6.2007 17:55

Káem píše:Nevím pořádně kam, ale tady to není takové frekventované a trošku k tématu to je.
Před časem někde byl odkaz na DP-Arénu, kde se píše , jak to mají složité řidiči nočních busů, odbočujících z Havlíčkovy do Hybernské, protože jedou po kolejích a na čočkách signál vlevo nepadá.
Koukal jsem se tam na to, a zajímalo by mě, proč nejde jedno z řešení:
1) vložit tam signál "vlevo" jen od 0,00 do 5,00
2) dodatková tabulka: autobusy vlevo se řídí signálem pro silniční motorová vozidla (tedy "zelenou")
3) oddělat 5 metrů té voloviny co tam leží a bus si po odstanicování přejede z kolejí do pásu pro auta a je vyřešeno
4) vést noční linky směr Hl.n. také Dlážděnou a přes Gorkáč.
Trošku chci připrudit, přiznávám, ale fakt by mě zajímal nějaký odborník, který lidsky vysvětlí, proč ani jedno z řešení nejde udělat do tejdne od zjištění nedostatku.
Myslím, že je ještě jedno řešení. Od 22:00 do 6:00 SSZ vypnout na blikající žlutou a na koleje napsat BUS ...:-). Ono tam SSZ stejně dělá občas paseku i přes den, a kdyby tam nebylo, nic tak hroznýho by se nestalo. Ale vzhledem k tomu, že Eltodo potřebuje udržovací prebendy a semaforky se musí vysvítit a vyměňovat, svítí nám 75% - 80% SSZ celou noc, 90 % z tohoto počtu zbůhdarma...

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázka...

Příspěvek od Káem » 18.6.2007 10:29

pan Vedoucí píše:Veškeré úpravy signalizačních plánů je nutné doplnit místním šetřením a podléhají souhlasu Policie čR. A ta, jak známo a mnozí diskutující jistě doplní je v tomto ohledu nepřekonatelná.
Jasně, to předpokládám. A pokusil se někdo jednat s policií? No a změna linkového vedení (bod 4)?

Uživatelský avatar
pan Vedoucí
Uživatel
Příspěvky: 209
Registrován: 07.12.2006 10:23
Bydliště: Praha

Re: Otázka...

Příspěvek od pan Vedoucí » 17.6.2007 22:54

Veškeré úpravy signalizačních plánů je nutné doplnit místním šetřením a podléhají souhlasu Policie čR. A ta, jak známo a mnozí diskutující jistě doplní je v tomto ohledu nepřekonatelná.

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Otázka...

Příspěvek od Káem » 17.6.2007 22:01

Nevím pořádně kam, ale tady to není takové frekventované a trošku k tématu to je.
Před časem někde byl odkaz na DP-Arénu, kde se píše , jak to mají složité řidiči nočních busů, odbočujících z Havlíčkovy do Hybernské, protože jedou po kolejích a na čočkách signál vlevo nepadá.
Koukal jsem se tam na to, a zajímalo by mě, proč nejde jedno z řešení:
1) vložit tam signál "vlevo" jen od 0,00 do 5,00
2) dodatková tabulka: autobusy vlevo se řídí signálem pro silniční motorová vozidla (tedy "zelenou")
3) oddělat 5 metrů té voloviny co tam leží a bus si po odstanicování přejede z kolejí do pásu pro auta a je vyřešeno
4) vést noční linky směr Hl.n. také Dlážděnou a přes Gorkáč.
Trošku chci připrudit, přiznávám, ale fakt by mě zajímal nějaký odborník, který lidsky vysvětlí, proč ani jedno z řešení nejde udělat do tejdne od zjištění nedostatku.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 12.5.2007 13:22

Fejeton v MFDnes:

Pražské tramvaje

Asi jste zaznamenali návrh, že by byl umožněn průjezd taxíkům s klientem po tramvajovém pásu. Protože jsem se mnohokrát vyjadřoval k jízdám sanitních vozidel po tramvajových kolejích v Praze, byl jsem jedním ze zástupců řidičů tramvají požádán o vyjádření k tomuto návrhu. Poslal jsem mu svůj názor, kde jsem se k návrhu vyjádřil kladně, a zdůvodnil to tím, že nejsem přítelem preference tramvají na úkor ostatních účastníků provozu v kalamitní pražské dopravě a prvků, které zhoršují bezpečnost provozu, tzv. bílých obrubníků podél tramvajového pásu. Jak jsem zjistil z anonymní diskuse na tramvajáckém webu, nejsem kvůli tomu moc oblíben a vysloužil jsem si za to ostrou kritiku. Považuji takovouto anonymitu za zbabělost. Vlastně ani nevím, čím jsem se jich dotkl, že jsou někteří ve svých anonymních příspěvcích tak agresivní. Asi je podráždilo to, že souhlasím s preferencí taxíků a že jsem uvedl, že někteří lidé kritizují a nechtějí používat tramvaje, protože zapáchají znečištěnými bezdomovci nebo je využívají kapsáři.

Myslím si také, že jsem nevyjádřil názor malé skupiny obyvatel i návštěvníků Prahy, protože každé ráno a poté odpoledne vidím kolony aut vezoucích lidi do nebo z práce. Jistě o těchto lidech nelze říci, že jsou arogantní, povýšení snobové štítící se obyčejných lidí, jak jsem si za kritiku vysloužil já.

Zdeněk Schwarz, ředitel záchranné služby


Stále ty samé pohádky o bílých obrubnících zhoršujích bezpečnost provozu...
Asi panu doktorovi vadí, že tyto obrubníky pomáhají zachraňovat zdraví a životy a připravují ho tak o práci.
Jiná možnost už mě fakt nenapadá.
A jestli si něčím vysloužil svou neoblíbenost, tak právě svou arogancí, povýšeností a snahou vyjadřovat se i k věcem o kterých nemá ani to nejzákladnější povědomí.

Edit: Za přečtení stojí i další článek o kamionu pražské záchranky ilustrující "odbornost" a oblíbenost ředitele ZZSHMP v souvislosti s jeho vyjádřeními na DP-Areně.

Odpovědět