
Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2032
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Domnívám se, že Radkova reakce "tam především žádná není" patřila ke Karlovu náměstí a IPP, nikoliv Modřanům...Fořtík píše:Ale jo, je. Něco se přeci jenom najde - U Libušského potoka, Poliklinika Modřany, Nádraží Braník (smyčka), Přístaviště, Dvorce a Podolská vodárna. Nevím, nepletu-li se, ale všechny tyto křížovatky jsou s preferencí tramvaje.Radek píše:Tam především žádná není.
jsou. ale samostatne teleso dela vetsinu praceFořtík píše:ale jo, je. Něco se přeci jenom najde - U Libušského potoka, Poliklinika Modřany, Nádraží Braník (smyčka), Přístaviště, Dvorce a Podolská vodárna. Nevím, nepletu-li se, ale všechny tyto křížovatky jsou s preferencí tramvaje.

- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Ale jo, je. Něco se přeci jenom najde - U Libušského potoka, Poliklinika Modřany, Nádraží Braník (smyčka), Přístaviště, Dvorce a Podolská vodárna. Nevím, nepletu-li se, ale všechny tyto křížovatky jsou s preferencí tramvaje.Radek píše:Tam především žádná není.Mapl píše:Krásná preference je mezi Modřanama a Výtoní. Tam to frčí a zpoždění skoro žádný. Naopak nejhorší preference je v oblasti Karláku a IPP.
Směrová detekce
Je to tak. Pár dalších informací je k tomu na našich stránkách http://preference.prazsketramvaje.cz v rubrice "světelné signalizace".
- Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1529
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
- Kontaktovat uživatele:
Přesně tak. To platí na novějších křižovatkách. U starých jsou výjimky. Např. Albertov od Ostrčilova nám. (Oerlikon) - přiděluje se směr volno oběma směry po příjezdu vlaku ke křižovatce. Na zbylých vrcholech přestavníky nejsou a přiděluje se jen pravidelně pojížděný směr. Jinak je nutno se přihlásit ručně. Anebo to risknout a projet jen tak.
detektor vozu SSZ = ???Gagarin píše:Jak pozná detektor vozu SSZ kam chce vlak jet? Například na křižovatce znalost požadoveného směru přece musí být podmínka pro rychlé a správné zařazení do řadiče SSZ.
pozna se to velice jednoduse - je to propojeno s prestavnikem, takze dle polohy vymeny pripravi dany program (třeba Bílá Labuť)..
Bílá labuť
Gagarin: 100% se to blíží podíl zdržených vlaků hlavně kvůli tomu, že chodci si tam za běžného provozu navolují docela často. To v praxi znamená, že tam často stojí kolona aut na kolejích. A když už jsou koleje vyklizeny, padá obvykle zase volno pro chodce.
Ano, nějaké přípravy preference byly, ale někdo asi zapomněl vyčlenit peníze, když se rekonstuovala trať a křižovatka Těsnov. No a až se peníze najdou, bude se asi znova kopat...
Ano, nějaké přípravy preference byly, ale někdo asi zapomněl vyčlenit peníze, když se rekonstuovala trať a křižovatka Těsnov. No a až se peníze najdou, bude se asi znova kopat...
- Gagarin
- Uživatel
- Příspěvky: 295
- Registrován: 18.11.2003 16:49
- Bydliště: Jednu tram. smyčku slyším, jednu TT a železnici v dálce vidím a jedna žel. trať mi stojí pod okny.
- Kontaktovat uživatele:
Re: křižovatky s antipreferencí
Za prvé. Vzhledem k tomu, že kolem tohoto semaforu procházím denně, a to kolem 8:50, tedy v době špičky, mám ten semafór docela okoukaný. Tvých "100%" bych netrvrdil. Tam maj preferenci pešáci, co si zmáčnou "Tlačítko pro chodce". Takže když nechce nikdo přecházet, tak tam tramvaje jezdí třeba tři minuty bez omezení. Takže v tom není třeba hledat nějakou řízenou antipreferenci tramvají.MOp píše: jedna se o signalizaci pred obchodnim domem bila labut v ulici na porici. tam padaji cocky na stuj pred projizdejici tramvaji s pravdepodobnosti blizici se 100 procentum.
Za druhé. Tyhle SSZ jsem někdy někde viděl v nějakých připravovaných projektech pro zřízení preference tram. Je to tak rok. Vzhledem k tomu, že tohle místo je pro preferenci jako dělané a instalace by byla jednoduší než 20% jistých českých voličů dohromady (jde tam jenom o kolizi tram x chodci, takže stačí, když si chodci počkají těch 20 sekund než přejede tramvaj) myslím si, že brzké zpererentnění je reálné.