Stránka 415 z 460

Re: Preference MHD

Napsal: 27.6.2011 23:23
od pawel
karmelitskou zavřít hned! přínos pro MHD v praze i obyvatelnost malé strany obrovský. tranzit v takovéto lokalitě prostě nemá co dělat.

Re: Preference MHD

Napsal: 27.6.2011 23:06
od Grossák
Marek B. píše:NJN, vono se vědělo, proč postavit NNŽ zrovna tady. Vono je to totiž všude po východní části Prahy blízko.

Jinak dobře, pokud chceme mít všechny ulice v Praze jednoproudé, nebráním se tomu, abychom pak akorát neměli tu dopravu úplně všude vzhledem k tomu, že se bude rozlévat jinam z neprůjezdných hlavních komunikací. Tady se nabízí paralelní cesta v trase 136. Ta na tom taky není moc dobře. Akorát na ní auta MHD ovlivňuji mnohem víc vzhledem k nesegregaci 136 a v Olšanské ani 5.

Já vedu ideový spor podobného rázu s MČ P1 a i s mnohými z Vás. Tvrdím, že je lepší mít jednu megakapacitní komunikaci skrz Centrum se všemi zápory, akorát zlidštěnou (Magistrála) a zároveň znemožnit tranzit skrz historické jádro, než magistrálu příliš omezovat a mít pak nulovou možnost s Karmelitskou, mostem Legií, Čechovým, a Mánesovým či Nábřežím na pravém břehu něco udělat. Protože Magistrála na rozdíl od zmíněných komunikací prakticky neovlivňuje MHD. 8-)

PS: Upřímně řečeno - bylo by hezké mít Muzeum spojené s VN, ale životní nutnost to podle mě není. Tam stačí přidat 2 koordinované přechody. Karmelitskou a Karlovy lázně považuju za daleko větší zločin. Zatímco z VN k Muzeu potřebují lidé nutně pouze když jdou do Muzea, tak skrze Staré Město a Malou Stranu projždí/jede tam lidí mnohem víc a alternativa často není.
Souhlasím. Magistrálu zklidňovat, ale nejdřív se pustit do komunikací, které jsou opravdu otřesné. A přitom z hlediska IAD nevýznamné. Začal bych Karmelitskou. Mizerný výkon IAD. Odhaduji ve špičce cca 500 voz/hod v jednom směru, což činí cca 700 osob. Vedle Magistrály je to nic. V MHD to bude kolem 2000 os./hod, možná více. Přitom v ní zůstává dle průzkumů ještě dost volné kapacity. Dopravní problémy tady přitom tvoří převážně IAD. Myslím, že je vhodné analyzovat dopady zamezení transitu. Kolik zůstane dopravní obsluhy, jak vzroste/klesne doprava v okolí? Každopádně si myslím, že to bude konec šíleným kolonám od Újezda na Malostranskou, ve kterých stojí i tramvaje. Konec tak typických extrémů typu Bílá Hora v odpolední špičce 20 minut bez tramvaje a třeba i konec řízeným přechodům v Karmelitské.

Dopad na Smetanovo nábřeží bych nepodceňoval, ale zde přece jen máme nějaké možnosti regulace provozu a především se zde auta nepohybují (nepostávají) v tak dlouhém úseku po kolejích.

Re: Preference MHD

Napsal: 27.6.2011 22:40
od Grossák
Marek B. píše:
Sirka píše:A třeba u Ortenova nám. na přechodu přes ul. U Uranie je pro chodce zelená asi 5 s a pro auta tak 60 krát tolik :evil: Taky se ptám proč, když většinou není v dohledu ani kolo?
To samé Staroměstská. Tam je to snad nejzrůdnější antichodecká SSZ v celé Praze.
S tou Uranií myslím celkem souhlas. Co já se tam načekal a pak nachodil na červenou. Je to křižovatka v koordinaci v celé oblasti. Dalo by se zvážit izolované řízení, ale samozřejmě za cenu, že tam budou zase více zastavovat auta, naroste hluk, exhalace, zdržení IAD.

Co se Staroměstské týče, tam si myslím, že se ve stávajícím stavebním stavu moc zlepšit nedá. Cca před 3 lety se prodloužila o 4 s (ze 7 na 11) délka chodeckých zelených přes hlavní. Chodci tak přece jen v tom masakru mají trochu víc času, i když to někdy mírně zdržuje tramvaje. Co je však hlavní problém, a bylo to zde již trochu zmíněno, že existuje (obvykle výrazně menší) část řidičů, kteří při odbočování nerespektují, že chodec legálně přechází. A může mu svítit zelená, nebo i červená. Na Staroměstské když vstoupíte na straně od metra na zelenou do vozovky, podle zákona máte právo/povinnost dokončit i na červenou přecházení, což znamená až k prvnímu návěstidlu, tedy v tomto případě na druhý chodník přes dva ostrůvky. Většina řidičů to respektuje, ale ne všichni a myslím, že právě v těchto případech se přesně ukazují ti, kteří jsou agresivní nebo nemají na silnicích co dělat pro slabé vědomosti. Ti samí projedou o křižovatku dál na červenou, nedají blinkr, nebo budou předjíždět někde v zastávce tramvaj zleva. Myslím, že Staroměstská je dobré místo, kde si na tyto ně může policie počkat.

Na Staroměstské by každopádně pomohly větší a nové ostrůvky, dělené přechody, širší nástupiště. Nebo vyloučení transitu?

Re: Preference MHD

Napsal: 27.6.2011 20:45
od Sirka
7080 píše:Je to přes ulici Na radosti.
Na Radosti? Tam si máčknu a jede to hned. Je fakt, že (jednou?) jsem viděl z autobusu, že jsme měli zelenou a čekajících pár lidí asi mělo delší dobu červenou, ale já s tímto místem problém nikdy neměl. Možná když tam bliká oranž, tak to chvíli trvá, ale osobně no problem.

Re: Preference MHD

Napsal: 27.6.2011 20:45
od Zakutaleny.banan
Jenom podotek na okraj z me zkusenosti: Typicka situace na krizovatce Slavikova/Polska(Ondrickova) ve vecernich hodinach (kdy se tam casto pohybuji po Slavikove): Prijdu k prechodu pres Ondrickovu, cervena. Vedle me ve Slavikove stoji auto, rovnez na cervenou. Jinak nikde nikdo. Oba stojime. Pak nam obema skoci zelena, a auto, odbocujici do Ondrickovy, se rozjede primo na me. Moc krasny. Kdyby ty semafory byly v noci vypnute, byla by ta krizovatka bezpecnejsi. :roll: O krizovatce U Vodarny/Slezska radsi ani nemluvim, tam je prechazeni na cervenou otazkou zachovani dusevniho zdravi... :evil:

Re: Preference MHD

Napsal: 27.6.2011 20:26
od 7080
Sirka píše:
7080 píše:Je vidět pánové, že jste ještě nebyli na Zličíně na přechodu.
A kdepak je na Zličíně takový přechod? Zličín je sice dost neurčitý pojem, ale nevybavuju si, že bych tam někdy někde čekal u vylidněné ulice.

pawel: Už jsem to měl i za stovku, ne vždy se to dá okecat...
Je to přes ulici Na radosti.

Re: Preference MHD

Napsal: 27.6.2011 20:09
od Sirka
7080 píše:Je vidět pánové, že jste ještě nebyli na Zličíně na přechodu.
A kdepak je na Zličíně takový přechod? Zličín je sice dost neurčitý pojem, ale nevybavuju si, že bych tam někdy někde čekal u vylidněné ulice.

pawel: Už jsem to měl i za stovku, ne vždy se to dá okecat...

Re: Preference MHD

Napsal: 27.6.2011 19:28
od demon
Pokud někde vysloveně nekličkuješ mezi projíždějícími auty nebo si nevynucuješ přednost, není přecházení mimo přechody pro chodce problém. Párkrát už to na mě pomahači zkoušeli, že prý jsem porušil zákaz přecházení mimo přechod, ale jelikož sebou ani jednou neměli pásmo a nebyli schopni prokázat přestupek, natož jeho společenskou nebezpečnost, nebyl problém z nich slušnou formou udělat kašpárky a odejít středem.

Re: Preference MHD

Napsal: 27.6.2011 18:06
od P_V
pawel píše:jak je to vůbec v česku s přechody a přecházením? doopravdy dostanu pokutu při přecházení mimo přechod, pokud nikoho neohrozím a neomezím? tady v německu přechody skoro neexistují, takže se prostě chodí všude možně, a to zřejmě legálně. někde je to naznačené sníženým obrubníkem, ovšem z hlediska dopravního značení to vyznačeno není. totéž na křižovatkách bez ssz. nicméně v 90% případů dostane chodec při přecházení vedlejší ulice ústící na hlavní přednost.
http://business.center.cz/business/pravo/zakony/silnicni-provoz/cast1h2d3.aspx#par54
Čili rozhodující je těch 50 m od přechodu, podchodu, nadchodu nebo křižovatky se SSZ (ne nutně s přechodem), co je pod 50 m, je protizákonné. Přičemž nikde není definováno, jak se těch 50 m měří - může se stát že jdeš přímo nad podchodem, ale k vstupu do podchodu to budeš mít přes 50 m. Ale pokud tam není značka panáčka na schodech, tak se na nepoužití podchodu nehraje. A s tím přecházením na řízené křižovatce je to také podivné, to jakože mám přebíhat před auty čekajícími na červenou, když jim to kdykoli může padnout?

Re: Preference MHD

Napsal: 27.6.2011 17:53
od pawel
jak je to vůbec v česku s přechody a přecházením? doopravdy dostanu pokutu při přecházení mimo přechod, pokud nikoho neohrozím a neomezím? tady v německu přechody skoro neexistují, takže se prostě chodí všude možně, a to zřejmě legálně. někde je to naznačené sníženým obrubníkem, ovšem z hlediska dopravního značení to vyznačeno není. totéž na křižovatkách bez ssz. nicméně v 90% případů dostane chodec při přecházení vedlejší ulice ústící na hlavní přednost.

Re: Preference MHD

Napsal: 27.6.2011 12:51
od Absolut
Tohle je leckde jinde než jen v Nupacích.

Re: Preference MHD

Napsal: 27.6.2011 10:52
od kasme
ty Nupaky na videu žádný přechod nemají :)
je otázka, jak by dopadla nehoda s chodcem přímo pod semaforem :)

Re: Preference MHD

Napsal: 27.6.2011 8:42
od Oskar
Ještě by mě zajímalo, jak je to s chodci. Jestli když nic nejede a přijde chodec, dostane hned zelenou, nebo ho to taky nechá aspoň minutu vydusit...

Re: Preference MHD

Napsal: 27.6.2011 0:09
od kruťák
7080 píše:Je vidět, pánové, že jste ještě nebyli na Zličíně na přechodu.
Ale byli, akorát už jsme tu o něm dlouze psali nedávno :wink:
nitro píše:jak moc jsou podobná řešení v souladu se zákonem
Nevím, co by to mělo omezovat. Prostě SSZ dává pokyny účastníkům sil.provozu. Ať už jsou tyto pokyny podmíněny, čím chtějí, např. jejich rychlostí. Nevím, co by na tom mělo být špatného. Tenhle konkrétní případ je úplně stejný, jaký máme už skoro všude - pořád zelená - vysoká rychlost=červená. Jenom v Nupakách je to "obráceně" a červenou už tu máme na piráty připravenu preventivně :twisted: Zkrátka - když je to všude, asi to bude se vším v souladu, jinak by už dávno někdo zakročil :)

Re: Preference MHD

Napsal: 26.6.2011 23:50
od nitro
kasme píše: semafory neslouží jen k řízení křižovatek...
http://www.youtube.com/watch?v=sQ6Z1miR6i0
Už několikrát jsem přemýšlel, jak moc jsou podobná řešení v souladu se zákonem popřípadě normou nebo něčím dalším, co by to mohlo omezovat... Ví na to někdo odpověď?