Re: Preference MHD
Napsal: 27.6.2011 23:23
karmelitskou zavřít hned! přínos pro MHD v praze i obyvatelnost malé strany obrovský. tranzit v takovéto lokalitě prostě nemá co dělat.
Jediné fórum, které je v úpadku!
https://tram-forum.prazsketramvaje.cz/
https://tram-forum.prazsketramvaje.cz/viewtopic.php?f=16&t=434
Souhlasím. Magistrálu zklidňovat, ale nejdřív se pustit do komunikací, které jsou opravdu otřesné. A přitom z hlediska IAD nevýznamné. Začal bych Karmelitskou. Mizerný výkon IAD. Odhaduji ve špičce cca 500 voz/hod v jednom směru, což činí cca 700 osob. Vedle Magistrály je to nic. V MHD to bude kolem 2000 os./hod, možná více. Přitom v ní zůstává dle průzkumů ještě dost volné kapacity. Dopravní problémy tady přitom tvoří převážně IAD. Myslím, že je vhodné analyzovat dopady zamezení transitu. Kolik zůstane dopravní obsluhy, jak vzroste/klesne doprava v okolí? Každopádně si myslím, že to bude konec šíleným kolonám od Újezda na Malostranskou, ve kterých stojí i tramvaje. Konec tak typických extrémů typu Bílá Hora v odpolední špičce 20 minut bez tramvaje a třeba i konec řízeným přechodům v Karmelitské.Marek B. píše:NJN, vono se vědělo, proč postavit NNŽ zrovna tady. Vono je to totiž všude po východní části Prahy blízko.
Jinak dobře, pokud chceme mít všechny ulice v Praze jednoproudé, nebráním se tomu, abychom pak akorát neměli tu dopravu úplně všude vzhledem k tomu, že se bude rozlévat jinam z neprůjezdných hlavních komunikací. Tady se nabízí paralelní cesta v trase 136. Ta na tom taky není moc dobře. Akorát na ní auta MHD ovlivňuji mnohem víc vzhledem k nesegregaci 136 a v Olšanské ani 5.
Já vedu ideový spor podobného rázu s MČ P1 a i s mnohými z Vás. Tvrdím, že je lepší mít jednu megakapacitní komunikaci skrz Centrum se všemi zápory, akorát zlidštěnou (Magistrála) a zároveň znemožnit tranzit skrz historické jádro, než magistrálu příliš omezovat a mít pak nulovou možnost s Karmelitskou, mostem Legií, Čechovým, a Mánesovým či Nábřežím na pravém břehu něco udělat. Protože Magistrála na rozdíl od zmíněných komunikací prakticky neovlivňuje MHD.
PS: Upřímně řečeno - bylo by hezké mít Muzeum spojené s VN, ale životní nutnost to podle mě není. Tam stačí přidat 2 koordinované přechody. Karmelitskou a Karlovy lázně považuju za daleko větší zločin. Zatímco z VN k Muzeu potřebují lidé nutně pouze když jdou do Muzea, tak skrze Staré Město a Malou Stranu projždí/jede tam lidí mnohem víc a alternativa často není.
S tou Uranií myslím celkem souhlas. Co já se tam načekal a pak nachodil na červenou. Je to křižovatka v koordinaci v celé oblasti. Dalo by se zvážit izolované řízení, ale samozřejmě za cenu, že tam budou zase více zastavovat auta, naroste hluk, exhalace, zdržení IAD.Marek B. píše:To samé Staroměstská. Tam je to snad nejzrůdnější antichodecká SSZ v celé Praze.Sirka píše:A třeba u Ortenova nám. na přechodu přes ul. U Uranie je pro chodce zelená asi 5 s a pro auta tak 60 krát tolik Taky se ptám proč, když většinou není v dohledu ani kolo?
Na Radosti? Tam si máčknu a jede to hned. Je fakt, že (jednou?) jsem viděl z autobusu, že jsme měli zelenou a čekajících pár lidí asi mělo delší dobu červenou, ale já s tímto místem problém nikdy neměl. Možná když tam bliká oranž, tak to chvíli trvá, ale osobně no problem.7080 píše:Je to přes ulici Na radosti.
Je to přes ulici Na radosti.Sirka píše:A kdepak je na Zličíně takový přechod? Zličín je sice dost neurčitý pojem, ale nevybavuju si, že bych tam někdy někde čekal u vylidněné ulice.7080 píše:Je vidět pánové, že jste ještě nebyli na Zličíně na přechodu.
pawel: Už jsem to měl i za stovku, ne vždy se to dá okecat...
A kdepak je na Zličíně takový přechod? Zličín je sice dost neurčitý pojem, ale nevybavuju si, že bych tam někdy někde čekal u vylidněné ulice.7080 píše:Je vidět pánové, že jste ještě nebyli na Zličíně na přechodu.
http://business.center.cz/business/pravo/zakony/silnicni-provoz/cast1h2d3.aspx#par54pawel píše:jak je to vůbec v česku s přechody a přecházením? doopravdy dostanu pokutu při přecházení mimo přechod, pokud nikoho neohrozím a neomezím? tady v německu přechody skoro neexistují, takže se prostě chodí všude možně, a to zřejmě legálně. někde je to naznačené sníženým obrubníkem, ovšem z hlediska dopravního značení to vyznačeno není. totéž na křižovatkách bez ssz. nicméně v 90% případů dostane chodec při přecházení vedlejší ulice ústící na hlavní přednost.
Ale byli, akorát už jsme tu o něm dlouze psali nedávno7080 píše:Je vidět, pánové, že jste ještě nebyli na Zličíně na přechodu.
Nevím, co by to mělo omezovat. Prostě SSZ dává pokyny účastníkům sil.provozu. Ať už jsou tyto pokyny podmíněny, čím chtějí, např. jejich rychlostí. Nevím, co by na tom mělo být špatného. Tenhle konkrétní případ je úplně stejný, jaký máme už skoro všude - pořád zelená - vysoká rychlost=červená. Jenom v Nupakách je to "obráceně" a červenou už tu máme na piráty připravenu preventivně Zkrátka - když je to všude, asi to bude se vším v souladu, jinak by už dávno někdo zakročilnitro píše:jak moc jsou podobná řešení v souladu se zákonem
Už několikrát jsem přemýšlel, jak moc jsou podobná řešení v souladu se zákonem popřípadě normou nebo něčím dalším, co by to mohlo omezovat... Ví na to někdo odpověď?kasme píše: semafory neslouží jen k řízení křižovatek...
http://www.youtube.com/watch?v=sQ6Z1miR6i0