Stránka 450 z 460

Re: Preference MHD

Napsal: 19.2.2008 13:47
od 8750
MOp píše:Zde je podminena preference. Naprosto idealni diky jednosmerne Lupacove, je zde tusim dvoufazove rizeni.
Prvni faze - tram + soubezna auta, ve smeru dc jeste moznost praveho odboceni.
Druha faze - auta z Ondrickovy + leve odboceni od Olsanskeho namesti do Ondrickovy

V teto krizovatce opravdu nevidim problem. Z hlediska preference jedno z velmi jednoduchych reseni..
Tak řízení je zde třífázové:
1. fáze tram + souběžně jedoucí auta zelená
2. fáze Auta dc zelená + Signál pro opuštění křižovatky pro levé odbočení do Ondříčkovy + zelená z Ondříčkova vpravo
3. fáze zelená z Ondříčkovy všemi směry
Při 1. fázi nemůže tramvaj plně využít výhod prefence, protože musí dát pozor na auta odbočující vlevo, je to zpoždění v řádu sekund, když se ale sečtou zdržení ze všech křižovatek na trase linky, dá to dohromady třeby minutu. Občas zde navíc dojde k nehodě.

Re: Preference MHD

Napsal: 19.2.2008 13:36
od MOp
8750 píše:Táboritská x Ondříčkova.
Zde je podminena preference. Naprosto idealni diky jednosmerne Lupacove, je zde tusim dvoufazove rizeni.
Prvni faze - tram + soubezna auta, ve smeru dc jeste moznost praveho odboceni.
Druha faze - auta z Ondrickovy + leve odboceni od Olsanskeho namesti do Ondrickovy

V teto krizovatce opravdu nevidim problem. Z hlediska preference jedno z velmi jednoduchych reseni..

Re: Preference MHD

Napsal: 19.2.2008 13:29
od Absolut
Navrhuji sejít se na té křižovatce :)

Re: Preference MHD

Napsal: 19.2.2008 13:27
od MOp
8750 píše:Denodenně vídám situaci, kdy gumokola najedou do křižovatky, v protisměru se valí proudy aut, takže neodbočí a zůstanou v ní stát, za nimi v řadícím pruhu stojí další vozidla, takže ten pruh stejně nemohou využit vozidla jedoucí rovně.
To tak bude ale vzdy, pokud nebude extra faze jen a pouze na leve odboceni. A to je az moc zbytecny luxus. Nehlede na to, ze se snizi propustnost krizovatky !ve vsech smerech!, zvysi se naroky na prostorovou velikost krizovatky a dale se prodlouzi delka cyklu coz vyvola neblahe reakce ze strany ridicu.

Re: Preference MHD

Napsal: 19.2.2008 13:06
od 8750
Denodenně vídám situaci, kdy gumokola najedou do křižovatky, v protisměru se valí proudy aut, takže neodbočí a zůstanou v ní stát, za nimi v řadícím pruhu stojí další vozidla, takže ten pruh stejně nemohou využit vozidla jedoucí rovně.

Re: Preference MHD

Napsal: 19.2.2008 13:02
od 8750
Příklad křižovatek - Olšanské náměstí - obě dvě:
Olšanská x Jičínská: Ve směru z Olšanské a Táboritské jsou řadící pruhy už teď, navrhuji SSZ šipky pro každý směr zvlášť. Cyklus se prodlouží o nějakých 10 s levého odbočení, což není moc a propustnost křižovatky tím neutrpí.
Táboritská x Ondříčkova: Ve směru dc instalovat doplňkovou šipku rovně+vpravo, vybírat ji jen na výzvu. Levé odbočení má už nyní fázi se Signálem pro opuštění křižovatky, takže může projet při ní nebo při dání přednosti projedoucím vozidlům už po průjezdu tramvaje, kdy by se rozsvítil plný zelený signál.

Re: Preference MHD

Napsal: 19.2.2008 12:44
od Absolut
Příklad k Tvému bodu 2 - oddělení směrů a samostatná šipka vlevo prodlouží signální cyklus a tím sníží celkovou propustnost křižovatky. Buď přidáš pruh vlevo a necháš vedle toho dva rovně a cyklus se prodlouží jenom trošku, ale zkrátí se v něm doba plné zelené a tak Ti třeba ve výsledku projede za hodinu míň tramvají, než za předchozího stavu. Pokud pruh nepřidáš, tak bude potřeba nechávat dlooouhou zelenou v přímém směru a poroste Ti délka cyklu a třeba to kapacitně nevyjde.

Re: Preference MHD

Napsal: 19.2.2008 12:40
od Absolut
Potřebuje samostatný řadící pruh doleva. A není možné měnit dopravní řešení SSZ a nechat tam prasečinky typu dlouhých přechodů. Nadhoď křižovatku a pobavíme se o ní konkrétně.

Re: Preference MHD

Napsal: 19.2.2008 12:37
od 8750
Absolut píše:8750: Kamaráde věř tomu, že kdyby se tohle všude vešlo, tak to všude je.
Tam nejde o místo, ale o to zakázat pomocí úpravy SSZ odbočení vlevo při současné jízdě tramvaje. Varianta s dodatkovou šipkou nepotřebuje ani řadicí pruhy.

Re: Preference MHD

Napsal: 19.2.2008 12:05
od Absolut
Ale je. Jsou tam zbytečně široké pruhy pro IAD.

Re: Preference MHD

Napsal: 19.2.2008 10:53
od trainzjohny
No bylo by to krásné, ale jak to chcete na Plzeňskou narvat ??? Tolik místa na zelené pásy tam není :(

Re: Preference MHD

Napsal: 19.2.2008 10:48
od Absolut
Keříčky vyrostou, to chce čas :)

Re: Preference MHD

Napsal: 19.2.2008 10:32
od MOp
Realna je pouze S49 s otevrenym sterkovym lozem, nikoliv ty kericky po stranach. Do sekce scifi zarazuji zminene vyoseni telesa mimo stred komunikace.

Re: Preference MHD

Napsal: 19.2.2008 9:58
od jara
Absolut píše:Toto je, pane Jára, velice reálný obrázek. Takto to skutečně může na Plzeňské být.
Kéž by tomu tak bylo!

Re: Preference MHD

Napsal: 19.2.2008 9:53
od Absolut
Toto je, pane Jára, velice reálný obrázek. Takto to skutečně může na Plzeňské být.