Stránka 452 z 460

Rasnovka

Napsal: 04.9.2007 23:16
od MOp
zrovna na teto krizovatce by byla vhodnejsi absolutni preference..

stalo se mi to pouze jednou, prekvapilo mne to. vzhledem k tomu, ze tam jezdim ted kazdy den, budu nadale sledovat.

SSZ Revoluční - Řásnovka

Napsal: 04.9.2007 22:08
od Grossák
MOpe, dneska jsem se na ní byl zase podívat. Běhala docela v pohodě. Má trochu nevýhodu, že když tramvaj jede blízko maximální délky svého volna, musí celkem spěchat, aby nedostala stůj před čumákem. To se občas stane. Ale jinak to chodilo celkem slušně, je to tak na hraně absolutní / podmíněné preference. Problém nastal v okamžiku, kdy zhasla do tmy sousední křižovatka pod tunelem, která pro Řásnovku nabírá impulsy od přihlašováku a předává jí je. Pak detekce nechodila vůbec a preference dc byla pryč. Navíc tam proběhla jedna strašně dlouhá zelená v hlavním směru, což ale mohl způsobit právě výpadek pod tunelem.

Napsal: 04.9.2007 9:38
od MOp
Dnes bych vyloženě za antipreferenční křižovatku položil Prašný most. To co se tam dnes a včera dělo nemá obdoby. Strahovský tunel a stavební činnost tam probíhající zřejmě stojí za vzdutím táhnoucím se až ke stadionu Sparty. Kupodivu nebyla běžně průserová Svatovítská, ale za vším stojí neukáznění řidiči na Miladě Horákové, kteří ač vědí, že se prostě za křižovatku nevejdou, stejně do ní vjedou (a nejlépe náklaďáky). Takže jsme dnes křižovatku projížděli tři cykly.

Ještě postřehy ze včerejšího dne - Letenský tunel v 9:15 preferoval bez problémů, ale jakýmsi záhadným způsobem zafungovala signalizace Řásnovka. Místo ukončení levého odbočení to prostě nic nedělalo, jako by tam byl nastavený pevný program či spíše nefungovala detekce tramvají. Na SSZ svítilo volno doleva i rovne+doprava. Tram měla samozřejmě stůj. Po cca 20s padlo stůj i pro auta a následovala fáze pro tram. Předem podotýkám - řidič jel na mostě celkem svižně (řekl bych standardně porovnáním k minulým dnům) v protisměru a ani před námi nebyla žádná tram, signalizace tak nebyla jiným vozidlem ovlivněna. Dnes se situace neopakovala.

Letenské náměstí, včera v 17:30 - totální hrůza. Opět vypnutá preference a nahozen zvláštní program, který se tam čas od času vyskytuje, který má nedostatečné vyklizovací časy (resp. je snad vůbec nemá) a po ukončení jedné fáze okamžitě naskakuje volno v kolizním směru. Tudíž auta se v křižovatce přetlačovala mezi sebou, kdo koho pustí a tram překážející v křižovatce, jelikož nešlo ani zbla popojet..

Napsal: 04.9.2007 9:03
od Absolut
Náčelníku, díky, že jsi se mě zastal 8-)

Palackého náměstí

Napsal: 04.9.2007 1:38
od Grossák
Já si dovolím jen krátce reagovat. Nevím, jak bude SSZ Palackého náměstí fungovat. Vím, že má být vylepšena detekce tramvají a především v souvislosti s tím částečně vylepšena preference, a to jak pro plynulejší průjezd tramvají, tak také pro snížení vlivu preferenčních zásahu do řízení. Nebudu rozvíjet podrobnosti. Co se týče problému zahlcování ulic auty kvůli křižovatce Palackého náměstí: každý kdo přes křižovatku jezdí, se často setkává s tím, že auta ve směru do centra blokují tramvaje ve směru na a od Moráně stáním na kolejích, a to přesto že na SSZ funguje režim světelné závory, který tyto situace aspoň částečně eliminuje. Co to znamená? Že tato křižovatka ve směru do centra není až zase takovým hrdlem, jak si myslíme. Tím hrdlem je především Jiráskovo náměstí, kde ale tento jev způsobují pouze auta. Palackého náměstí má aspoň v tomto směru určitou rezervu.

Jinak, pokud by přes Palackého náměstí byly vedeny linky i v manipulačních obloucích (což, jak zde zaznělo, nemusí být potřebné) nepředpokládám, že by došlo k nárůstu počtu spojů, pouze ke změně směru jejich průjezdu. Takže při vhodném návrhu řídící logiky SSZ, která by například umožňovala skládat jednotlivá nekolizní tramvajová volna k sobě, by nemělo dojít k zásadnímu omezení kapacity křižovatky. Ale je to skutečně otázka řešení.

Jinak se velmi dá souhlasit s Absolutem, že lze zamezit zahlcování křižovatek. A nejen jich, ale i celých úseků komunikací, kde se například auta musejí pohybovat (postávat) na kolejích. Existují detektory vzdutí, které dokáží zjistit a předpovědět hrozící zahlcení zájmového místa a semafor může reagovat červeným signálem na SSZ (zmíněná světelná závora).

Napsal: 03.9.2007 18:39
od DavidD
demon píše:Řekl bych to jinak.
Je nucen porušit předpis kvůli tomu, že někdo jiný jej porušil a tím mu nedal možnost volby.
To už je moc velký slovíčkaření, to pak může říct řidič auta, že tam vjel, protože ten z druhého směru mu tam najel a on by se nikam nedostal, kdyby stál na začátku křižovatky než se tam udělá místo.Ale to už mi přijde jak v Americe...návod k mikrovlnce-nevkládat živé zvířata... [-o<

Napsal: 03.9.2007 18:28
od demon
DavidD píše:Já jsem nikoho nehledal :wink:
kde pak já jen tvrdím, že tím porušuje předpisy i tramvaják. Nehájím tím IAD!
Řekl bych to jinak.
Je nucen porušit předpis kvůli tomu, že někdo jiný jej porušil a tím mu nedal možnost volby.

Napsal: 03.9.2007 17:44
od DavidD
demon píše:9001 & DavidD: Vy jste se hledali, až jste se našli, co... :x

Rozdíl je v tom, že tramvaj najíždí do křižovatky zablokované IAD protože musí, jinak prostě neprojede a nepřekáží přitom ostatním účastníkům provozu, protože za křižovatkou většinou může pokračovat v jízdě, zatimco řidiči IAD najíždějí do zablokovaný křižovatky proto, aby je nedejbože někdo nepředjel a to bez ohledu na to, znemožní-li tím jízdu někomu ve volném směru... :(
Já jsem nikoho nehledal :wink:
kde pak já jen tvrdím, že tím porušuje předpisy i tramvaják. Nehájím tím IAD!

Napsal: 03.9.2007 17:08
od demon
9001 & DavidD: Vy jste se hledali, až jste se našli, co... :x

Rozdíl je v tom, že tramvaj najíždí do křižovatky zablokované IAD protože musí, jinak prostě neprojede a nepřekáží přitom ostatním účastníkům provozu, protože za křižovatkou většinou může pokračovat v jízdě, zatimco řidiči IAD najíždějí do zablokovaný křižovatky proto, aby je nedejbože někdo nepředjel a to bez ohledu na to, znemožní-li tím jízdu někomu ve volném směru... :(

Napsal: 03.9.2007 17:00
od Absolut
Proboha!

U železničního mostu žádná jízda po kolejích není!
Vyšehradský tunel je ošetřen preferenčním SSZ a funguje to.
Fronta ze Svobodovy je odhadnutelná a dá se taky regulovat.

Jezdím tam denně ...

Napsal: 03.9.2007 16:35
od 9001
Absolut píše:9001: Marně se Ti pokouším vysvětlit, že křižovatky mohou zůstat průjezdné i pokud zpomalíš IAD. Jde to zařídit. Holt se ta fronta gumokolů o kousek posune. Bohužel již jsi produktem degradace gumofilního myšlení.
Jenže tobě nedochází, že někdě je jízda aut po tramvajovém pásu a to je případ již zmíněné Svobodovy ulice a nebo u podjezdu železničního mostu a vlastně i Vyšehradského tunelu.

Napsal: 03.9.2007 16:33
od 9001
Ty ses vyjádřil jako kdyby všichni řidiči tram měli svatožář a všichni co řídí auto byly prasata.

Třeba na Vítězném náměstí nebo na Palmovce jsem častým svědkem pouštění tramvají, takže bych se trochu uklidnil. Jistě jsou mezi řidiči aut prasata, ale to samé platí o tramvajácích.

Napsal: 03.9.2007 16:31
od DavidD
I.am.good píše:Asi tak. Nejmenovaný instruktor v tramvajoškole mi při jízdě od Malostranské na Staroměstskou ještě před křižovatkou na Staroměstské řekl, ať po padnutí čoček tam najedu, protože kdybych čekal na to, že budu mít volný průjezd, tak tou křižovatkou v životě neprojedu. A má pravdu.
Protože řidiči IAD (nejen) v Praze jsou zku*vený prasata (pardon za ten výraz) a myslej jen na sebe. Onehdá jsem byl svědkem toho, jak řidička gumokolu na Výtoni dc stála spisovně u semaforu, neboť za křižovatkou směr palačák to bylo ucpané. Dodržovala zákon + navíc tam jsou ještě ty žluté pruhy na vozovce. Nějakej frajírek kolem 35ky za ní na ní ale troubil a když nepopojela, tak vylezl a byl na ní sprostý, proč p*ča nejde apod. Tak na to jsem fakt už zakročil, stačilo mi se vysoukat z kabiny a prohodit pár slov s dotyčným. Ale ne vždy to takhle dopadne a někdo třeba raději popojede, než aby na něj troubili. O těch, co tam najedou a neřešej nic, raději pomlčím.
Jo plnej souhlas, ale toto všechno platí i na tramvaje.

Napsal: 03.9.2007 16:25
od I.am.good
DavidD píše:No mam takový pocit, že tento stejný zákon porušůjí i tramvaje... 8-)
Asi tak. Nejmenovaný instruktor v tramvajoškole mi při jízdě od Malostranské na Staroměstskou ještě před křižovatkou na Staroměstské řekl, ať po padnutí čoček tam najedu, protože kdybych čekal na to, že budu mít volný průjezd, tak tou křižovatkou v životě neprojedu. A má pravdu.
Protože řidiči IAD (nejen) v Praze jsou zku*vený prasata (pardon za ten výraz) a myslej jen na sebe. Onehdá jsem byl svědkem toho, jak řidička gumokolu na Výtoni dc stála spisovně u semaforu, neboť za křižovatkou směr palačák to bylo ucpané. Dodržovala zákon + navíc tam jsou ještě ty žluté pruhy na vozovce. Nějakej frajírek kolem 35ky za ní na ní ale troubil a když nepopojela, tak vylezl a byl na ní sprostý, proč p*ča nejde apod. Tak na to jsem fakt už zakročil, stačilo mi se vysoukat z kabiny a prohodit pár slov s dotyčným. Ale ne vždy to takhle dopadne a někdo třeba raději popojede, než aby na něj troubili. O těch, co tam najedou a neřešej nic, raději pomlčím.

Napsal: 03.9.2007 15:45
od DavidD
radek31 píše:křižovatky jsou neprůjezdné pouze pokud řidiči IAD porušují zákon - když začne PČR toto hlídat, křižovatky budou prázdné
No mam takový pocit, že tento stejný zákon porušůjí i tramvaje... 8-)