Výluky a jiná omezení

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4504
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od von Špilberk » 06.7.2025 16:56

Karosák: viděl bych to podobně. Na KOMOKu je vedle kolejí místa dost. Štěrk není na chůzi komfortní, ale jde to.
Jako problém bych spíš tipoval, kdyby tramvaj zastavila mezi Přístavištěm a Pobřežní cestou, tedy pod Barrandovským mostem ZC. Tam moc místa není a sráz k Vltavě je hned vedle.
(Nemyslím teda kvůli výpadku proudu, protože rozjetá tramvaj se dokutálí až k Pobřežní cestě, ale třeba při technické závadě.)

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3882
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od Karosák » 06.7.2025 1:11

Neznám legislativu do puntíku, ale řeknu jak to chodí z vlastní zkušenosti, kolegové jistě potvrdí. Prvních 179 sekund je čas, pod který nemá kdo co lézt ven, to je provozní odchylka. Poté je řidič oprávněn cestujícím zajistit "bezpečný výstup". Tzn. informovat vlakovým rozhlasem o situaci a nutnosti dbát zvýšené opatrnosti při výstupu a zvláště mimo prostor zastávky. Dále neotevřít (kromě požáru) náhle všechny dveře do vozovky, sousední koleje apod. Dále je nezbytné užití výstražné vesty a zajištění vhodných dveří k výstupu. Ne vždy lze otevřít všechny.
A teď realita: lidi chtějí ven, okamžitě, hned, spěcháme, nemáte právo nás tady držet, Fyjalo octup, fuj Temelín.... :smt013 @3646 Oukej nemám, nejsem ostraha. Takže dám varovky (ty je třeba při delším výpadku vypnout, aby se nevytřískala baterie - ne všichni dbají!) vezmu si výstražnou vestu a infomuji rozhlasem o situaci a MOŽNOSTI, nikoli povinnosti, výstupu a jeho organizace. Mezitím již rozlícený dav, ignorujíc informace z rozhlasu, často buší pěstmi do kabiny:"Tak už nás do haj#lu pusť ty ko#ote vy...smátej." Mačkají znamení a dveřní předvolby neb nastoupily stádové vzorce chování a jsou smyslů zbavení. Už jsem zažil i použití nouzového otevření dveří :smt102 Kdyby nešli dveřmi, možná vytlučou okna @3667 a podotýkám, že vůbec nemusí jít o přepravu nějakých hooligans. Dav se prostě chová zcela odlišně od jedince!
Sotva vyletí z vozu prvních pár zuřivců, častujících řidiče dalšími vulgarismy, začnou ze dveří "slaňovat" kočárky a berle a když jim jde člověk vysvětlit, že nemusí, a mohou klidně do uvolnění zůstat sedět, tak je to marný, je to marný, je to marný...
Teď si každý může vybavit scénu z filmu Český sen, kterak mnohoberlatý dav se lopotí letňanským lánem za fatou - morganou neskutečných slev...

Takže hasiči měli plno práce primárně se skutečně uvázlými lidmi v nepřístupných místech (ať už terén - mosty, tunely náspy, nebo třeba výtahy, obecně se může týkat i lanovek). KOMOKO je sice drážní těleso, ale při výpadku napájení tam žádná tramvaj nepoletí 60 a těleso má postranní sypaný pochozí prostor/stezku. Nekomfortní, ale nouzově dostačující. A za další, jak víme, je geometrie modřanské "lochnesky" výhodná v tom, že nikde nemá vodorovný úsek. I to, co vypadá vodorovně, tedy rovinka mezi Černým koněm a Hodkovičkami, je ve spádu k lomu nivelety pod Černým koněm. Zkrátka pokud vůz nestojí v zastávce, je vždy samovahou schopný buď do nejbližší dojet (ikdyž třeba zpětným pohybem) nebo sjet kdo nejnižšího místa mezistaničního úseku, kde je, ne náhodou, vždy betonová zídka přerušena rozebíratelným (možná i rozkradeným) zábradlím, kudy lze těleso opustit Z:arrow:

Lézt "bůhví kam" je dost nekonkrétní pojem. V situaci plošného výpadku napájení je potřeba rozlišovat mezi nutností evakuace z důvodu ohrožení zdraví či života a možností z místa odejít, byť třeba nouzovou trasou/východem. Hasiči mají na starosti prioritně to první :!:

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 560
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od ElWapp » 05.7.2025 12:14

Zahledl jsem videa, jak pri vcerejsim blackoutu cestujici lezli z tramvaji na modranske trati - v te casti, co ma drazni charakter. Tam se neceka na hasice jako na velke draze? Nechaji se lidi (nekteri hure pohyblivi) lezt po sterkovem lozi buh vi kam?

jeffer
Uživatel
Příspěvky: 155
Registrován: 07.5.2009 11:55

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od jeffer » 23.9.2024 20:01

Bolo to okolo 15:20. Vo voze bola ešte vodička na zácviku so zacičujúcim vodičom a tí hovorili, že akurát striedali na Veleslavíně. Ostatne vodič v tej otočenej 26 hneď mieril do centra bez postávania na DŠ, takže o nejakej bezpečnostnej prestávke asi nemohla byť reč a druhý voz práve vyšiel z vozovny.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6764
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od demon » 23.9.2024 6:24

Nenapsal jsi v kolik hodin to bylo, ale 26 čerpá na Dědině bezpečnostní přestávku, takže pokud by dispečer neotočil daný spoj, stejně by jeho řidič nemusel mít možnost z Dědiny odjet na čas a zpoždění by se tak mohlo přenést i do opačného směru.

jeffer
Uživatel
Příspěvky: 155
Registrován: 07.5.2009 11:55

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od jeffer » 20.9.2024 16:39

Situácia z dnes: 26/13 je tak zmeškaná, že dispečing rozhoduje, že otočí na Divoké Šárce späť do centra, cestujúci použijú ďalšie spoje. Potiaľ dobré.

Ale vodičovi to dispečing zavolá až na ceste z Vozovny Vokovice na Divokou Šárku, teda za poslednou zastávkou, kde cestujúci mohli prestúpiť na jednej hrane a nemuseli trajdať z obratiska cez križovatku na ostrovček uprostred Evropské. Voz, na ktorý si mali cestujúci prestúpiť, práve vyšiel z vozovny Vokovice (iné poradie 26, takže asi 26/14, alebo 26/15, pre ďalší popis použijem 15). Z hľadiska kompatibility vozidiel obe 15T, takže žiaden problém napríklad s nízkopodlažnosťou.

To skutočne nemá dispečer lepšiu možnosť, než na poslednú chvíľu otáčať voz s cestujúcimi?! Napríklad povedať "13 ideš ako 15 a ty 15 ideš ako 13" – tak by na DŠ otočil prázdne vozidlo z vozovne a obsadený voz by v kľude došiel na konečnú. Viem si predstaviť problém so smenami vodičov, ale chcelo by to len trochu ďalšej koordinácie, aby si o polkolo neskôr niekde okolo Na Groši prestúpili medzi vozmi. Vozy by síce neboli na tých poradiach "správne", ale vodiči by sa na svoje poradie vrátili a mohli dojazdiť smenu v správnom čase.

Pravdepodobne by sa našlo i nejaké iné riešenie. Pri kratšom meškaní a dobehnutí ďalším spojom (či už 20, alebo 26) by sa dalo zahlásiť, že od DŠ po Dědinu tento spoj nezastavuje a bude umožnený len výstup na konečnej, zastávkovo ide ten za ním. A na nečitateľne malé vonkajšie transparenty hodiť namiesto čísla linky "NENASTUPOVAT". Výhodou by bolo, že by to poradie nechýbalo pri ceste späť v úseku Dědina–DŠ (a áno, v preklade s 20 a po DŠ aj so 191 to ide v špičke tak často, že to asi nie je príliš silný argument).

Osobne mám názor, že keď ten voz bol už za zastávkou Vozovna Vokovice, tak dispečer už o tú možnosť skrátiť ho na DŠ "prišiel" a nemal to robiť. (S výnimkou nezjazdnosti trate, samozrejme.)

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2047
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od Petr » 30.8.2024 21:10

ElWapp píše:
28.8.2024 19:56
Ono neni nemennou vlastnosti te trati, ze na ni musi jezdit 35...
Tak ono by bylo bývalo vtipně 34 Libeňský most - Václavské náměstí, 35 Václavské náměstí - Seifertova, 36 Seifertova - Špejchar :lol:

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 560
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od ElWapp » 28.8.2024 19:56

Ono neni nemennou vlastnosti te trati, ze na ni musi jezdit 35...

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4157
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od P_V » 28.8.2024 19:49

Jako že by 35 udělala dvojitou úvrať? To by mohlo být šotozajímavé. :)

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 560
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od ElWapp » 28.8.2024 19:35

Proc se vlastne nejezdi na Vaclavske namesti (linka 35)? Myslel jsem, ze je malo kalifornanu, ale ten tam je, takze trat by byla sjizdna.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1562
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od Radek » 20.6.2024 19:37

Už se dostávají ven JŘ na léto, tak sepíšu:
1,7,12,19,25 - jako teď
27 - jako teď a přes Tržnici
9 - standardní interval a trasa Řepy-Lazarská, dále jako 3 Braník/Modřany
5 - Slivenec - Knížecí - Národní třída - Lazarská - jako 14 směr Spořilov
6 - Kubánské nám - Dvorce
16 - celotýdenně Řepy
24 - Vozovna Kobylisy - Palmovka
29 - Spojovací - Bílá labuť - Kobylisy (pásmování)
34 - Libeńský most - Špejchar
39 - Kotlářka - Vodičkova
dále linky mezi Andělem a Plzeňkou přes Knížecí a 19 obousměrně přes Otakarovu.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6764
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od demon » 21.2.2024 22:46

pawel píše:
21.2.2024 22:10
demon: Tuhle trasu skutečně někdo jezdí tramvají zadem přes Strašnickou? Něco ve smyslu Špitálská-Ostrčilovo nám.? Maximálně jednotky cestujících. Strašnice-Výtoň je daleko silnější vazba, stačí se někdy projet. Ale uznávám, taková tragédie ten jeden přestup není. Jen to neustálé kvedlání nedělá tramvajím úplně dobré jméno.
No pořád lepší než to jezdit navrhovanou 14...
Strašnice - Výtoň stále zvládá 7 bez přestupu, o tom asi není sporu. Někdy to jezdim. Často...
Změna je život, život je změna. No problem

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2402
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od pawel » 21.2.2024 22:10

demon: Tuhle trasu skutečně někdo jezdí tramvají zadem přes Strašnickou? Něco ve smyslu Špitálská-Ostrčilovo nám.? Maximálně jednotky cestujících. Strašnice-Výtoň je daleko silnější vazba, stačí se někdy projet. Ale uznávám, taková tragédie ten jeden přestup není. Jen to neustálé kvedlání nedělá tramvajím úplně dobré jméno.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10258
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od 9001 » 20.2.2024 21:52

Demon: Vysočany a Palmovka na to mají 14 :D Fanoušci podzemí zase metro + tram, ale to je spíš rýpavá :-)

Model 7 do Vysočan je už vyzkoušený od roku 2002 :-)

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6764
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Výluky a jiná omezení

Příspěvek od demon » 20.2.2024 21:28

pawel píše:
20.2.2024 20:00
A všech, co jezdí z oblasti Solidarity za Synkáč nebo pak s přestupem třeba do Podolí. Není jich až tak málo. Ale je fakt, že pro bezpřestupovou cestu na Anděl zůstává 16, což ovšem zase žene další lidi do Ječné.
A naopak pomůže těm, co jedou z oblasti Vysočan, Palmovky a Žižkova za Synkáč...
Za mě z dopravního pohledu šul nul a z provozního ušetřených 6 KT.

Odpovědět