Výluky a jiná omezení
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4504
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Výluky a jiná omezení
Karosák: viděl bych to podobně. Na KOMOKu je vedle kolejí místa dost. Štěrk není na chůzi komfortní, ale jde to.
Jako problém bych spíš tipoval, kdyby tramvaj zastavila mezi Přístavištěm a Pobřežní cestou, tedy pod Barrandovským mostem ZC. Tam moc místa není a sráz k Vltavě je hned vedle.
(Nemyslím teda kvůli výpadku proudu, protože rozjetá tramvaj se dokutálí až k Pobřežní cestě, ale třeba při technické závadě.)
Jako problém bych spíš tipoval, kdyby tramvaj zastavila mezi Přístavištěm a Pobřežní cestou, tedy pod Barrandovským mostem ZC. Tam moc místa není a sráz k Vltavě je hned vedle.
(Nemyslím teda kvůli výpadku proudu, protože rozjetá tramvaj se dokutálí až k Pobřežní cestě, ale třeba při technické závadě.)
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3882
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výluky a jiná omezení
Neznám legislativu do puntíku, ale řeknu jak to chodí z vlastní zkušenosti, kolegové jistě potvrdí. Prvních 179 sekund je čas, pod který nemá kdo co lézt ven, to je provozní odchylka. Poté je řidič oprávněn cestujícím zajistit "bezpečný výstup". Tzn. informovat vlakovým rozhlasem o situaci a nutnosti dbát zvýšené opatrnosti při výstupu a zvláště mimo prostor zastávky. Dále neotevřít (kromě požáru) náhle všechny dveře do vozovky, sousední koleje apod. Dále je nezbytné užití výstražné vesty a zajištění vhodných dveří k výstupu. Ne vždy lze otevřít všechny.
A teď realita: lidi chtějí ven, okamžitě, hned, spěcháme, nemáte právo nás tady držet, Fyjalo octup, fuj Temelín....
Oukej nemám, nejsem ostraha. Takže dám varovky (ty je třeba při delším výpadku vypnout, aby se nevytřískala baterie - ne všichni dbají!) vezmu si výstražnou vestu a infomuji rozhlasem o situaci a MOŽNOSTI, nikoli povinnosti, výstupu a jeho organizace. Mezitím již rozlícený dav, ignorujíc informace z rozhlasu, často buší pěstmi do kabiny:"Tak už nás do haj#lu pusť ty ko#ote vy...smátej." Mačkají znamení a dveřní předvolby neb nastoupily stádové vzorce chování a jsou smyslů zbavení. Už jsem zažil i použití nouzového otevření dveří
Kdyby nešli dveřmi, možná vytlučou okna
a podotýkám, že vůbec nemusí jít o přepravu nějakých hooligans. Dav se prostě chová zcela odlišně od jedince!
Sotva vyletí z vozu prvních pár zuřivců, častujících řidiče dalšími vulgarismy, začnou ze dveří "slaňovat" kočárky a berle a když jim jde člověk vysvětlit, že nemusí, a mohou klidně do uvolnění zůstat sedět, tak je to marný, je to marný, je to marný...
Teď si každý může vybavit scénu z filmu Český sen, kterak mnohoberlatý dav se lopotí letňanským lánem za fatou - morganou neskutečných slev...
Takže hasiči měli plno práce primárně se skutečně uvázlými lidmi v nepřístupných místech (ať už terén - mosty, tunely náspy, nebo třeba výtahy, obecně se může týkat i lanovek). KOMOKO je sice drážní těleso, ale při výpadku napájení tam žádná tramvaj nepoletí 60 a těleso má postranní sypaný pochozí prostor/stezku. Nekomfortní, ale nouzově dostačující. A za další, jak víme, je geometrie modřanské "lochnesky" výhodná v tom, že nikde nemá vodorovný úsek. I to, co vypadá vodorovně, tedy rovinka mezi Černým koněm a Hodkovičkami, je ve spádu k lomu nivelety pod Černým koněm. Zkrátka pokud vůz nestojí v zastávce, je vždy samovahou schopný buď do nejbližší dojet (ikdyž třeba zpětným pohybem) nebo sjet kdo nejnižšího místa mezistaničního úseku, kde je, ne náhodou, vždy betonová zídka přerušena rozebíratelným (možná i rozkradeným) zábradlím, kudy lze těleso opustit
Lézt "bůhví kam" je dost nekonkrétní pojem. V situaci plošného výpadku napájení je potřeba rozlišovat mezi nutností evakuace z důvodu ohrožení zdraví či života a možností z místa odejít, byť třeba nouzovou trasou/východem. Hasiči mají na starosti prioritně to první
A teď realita: lidi chtějí ven, okamžitě, hned, spěcháme, nemáte právo nás tady držet, Fyjalo octup, fuj Temelín....




Sotva vyletí z vozu prvních pár zuřivců, častujících řidiče dalšími vulgarismy, začnou ze dveří "slaňovat" kočárky a berle a když jim jde člověk vysvětlit, že nemusí, a mohou klidně do uvolnění zůstat sedět, tak je to marný, je to marný, je to marný...
Teď si každý může vybavit scénu z filmu Český sen, kterak mnohoberlatý dav se lopotí letňanským lánem za fatou - morganou neskutečných slev...
Takže hasiči měli plno práce primárně se skutečně uvázlými lidmi v nepřístupných místech (ať už terén - mosty, tunely náspy, nebo třeba výtahy, obecně se může týkat i lanovek). KOMOKO je sice drážní těleso, ale při výpadku napájení tam žádná tramvaj nepoletí 60 a těleso má postranní sypaný pochozí prostor/stezku. Nekomfortní, ale nouzově dostačující. A za další, jak víme, je geometrie modřanské "lochnesky" výhodná v tom, že nikde nemá vodorovný úsek. I to, co vypadá vodorovně, tedy rovinka mezi Černým koněm a Hodkovičkami, je ve spádu k lomu nivelety pod Černým koněm. Zkrátka pokud vůz nestojí v zastávce, je vždy samovahou schopný buď do nejbližší dojet (ikdyž třeba zpětným pohybem) nebo sjet kdo nejnižšího místa mezistaničního úseku, kde je, ne náhodou, vždy betonová zídka přerušena rozebíratelným (možná i rozkradeným) zábradlím, kudy lze těleso opustit

Lézt "bůhví kam" je dost nekonkrétní pojem. V situaci plošného výpadku napájení je potřeba rozlišovat mezi nutností evakuace z důvodu ohrožení zdraví či života a možností z místa odejít, byť třeba nouzovou trasou/východem. Hasiči mají na starosti prioritně to první

Re: Výluky a jiná omezení
Zahledl jsem videa, jak pri vcerejsim blackoutu cestujici lezli z tramvaji na modranske trati - v te casti, co ma drazni charakter. Tam se neceka na hasice jako na velke draze? Nechaji se lidi (nekteri hure pohyblivi) lezt po sterkovem lozi buh vi kam?
Re: Výluky a jiná omezení
Bolo to okolo 15:20. Vo voze bola ešte vodička na zácviku so zacičujúcim vodičom a tí hovorili, že akurát striedali na Veleslavíně. Ostatne vodič v tej otočenej 26 hneď mieril do centra bez postávania na DŠ, takže o nejakej bezpečnostnej prestávke asi nemohla byť reč a druhý voz práve vyšiel z vozovny.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6764
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výluky a jiná omezení
Nenapsal jsi v kolik hodin to bylo, ale 26 čerpá na Dědině bezpečnostní přestávku, takže pokud by dispečer neotočil daný spoj, stejně by jeho řidič nemusel mít možnost z Dědiny odjet na čas a zpoždění by se tak mohlo přenést i do opačného směru.
Re: Výluky a jiná omezení
Situácia z dnes: 26/13 je tak zmeškaná, že dispečing rozhoduje, že otočí na Divoké Šárce späť do centra, cestujúci použijú ďalšie spoje. Potiaľ dobré.
Ale vodičovi to dispečing zavolá až na ceste z Vozovny Vokovice na Divokou Šárku, teda za poslednou zastávkou, kde cestujúci mohli prestúpiť na jednej hrane a nemuseli trajdať z obratiska cez križovatku na ostrovček uprostred Evropské. Voz, na ktorý si mali cestujúci prestúpiť, práve vyšiel z vozovny Vokovice (iné poradie 26, takže asi 26/14, alebo 26/15, pre ďalší popis použijem 15). Z hľadiska kompatibility vozidiel obe 15T, takže žiaden problém napríklad s nízkopodlažnosťou.
To skutočne nemá dispečer lepšiu možnosť, než na poslednú chvíľu otáčať voz s cestujúcimi?! Napríklad povedať "13 ideš ako 15 a ty 15 ideš ako 13" – tak by na DŠ otočil prázdne vozidlo z vozovne a obsadený voz by v kľude došiel na konečnú. Viem si predstaviť problém so smenami vodičov, ale chcelo by to len trochu ďalšej koordinácie, aby si o polkolo neskôr niekde okolo Na Groši prestúpili medzi vozmi. Vozy by síce neboli na tých poradiach "správne", ale vodiči by sa na svoje poradie vrátili a mohli dojazdiť smenu v správnom čase.
Pravdepodobne by sa našlo i nejaké iné riešenie. Pri kratšom meškaní a dobehnutí ďalším spojom (či už 20, alebo 26) by sa dalo zahlásiť, že od DŠ po Dědinu tento spoj nezastavuje a bude umožnený len výstup na konečnej, zastávkovo ide ten za ním. A na nečitateľne malé vonkajšie transparenty hodiť namiesto čísla linky "NENASTUPOVAT". Výhodou by bolo, že by to poradie nechýbalo pri ceste späť v úseku Dědina–DŠ (a áno, v preklade s 20 a po DŠ aj so 191 to ide v špičke tak často, že to asi nie je príliš silný argument).
Osobne mám názor, že keď ten voz bol už za zastávkou Vozovna Vokovice, tak dispečer už o tú možnosť skrátiť ho na DŠ "prišiel" a nemal to robiť. (S výnimkou nezjazdnosti trate, samozrejme.)
Ale vodičovi to dispečing zavolá až na ceste z Vozovny Vokovice na Divokou Šárku, teda za poslednou zastávkou, kde cestujúci mohli prestúpiť na jednej hrane a nemuseli trajdať z obratiska cez križovatku na ostrovček uprostred Evropské. Voz, na ktorý si mali cestujúci prestúpiť, práve vyšiel z vozovny Vokovice (iné poradie 26, takže asi 26/14, alebo 26/15, pre ďalší popis použijem 15). Z hľadiska kompatibility vozidiel obe 15T, takže žiaden problém napríklad s nízkopodlažnosťou.
To skutočne nemá dispečer lepšiu možnosť, než na poslednú chvíľu otáčať voz s cestujúcimi?! Napríklad povedať "13 ideš ako 15 a ty 15 ideš ako 13" – tak by na DŠ otočil prázdne vozidlo z vozovne a obsadený voz by v kľude došiel na konečnú. Viem si predstaviť problém so smenami vodičov, ale chcelo by to len trochu ďalšej koordinácie, aby si o polkolo neskôr niekde okolo Na Groši prestúpili medzi vozmi. Vozy by síce neboli na tých poradiach "správne", ale vodiči by sa na svoje poradie vrátili a mohli dojazdiť smenu v správnom čase.
Pravdepodobne by sa našlo i nejaké iné riešenie. Pri kratšom meškaní a dobehnutí ďalším spojom (či už 20, alebo 26) by sa dalo zahlásiť, že od DŠ po Dědinu tento spoj nezastavuje a bude umožnený len výstup na konečnej, zastávkovo ide ten za ním. A na nečitateľne malé vonkajšie transparenty hodiť namiesto čísla linky "NENASTUPOVAT". Výhodou by bolo, že by to poradie nechýbalo pri ceste späť v úseku Dědina–DŠ (a áno, v preklade s 20 a po DŠ aj so 191 to ide v špičke tak často, že to asi nie je príliš silný argument).
Osobne mám názor, že keď ten voz bol už za zastávkou Vozovna Vokovice, tak dispečer už o tú možnosť skrátiť ho na DŠ "prišiel" a nemal to robiť. (S výnimkou nezjazdnosti trate, samozrejme.)
Re: Výluky a jiná omezení
Ono neni nemennou vlastnosti te trati, ze na ni musi jezdit 35...
Re: Výluky a jiná omezení
Jako že by 35 udělala dvojitou úvrať? To by mohlo být šotozajímavé. 

Re: Výluky a jiná omezení
Proc se vlastne nejezdi na Vaclavske namesti (linka 35)? Myslel jsem, ze je malo kalifornanu, ale ten tam je, takze trat by byla sjizdna.
- Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1562
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výluky a jiná omezení
Už se dostávají ven JŘ na léto, tak sepíšu:
1,7,12,19,25 - jako teď
27 - jako teď a přes Tržnici
9 - standardní interval a trasa Řepy-Lazarská, dále jako 3 Braník/Modřany
5 - Slivenec - Knížecí - Národní třída - Lazarská - jako 14 směr Spořilov
6 - Kubánské nám - Dvorce
16 - celotýdenně Řepy
24 - Vozovna Kobylisy - Palmovka
29 - Spojovací - Bílá labuť - Kobylisy (pásmování)
34 - Libeńský most - Špejchar
39 - Kotlářka - Vodičkova
dále linky mezi Andělem a Plzeňkou přes Knížecí a 19 obousměrně přes Otakarovu.
1,7,12,19,25 - jako teď
27 - jako teď a přes Tržnici
9 - standardní interval a trasa Řepy-Lazarská, dále jako 3 Braník/Modřany
5 - Slivenec - Knížecí - Národní třída - Lazarská - jako 14 směr Spořilov
6 - Kubánské nám - Dvorce
16 - celotýdenně Řepy
24 - Vozovna Kobylisy - Palmovka
29 - Spojovací - Bílá labuť - Kobylisy (pásmování)
34 - Libeńský most - Špejchar
39 - Kotlářka - Vodičkova
dále linky mezi Andělem a Plzeňkou přes Knížecí a 19 obousměrně přes Otakarovu.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6764
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výluky a jiná omezení
No pořád lepší než to jezdit navrhovanou 14...pawel píše: ↑21.2.2024 22:10demon: Tuhle trasu skutečně někdo jezdí tramvají zadem přes Strašnickou? Něco ve smyslu Špitálská-Ostrčilovo nám.? Maximálně jednotky cestujících. Strašnice-Výtoň je daleko silnější vazba, stačí se někdy projet. Ale uznávám, taková tragédie ten jeden přestup není. Jen to neustálé kvedlání nedělá tramvajím úplně dobré jméno.
Strašnice - Výtoň stále zvládá 7 bez přestupu, o tom asi není sporu. Někdy to jezdim. Často...
Změna je život, život je změna. No problem
Re: Výluky a jiná omezení
demon: Tuhle trasu skutečně někdo jezdí tramvají zadem přes Strašnickou? Něco ve smyslu Špitálská-Ostrčilovo nám.? Maximálně jednotky cestujících. Strašnice-Výtoň je daleko silnější vazba, stačí se někdy projet. Ale uznávám, taková tragédie ten jeden přestup není. Jen to neustálé kvedlání nedělá tramvajím úplně dobré jméno.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10258
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výluky a jiná omezení
Demon: Vysočany a Palmovka na to mají 14
Fanoušci podzemí zase metro + tram, ale to je spíš rýpavá 
Model 7 do Vysočan je už vyzkoušený od roku 2002


Model 7 do Vysočan je už vyzkoušený od roku 2002

- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6764
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výluky a jiná omezení
A naopak pomůže těm, co jedou z oblasti Vysočan, Palmovky a Žižkova za Synkáč...
Za mě z dopravního pohledu šul nul a z provozního ušetřených 6 KT.