To ale nejsou argumenty ani pomýlené, natož věcné, to je pouhý osobní pocit, který byl drtivou většinou znalých odmítnut jako neopodstatněný.

Moderátor: TRAM-FÓRUM
Smiř se už s tím, že to co tady píšeš jsi porušil ty tím, že sis před tu tramvaj stoupnul. Čili udělal's blbost. Řidič na tebe nezazvonil a rozjel se, udělal teda nejspíš taky chybu. Fajn.fricoolinek2 píše: ↑08.2.2023 21:59Je to změna ze situace, kdy nehrozí nic nikomu, na situaci, kdy k odvrácení závažné nehody, kterým je střet tramvaje s chodcem (byť v nevelké rychlosti), je nutno přistoupit ke krizovému jednání. Ať už úskok chodce nebo krizové zabržděné vozu. Logicky, je třeba tyto situace nevytvářet. Dost možná s nějakou pofiderní motivací tzv. "výchovy". Kor ne v případě, kdy v sázce je jen několikavteřinové zdržení. Navíc ta tramvaj měla i dle JŘ přijet na Chapliňák v 9:12, čili ani nelze argumentovat potřebou neprodlužovat/snížit nějaké hmatatelné opoždění.
Nevypadáš jako usmrcený, nemysliteli, ale OK.fricoolinek2 píše: ↑08.2.2023 17:59Jasně, svislé čočky jsou bianco šek na jízdu, i kdyby to mělo znamenat vědomé usmrcení člověka. A tady tenhle mysliten si dovolí hodnotit něčí neinteligenci,.
Pokud by si mne řidič nevšiml, znamenalo by to, že by dlouhé vteřiny předcházející odjezdu absolutně nevěnoval situaci před vozem. Musel by se rozjídět se zrakem dlouhodobě přikovaným někam ke zpětnému zrcátku nebo monitorům. Opravdu si nedovedu představit situaci, ve které by si mně nevšiml, pokud by se jednalo o naprosto nepochopitelnou nepozornost.P_V píše: ↑07.2.2023 21:22Stále se domnívám, že správný postup je na překážející osobu zazvonit, bliknout, zařvat z okýnka, dle vkusu. A když je zjevné, že signál zaznamenala, pak se teprv rozjet. Možná i ve chvíli, kdy se ještě nachází v profilu, ale už se hýbe k odchodu. Ne za to vzít a děj se co děj. Je prostě rozdíl ve vlezení před tramvaj jedoucí (chodec způsobil kolizní situaci), nebo před tramvaj stojící (kolizní situaci ještě nenastala).
To vše za předpokladu, že si ho řidič všiml. I když se Fricoolinek domnívá, že ano, nemuselo to tak být.
A taky nám nesdělil, zda to byl rozjezd na plný knedlík jako když je volno, nebo 1 km/h a sledování co bude.
Jasně, svislé čočky jsou bianco šek na jízdu, i kdyby to mělo znamenat vědomé usmrcení člověka. A tady tenhle mysliten si dovolí hodnotit něčí neinteligenci,.Fakt 2: Řidič nic neporušil.
Naprosto irelevantní...fricoolinek2 píše: ↑08.2.2023 16:32Nestihnutí tramvaje s 10-minutovým intervalem může mít za následkem nestihnutí přípoje s intervalem mnohem delším. A pokud ten přípoj jede za třeba 9 minut po příjezdu "chytané" tramvaje, tak mi to přijde zcela v pořádku. Jet o tramvaj dříve by již znamenalo 19 minutové čekání. To mi tedy už fakt přijde zbytečně moc.
Nestihnutí tramvaje s 10-minutovým intervalem může mít za následkem nestihnutí přípoje s intervalem mnohem delším. A pokud ten přípoj jede za třeba 9 minut po příjezdu "chytané" tramvaje, tak mi to přijde zcela v pořádku. Jet o tramvaj dříve by již znamenalo 19 minutové čekání. To mi tedy už fakt přijde zbytečně moc.
Takže argumentace situací, kdy dojde k a) kolapsu řidiče (nedošlo, viděl jsem ho) b) poruše na (předpokládám odporové) T3 (která to nebyla, na Barrandov nikdy nejezdila a v součtu jezdí na pár pořadích retrolinky 23) c) zastávky by musela být ze svahu, nebyla (jako např. Geologická DC)Petr píše: ↑07.2.2023 16:32Kde měl chodec jistotu, že to s řidičem zrovna nešvihlo? Například tramvaje T3 (ano tenhle typ sem nejezdí pro detailisty) umí takovou perfektí závadu. Slangově se jí říká "spečená Erka". Prostě po odparkování se tramvaj silově rozjede, ač by neměla odpadnout zajišťovací brzda do zadání jízdy. A já se mám moc rád na to, abych riskoval, že technika selže....
Zase, tramvaj "SE" nerozjíží. To by platilo v případě, kdy by šlo o primitivně autonomní jednotku, která se rozjíždí na pokyn semaforu a nemá žádný antikolizní systém. Pokud někdy bude jezdit po Praze autonomní tramvaj, si někdo myslí, že bude mít systém, který bude ignorovat riziko kolize za předpokladu, že je zelená? Klidně zase opakuju, že tramvaj uvádí do chodu řidič, který vidí situaci před vozem a nebude 40t stroj uvádět v pohyb, pokud vidí jenotky metrů přes sebou jakoukoliv překážku.Vidíš a já bych u chodce, kterému jak sám píšeš, jde o život nečekal takovou tupost, že vleze na červenou pod tramvaj co se má každou chvíli rozjet. A zjevně se tak stalo...
Já mám za to, že řidič i chodem musí vždy kalkulovat se sporným/chybným/přestupečným jednáním protistrany. A zrovna profík, si má být dobře vědom, že přecházení skupinky je vždy rizikové, protože se může uplatnit "mentalita stáda". Vážnou chybou by od tebe bylo, pokud bys přebíhal těsně před přáhlem. Jinak je to "jen" o obstrukci. Ano, není to ideální. Nic není ideální. Buďme prosím tolerantní na sebe.Třeba já jsem také jednou vlezl "pod" tramvaj, protože jsem šel zpoza vozu spolu za dalšíma třema lidma a jako čtvrtý jsem se nepodíval a docela jsem čuměl, když se na mě rozsvítily dálkový světla, v životě jsem se nepřesunul tři metry z kolejí rychleji (myslím že jsem atakoval rychlost světla) ale byla to moje blbost, že jsem se nepodíval a nevím proč bych to měl házet na tramvajáka. Dodnes (po více než 10 letech) si při každém přecházení za tramvají na to vzpomenu a radši se kouknu 2x, aby se mi to nestalo zase. Vem si z toho podobné ponaučení a už radši mlč, děláš ze sebe jen většího blbce