Není nad čím se pozastavovat. Metro byla vždycky "elita DP" (to se táhne od totalitního režimu), a to bude i nadále a podle toho to také vypadá. Stačí porovnat platy řidičů. V metru se platí zřejmě vzdělání řidiče, což je SŠ, ale řidič tramvaje má za svou práci silně podúrovňový plat, když to porovnáme, tak řidič tramvaje čelí daleko většímu napětí, nežli metráci (metro a IAD neexistuje, metro a dotazy cestujích, neexistují, atd.).Tonda Ježek píše:Já pořád nechápu jedno. Když je DP ten nejhorší podnik v ČR (podle Ďurana), který své pracovníky (ridiče tramvaje) terorizuje a šikanuje, tak proč jednoduše nedá výpověď a nejde pracovat jinam??? (že by to u DP přece jenom nebylo tak hrozné?)
A chci jenom říc, že se rádoby bulvárním článkům na odkazovaných stránkách opravdu jenom směju. Pro mě je tam většina článků projev autorovi ubohosti než cokoliv jiného. Ale to jen tak na okraj.
Když srovnám situaci u metra a u tramvají, tak vidím jasný rozdíl. Na metru je mnohem lépe. (třeba u fírů se vůbec neřeší předjetí, prostě mu dispečer sdělí, aby trochu ubral) A čím to je? Třeba tím, že odborové organizace metra nehlásí každý přehmat vedení přes webové stránky do světa. Pere si své "špinavé prádlo doma" (i když se o to rádoby investigativní tramvaják Ďuran pokusil http://dp-arena.cz/index.php?option=com ... &Itemid=45 , ale to je taková snůžka blábolů a nesmyslů, že se opravdu tomu člověk může jenom zasmát) Ano na metru také není vše ve vztahu k zaměstnancům v pořádku, ale vedení si je toho vědomo a zase zaměstnancům určité věci tiše toleruje, takže z toho všichni vyjdou tak nějak na stejno. O tomhle u tramvají nemůže být ani řeč, takže se nedivte, protože zlo plodí jenom zlo. A je celkem samozřejmé, že když řidiči chtějí po vedení, aby vše bezpodmínečně dodržovalo, tak to logicky bude chtít vedení i od řidičů (zavřené kabiny, nulová tolerance na předjetí a podobně). Mimochodem je dobré si uvědomit, že v dopravě opravdu 14:00:00 není 13:59:58. Někdy i pár sekund stačí, aby cestující nestihl to, co zamýšlel.
Možná by to řidiči měli dát svým některým odborovým organizacím na vědomí nebo budou pro ostatní zaměstance DP pořád ti ubrečenci, co jsou teď.
Prostě na tramvajácích bude vždy ten bič vztyčen, nad metrákáma nikoli, mají jistou ochranu, která se v DP táhne od toho roku, co se metro začalo budovat.Tudíž si to každý domyslí sám.
Samozřejmě, že každé zaměstnání a profese má své, ale nelíbí se mi, že čím větší psychické napětí, tím menší peníz. U metráků to platí naopak, čím menší psychycké napětí, tím větší peníz.Elita zůstane elitou a to řidiče tramvají a busů hodně mrzí. Nechci být závistivý, ale proč mají ostatní jednotky, viz bus a tram být platově biti jen za to, že nevznikly za doby ruského nadšení? Alespoň všichni vidíme, jak to v tom našem státě vypadá a podle čeho se stále a "nadále" řídíme a změny v nejbližší době k lepšímu uričtě nehrozí.

