Napsal: 06.7.2006 22:44
Už je to teda mimo téma uplně. Ale myslím si, že jste snad státní pracovníci a ty jsou placeni podle tabulek. A tam se bere v úvahu dosažené vzdělání a počet odpracovaných let??????
Jediné fórum, které je v úpadku!
https://tram-forum.prazsketramvaje.cz/
https://tram-forum.prazsketramvaje.cz/viewtopic.php?f=16&t=985
Ano požadavek to je, ale až od určité doby, takže rozhodně neplatí že co fíra to středoškolák ! Pokud je u tramvají 65% SŠ, tak u metra to bude podobný číslo. Faktem je že dosažené vzdělání o náročnosti profese vůbec nic nevypovídá a nemělo by být důvodem pro vyšší finanční ohodnocení...radek31 píše:pokud vím, tak u tramvají je asi 65% SŠ vzdělaných a několik procent VŠ
nejméně SŠ je u autobusů
a nejvíce samozřejmě u metra, tam to je požadavek
osobne znam vysokoskolsky vzdelane lidi jezdici s tramvaji. u nich se mzda take promita? NIKOLIV..749.006 píše:Nic proti, ale jak bylo uvedeno, strojvedoucí metra mají SŠ vzdělání a i vzdělání se musí promítnout do mzdy....
Není nad čím se pozastavovat. Metro byla vždycky "elita DP" (to se táhne od totalitního režimu), a to bude i nadále a podle toho to také vypadá. Stačí porovnat platy řidičů. V metru se platí zřejmě vzdělání řidiče, což je SŠ, ale řidič tramvaje má za svou práci silně podúrovňový plat, když to porovnáme, tak řidič tramvaje čelí daleko většímu napětí, nežli metráci (metro a IAD neexistuje, metro a dotazy cestujích, neexistují, atd.).Tonda Ježek píše:Já pořád nechápu jedno. Když je DP ten nejhorší podnik v ČR (podle Ďurana), který své pracovníky (ridiče tramvaje) terorizuje a šikanuje, tak proč jednoduše nedá výpověď a nejde pracovat jinam??? (že by to u DP přece jenom nebylo tak hrozné?)
A chci jenom říc, že se rádoby bulvárním článkům na odkazovaných stránkách opravdu jenom směju . Pro mě je tam většina článků projev autorovi ubohosti než cokoliv jiného. Ale to jen tak na okraj.
Když srovnám situaci u metra a u tramvají, tak vidím jasný rozdíl. Na metru je mnohem lépe. (třeba u fírů se vůbec neřeší předjetí, prostě mu dispečer sdělí, aby trochu ubral) A čím to je? Třeba tím, že odborové organizace metra nehlásí každý přehmat vedení přes webové stránky do světa. Pere si své "špinavé prádlo doma" (i když se o to rádoby investigativní tramvaják Ďuran pokusil http://dp-arena.cz/index.php?option=com ... &Itemid=45 , ale to je taková snůžka blábolů a nesmyslů, že se opravdu tomu člověk může jenom zasmát) Ano na metru také není vše ve vztahu k zaměstnancům v pořádku, ale vedení si je toho vědomo a zase zaměstnancům určité věci tiše toleruje, takže z toho všichni vyjdou tak nějak na stejno. O tomhle u tramvají nemůže být ani řeč, takže se nedivte, protože zlo plodí jenom zlo. A je celkem samozřejmé, že když řidiči chtějí po vedení, aby vše bezpodmínečně dodržovalo, tak to logicky bude chtít vedení i od řidičů (zavřené kabiny, nulová tolerance na předjetí a podobně). Mimochodem je dobré si uvědomit, že v dopravě opravdu 14:00:00 není 13:59:58. Někdy i pár sekund stačí, aby cestující nestihl to, co zamýšlel.
Možná by to řidiči měli dát svým některým odborovým organizacím na vědomí nebo budou pro ostatní zaměstance DP pořád ti ubrečenci, co jsou teď.
To mam teď skoro furt... Místo abych seděl v klídku na zadku, musim lítat v tomhle vedru po Praze a řešit průsery nějakejch Stádníků apod. Ale sorry hádat se taky nechci.radek31 píše:zdá se mi, že máš dneska nějak blbou náladu, tak toho necháme, nemá cenu se kvůli tomu hádat
Člověče tak to jezdíme stejnou tramvají, asi budu muset přestat podřimovat a radši se budu pořádně rozhlížet... Teda spíš vlastně nejezdíme, když nám to pravidelně ujíždí. Už jsem to tu i psal, že buď mají špatný VJŘ nebo to jezdí samí závodníci. Faktem je, že tohle je přesně ukázkový případ jak se to nemá dělat. Jede předjetej půlku trasy a ještě ho nezajímaj přestupující z l.6, 19, 26, 11...I.am.good píše:...Nic se neděje, 7ka do UD mi jede z opačné strany křižovatky v 6:08, takže bych měl v pohodě stihnout přejít křižovatku. Jenže ouhle, nepotěší, když v okamžiku, kdy člověk vystoupí z devatenáctky, tak se přes křižovatku řítí téšestka linky 7. O !dvě! minuty napřed...
většinou by to nepomohlo nikomu, právě naopak - když tam jsem takhle předjetej, tak se samozřejmě dívám kolem sebe a když někdo jde k tramvaji, tak mu samosebou neujedu - ale pokud 100m kolem sebe nevidím ani nohu, proč tam čekat a zdržovat cestující v tramvaji a ostatní tramvaje? stejně by nikdo nestihnul za těch pár sekund přijítI.am.good píše:Proč řidič, když má odjezd v 6:09, odjíží 6:08:54 (dnes už tedy 6:09:00), proč neodjede např až v 6:09:30??? Je to obrovský problém?? Cestujícím by to docela pomohlo.
brzo ráno/pozdě večer a o víkendech jsou právě jízdní doby docela ořezané, že má řidič co dělat - a nemůžu přece jet o několik minut pozdě, jak k tomu přijdou ty lidi v tramvaji, kteří si chtějí přestoupit třeba právě na Hradčnaské nebo NádrholuNevím jak jiný "kaštani", ale já ve špičce JŘ vůbec neřeším, jelikož to vůbec nemá cenu. Já spíš přemýšlím, jestli to demon nemyslel v čase mimo špičku, třeba brzy ráno či navečer, případně o víkendech. Protože ty třeba ne, ale je spousta řidičů, co takhle "pálej" i v dobu, kdy je nemá co zdržet a je téměř jisté, že i kdyby odjeli o malou chvíli později, tak stihnou jet načas.
Nevidím do demonovy hlavy, takže nevím, ale ty tu pořád argumentuješ stavem, který nastává povětšině ve špičce. Nevím jak jiný "kaštani", ale já ve špičce JŘ vůbec neřeším, jelikož to vůbec nemá cenu. Já spíš přemýšlím, jestli to demon nemyslel v čase mimo špičku, třeba brzy ráno či navečer, případně o víkendech. Protože ty třeba ne, ale je spousta řidičů, co takhle "pálej" i v dobu, kdy je nemá co zdržet a je téměř jisté, že i kdyby odjeli o malou chvíli později, tak stihnou jet načas. Víš, dosti často se mi stává cestou do práce, že 19ka na Biskupcové DC, která má odjezd 5:57 má sekyru tak dvě minuty (protože jí odrbe jednička na Ohradě na světlech + pomalé rychlosti = utečou světla, snad se to po rekonstrukci zlepší ), dobře, pravidelný příjezd na zast. voz. Strašnice je 6:05, takže dojedeme většinou 6:06. Nic se neděje, 7ka do UD mi jede z opačné strany křižovatky v 6:08, takže bych měl v pohodě stihnout přejít křižovatku. Jenže ouhle, nepotěší, když v okamžiku, kdy člověk vystoupí z devatenáctky, tak se přes křižovatku řítí téšestka linky 7. O !dvě! minuty napřed. Na Vinici odstanicuje a pomalu se šourá na Solidaritu, kde má kontrolní bod - a jelikož to řidiš zná - , tak se třeba už v té zast. Vinice mrkne do not, v kolik tam má být. No a řeknu ti, málokdy se stává, že počká ještě na Vinici, i když vidí (respektive může vidět, když se mrkne do hrazdy - pravda, v T6 toho moc vidět není :/ ) že za ním lidé běží přes křižovatku po silnici. Řeknu ti, v tom okamžiku mám vždy takový dost smutný pocit. Proč např nedokáže jPT naprogramovat Apex jako na autobusech, aby ukazoval čas odjezdu dle JŘ na KAŽDÉ zastávce? Proč řidič, když má odjezd v 6:09, odjíží 6:08:54 (dnes už tedy 6:09:00), proč neodjede např až v 6:09:30??? Je to obrovský problém?? Cestujícím by to docela pomohlo. Jenže do té doby, než začnou (nejen) obyčejní řidiči vnímat svoji práci jako službu cestujícím a ne jako "povinně si to odkroužit", tak to bude asi pořád naho*no.radek31 píše: třeba na 20, když nestihneš dobře Újezd, tak počítej na Hradčanské s 3+ minutama zpoždění......