TT Václavské náměstí - studie

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Ústečák
Uživatel
Příspěvky: 187
Registrován: 04.8.2019 9:55

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od Ústečák » 15.5.2021 9:15

Pokud se podaří, tak tenhle plátek bude hodně vydařenej. Úplně ideální by bylo tam někam nacpat vratný trojúhelník, ale i takhle to s ohledem na zoufalý nedostatek odstavných kolejí v centru při mimořádnostech hodně pomůže. Jen to halt nepůjde bez zpětného pohybu na hlavní trati. A snad z toho jednou bude celá stangle. :)

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4073
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od P_V » 15.5.2021 7:51

V dolní části Václaváku vznikne další kus salámu.
https://www.lidovky.cz/domov/prestavba- ... domov_liam

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od von Špilberk » 15.2.2020 15:22

Trať u Muzea už nemá vést odnikud nikam, DPP má projektanta pro napojení na Vinohrady
https://zdopravy.cz/kolej-u-muzea-uz-ne ... ady-42464/
„Dle vývoje okolností bychom rádi v koordinaci s projektem tramvaje na Václavském náměstí mířili k realizaci v roce 2022,“ uvedla mluvčí DPP Aneta Řehková.
DPP by chtěl podle ní stavbu začít využívat „ideálně společně s navazující stavbou tramvajové trati na Václavské náměstí“. Město plánuje protažení trati dolů z kopce na léta 2022 či 2023. Není ale jisté, zda to stihne.
To je ale pokrok. 8-)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10206
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od 9001 » 01.9.2019 23:02

Jako fakt 4/2022? :D Vypracováno? :D a za 10 mega? =D> =D>

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od von Špilberk » 01.9.2019 14:11


MPL
Uživatel
Příspěvky: 226
Registrován: 06.1.2010 8:29

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od MPL » 21.8.2019 18:51

2P_V: ty tomu nerozumíš - to není "nedostatek", ale naopak "výhoda" této varianty. Nebude se muset složitě vysvětlovat, proč zužujeme magistrálu: přece kvůli tramvaji. :^o

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4073
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od P_V » 17.8.2019 8:55

Přesně tak. Základ je zakreslen v metropolitním plánu. Změna je jen v tom, že to od nového muzea k nádru nepovede šikmo, aby nenarušila promenádní betonový plácek s větračkami, ale dvakrát do pravého úhlu a ubere parkování ve Washingtonově. Ale pořád je tam ten nedostatek v ubírání pruhů z magistrály, a že kdyby byla nějaká linka z Vodičkovy kolem nádraží na Žižkov, tak magistrálu na krátkém úseku překříží dvakrát.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10206
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od 9001 » 16.8.2019 22:50

Je někde nějaká normální mapa jak to má vypadat?

Z článku to vypadá, že tramvaj u Federálního uhne doprava na magistrálu (ukrojí se dva pruhy) a pak až na úrovni Politických věznů ji protne... To mi přijde jako harakiry...

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od fricoolinek2 » 16.8.2019 18:39

Přátelé, taky je vám trochu smutno z toho, že když kliknete na začátek tohoto tématu, tak zjistíte, že pochází z doby, kdy tenkrát narozené dítko půjde za 14 dní do 9. třídy? #-o =P~ [-o< :(

S_M_Lomoz
Uživatel
Příspěvky: 229
Registrován: 06.3.2005 22:30
Bydliště: Praha

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od S_M_Lomoz » 16.8.2019 14:52

Praha se dohodla s ministerstvem kultury na trase tramvají před nádraží

Pražský magistrát se dohodl s ministerstvem kultury na trase tramvajové trati z Vinohradské ulice k hlavnímu nádraží. Dnes o tom informoval ředitel pražského Institutu plánování a rozvoje Ondřej Boháč. Původně měla trasa vést od Státní opery přes park ve Vrchlického sadech. Památkářům se ale nelíbila. Tramvaje tak nově před budovu hlavního nádraží zamíří z Washingtonovy ulice. Město nyní projednává změnu územního plánu, která by stavbu trati umožnila. Praha plánuje rovněž návrat tramvají na Václavské náměstí. „V současnosti tak panuje shoda na trase mezi všemi dotčenými orgány,“ řekl ředitel pražského Institutu plánování a rozvoje (IPR) Ondřej Boháč.

IPR v minulosti vypracoval několik variant vedení trasy. Město nakonec vybralo tu, kdy tramvaj z Vinohradské pojede Wilsonovou ke Státní opeře, kde uhne přes magistrálu a parkem povede před budovu nádraží a dále do Bolzanovy. To se podle Boháče památkářům nelíbilo, neboť by podle nich došlo k narušení promenádního parku. Tramvaje tak nově pojedou od opery ulicí Politických vězňů a zahnou do Washingtonovy, z níž povedou koleje před budovu nádraží.
Kdy by mohla být trasa postavena, zatím není jasné. Město nyní zpracovává změnu územního plánu, neboť území před hlavním nádražím je v něm vedeno jako park. Změnu musí v budoucnu projednat a schválit mimo jiné ještě například pražští radní a zastupitelé. Dopravní podnik navíc musí vybudovat napojení trati z Vinohradské na nově položené koleje mezi budovou Národního muzea a bývalým Federálním shromážděním.
Podle druhé navržené možnosti by koleje vedly k opeře po stejné trase jako u výše zmíněné varianty, ale potom by nesměřovaly před nádražní halu, ale až do Opletalovy ulice a dále na křižovatku s Bolzanovou.
Poslední možnost navrhovala vést trať z Vinohradské na Václavské náměstí a potom do Opletalovy a k Bolzanově. Tyto obě varianty město zavrhlo.
Současné vedení hlavního města chce rovněž stavět trať z Vinohradské třídy přes Václavské náměstí a napojit ji na koleje spojující Vodičkovu a Jindřišskou ulici. Pro tuto stavbu nepotřebuje změnu územního plánu. Kdy se začne budovat, ale není jasné.

https://www.idnes.cz/praha/zpravy/praha ... -zpravy_pp

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od Bobik » 08.2.2019 11:09

von Špilberk píše:Když bude návrh bez připomínek, tak bude schválen s argumentem, že k němu žádné negativní připomínky nebyly. Krom toho žádný jiný návrh není a je to návrh posvěcený IPRem, tedy je oficiální.
Přesně. Když se nad tím mávne rukou, že to jsou jen nějaký nesmyslný malůvky, tak se to pak bohužel podle těch malůvek zrealizuje. Teda ono se zrealizuje i tak, resp. buď se to udělá podle těch malůvek, nebo bude řev, že je to blbost a neudělá se nakonec nic.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od von Špilberk » 08.2.2019 10:26

pawel píše:chapu vase namitky, ale uvedomte si, ze tohle je jen navrh. ach jo.
Právě proto, že je to návrh, tak se k němu shromažďují připomínky. Když návrh někdo připomínkuje, tak je aspoň teoretická naděje, že se třeba něco trochu upraví (já vím, že ne, ale aspoň teoretická možnost tu je). Když bude návrh bez připomínek, tak bude schválen s argumentem, že k němu žádné negativní připomínky nebyly. Krom toho žádný jiný návrh není a je to návrh posvěcený IPRem, tedy je oficiální.

Uživatelský avatar
George
Uživatel
Příspěvky: 87
Registrován: 14.3.2007 11:30
Bydliště: Praha

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od George » 07.2.2019 22:42

Já nebrblám, jen konstatuju. Ostatně osobně bych tramvaje navrátil v kompletní verzi včetně příkopů. Ale vzhledem k tomu jak dlouho se ten návrh návratu připravuje (30let?) tak jakákoli případná změna bude min dalších 30? let.
Hlavně mě fascinuje ta doba přípravy cca 3 roky. Sakra, DPP , TSK, IPR má hlavního sponzora i nadřízeného magistrát a pod něj spadají i všechny MČ. To je takoveý problém svolat si všechny zainteresované strany rozdat úkoly a příští rok začít se stavbou? Tomuhle asi nikdy neporozumím. Stavební povolení MČ nebo magoš, zábor to samé, povolení na vjezd nákladním autům opět to samé a tak bych mohl pokračovat. Já vím že na to mají až 30 dní ale AŽ, můžou to taky rozhodnout během dvou hodin. A věřím tomu že pokud by zítra dostal DP příkaz stavět, do léta bychom se mohli svézt.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10206
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od 9001 » 07.2.2019 21:09

pawel: Důvody už jsem psal... Navíc ted mi to pan Filler potvrdil i na FB, že je to trend, cpát vše na koleje... Takže negativa jsou upřímně na místě...

Je super, že je konečně reálná snaha dostat zpátky tramvaj na VN, ale ne naprosto idiotsky...

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od Karosák » 07.2.2019 19:06

pawel píše:panove, prestante furt brblat, to je fakt opruz tohle cist. chapu vase namitky, ale uvedomte si, ze tohle je jen navrh. ach jo.
Díky předsedo. Svým nadhledovým příspěvkem jsem se tak nějak chtěl obrnit proti vlně negativních reakcí, které na mě útočí ze všech koutů všedního bytí a přestává to být snesitelné :cry: Chybí mi pozitivní zprávy ke kterým je důvod a mám husí kůži z přehršle zpráv negativních, ke kterým jsou důvody minimálně diskutabilní. Ale asi to lidi baví...

Odpovědět