Takže to znamená při prodloužení do Slivence dlouhou výluku? Myslel jsem, že se to staví na etapy proto, aby se pak mohlo volně navázat na manipulační koleje.Jakub píše: ↑28.11.2021 23:29Je to dáno normou. Manipulační či odstavné koleje v obratištích, ale i vozovnách a dílnách by se měly navrhovat s nulovým sklonem (přípustný je sklon do 20 promile). Důvod je asi jasný - aby se eliminovala možnost, že se odstavená tramvaj náhle samovolně rozjede někam do trati.
Nové tramvajové tratě
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Venca
- Uživatel
- Příspěvky: 102
- Registrován: 24.4.2004 23:42
- Bydliště: Poblíže několika tramvajových a jedné lodní zastávy.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
- Jakub
- Uživatel
- Příspěvky: 480
- Registrován: 22.12.2007 23:43
- Bydliště: Jedno z posledních nádraží, kde jsou komplet mechanická návěstidla.
Re: Nové tramvajové tratě
Je to dáno normou. Manipulační či odstavné koleje v obratištích, ale i vozovnách a dílnách by se měly navrhovat s nulovým sklonem (přípustný je sklon do 20 promile). Důvod je asi jasný - aby se eliminovala možnost, že se odstavená tramvaj náhle samovolně rozjede někam do trati.
Re: Nové tramvajové tratě
Proc by muselo byt obratiste v rovine?
Re: Nové tramvajové tratě
Pripadá mi to, že zárez je tam len preto, aby obratisko bolo v rovine a predpokladám, že pri stavbe pokračovania do Slivence sa z väčšej časti zasype, aby trať plynulo stúpala – potom tá skruž bude už v normálnej výške a nebude trčať nad koľaje, len sa pre ňu, klasicky, skrátia podvaly.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Nové tramvajové tratě
Jo, to vím, jenže jedna věc je nacpat to všechno nějak do již stávající ulice, druhá věc je stavba na zelený louce. Která je mimochodem v územním plánu už přes 20 let...
Ale ty pozemky by to vysvětlovaly, byť to stejně považuju, vzhledem k tomu, jak dlouho už ta trať v ÚP je, za chabou výmluvu na neschopnost všech politickejch reprezentací od minula až dodnes.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
A nejen pozemky, máme například také nějaké ochranné pásmo dráhy, které by zvětšením osovky zasáhlo jinam. A třeba do míst, kde už by to bylo neprojednatelné Prostě semtam říznout vložený dřevěný pražec mi přijde jako cesta nejmenšího odporu.
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Větším problémem myslím potřebu většího výkupu pozemků... Rozumíme si? Ono už takhle to bylo poměrně těsné, aby trať vůbec prošla. O co bychom rozšířili osovku, o to by se samozřejmě rozšířil zábor. Včetně toho, že ty kabelovody bybychom tam stejně mít musely, takže jejich vypuštění pro ušetření prostoru není reálné, jen by prostě byly třeba o metr dál. Nevím, tipuji, ale to, že se kvůli kanalizaci zkracují mezi betonové pražce vložené dřevěné, je zcela běžné. Viz Plzeňská.
Re: Nové tramvajové tratě
Staví se na zelené louce, a vzhledem k těm doširoka položeným kabelovodům asi problém s místem není.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Nové tramvajové tratě
Dobře, řekněme, že je potřeba větších rour. Ale to pořád nevysvětluje, proč tedy není větší osovka a bastlí se to tak, jak se to bastlí.
Re: Nové tramvajové tratě
Podle mne to berte tak, že je to v oblasti zatím o velkých plochách bez kanalizace. Až vám tam pořádně zaprší, tak tam poteče řeka a tudíž je tam potřeba pořádné odvodnění. Jinde máte ulice s vlastními kanalizačními sítěmi, které podstatnou část běžně odvedou pryč.
Re: Nové tramvajové tratě
Asi je to drenáž a ta je v ose. Ale prostě, proč se buď nezvětšila osová vzdálenost, nebo nepoužily menší šachty.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4462
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Nové tramvajové tratě
Možná, že nad kanálem za šturcem bude wc, a při prodlužování bude odstraněn(o).
Jinak ale nad tou kanálovou mánií kroutím hlavou. Opravdu je potřeba tolik vstupů a opravdu musí být uprostřed a nemůžou být na boku
Jinak ale nad tou kanálovou mánií kroutím hlavou. Opravdu je potřeba tolik vstupů a opravdu musí být uprostřed a nemůžou být na boku