Nové tramvajové tratě
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Vy si tu malujete novou vozovnu, ale nezapomeňte, že čísla vozoven 1-8 jsou již obsazena (počítám-li ÚDDP jako 9, tak i devítka). To by znamenalo vymyslet jiný způsob číslování pořadí a implementovat ho do všech systémů. Což je snad skoro nepředstavitelnější než stavba nové vozovny
Re: Nové tramvajové tratě
Někde v lokalitě Libuš se prý hledá místo pro novou vozovnu.
Re: Nové tramvajové tratě
Pochybuju, že se budou zavádět nějaké novoty. Budování nějakých deponací v terénu by asi vycházelo dost draho. Znamenalo by to navíc výpravčí a ostrahu. A co údržba vozů?
Takže za Modřany nadále z Pankráce - On to zase není tak velký rozdíl. Nu a Vysočany a Hloubětín obslouží ve větší míře Kobylisy, od kterých její jiné linky přejdou na Sa a Ži. Až bude zavřený Krejcárek, stejně se provizorně překope linkové vedení.
Takže za Modřany nadále z Pankráce - On to zase není tak velký rozdíl. Nu a Vysočany a Hloubětín obslouží ve větší míře Kobylisy, od kterých její jiné linky přejdou na Sa a Ži. Až bude zavřený Krejcárek, stejně se provizorně překope linkové vedení.
Re: Nové tramvajové tratě
Souhlas. Take by me zajimalo, jak to bude s vypravovanim do oblasti Vysocan a Hloubetina v pripade, ze se casove sejde uzavirka voz. HL a rekonstrukce trati pres Krejcarek. Uz ted je vypraveni celkem divoke (napr. 25 ze SA). Bude se pak najizdet pres Zizkov a Mas. nadrazi?
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2458
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Když koukám na délku nájezdů z vozoven na nové tramvajové tratě, napadá mne myšlenka, zda by na některých nových konečných nebylo vhodné zřídit malou noční odstavovací halu nebo pár kolejí navíc...
Pokud dobře počítám, tak nájezd z Pankráce na novou konečnou v Libuši bude trvat cca 45 minut.
Pokud dobře počítám, tak nájezd z Pankráce na novou konečnou v Libuši bude trvat cca 45 minut.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 20
- Registrován: 04.11.2021 14:46
Re: Nové tramvajové tratě
Velmi podrobně O TT Václavské nám. z ÚD MHMP - https://deska.praha.eu/files/nwFaLlPk02 ... %C3%AD.pdf
Re: Nové tramvajové tratě
Díky za vysvětlení.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Přesnou odpověď nevím jestli nabídnu, může mně někdo opravit, ale pokusím se.
Klín/zarážka je považován za pojistku "poslední záchrany", nikoliv jako běžný prostředek k zajištění vozu ve svahu. U vozů které jsou zajištěny/vybaveny několika na sobě nezávislými brzdiči to lze akceptovat. Nicméně u 2np vozů s vřetenovou brzdou, je jejich zajištění závislé pouze na síle, kterou byla brzda utažena a na pevnosti jediného řetězu, resp. jeho nejslabšího článku (Jsou tam 2, ale každý pro jiné stanoviště, takže se utahuje vždy jen jeden. Utáhly-li by se na krev při dlouhodobém odstavení oba, hrozí zohýbání táhel). Řetěz může prasknout (za jízdy to "nevadí", od toho je ve voze vždy průvodčí/brzdař, který kdyžtak utáhne druhé vřeteno), ale u odstaveného vozu nikdo není. Také je třeba vzít v potaz, že to nevyrobili včera. Táhla se můžou unavit a spolehlivost celého mechanismu také závisí na změně teploty. Takže když teplé špalky utáhneš na krev, tak je to dobrý do chvíle, než vychladnou A rozdíl denních/nočních teplot může být také značný...
A z těch nechtěných, spíš než nebezpečných důvodů, je tu působení povětrnostních vlivů, kterým nikdo nechce "žebřiňáky" logicky vystavovat
Klín/zarážka je považován za pojistku "poslední záchrany", nikoliv jako běžný prostředek k zajištění vozu ve svahu. U vozů které jsou zajištěny/vybaveny několika na sobě nezávislými brzdiči to lze akceptovat. Nicméně u 2np vozů s vřetenovou brzdou, je jejich zajištění závislé pouze na síle, kterou byla brzda utažena a na pevnosti jediného řetězu, resp. jeho nejslabšího článku (Jsou tam 2, ale každý pro jiné stanoviště, takže se utahuje vždy jen jeden. Utáhly-li by se na krev při dlouhodobém odstavení oba, hrozí zohýbání táhel). Řetěz může prasknout (za jízdy to "nevadí", od toho je ve voze vždy průvodčí/brzdař, který kdyžtak utáhne druhé vřeteno), ale u odstaveného vozu nikdo není. Také je třeba vzít v potaz, že to nevyrobili včera. Táhla se můžou unavit a spolehlivost celého mechanismu také závisí na změně teploty. Takže když teplé špalky utáhneš na krev, tak je to dobrý do chvíle, než vychladnou A rozdíl denních/nočních teplot může být také značný...
A z těch nechtěných, spíš než nebezpečných důvodů, je tu působení povětrnostních vlivů, kterým nikdo nechce "žebřiňáky" logicky vystavovat
Re: Nové tramvajové tratě
Nedalo mi to a podíval jsem se na to foto důkladnějc. Ta solo kolej, co je na konci směřující na kanál je podle mne položená asi provizorně. Když se na to dobře podíváte, tak je ten kus směrově úplně mimo směr kolejí od Barrandova. Ty koleje na sebe směrově nenavazují a musí se narovnat a nebo tam provizorně vložit ohyb, pokud je to záměr.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
No... ne, že bys to řekl úplně špatně, ale polopravda je horší než lež, takže bych to s dovolením upřesnil, ať předejdeme šumu
Odstavné koleje v halách depa Střešovice jsou v rovině
Harfy obou částí depa se od vrat směrem k hlavní trati dostávají do nepříznivého klesání A proto
NA DVOŘE (horní i spodní):
-odstavování dvounápravových vozů na dvoře je zakázáno
-odstavování ostatních typů je možné, ale s povinností je zaklínovat
-odstavení dvounápravového vozu je ve výjimečném případě možné, pokud jej kryje vůz jiného typu (zaklínovaný)
V HALE (provoz, koleje 11-20):
-dvounapravové vozy se klínují vždy a navíc, pokud nejsou kryty vozem jiného typu, umisťuje se do vrat ještě zarážka (čuba)
-vozy ostatních typů se neklínují
-je-li dvounápravový vůz krytý vozem jiného typu, nebo stojí-li vůz jiného typu na přední pozici, není třeba umisťovat do vrat zarážku
Způsob zajišťování exponátů si nevybavuji, dlouho jsem tam nebyl.
Je ještě jedno místo v Praze, kde se klínuje a to je dvůr v Kobylisích, který sice není v nijak nepříznivém sklonu, ale kousek za vraty začíná slušné klesání. A proto
-jediné sólo, které se vejde na venkovní kusou 21. kolej se klínuje
- před vozy/soupravy odstavované na dvoře se umísťují zarážky. Klín by postačil, ale pro lepší viditelnost a manipulaci se používají žluté, dobře viditelné a přenosné čuby
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
ElWapp: Úvrať na Pankráci je v mírném spádu DC, ale budou to jednotky promile. A nevyloučil bych ani zakřivení, tzn., že šturc je již takřka v rovině, zatímco u sloupku se sklon zvětšuje Ale asi to bude dočasné...
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
ElWapp: Asi je velmi podstatný rozdíl s ukončením na pár týdnů viz kalifornan vs něco trvalejšího.
Pankrác je papírové obnovení původní TT. Tohle je novostavba...
Pankrác je papírové obnovení původní TT. Tohle je novostavba...
Re: Nové tramvajové tratě
Copak se Kaliforňany montují jen ve vodorovných úsecích? Přijde mi výhodnější udělat trať v definitivní niveletě a mít dočasně snížený komfort při obratu než to udělat celé jako provizorium co přijde za pár let přeorat. Jaký sklon je v obratu na Pankráci? Budou v Holyni nějaké dlouhodobější odstavy?