Nové tramvajové tratě

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od kruťák » 18.7.2022 17:37

demon píše:
18.7.2022 16:26
Jakože je naprosto nezbytný aby těch cca 50 ranních výjezdů mezi 4:30-6:30 ve směru z dílen vymetlo smyčku ? Koho tam v tomhle směru budou vozit ?
Tak do 6 hodin samozřejmě v pořádku, to ať nevymetá. Ale když začne špička (6:00? 6:30?), tak vidím určité mrzení v tom, když vidláci ze Štěrbohol či dálnějšího východu dorazí na Depo a kolem nich projede 10 tramvají do centra, jenže oni si budou muset počkat až na tu jednu pravidelnou, která jim milostivě zajede do terminálu. A jak znám pražské proklady, tak určitě pojedou 7+16 spolu a potom bude 8 minut díra :twisted:

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6713
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od demon » 18.7.2022 16:26

kruťák píše:
18.7.2022 11:42
Prý tam nebudou zajíždět výjezdy (podle mě chyba) a zátahy (budiž).
Jakože je naprosto nezbytný aby těch cca 50 ranních výjezdů mezi 4:30-6:30 ve směru z dílen vymetlo smyčku ? Koho tam v tomhle směru budou vozit ?
Neřikám že je zrovna tady rychlostní vexle nutně třeba, jsou jistě důležitější místa, kde ovšem žádná rekonstrukce neprobíhá, ale když se to staví nově, proč se za pár let drbat na hlavě, že se neudělala... :wink:

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od kruťák » 18.7.2022 13:19

9001 píše:
18.7.2022 12:50
Kruták: Ovšem vozovna ÚD bude mít po otevření Hloubětína marginální význam ne?
No po otevření HL se chystá rekonstrukce PA (nebo jaké že vozovny? sorry skleróza... Žižkov má snad taky hotovou jen jednu loď, atd. A jak dlouho se už hrabou Strašnice? Takže až se budou dělat tyhle rekonstrukce, tak plocha pro nocování se bude určitě hodit. Při tempu prací to je minimálně na pár měsíců a při tom počtu tramvají (s wanama a možná i novými nízkopodlažkami) a délce sítě (s Libuší, Slivencem a Dědinou) moc nebude prostor přesunout část jedné vozovny do jiné vozovny, jak se to dělá teď. Takže význam odstavného hřiště v budoucnu bych rozhodně nemarginalizoval :)

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4085
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 18.7.2022 13:11

Přibývá tratí, bude přibývat tramvají, takže očekávám, že dříve nebo později přestane být marginální. Je to takový vrabec v hrsti, namísto těch holubů na střeše jako neznámé místo v Braníku nebo povodňové území u ONJ.
Nebo někdo opráší ten ne zas tak starý nápad zrušit Strašnice. :shock:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10212
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 18.7.2022 12:50

Kruták: Ovšem vozovna ÚD bude mít po otevření Hloubětína marginální význam ne?

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od kruťák » 18.7.2022 11:42

Prý tam nebudou zajíždět výjezdy (podle mě chyba) a zátahy (budiž).

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4085
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 18.7.2022 11:34

K informaci z páteře:
V souvislosti s blížícím se zahájením provozu v obratišti Depo Hostivař naroste počet radiově ovládaných výhybek celkem o osm. Jedna z nich bude dokonce rychlostní (R06 do obratiště Depo Hostivař od Ústředních dílen)
Proč rychlostní, když tam všechno zahne? Nebo se snad počítá s tím, že by ta smyčka byla pro velký úspěch nepoužívána? :)

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Bobik » 18.7.2022 0:54

Karosák píše:
17.7.2022 14:39
Zatím vede salámová metoda, protože plodný dialog se stále nedaří...
Jenže ten plodný dialog se nedaří PRÁVĚ kvůli té salámové metodě. Ten řev proti naprosto všemu je totiž jejím důsledkem, nikoli příčinou. Lidi už ničemu nevěří a po zkušenostech "podáš prst a stejně ukousnou ruku" raději řvou preventivně proti úplně všemu. Plus bohužel zhusta jde o zhoršení a nikoli ve stylu NIMBY, což je logickým důsledkem politiky "levně", namísto "dobře", která je jako třešnička okořeněná úpravami ve stylu zelené ideologie, na kterou se ovšem peníze vždy najdou. Což se lidem pochopitelně dopředu neřekne, o negativech se mlčí a v prezentacích jsou vyzdvihovány nedůležité drobnosti.

Malý příklad - o té slavné Vltavské filharmonii jsi už jistě slyšel, že? Prezentace soutěže, "krásna", vychvalování architektury, toho bylo z oficiálních míst všude plno. Ale zaznamenal jsi někde vůbec nějakou, natož podrobnou, diskusi o tom, jak přesně se ten barák zasadí na vybrané místo a jaká úprava a přestavba okolí kvůli tomu bude muset proběhnout a jaké změny v blízkém i širokém okolí to přinese? Jistěže ne, o tom se pochopitelně mlčí, na přímé dotazy se odpovídá vyhýbavě, nebo vůbec a probíhá jen vymývání mozků na téma, jak "kvalitní" architekturu potřebujeme, jak potřebujeme i tu filharmonii a vůbec, zkrátka preventivní dělostřelecká příprava proti případným oponentům, aby se dali označit za burany, primitivy a nevzdělance, co brání pokroku. Typická fáze salámové metody. Další fází, až se ukáže, co všechno doteď funkční se kvůli tomu bude muset zrušit a rozbořit, bude stěžovaní na to, že přece teď už je pozdě, soutěž proběhla, už se s tím nedá nic dělat a podobně.

A jak se tohle týká tramvají? No hodně. Prostor Vltavské se totiž kvůli tomu bude muset totálně překopat a existují - pochopitelně veřejně ne moc prezentované - plány, že současná mimoúrovňová křižovatka Antonínská x Bubenská se zruší a vznikne úrovňová (čili semafor, čili zhoršení, protože dnes zdržení 0). Jenže protože budova EP a Bubenská je ve stejné výškové úrovni jako Negrelliho viadukt a železniční koleje, bude muset tramvaj pod ně. A protože tam bude též i ten novej barák, bude se muset proti dnešku TT napřímit, jelikož bude částečně zasahovat tam, co jsou dnes. Takže navíc vznikne kopec, kvůli prostoru a napřímení poměrně příkrý kopec a horkotěžko se do prostoru nacpou zastávky na dvě soupravy. Ovšem o ničem z tohohle se nedozvíš, protože se o tom zkrátka nemluví. A nemluví se o tom, protože část politiků si vysnila filharmonii "prostě tady" a dělá všechno pro to aby ten svůj sen "prostě měla".

A takhle je to se spoustou věcí. Samozřejmě, různí blázni, odpírači úplně všeho a vždy pochopitelně existují, jenže na ně se nedá hodit úplně všechno. Lidi se kolikrát prostě jenom brání, protože o důležitých věcech se s nima nikdo nebaví a po zkušenostech se často brání už preventivně dopředu, protože čuchají zase nějaký salám.

P.S. A to jsem v uvedeném příkladu nakousnul jen tramvaje, jenže ono to má z dopravního hlediska těch problémů víc. Těžko totiž lze čekat, že frajer ve smokingu s frajerkou ve večerní toaletě pojedou z koncertu domů nějakou MHD spolu s opilci a bezdomovci. nikoli, pojedou pochopitelně autem, ať už vlastním, nebo objednaným. Jenže ty auta bude potřeba někam dát, i kdyby mělo jít jen o taxi, co přijede a hned odjede a budou se tam i odtamtud muset nějak dostat. Ale jak a kam? Opět ticho...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10212
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 17.7.2022 20:28

Karosák: Tady bych viděl velmi podstatný rozdíl... Trolejbus jsou jenom dráty na lampách veřejného osvětlení a možná napájecí/napínací sloup....

Tramvaj jsou koleje, což stojí raketu.... Navíc na manipulační tratě nelze použít fondy EU....

P..S. Na Fb zaznělo, že proti TT okolo Sherwoodu a kolem muzea hodilo vidle právě Muzeum. Je to fake nebo je to pravda?

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4085
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 17.7.2022 17:07

Nebo protipříklad: náměstí Svobody v Brně. Podle aktuálního stavu politiky tam něco jezdí nebo ne. Momentálně jen historická šalina.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Bobik » 17.7.2022 16:02

Bohužel mám obavu, že dneska už konstruktivní diskuse není možná.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3859
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Karosák » 17.7.2022 14:39

Ještě k té TT Na Příkopech - myslím, že to stojí za pozornost určitá paralela s TrT na pardubické třídě Míru :!: Také jí komplet zrekonstruovali, uliční prostor je podřízen pěším, ale plnohodnotná TrT tudy vede, včetně napojení a manipulační propojky Pernerova (v opačném směru nezapojená stopa) a neobsluhované bezbariérové zastávky Třída Míru. Hlavní a běžný provoz samozřejmě vede mimo zklidněné centrum (Sukova...), takže nikdo není pravidelným a intenzivním provozem rušen a omezován, ale zvolené řešení umožňuje: operativní obraty (bo možnost blokové smyčky), operativní odstavování vozidel (poruchy, nehody, zálohy, výměny), odklony, ale třeba také prostoru pro různé dopravně prezentační akce. Ať už komerční, nebo historické, nebo jakékoli jiné. Lidé tam na to neumírají, model je to funkční a vypadá hezky. Tak nějak si představuji pojem "kompromisní řešení". Nestálo by za to, tímto směrem uvažovat a komunikovat dopravní infrastrukturu i v Praze? Z:idea: Protože ten systém odezdikezdi a řešení HOT or NOT, evidentně příliš úspěchu nesklízí. Zatím vede salámová metoda, protože plodný dialog se stále nedaří...
A pro jistotu doplním, že Pardubice jsou na východ od Prahy :devilsmokin

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od mart337 » 16.7.2022 0:17

Chápu, že pro pravidelný pojezd by asi mohl být problém, ale jako nouzová záloha by to neprošlo? Třeba s omezeným nočním pojezdem? Aby to v noci nerušilo?

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Bobik » 15.7.2022 20:23

Obávám se, že nereálné. Podívej, co je jenom řevu kvůli "zbytečné" trati na Václaváku.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od mart337 » 15.7.2022 12:25

Bobik píše:
15.7.2022 9:27
P_V píše:
14.7.2022 14:17
To vhodnou objížďkou bude už Sherwood a horní Václavák
Nebude. Pořád zbývá problém jedné trati Havlíčkova/Dlážděná. A z horního Václaváku ten výběr taky nebude žádná sláva (viz níže).
P_V píše:
14.7.2022 14:17
...plus kdyby se dodělal oblouk na Tyláku.
Nedodělá. Už se o něm uvažovalo, fyzicky se sice vejde, leč koleje by se dostaly moc blízko k barákům, takže neprojde přes hlukový normy. Takže nebude. V Myslíkově čuchám stejný problém. Ostatně oblouk na Štrossu kolem lékárny by dneska ze stejnýho důvodu už taky neprošel.
Hmm. A nešel by problém Tyláku vyřešit blokovou smyčkou přes Londýnskou? Začátek smyčky by mohl být z obou směrů Škrétovy do severní části Anglické a Rubešovy. Pak napříč Anglickou do Londýnské. Jelikož je Londýnská jednosměrná, může kolej vést po levé části vozovky a následně by bez větších problémů mohla být zaústěna do Jugoslávské.

Odpovědět