Nové tramvajové tratě
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Nové tramvajové tratě
To je sen několika jedinců. V novém ÚP to nebude.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 122
- Registrován: 03.7.2007 19:32
- Bydliště: Praha 12 Modřany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Tato zprávička mě docela zaujala. V případě že by se realizovalo spojení na Písnici by už stálo za to pokračovat na Modřany a vytvořit tak jihovýchodní tangenciální alternativu k současné veřejné dopravě.
Radnice pražského Jižního Města by ráda do připravovaného územního plánu prosadila nové tramvajové tratě. Koleje by podle radnice mohly vést ze Spořilova, Hostivaře a Písnice.
Více zde: http://www.estav.cz/zpravy/nove/praha-j ... amvaj.html
Radnice pražského Jižního Města by ráda do připravovaného územního plánu prosadila nové tramvajové tratě. Koleje by podle radnice mohly vést ze Spořilova, Hostivaře a Písnice.
Více zde: http://www.estav.cz/zpravy/nove/praha-j ... amvaj.html
- PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1403
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
S ostravou mame podobny profil a taky sirsi obudi. Navic astra dostala trochu upraveny profil, podvozky byly jiny , z druhyho vozu v dilnach .
Re: Nové tramvajové tratě
MOp píše:Zrovna ve Stresovicich je co se pouzitych kolejnic tyce dosti atypicka harfa. Ted si nejsem jist, ale tusim prave i s hlubokym zlabkem.
MKzB kolo-kolejnice - pravdu mas. Co se tyce astry - tramvajove vozidlo s vysokymi okolky samozrejme muze opatrne jezdit v nizkem zlabku. Zeleznicni tam vsak diky nekolikanasobne vyssi hmotnosti nemuze.
Já mám tušení že se používají v Praze kolejnice NP3 NP3a NT 1 B1.Nemyslíš nízké žlábky v kolejových konstrukcí(Náběžné kolejnice) a v srdcích?
DPmPET
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Zrovna ve Stresovicich je co se pouzitych kolejnic tyce dosti atypicka harfa. Ted si nejsem jist, ale tusim prave i s hlubokym zlabkem.
MKzB kolo-kolejnice - pravdu mas. Co se tyce astry - tramvajove vozidlo s vysokymi okolky samozrejme muze opatrne jezdit v nizkem zlabku. Zeleznicni tam vsak diky nekolikanasobne vyssi hmotnosti nemuze.
MKzB kolo-kolejnice - pravdu mas. Co se tyce astry - tramvajove vozidlo s vysokymi okolky samozrejme muze opatrne jezdit v nizkem zlabku. Zeleznicni tam vsak diky nekolikanasobne vyssi hmotnosti nemuze.
- MKzB
- Uživatel
- Příspěvky: 318
- Registrován: 19.1.2007 16:49
- Bydliště: Bezkov (u Vídně)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Posun tramvaje po železniční trati je možný a na úsecích bez křížení a výhybek by neměly být problémy.
Vztah kolo-kolejnice je důležitý na výhybkách a kříženích, kde by při nesprávném poměru mohlo dojít k vykolejení.
Znalejší jistě doplní.
P.S. Ostravská Astra bez problémů jezdila po Brně (proti Ostravě menší žlábky), i když místy to byla jízda po okolcích.
Vztah kolo-kolejnice je důležitý na výhybkách a kříženích, kde by při nesprávném poměru mohlo dojít k vykolejení.
Znalejší jistě doplní.
P.S. Ostravská Astra bez problémů jezdila po Brně (proti Ostravě menší žlábky), i když místy to byla jízda po okolcích.
Re: Nové tramvajové tratě
Měl sem možnost se setkat s manipulací vozu 4217(pivní tácky) a lokomotivy T 212.1614 (železniční profil)se kterou se pohybovalo na dvoře vozovny Střešovice .Takže jízda je možná ale spíše manipulačně
Re: Nové tramvajové tratě
Dříve jezdily dvounápravové vozy staré vozy v Praze na bezžlábkových kolejnicích ,záleží jaký je tvar hlavy a zda je výrobce ochotný přispůsobit zadanýmu profilu nebo dodatečně přispůsobit profil kola(vyšší okolek).
DPmPET
DPmPET
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2459
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Tipnul bych si, že zajištěný posun tramvají na krátkém úseku železniční tratě při pomalé rychlosti je něco jiného než pravidelný provoz s běžnou rychlostíJosef píše:No, le třeba na TT Barrandov, tam jsem to pozoroval a tak jsou vrlké žlábky. No a tramvaj by snad mohla jezdit na kolejích ČD ne?? Jak to dělaly třeba s T3 když ji exportovaly tak taky jela na po Nákladovém nádraží smíchov po vlakových kolejích, nebo to na tu cestu dělaly nové nákolky a tak plýtvyli penězi ???
pokud se pamatuji tak tramvaje exportované po železnici nebyly přepravovány po vlastní ose...
Re: Nové tramvajové tratě
Tindo píše:Rád bych se zeptal, jestli mohu. V Praze je prý takřka nemožné, díky rozdílným kolejnicím a kolům, využít systému vlakotramvaje. Rád bych se zeptal, jestli vážně je nemožné, vytvořit kola taková, aby mohla bez problému jezdit po obou druzích kolejnic?
To by se musel použít podobný profil jako má DP Brno .Ten umožnˇuje jízdu po kolejích B1,NT 1,NP3 ,S 49 a přes železniční výměny(srdce).
DPmPET
Re: Nové tramvajové tratě
No, le třeba na TT Barrandov, tam jsem to pozoroval a tak jsou vrlké žlábky. No a tramvaj by snad mohla jezdit na kolejích ČD ne?? Jak to dělaly třeba s T3 když ji exportovaly tak taky jela na po Nákladovém nádraží smíchov po vlakových kolejích, nebo to na tu cestu dělaly nové nákolky a tak plýtvyli penězi ???
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
1/ tramvajove kolejnice jsou v Praze zatim pouze zlabkove, pouzivaji se vsak narozdil od jinych mest melke zlabky.
2/ profil tramvajoveho a zeleznicniho kola je jiny. Jiny sklon, jina velikost okolku. Da se vsak v cilovem stavu resit ruznym sklonem nakolku a velikosti okolku a tim kolo prizpusobit profilu kolejnice.
3/ V Praze se pouzivaji nizke zlabky. Ty neumoznuji jizdu zeleznicnich kol s vysokymi okolky.
4/ zeleznicni kolejnice neumoznuji jizdu tramvajovych kol s nizkymi nakolky.
2/ profil tramvajoveho a zeleznicniho kola je jiny. Jiny sklon, jina velikost okolku. Da se vsak v cilovem stavu resit ruznym sklonem nakolku a velikosti okolku a tim kolo prizpusobit profilu kolejnice.
3/ V Praze se pouzivaji nizke zlabky. Ty neumoznuji jizdu zeleznicnich kol s vysokymi okolky.
4/ zeleznicni kolejnice neumoznuji jizdu tramvajovych kol s nizkymi nakolky.
Re: Nové tramvajové tratě
Rád bych se zeptal, jestli mohu. V Praze je prý takřka nemožné, díky rozdílným kolejnicím a kolům, využít systému vlakotramvaje. Rád bych se zeptal, jestli vážně je nemožné, vytvořit kola taková, aby mohla bez problému jezdit po obou druzích kolejnic?
Re: Nové tramvajové tratě
Jinak jsem koukal včera, že už v Radlicích mají krásně podbité koleje od školy až do smyčky (kromě přejezdu ulice na těleso smyčky). Makají fest, to se musí nechat. Těch pár metrů v trase původní trati již nebude určitě dlouho trvat - lože je připraveno. Už se těším!
Re: Nové tramvajové tratě
Já bych tam chtěl jezdit v soupravách tak 3-4x KT8D5.RN2P!!!!