TT Kobylisy - Sídliště Bohnice
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice
Hustý, miluju torza .
Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice
mfdnes o dostavbě bazénu Šutka, mimo jiné píše:Kvůli bazénu se bude totiž měnit i blízká křižovatka v Čimické ulici. „Ta by totiž nezvládla předpokládaný nárůst dopravy,“ vysvětlil. Město hodlá křižovatku, která nebude světelná, doplnit o jeden odbočovací pruh. Dopravní projektanti navíc přestaví křižovatku tak, aby zde mohla v budoucnu vést tramvajová trať.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice
Předvolební kecy nepotěší nikdy nikoho a už vůbec ne Lorda. Ten se tomu jistě směje jako já..
TT Kobylisy - Sídliště Bohnice
A ještě druhý. Jsou dlouhý a tak jsem je nechěl posílat v jedinném příspěvku (aby si někteří nestěžovali).
Jsou tam ještě dva články, ale ty se buď již realizují nebo jsou o věcech, které prostě projít nemůžou (a tady by byly OT).Osmička píše:Tramvaj do Bohnic i na ostrovy
V průběhu posledních desetiletí se v Praze kladl důraz na podporu silničních staveb. Tato praxe vycházela z teorie, že dopravním prostředkem budoucnosti bude osobní automobil a pokud postavíme dostatek silnic, okruhů a radiál, doprava po městě se urychlí. Opak je pravdou. Na vině je dramatický (a stále trvající) nárůst počtu aut v Praze, který způsobil, že přes investice v řádu desítek miliard je jízda po městě přehlídkou ztraceného času stráveného v kolonách. Parkující a popojíždějící auta už dnes zaplavila každý volný kout. Lékem na tuto civilizační nemoc není výstavba dalších megalomanských silničních projektů, protože i tyto kanály se brzy „ucpou”. Pomoc přinese regulace vjezdu automobilů do Prahy a masivní investice do rozvoje veřejné dopravy.
Je jasné, že naše městská část není a nebude investorem velkých dopravních staveb. Můžeme však mít vize, plány a představy, které lze prosazovat na úrovni magistrátu. Vzhledem k tomu, že během několika následujících let bude vznikat nový územní plán Prahy, jsou úvahy na téma veřejná doprava v Praze 8 zcela na místě.
Nejvýznamnějším plánem na rozvoj veřejné dopravy v Praze 8 je prodloužení tramvajové trati ze Stírky do Bohnic. Magistrát také posuzuje studii, podle které by došlo k přímému spojení mezi Prahou 8 a Prahou 6. Tramvaj by jela ze sídliště Bohnice podél zoologické zahrady k Vltavě. Troju s Podbabou by propojil tramvajový most. Obě tyto varianty by měly mimořádný význam pro dopravní obslužnost naší městské části a mají jednoznačnou podporu Strany zelených. Bohužel, přestože tuto ideu podporují místní občané i dopravní odborníci, trať se stále nestaví. Volené orgány Prahy 8 by měly vytvořit tlak na magistrát, aby tuto investici zařadil mezi prioritní akce a aby se obě varianty objevily v novém územním plánu města.
V Praze byla dlouhodobě opomíjena železnice. Až v posledních letech ožil model, který chápe vlak jako součást pražské veřejné dopravy. Ke zrovnoprávnění vlaku s dalšími dopravními prostředky povede vybudování nových městských zastávek, které budou umístěny tak, aby umožňovaly pohodlný přestup na tramvaje, autobusy či metro. To platí i pro naši městskou část, na jejímž území dnes není žádná zastávka vlaku. Je správné, že v plánech města figuruje na předních místech obnova zastávky Karlín. Naopak zklamáním je fakt, že z priorit na nejbližší období zcela vypadla druhá plánovaná zastávka U Kříže.
Velké obavy vyvolává neexistující koncepce obsluhy oblastí, které čeká nejbouřlivější rozvoj
– Rohanského a Libeňského ostrova. Bez veřejné dopravy se ostrovy stanou magnetem pro tisíce aut. Vzhledem k rozsahu zastavované plochy, množství nových obyvatel a také předpokládanému zisku z prodeje bytů by náklady na vybudování tramvajové trati či zastávek autobusu v této části Karlína měli nést developeři tamních rozvojových projektů.
Petr Vilgus, zastupitel za Stranu zelených
TT Kobylisy - Sídliště Bohnice
Jdu nepotěšit Lorda a další odpůrce. Tohle vyšlo v místním radničním plátku (pro neznalé "Osmička"), určitě sis už početl nebo počteš...
Osmička píše:Tramvaje by Bohnicím slušely
Především je ihned v úvodu nutné říct, že městská část není a ani nikdy nebude tím hlavním hybatelem při rozvoji veřejné dopravy. V tomto směru jsou její kompetence velmi omezené. Za rozvoj veřejné dopravy je zodpovědné Hlavní město Praha. A i to musí postupovat ve shodě například s plány Středočeského kraje, ze kterého do metropole denně míří za prací desetitisíce lidí. Proto by bylo naivní se domnívat, že Osmička bude nějakým ostrovem, který si bude určovat svoji vlastní dopravní politiku.
To však neznamená, že bychom měli ztratit zájem o rozvoj veřejné dopravy. Právě naopak. V posledních letech se v naší městské části výrazně zvýšil komfort městské hromadné dopravy, a to především díky tak toužebně očekávanému prodloužení trasy C metra do Kobylis, na Ládví a dále do Letňan. Ti z Vás, kteří mají ještě v živé paměti každodenní dlouhotrvající dojíždění v přecpaných autobusech na Nádraží Holešovice, mi jistě dají za pravdu. Zároveň se zlepšuje stav vozového parku jak autobusů, tak tramvají, které projíždějí Prahou 8.
Další výstavba stanic metra na území Osmičky je zřejmě již nereálná. Prioritu mají jiné lokality v hlavním městě. Reálnější obrysy má výstavba tramvajové trati na bohnické sídliště z Kobyliského náměstí. V minulosti vznikla studie, která navrhovala dvě varianty. Jednou bylo vedení trati přímo skrz sídliště od Podhajských polí dolů ke Krakovu zhruba v úrovni takzvané široké cesty. Ve druhé variantě by tramvajová trať obkroužila sídliště ulicemi Čimická, Lodžská a K Pazderkám. Každá z nich má své plusy i minusy. Ta první by vznikla na úkor oddechové zóny v samém centru sídliště, té druhé by zase zřejmě musely ustoupit některé vzrostlé stromy v Lodžské ulici. Tramvaje jako ekologický způsob dopravy by jistě byly pro tuto část Prahy 8 přínosem. Určitě stojí za to o této možnosti důkladně diskutovat.
Další oblastí, která by byla pro naši městskou část velkým plusem, je výstavba nových vlakových zastávek a přesun části dopravy na železnici. Plány v této oblasti existují, hovoří se například o stavbě zastávky v Karlíně či přesunu Masarykova nádraží blíže k Florenci. Obávám se však, že jsou to železničářské vize na mnoho let dopředu, které budou zajímat spíše naše děti. Proto se radnice zaměřuje na „každodenní drobnosti”, které zlepší pohodu cestování našich obyvatel. Tím je mimo jiné tlak na organizaci ROPID na snížení intervalů některých spojů či přesun zastávek. A to se daří. Od začátku října se snižuje interval linek 102 a 144 v ranní špičce ze šesti na pět minut, zároveň bus 102 bude v pracovní dny jezdit častěji mezi Sídlištěm Bohnice a Zámky. U dalších linek mířících na bohnické či čimické sídliště byly přidány páry spojů, či se upravily podle námětu občanů jízdní řády. Není to tak dávno, co vedení radnice úspěšně prosadilo vznik další zastávky linky 136 u Vozovny Kobylisy, kde původní stav byl kvůli přecházení frekventované silnice nevyhovující.
Tomáš Mrázek, radní za ODS
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2459
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice
Kéž by Barrandovská radiála byla Barrandovu také "tak blízko" jako 519 k ChabrůmPloki píše:Stavba 519 povede v blízkosti Čimic a ještě blíže Chaber, jehož okraj překlene most.
Předpokládám, že ta severní varianta také nepovede po rovině a bude mít v cestě několik mostů. Ostatně v okolí Okoře je také chráněné území a totéž prakticky v celé délce toku Vltavy až do Kralup. Každopádně čím dále povede Okruh od Prahy, tím více aut zůstane při průjezdu Prahou používat Jižní Spojku a zbytek města bude trpět dálPloki píše:Dále se na této straně Vltavy musí stavět několik mostů a tunelů - všechny v chráněné krajinné oblast.
Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice
Stavba 519 povede v blízkosti Čimic a ještě blíže Chaber, jehož okraj překlene most.
Dále se na této straně Vltavy musí stavět několik mostů a tunelů - všechny v chráněné krajinné oblasti
Nechme však SOKP a pojďme se vrátit k tématu tramvají, které se zde má řešit
Dále se na této straně Vltavy musí stavět několik mostů a tunelů - všechny v chráněné krajinné oblasti
Nechme však SOKP a pojďme se vrátit k tématu tramvají, které se zde má řešit
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2459
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice
Ehm, tak to spíš vytváří tvůj návrh, neb ten most přivádí průjezdnou dopravu přímo do centra Bohnic V tomto ohledu je současný návrh Pražského okruhu daleko citlivější, neboť kamiony jsou zcela odděleny od místní dopravy.Ploki píše:Chceš ze staveb SOKP 518 a 519 udělat druhou jižní spojku? Kde skrz hustě obydlené části města budou jezdit kamiony?
Pohledem do mapy je jasně vidět, že úseky 518+519 jsou navrženy naprosto rozdílným způsobem než Jižní Spojka nebo Barrandovská radiála. Jediná oblast, kde je hustá zástavba je Suchdol, jenže v této oblasti je 518 vedena tunelem, takže po ukončení stavby zůstane území celistvé, nikoliv jako na Barrandově, který je dálnicí rozpůlen na dvě části. Navíc jsou před a Suchdolem navrženy dvě mimoúrovňové křižovatky, které umožňují využít Okruh i jako obchvat Suchdola. O takovém řešení si mohou nechat lidé na Barrandově a v okolí Jižní Spojky jenom zdát - pokud tedy i přes hluk z kamiónů vůbec usnout. Neustálé návrhy pomatený "pseudoekologů" jak okruh odsunout od Prahy jsou jen zdržovací taktikou, kvůli které trpí zbytek Prahy.
Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice
Já ty fakta mámMarek B. píše: Prostě než začneš příště diskutovat, zjisti si fakta.
Severní varianta je delší nepatrně. Důležité je zde to slovíčko nepatrně, protože z části využívá již postavenou dálnici D8Marek B. píše: Kritizujete, že se zničí příroda, že by se oddálenou variantou okruhu zničila příroda tam vám je jedno, ještě k tomu v delším pásu, jelikož je ta varianta delší. Všechny obce na trase Ss jsou proti.
Chceš ze staveb SOKP 518 a 519 udělat druhou jižní spojku? Kde skrz hustě obydlené části města budou jezdit kamiony?Marek B. píše: Odddálením okruhu byste neúměrně zatížili MO, ten by to nezvládl. O kolik se okruh oddálí od města, o tolik se zhorší životní prostředí ve vlastním jádru města, jelikož se nikomu nevyplatí po tom okruhu jet.
Nevyplatí se jet po okruhu? Ano, je to delší, ale zároveň rychlejší! V tunelech máš povolenou maximálku 70km/h, ale na rychlostnici R1 je 130km/h
To s tebou souhlasím, ale myslel jsem to z hlediska "čisté" přírody, podmínek k bydlení a tichuMarek B. píše: Ty považuješ Suchdol a Drahaňské údolí za nejkrásnější část Prahy? Co třeba Malá Strana, Hradčany, Petřín, Podolí; nic ti to neříká?
Jel jsi někdy ze Sedlce do Suchdola? Víš jaký je tam krpál? "Nábřežní" varianta není možná právě kvůli velkému stoupání. Už teď přecpaná 107ka má co dělat, aby to vyjelaMarek B. píše: Absolut ten most nevyhrabal z rukávu, stačilo mu podívat se do stávajícího platného Územního plánu. Mezi Blankou a Suchdolským mostem je plánován most mezi Podbabou a Trojou. Některé varianty TT do Suchdola napojení neumožňují z toho důvodu, protože vedou jinudy, než je nájezd na most (osobně doufám, že projde varianta s napojením, tzn. vedení po Nábřeží.
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2459
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice
Vzhledem k tomu, že obě varianty počítají s mosty i tunely, tak krajina bude zničená v obou případech. Daleko zrůdnější by ovšem bylo přivedení průjezdné dopravy do Bohnic, jejichž ulice na takovou kapacitu nejsou stavěny. Pokud někdo z místních takovou variantu podporuju, tak si zřejmě neuvědomil co činí.Ploki píše:Most do Bohnic je na této straně velmi potřebný. Varianta na obrázku má pouze jedinou "vadu" a to, že prochází dvěma skalami. Na bohnické straně bude most rovnou navazovat do tunelu ve skále a pravděpodobně (nejsem si jistý) to samé bude i na sedlcké straně.Proxy píše:Sice naprostý oftopík, ale musím to napsat, protože jsem naprosto v šoku, jak někdo může navrhnout zrůdnost jako na obrázku pod odkazem a ještě se ohánět ekologií
Pokud by nebylo využito tohoto spojení, veškeré další varianty prochází skrz chráněnou krajinou oblast (sice i tunel prochází, ale pouze jednou dírou do skály).
Jak je však vidět na územním rozhodnutí staveb SOPK 518 a 519, magistrát žádná příroda nezajímá! Hlavně, že za to mají peníze nyní a také v budoucnu díky dalším investicím, teré nejkrásnější část Prahy totálne zdevastují
My na Barrandově bohužel dobře víme, jak to vypadá, když je na místní komunikaci vedeny průjezdná doprava. My tu navíc máme ještě kamiony, tak doufám, že tzv. "ekologové" neuspějí se svými zdržovacími taktikami a Praze se konečně bude lépe dýchat a jezdit...
Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice
Ploki píše: Most do Bohnic je na této straně velmi potřebný. Varianta na obrázku má pouze jedinou "vadu" a to, že prochází dvěma skalami. Na bohnické straně bude most rovnou navazovat do tunelu ve skále a pravděpodobně (nejsem si jistý) to samé bude i na sedlcké straně.
Pokud by nebylo využito tohoto spojení, veškeré další varianty prochází skrz chráněnou krajinou oblast (sice i tunel prochází, ale pouze jednou dírou do skály).
Jak je však vidět na územním rozhodnutí staveb SOPK 518 a 519, magistrát žádná příroda nezajímá! Hlavně, že za to mají peníze nyní a také v budoucnu díky dalším investicím, teré nejkrásnější část Prahy totálne zdevastují
SAKRA, já se snad zblázním! Proč si všichni myslíte, že jižní varianta okruhu musí být zákonitě špatná jen kvůli tomu, že ji prosazuje město? Zeptejte se jakéhokoliv soudného dopravního odborníka a ten vám potvrdí, že není jiné rozumné řešení.Ploki píše:Právě, že je to hodně závislé na sobě. Magistrát dostal bokem peníze za to, aby přes mrtvoly prosazoval jižní variantu SOKP. A právě tato varianta nepočítá s žádným dalším mostem (jediné další spojení proti proudu je a bude pouze Blanka). Právě pro to se při zadávání studie neobjevila podmínka pro možnost (někdy v budoucnu) větvení směrem do Bohnic. Sice píšeš, že dvě varianty spojení přes řeku umožňují, ale to's vzal kde? Zkusil sis do plánku návrhu nakreslit čárku? Doporučená varianta D neumožňuje trojúhelníkovou křižovatku.
(Zadání jsem v ruce neměl, pouze tak odhaduji, ale dal bych krk za to, že to tak je)
Kritizujete, že se zničí příroda, že by se oddálenou variantou okruhu zničila příroda tam vám je jedno, ještě k tomu v delším pásu, jelikož je ta varianta delší. Všechny obce na trase Ss jsou proti.
Odddálením okruhu byste neúměrně zatížili MO, ten by to nezvládl. O kolik se okruh oddálí od města, o tolik se zhorší životní prostředí ve vlastním jádru města, jelikož se nikomu nevyplatí po tom okruhu jet.
Uznávám ale, že magistrát při projednávání DÚR postupuje mimořádně neobratně. To ale není chyba té varianty J.
Ty považuješ Suchdol a Drahaňské údolí za nejkrásnější část Prahy? Co třeba Malá Strana, Hradčany, Petřín, Podolí; nic ti to neříká?
Absolut ten most nevyhrabal z rukávu, stačilo mu podívat se do stávajícího platného Územního plánu. Mezi Blankou a Suchdolským mostem je plánován most mezi Podbabou a Trojou. Některé varianty TT do Suchdola napojení neumožňují z toho důvodu, protože vedou jinudy, než je nájezd na most (osobně doufám, že projde varianta s napojením, tzn. vedení po Nábřeží.
Prostě než začneš příště diskutovat, zjisti si fakta.
Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice
Most do Bohnic je na této straně velmi potřebný. Varianta na obrázku má pouze jedinou "vadu" a to, že prochází dvěma skalami. Na bohnické straně bude most rovnou navazovat do tunelu ve skále a pravděpodobně (nejsem si jistý) to samé bude i na sedlcké straně.Proxy píše:Sice naprostý oftopík, ale musím to napsat, protože jsem naprosto v šoku, jak někdo může navrhnout zrůdnost jako na obrázku pod odkazem a ještě se ohánět ekologií
Pokud by nebylo využito tohoto spojení, veškeré další varianty prochází skrz chráněnou krajinou oblast (sice i tunel prochází, ale pouze jednou dírou do skály).
Jak je však vidět na územním rozhodnutí staveb SOPK 518 a 519, magistrát žádná příroda nezajímá! Hlavně, že za to mají peníze nyní a také v budoucnu díky dalším investicím, teré nejkrásnější část Prahy totálne zdevastují
Právě, že je to hodně závislé na sobě. Magistrát dostal bokem peníze za to, aby přes mrtvoly prosazoval jižní variantu SOKP. A právě tato varianta nepočítá s žádným dalším mostem (jediné další spojení proti proudu je a bude pouze Blanka). Právě pro to se při zadávání studie neobjevila podmínka pro možnost (někdy v budoucnu) větvení směrem do Bohnic. Sice píšeš, že dvě varianty spojení přes řeku umožňují, ale to's vzal kde? Zkusil sis do plánku návrhu nakreslit čárku? Doporučená varianta D neumožňuje trojúhelníkovou křižovatku.Absolut píše:Ploki: Vedle jak ta jedle. V rámci TT do Suchdola se nezávisle nově prověřily asi 4 varianty, pro žádnou dosud není rozhodnuto a dvě z nich umožňují tramvajový most a dále TT směrem na Bohnice, které by získaly atraktivní spojení TT na metro A do Dejvic (cca 12 min jízdy). Toto je samozřejmě možné zcela nezávisle na stavbě SOKP, nevím, odkud čerpáte níže uvedené informace, ale nezakládají se na pravdě.
(Zadání jsem v ruce neměl, pouze tak odhaduji, ale dal bych krk za to, že to tak je)
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice
Loni bylo zpátky na úrovni vypracování studie, protože neprošla varianta tunel - most - tunel.
- Damir Holas
- Uživatel
- Příspěvky: 1564
- Registrován: 23.8.2006 17:28
- Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita
Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice
Jak moc daleko je plánování TT do Suchdola?Absolut píše:V rámci TT do Suchdola se nezávisle nově prověřily asi 4 varianty, ...