TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
KGX 63
Uživatel
Příspěvky: 470
Registrován: 30.1.2007 13:16
Bydliště: jižní konečná metra C

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od KGX 63 » 06.2.2010 13:44

A mohl byste pane Absolute naznačit napojení TT na druhém břehu to jest oblast Zlíchova? Tam to asi musí být docela oříšek, ne?

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od Absolut » 06.2.2010 12:31

A hele, zajímavé vlákno.

Studie na vedení tramvajové trati v Jeremenkově ulici existují, já osobně vím o dvou s časovým rozdílem období vytvoření téměř 20 let. V té aktuální se vůbec nezasahuje do stávající zeleně a ponechává se i podélné parkování v Jeremenkově ulici. Cena za to je docela vysoká - tramvaj jede v některých úsecích ve společném koridoru s nekolejovou dopravou. Ohledně významu této TT - ten začíná a končí na Podolském mostě. Trať směrem k z Budějovické k Michelské je už takový bonus. Alespoň tak to vyšlo v modelech pohybů cestujících. Směr Jižní město - Smíchov je dost silný a jeho převedením z Ječné nějam jinam se skutečně dost získá. Mimochodem k těm tunelovým úsekům - prověřovaly se, ale vyšly neskutečně drahé a hodně nevhodné z hlediska vlivu na obyvatelskvo (blbě umístěné zastávky, nutnost zachování autobusu, likvidace zeleně nebo demolice u vjezdů, kolize se stanicí m-D Olbrachtova...).

Úvaha o mimoúrovňové tramvajové křižovatce (prostý kříž) na Dvorcích je s prominutím neprojednatelná kravina. Tedy alespoň dnes, kdy jsou megalomanské stavby pochybného významu považovány za "nehezké dědictví minulé doby". Třeba to za pár let bude jinak. Ale dnes, tedy v současné novém konceptu ÚP tedy opravdu ne.

Ohledně toho protestu - dalo se to čekat, lidi které jsme od 80. let intenzivně učili, že tramvaj = T3 na BKV budou protestovat pořád. Navíc ti v Podolí vidí na Podolském nábřeží příklad, jak vypadá tramvaj. Takže 99% lidí, co podepsali tu petici se jistě ani omylem nešlo informovat na URM na skutečnou studii TT a prostě si jenom myslí, že jim to sebere jejich milovaná parkovací stání a bude to dělat hluk a proto je to fuj. Proč by se taky prostý lid informovalna zodpovědných místech, když jim nějaký tvůrce petice naservíruje svůj názor. Moje přítelkyně tak fungovala taky, když jsme ještě bydleli na Olbrachtově ulici a koukala mi přes rameno do projektů TT v téhle oblasti. To samé s tou zelení - poloha mosti nevznikla metodou "no tak třeba tady", ale s cílem co nejmíň poškodit Žluté lázně a udělat zastávku spoelčnou pro směry Centrum - Modřany i Smíchov - Pankrác, která by měla navíc super docházkovou vzdálenost k plaveckému bazénu i ke Žlutým lázním.

Také považuji zmíněnou TT za velice přínosnou, ale myslím si, že není moc velká naděje na její postavení. Je to sen bláznů, ale moc hezký sen.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 06.2.2010 6:27

mart337 píše:No, já tu bydlím už 45 let. TT Jeremenkova má v tuto chvíli opravdu jediný účel a to možná rychlejší spojení směr Modřany, případně přes budoucí most Praha 5 od vozovny Pankrác, případně založní směr výjezdu v případě potřeby uzavírky Táborské. Dokud nebude ve stavbě i nějaký ten úsek směrem do Michle, tak tahle trať je všeobecně na nic.
Co se týče protestů obyvatel, ani se jim nedivim. Bydlel jsem nějaký krátký čas ve Spálené do dvora. A bylo to teda žůžo. Večer jsem nemohl pořádně usnout, jak duněly otřesy od kol tramvají.
Ono je sice hezké, že Jeremenkova je dvoupruhová každým směrem, ale ve více jak polovině úseku jsou po obou stranách volné jen vnitřní pruhy, protože na vnějších před baráky parkují auta nájemníků okolních domů. Můžeš mi říct, kde ti budou parkovat, až to zabere tramvajová trať? Místo na nějaké parkovací domy tady pokud vím není.
Jediným rozumným řešením by pak možná bylo udělat tram trať na jedné straně, a na druhé pak tři pruhy, jeden z nich parkovací a zbylé dva po jednom pruhu každým směrem.
Na to, aby jsi mohl udělat klasické vedení 2x tram + 2+2 auto, je podle mne dost široký úsek jen ve střední části v okolí stanice Nové Podolí. V ostatních úsecích by tato varianta šla do zeleně - zařvaly by stromy podle silnice.
1. hluk - ve Spálené je TT z, díky vysoké hlučnosti, nevhodné technologie BKV panelů, na Jeremenkově bych v povrchových úsecích trval na zatravnění svršku - jedné z nějtišších vriant provedení
2. parkování:
a) jak jsem naznačil v horní cca 1/3 Jeremenkovi, bych prosazoval pod povrchové vedení TT, které odůvodňuji rychlejší přepravou mezi metrem C a B, i snížením negativ na okolý na minimum - včetně zachování prostoru pro parkování na povrchu
b) ve střední části - kolem zastávky Nové Podolí zrovna v současnosti (ani přes Vámi popisované nejširší místo celé ulice) není volného prostoru využito na maximum (vešla by se tam TT na střed a po stranách vždy jeden provozní pruh a prostor na kolmé stání, které by se na obě strany postupně měnilo přes šikmé na podélné), tady by mohlo parkovacích míst přibýt
c) v okolí zastávky Pod Pekařkou by ubylo parkovacích míst (nahrazených výše uvedenými v bodě "b"), protože ta by se přesunula mezi stromy po starnách, ale ani ty zeleně by neubylo, protože místo jimy zabraného současného travnatého pásu (v němž jsou ty stromy nyní a následně by bylo okolí jejich kmenů zakrývyly nějaké rošty)
d) v úplně dolní části - cca od spodního vyústění ulice Dvorecké je místa dost (i zacenu zúžení předimenzovaného severního chodníku) na TT uprostřed a po stranách jeden jízdní pruh a podélné parkování (u jižního chodníku i zacenu přesunutí mezi stromy (stávající trávu stále nahrazuje zatravnění TT)
e)od vyústění ulice Za Skalkou bych navíc prosazoval zvedání (respektive vodorovné pokračování) TT) po mostní konstrukci, stojící na středových pylířích, které by cca pod vyústěním ulice Gončarenkovi nezabírali omoc výce než současný travnatý pás. (parkovací místa by přibyla v dolní části ul Gonačarenkovi po ulici Za skalkou, protože obě by byly jednosměrné - 1. od Jeremenkovi a 2. k ní)
3.) I místo na Vámi zmiňovaný parkovací dům (dle mne spíše podzemní garáže) by se na Jeremenkově našlo - např. pod sportovním areálem u Hudečkovi ulice!
4.) Stromy se musí zachovat - jako přírodní protihluková bariéra (tlumící provozní hluk z TT i hlavně IAD).
5.) TT na Budějárnu od Michle je možná, ale ne nutná (viz. brzy mnou na www prezentovaný návrh "Jak zefektivnit provoz tramvají (jejich linek) v Praze v současné kolejové síti (s výhledem jejího rozvoje cca do roku 2040)?")

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od mart337 » 06.2.2010 3:00

No, já tu bydlím už 45 let. TT Jeremenkova má v tuto chvíli opravdu jediný účel a to možná rychlejší spojení směr Modřany, případně přes budoucí most Praha 5 od vozovny Pankrác, případně založní směr výjezdu v případě potřeby uzavírky Táborské. Dokud nebude ve stavbě i nějaký ten úsek směrem do Michle, tak tahle trať je všeobecně na nic.
Co se týče protestů obyvatel, ani se jim nedivim. Bydlel jsem nějaký krátký čas ve Spálené do dvora. A bylo to teda žůžo. Večer jsem nemohl pořádně usnout, jak duněly otřesy od kol tramvají.
Ono je sice hezké, že Jeremenkova je dvoupruhová každým směrem, ale ve více jak polovině úseku jsou po obou stranách volné jen vnitřní pruhy, protože na vnějších před baráky parkují auta nájemníků okolních domů. Můžeš mi říct, kde ti budou parkovat, až to zabere tramvajová trať? Místo na nějaké parkovací domy tady pokud vím není.
Jediným rozumným řešením by pak možná bylo udělat tram trať na jedné straně, a na druhé pak tři pruhy, jeden z nich parkovací a zbylé dva po jednom pruhu každým směrem.
Na to, aby jsi mohl udělat klasické vedení 2x tram + 2+2 auto, je podle mne dost široký úsek jen ve střední části v okolí stanice Nové Podolí. V ostatních úsecích by tato varianta šla do zeleně - zařvaly by stromy podle silnice.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 05.2.2010 23:58

Toto je podle mne nejdůležitější z plánovaných TT v Praze - propojila by totiž jih metra C z Budějovické se západem trasy B na Smíchovském nádraží, čímž by ulehčila úseku metra C Nuselským mostem a následující značně vytížené stanici I.P.PAVLOVA, TT mezi IP.PAVLOVA a KARLOVÝM NÁMĚSTÍM a jistě i přestupní stanici B-C FLORENC.

Výše popsané musí být jasné každému laikovy a slyšel jsem, že v minulosti byla sepsána petice proti vedení TT Jeremenkovou ulicí. Bydlím 2. rokem v Praze na Dvorcích a osobně jsem dnes viděl novou obdobu té petice vyvolanou představeným novým ÚP PRAHY. Jsou tam námitky typu - TT Jeremenkovou ulicí má význam tranzitní nikoliv pro místní (pro ten stačí současná autobusová linka s dvacetiminutovým intervalem), výstavbou povrchové TT dojde k poškození klidové zóny v Praze (díky pravděpodobnému kácení zeleně v ulici i zasažení Žlutých lázní), z uvedených důvodů je pro nás přijatelným řešením pouze navrhovaná trasa metra E, ale rozhodně ne žádná povrchová TT.

Mrkl jsem na METROWEB.CZ a skutečně tam pod odkazem budoucnost je v kolonce fikce někdy v roce 2050 znázorněna zmiňovaná trasa E (jako cca 3/4 okružní linky - hotové dle dalšího schématu cca do r. 2075). Toto jsou ovšem viditelně přehnané sny, tak hustou síť metra Praha nikdy potřebovat nebude a neuživila by ji (jedině, že by se do ní nastěhovala celá ČR - 10milionů obyvatel)!

Hlavně mně zajímá, neexistují již nějaké studie o vedení uvedené TT? Skutečně má být plně povrchová?

Vím, že ÚP počítá s mnohými TT i tunelovými úseky (např. Želivského - Slavie i někde mezi Michelskou a Budějovickou), tak jestli nemá být pod povrchem např. horní třetina v Jeremenkově ulici (aby, mimoúrovňově podjela křižovatku s ulicí Na Strži a měla tam i krytý přestup na stejnojmennou stanici plánované trasy metra D, jejíž realizace (na rozdíl od E) je velmi reálná a v brzké době se s ní skutečně počítá. Navíc vím, že most přes Vltavu byl ÚP posunut až na sever od Žlutých lázní (aby je nezasáhl, přestup na/z tram linek využívajících současnou TT do Modřan se bude díky tomu uskutečňovat tzv. u jedné hrany). Předpokládám, že díky šířce Jeremenkovy ulice ve skutečnosti zeleň nemůže utrpět výstavbou TT větší újmy, ba naopak jí poslouží jako bariéra tlumící provozní hluk. K čemuž by, dle mne, posloužili jak stávající vzrostlé stromy po stranách ulice, tak zatravnění kolejového svršku, který by zabral levé jízdní pruhy většinu času nevyužité čtyřpruhové vozovky se středním dělícím travnatým pásem (většinou cca 1m širokým, ale ve středu délky ulice i 4 m). Navíc silně bych uvažoval o zvednutí křížení nové TT se stávající na Dvorcích na mostní estakádu (s protihlukovými plexisklovými bočnicemi), aby se zvýšila propustnost křižovatkou (jak pro cca dvojnásobné množství TRAM proti současnosti) i pro IAD, jež by bod uvedenou mostní konstrukcí křížení TT využívala nového kruhového objezdu (zabírajícího část současné křižovatce přilehlé travnaté plochy směrem k blízkému obratišti (to by sice muselo být asi zrušeno či přesunuto blíže k Přístavišti, kdyby mělo mít zachované napojení i od - respektive do centra).

Odpovědět