To sice jo, ale na takovou rychlost je potřeba taky mechanicky odpovídající konstrukce. Omezení na 60 odpovídá i parametrům skříně.Tom píše:Co jsem četl tak 15T má max. rychlost 100km/h software omezení na 60... čili na nějakém LRT tělese by se vyřádilo...
Esko jako alternativa k metru
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Esko jako alternativa k metru
Re: Esko jako alternativa k metru
Co jsem četl tak 15T má max. rychlost 100km/h software omezení na 60... čili na nějakém LRT tělese by se vyřádilo...
Re: Esko jako alternativa k metru
To by taky nebyl špatný nápad,například by bylo dobrý z Lehovce prodloužit tramvaje do Brandýsa nad Labem-Staré Boleslavi,kde by mohla vzniknout mini síť.MF píše:Nebráním se novým dopravním systémům, ale raději bych rozváděl ty stávající. Tramvajové rychlodráhy třeba i s nějakým zvláštním režimem s možností běžné jízdy městem. Tedy třeba napaječovou linku v šotoušské sestavě 2x KT8, která by jezdila v úseku Metro - "vesnice" a běžné soupravy jezdící vesnice - centrum - kamkoliv.
Re: Esko jako alternativa k metru
Jo, to je dle mě ten správný směr..MF píše:Nebráním se novým dopravním systémům, ale raději bych rozváděl ty stávající. ..
Re: Esko jako alternativa k metru
V Praze začíná na patnácti minutách,to by se snad dalo do budoucna vyřešit. Samozřejmě by s-bahn jel po jiné koleji než ostatní vlaky. Jak vypadají vozidla je úplně jedno,přece se nemusí napojovat na metrovou síť. Mezi A B C taky vlaky nepřejíždějí z jedné na druhou za normální situace,takže i kdyby měli všechny tyto tři linky jinej rozchod,tak to nevadí. Já nikde nechci vlaky napojovat na koleje metra.gabuliatko píše:to má několik problémů
- současnosti je na železnici plno
- interval M je 3-10 min., interval S začíná na 15 minutách
- vozidla M vypadaj jinak než vozidla S (M napájení boční kolej, S trolej)
v Amsterdamu to funguje, ale je to spíš S než M a Písnice by Ti za vlak co 15 min. který by stál v tunelu než se na Hlaváku uvolní kolej moc nepoděkovala
Re: Esko jako alternativa k metru
Nebráním se novým dopravním systémům, ale raději bych rozváděl ty stávající. Tramvajové rychlodráhy třeba i s nějakým zvláštním režimem s možností běžné jízdy městem. Tedy třeba napaječovou linku v šotoušské sestavě 2x KT8, která by jezdila v úseku Metro - "vesnice" a běžné soupravy jezdící vesnice - centrum - kamkoliv.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Esko jako alternativa k metru
to má několik problémů
- současnosti je na železnici plno
- interval M je 3-10 min., interval S začíná na 15 minutách
- vozidla M vypadaj jinak než vozidla S (M napájení boční kolej, S trolej)
v Amsterdamu to funguje, ale je to spíš S než M a Písnice by Ti za vlak co 15 min. který by stál v tunelu než se na Hlaváku uvolní kolej moc nepoděkovala
- současnosti je na železnici plno
- interval M je 3-10 min., interval S začíná na 15 minutách
- vozidla M vypadaj jinak než vozidla S (M napájení boční kolej, S trolej)
v Amsterdamu to funguje, ale je to spíš S než M a Písnice by Ti za vlak co 15 min. který by stál v tunelu než se na Hlaváku uvolní kolej moc nepoděkovala
Re: Esko jako alternativa k metru
Myslí,že S-bahn by mohl být alternativou k metru D.
Představoval bych si,že by začínalo v Písnici,odkud by jelo podzemním tunelem,stanice Libuš,Nové dvory,Thomayerova nemocnice,dále pokračovat po železniční trati,stanice Kačerov,Depo Kačerov,Michle,dále tunelem Nusle (u Nám,Bří Synků),Náměstí Míru,Hlavní nádraží. Dále pak může pokračovat na letiště ruzyně,na druhé straně třeba do Jesenice.¨
Linek s-bahn by mohlo být více.
Představoval bych si,že by začínalo v Písnici,odkud by jelo podzemním tunelem,stanice Libuš,Nové dvory,Thomayerova nemocnice,dále pokračovat po železniční trati,stanice Kačerov,Depo Kačerov,Michle,dále tunelem Nusle (u Nám,Bří Synků),Náměstí Míru,Hlavní nádraží. Dále pak může pokračovat na letiště ruzyně,na druhé straně třeba do Jesenice.¨
Linek s-bahn by mohlo být více.
Re: Esko jako alternativa k metru
Tak jo. Autoři již ví. Tahaj!Daniel_Brvnišťan píše:UrčiteKalanis píše:Mám se krknout a někam (bez povolení auora původní mapy) hodit překopaný pražský uzel v Trainzu06?
Pozn.: Tramvaje tam nehledejte.
- Daniel_Brvnišťan
- Uživatel
- Příspěvky: 50
- Registrován: 29.4.2010 12:45
- Kontaktovat uživatele:
Re: Esko jako alternativa k metru
Ja ani netrvdím, že by mal metro nahradiť... To len nešťastný názov témy od admina to evokuje...Ja som len chcel Eskom nahradiť časť Déčka, ktoré má viezť v približnom súbehu s železnicou, kde je dostatočný priestor vybudovať kompletne oddelenú dráhu pre Esko, čo je to, čo ty popisuješ, že by bolo nutné. Určite nechcem Eskom nahradzovať metro všeobecne, ani nechcem desiatky vlakov Eska za hodinu viezť po koľajách zdieľaných s inými druhmi dopravy, to nie. Skús si pozrieť tú schému, ktorú som priložil, či by si k nej mal pripomienky. A ďakujem, že si si dal prácu s takým dlhým príspevkom, vážim si toKhubiKk píše:Tvůj návrh je zajímavý a určitě by Praze dopravně pomohl a zatraktivnil by cestování Eskem ale ...na cestování po Praze je Esko zajímavá alternativa, ale nikdy, NIKDY nemůže z principu nahradit metro !
Re: Esko jako alternativa k metru
Daniel_Brvnišťan: tvůj návrh je určitě zajímavý, ale rád bych zde uvedl následující porovnání obou drážních systémů:
Metro:
Kolejiště metra a vůbec všechno kolem něj je přizpůsobeno provozu jednoho "druhu" el. vlakových jednotek určité délky a určitých parametrů, je zcela samostatné, oddělené (nepočítám samozřejmě spojku mezi depem Kačerov a žst. Praha-Krč ) a uzavřené. Jsou zde jiné předpisy kterými se provoz metra řídí. Koleje, vozidla a veškerý personál patří jednomu dopravci = DPP. Jiný způsob odjezdů souprav (vlaků) ze stanic. Jiný vlakový zabezpečovač (v metru např. přímo VZ hlídá překročení povolené rychlosti). Soupravy i stanice jsou jinak konstruované. Vagony jsou jednopodlažní, s podlahou v rovině s hranou nástupiště, mají mnoho dveří kvůli rychlé výměně cestujících... atd.
Celý tento systém je koncipován jako uzavřený (kvůli bezpečnosti a rychlosti) tak aby co nejrychleji přepravil co největší množství cestujících na území jednoho města
Asi nejvíce o metru nalezneš zde : http://www.metroweb.cz
Dráha:
Obecně železnice je koncipována tak aby umožnila provoz relativně pestré škále jako osobní dopravy (osobní vlaky, rychlíky, mezistátní vlaky) tak i nákladní dopravě jak okresního významu tak významu celorepublikového i mezinárodního. Na dráze jsou proto jiné předpisy, po kolejích jezdí mnoho dopravců (ČD Cargo, Viamont ,Regio Jet ...) s mnoha různými typy drážních vozidel, různé úseky mají různou průchodnost atd... atd...
Abys mohl provozovat něco jako metro formou nadzemní kolejové dopravy musel bys pro dodržení požadovaných vlastností postavit zcela oddělenou trať
Esko vzniklo jako příměstský způsob dopravy! Tj.: místo toho abych z každé větší obce vypravoval jeden příměstský autobus, vypravím raději vlak který všechny obce projede a nahradí tak několikero autobusů! Esko má i podobný iterval (30 min) a díky tomu že je provozováno především po elektrifikovaných tratích, jsou nasazovány převážně jednotky řady 471(city elefant, "ešus"), 451 a 452 ("city frog","paťák","žabotlam"). Ale na linky jako je třeba S3, S6 jsou nasazovány různé řady od 810, přes 854, až po 714+připojené Btaxy na S8 ... z hlavy si víc nepamatuji ale Esko se nejezdí jenom elektrickýmí panťáky !
Tvůj návrh je zajímavý a určitě by Praze dopravně pomohl a zatraktivnil by cestování Eskem ale ...na cestování po Praze je Esko zajímavá alternativa, ale nikdy, NIKDY nemůže z principu nahradit metro !
Být tebou zkusil bych tento tvůj návrh přednést na těchto fórech:
Fórum MetroWebu - Budoucnost, rozšiřování pražského metra
nebo
Diskuze K-Report - Tratě a lokálky v okolí Prahy
tam se podle mne dočkáš určitě více reakcí od lidí co mají blízko k metru a ku dráze než zde na TF
Metro:
Kolejiště metra a vůbec všechno kolem něj je přizpůsobeno provozu jednoho "druhu" el. vlakových jednotek určité délky a určitých parametrů, je zcela samostatné, oddělené (nepočítám samozřejmě spojku mezi depem Kačerov a žst. Praha-Krč ) a uzavřené. Jsou zde jiné předpisy kterými se provoz metra řídí. Koleje, vozidla a veškerý personál patří jednomu dopravci = DPP. Jiný způsob odjezdů souprav (vlaků) ze stanic. Jiný vlakový zabezpečovač (v metru např. přímo VZ hlídá překročení povolené rychlosti). Soupravy i stanice jsou jinak konstruované. Vagony jsou jednopodlažní, s podlahou v rovině s hranou nástupiště, mají mnoho dveří kvůli rychlé výměně cestujících... atd.
Celý tento systém je koncipován jako uzavřený (kvůli bezpečnosti a rychlosti) tak aby co nejrychleji přepravil co největší množství cestujících na území jednoho města
Asi nejvíce o metru nalezneš zde : http://www.metroweb.cz
Dráha:
Obecně železnice je koncipována tak aby umožnila provoz relativně pestré škále jako osobní dopravy (osobní vlaky, rychlíky, mezistátní vlaky) tak i nákladní dopravě jak okresního významu tak významu celorepublikového i mezinárodního. Na dráze jsou proto jiné předpisy, po kolejích jezdí mnoho dopravců (ČD Cargo, Viamont ,Regio Jet ...) s mnoha různými typy drážních vozidel, různé úseky mají různou průchodnost atd... atd...
Abys mohl provozovat něco jako metro formou nadzemní kolejové dopravy musel bys pro dodržení požadovaných vlastností postavit zcela oddělenou trať
Esko vzniklo jako příměstský způsob dopravy! Tj.: místo toho abych z každé větší obce vypravoval jeden příměstský autobus, vypravím raději vlak který všechny obce projede a nahradí tak několikero autobusů! Esko má i podobný iterval (30 min) a díky tomu že je provozováno především po elektrifikovaných tratích, jsou nasazovány převážně jednotky řady 471(city elefant, "ešus"), 451 a 452 ("city frog","paťák","žabotlam"). Ale na linky jako je třeba S3, S6 jsou nasazovány různé řady od 810, přes 854, až po 714+připojené Btaxy na S8 ... z hlavy si víc nepamatuji ale Esko se nejezdí jenom elektrickýmí panťáky !
Tvůj návrh je zajímavý a určitě by Praze dopravně pomohl a zatraktivnil by cestování Eskem ale ...na cestování po Praze je Esko zajímavá alternativa, ale nikdy, NIKDY nemůže z principu nahradit metro !
Být tebou zkusil bych tento tvůj návrh přednést na těchto fórech:
Fórum MetroWebu - Budoucnost, rozšiřování pražského metra
nebo
Diskuze K-Report - Tratě a lokálky v okolí Prahy
tam se podle mne dočkáš určitě více reakcí od lidí co mají blízko k metru a ku dráze než zde na TF
- Daniel_Brvnišťan
- Uživatel
- Příspěvky: 50
- Registrován: 29.4.2010 12:45
- Kontaktovat uživatele:
Re: Esko jako alternativa k metru
Mám se krknout a někam (bez povolení auora původní mapy) hodit překopaný pražský uzel v Trainzu06?
Určite
Určite
- Daniel_Brvnišťan
- Uživatel
- Příspěvky: 50
- Registrován: 29.4.2010 12:45
- Kontaktovat uživatele:
Re: Metro D
Tak, a je to presunuté... Ale useknuté niekde v polovici, snáď to niekto napraví... (edit: napravené, ďakujem) A ako názov témy by som radšej videl "Esko", nemusí ani nie je tu len debata o Esku namiesto Déčka...
Tak či tak, čakám na vaše reakcie
Tak či tak, čakám na vaše reakcie
Jasné, pomýlil som saP_V píše:drobná korekce - Malešice = Michle
Naposledy upravil(a) Daniel_Brvnišťan dne 25.7.2010 12:11, celkem upraveno 1 x.
Re: Esko jako alternativa k metru
Ještě jen tak - doporučuji si zahrát pořádně dlouho OpenTTD (200 herních let), pak vás manýry na míchání místní osobky a nákladů přejdou; dělá to paseku.
Re: Esko jako alternativa k metru
Mám se krknout a někam (bez povolení auora původní mapy) hodit překopaný pražský uzel v Trainzu06?
Z Krče do přímo Malešic a Zahradního města JEN náklady - návaznost na tunely Beroun a vůbec nákladní propojení kolem Prahy. V Malešicích prozatimní pražské nákladové nádraží, v Krči, Libni a Hostivaři spojení na VRT (postupně: -Plzeň-Norimberk-Štrasburg, -Drážďany-Berlín, -Budějovice-Linec a -Brno-(Bratislava-Budapešť|Vídeň|Trenčín-Košice)). Ale tohle jsem už psal u dálničářů, když se řešila jedinná adekvátní náhrada kamionové dopravy.
Z Krče do přímo Malešic a Zahradního města JEN náklady - návaznost na tunely Beroun a vůbec nákladní propojení kolem Prahy. V Malešicích prozatimní pražské nákladové nádraží, v Krči, Libni a Hostivaři spojení na VRT (postupně: -Plzeň-Norimberk-Štrasburg, -Drážďany-Berlín, -Budějovice-Linec a -Brno-(Bratislava-Budapešť|Vídeň|Trenčín-Košice)). Ale tohle jsem už psal u dálničářů, když se řešila jedinná adekvátní náhrada kamionové dopravy.