Esko jako alternativa k metru
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Metro D
Náhrada linky D vlakem z napojením na současnou síť by byla značně problematická. I onen odhadnutý interval 4 minuty fakticky znamená, že ona linka by musela mít fakticky vlastní trať bez rušení jinou dopravou. Snažit se sdílet trať s ostatními linkami Eska, které jezdí na stávajících tratích a musí se porovnat s ostatními vlaky, by bylo značně problematické, protože zpoždění ostatních linek by mohl způsobit značné problémy se stabilizou provozu. Už vidím, jak se 471 po 4 minutách rovnají ze zpožděnými Regionovami od Vraného.
Já osobně podporuji s drobnými výhradami poslední návrh trasy D tak, jak je prezentován v návrhu územního plánu. To zajistí rychlé spojení do centra města a zároveň umožní významné odlehčení trasy C.
Já osobně podporuji s drobnými výhradami poslední návrh trasy D tak, jak je prezentován v návrhu územního plánu. To zajistí rychlé spojení do centra města a zároveň umožní významné odlehčení trasy C.
- Daniel_Brvnišťan
- Uživatel
- Příspěvky: 50
- Registrován: 29.4.2010 12:45
- Kontaktovat uživatele:
Re: Metro D
A mohol by som poprosiť vyjadrenie k variante Eska namiesto M-D, pane Absolute? Od Vás by ma to naozaj zaujímalo. Ak ste o tom už niekde diskutovali, a ja som to prehliadol, tak sa ospravedlňujem a budem vďačný za link. Ďakujem.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Metro D
Markus: Dovolil bych si poznamenat, že Jesenice, Vestec a Šeberov zas tak moc nebojují. Měl jsem tu čest s nimi v této věci komunikovat.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Metro D
Daniel_Brvnišťan: Naprostý souhlas - proč by polovinu délky tunelu plánovaného pro metro D nešlo postavit větší, aby byla pro železniční vlaky? Vždyť Dejvicemi má železniční rychlodráha do Kladna/na letiště také procházet tunelem!
- Daniel_Brvnišťan
- Uživatel
- Příspěvky: 50
- Registrován: 29.4.2010 12:45
- Kontaktovat uživatele:
Re: Metro D
Jednu vec som v mojom návrhu zabudol napísať. Železnica by v úseku Kačerov-Písnice išla v tuneli rovnako ako plánované M-D. Preto sú tvoje námietky neopodstatnené.
Čo sa týka Jesenice, tak ak nebude vôľa, tak sa tam železnica predlžovať nebude. Stavba železnice namiesto metra len znamená zjednodušenie situácie v prípade, že by bola vôľa ju tam predĺžiť. Odpadol by prestup vlak-metro v Písnici.
Keďže by bol vlak v tuneli, žiaden hluk na povrchu by nebol...gabuliatko píše: - výrazně více hluku
Železnica je taká, akú si ju navrheš. Nič z toho čo si napísal nie je podmienkou. Pantografová jednotka rady 471 má prakticky rovnakú kapacitu ako 100m vlak metra. Interval bude taký, aký sa zvolí. V súčasnosti je v špičke na linke C interval pokiaľ sa nemýlim 115 sekúnd. Ak by budúce (kvázi)Déčko prevzalo na seba polovicu pasažierov, malo by jazdiť v intervale 4 minúty. To železničné zabezpečovacie zariadenie dokáže. A vzdialenosti medzi zastávkami... To je predsa len a len na projektantovi. Technicky môže ten vlak zastavovať aj každých 10 metrov... Takže ak majú byť stanice metra D od seba cca kilometer, tak v rovnakých vzdialenostiach ich môže mať aj prípadná železnica.gabuliatko píše: - železnice se vyznačuje kapacitnějšími vozidly, delším intervalem a většími vzdálenostmi mezi zastávkami
.
Ako som napísal, bola by v tuneli.gabuliatko píše: - železnice rozdělí sídliště na 2 poloviny a pokud se neoplotí, hrozí kolize s IAD a chodci
Tunely by mali UIC profil, jazdili by v nich klasické prímestské jednotky ako rada 471. Profil tunelu by bol preto o niečo väčší ako profil tunelu metra, čiže drahší, ale tieto extra náklady by boli viac než vyvážené tým, že by bolo potrebné postaviť len polovičnú dĺžku - od Kačerova po hlavák už trať je, len by sa v rámci tak či tak konanej rekonštrukcie prispôsobila hustej prevádzke Eska.gabuliatko píše: - v naší republice nejsou vhodná vozidla která by mohla jezdit jak v tunelu profilu M tak po železnici, obojetná vozidla jezdí např. v Amsterdamu, ale jejich pořizovací cena ...
.
Samozrejme tunel. Navrhujem alternatívu k metru. Pokiaľ môže ísť tunelom metro, magistrát, MČ, obyvatelia aj ÚP s tým ráta, prečo rovnakým tunelom nemôže ísť vlak?Markus píše:Kudy byste tu trať vedli? Z Kačerova na Písnici vidím hustou zástavbu a i kdyby se vyřešil pozemek, lidé v okolí s železnicí souhlasit nebudou. Mě napadá akorát dlouhý a drahý tunel.
Čo sa týka Jesenice, tak ak nebude vôľa, tak sa tam železnica predlžovať nebude. Stavba železnice namiesto metra len znamená zjednodušenie situácie v prípade, že by bola vôľa ju tam predĺžiť. Odpadol by prestup vlak-metro v Písnici.
Re: Metro D
o tomto systemu jsem jiz nekde cetl a dost se mi libil.ale nevim,jak by to ylo tezke na teto trase zrealizovat.gabuliatko píše:už se na to v podání ROPIDu moc těším, dovolím si napsat, že to je v našich končinách naprosto nerealizovatelnéMarkus píše:vydatně bojují ... tím je BRT ...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Metro D
už se na to v podání ROPIDu moc těším, dovolím si napsat, že to je v našich končinách naprosto nerealizovatelnéMarkus píše:vydatně bojují ... tím je BRT ...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 122
- Registrován: 03.7.2007 19:32
- Bydliště: Praha 12 Modřany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Metro D
Kudy byste tu trať vedli? Z Kačerova na Písnici vidím hustou zástavbu a i kdyby se vyřešil pozemek, lidé v okolí s železnicí souhlasit nebudou. Mě napadá akorát dlouhý a drahý tunel.4.) Takže zbývá tedy jen změnit plány metra D na jih od Nádraží Krč na železnici!
To už bych viděl jiné řešení. Z jihu na Kačerov metro v podzemí, z Kačerova na Hlavní Nádraží už po povrchu, po železničních kolejích expres bez zastávek. Jízdní doba by pak mohla být natolik zajímavá, že by odlehčila lince C.
Jesenice, Vestec, Šeberov a další obce na jihu vydatně bojují za jiné řešení řádově levnější řešení než železnice a tím je BRT - autobusová rychlodráha/metrobus vedený po zvlášť vyhrazených nových komunikacích.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Metro D
proti změny M na železnici v části trati mám tyto námitky
- výrazně více hluku
- železnice se vyznačuje kapacitnějšími vozidly, delším intervalem a většími vzdálenostmi mezi zastávkami
- železnice rozdělí sídliště na 2 poloviny a pokud se neoplotí, hrozí kolize s IAD a chodci
- v naší republice nejsou vhodná vozidla která by mohla jezdit jak v tunelu profilu M tak po železnici, obojetná vozidla jezdí např. v Amsterdamu, ale jejich pořizovací cena ...
- výrazně více hluku
- železnice se vyznačuje kapacitnějšími vozidly, delším intervalem a většími vzdálenostmi mezi zastávkami
- železnice rozdělí sídliště na 2 poloviny a pokud se neoplotí, hrozí kolize s IAD a chodci
- v naší republice nejsou vhodná vozidla která by mohla jezdit jak v tunelu profilu M tak po železnici, obojetná vozidla jezdí např. v Amsterdamu, ale jejich pořizovací cena ...
Naposledy upravil(a) gabuliatko dne 17.7.2010 19:16, celkem upraveno 2 x.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Metro D
1.) Trať Hlavní nádraží - Nádraží Vršovice by se měla stejně brzo modernizovat (tak jako dál na Hostivař, díky čemuž by se mělo zrušit riziko stržení trolejí na TT mezi zastávkami Na Padesátém a Zahradní město, kde by měla vzniknout, jako na Edenu, nová železniční zastávka).
2.) Železniční úsek Vršovice - Krč by snad také nemělo být neřešitelným problémem zdvoukolejnit, zmodernizovat a vybudovat na něm zastávky u metra Kačerov a u křížení ulice U Plynárny, po níž vede TT (nad čímž se snad také uvažuje).
3.) S rychlodráhou na letiště se také počítá - musela by se jen nově zaústit na HL.N místo Masaryčky. (Tím se dostáváme k velmi dobře rozepsané vizi Danielem_Brvnišťanem - omluvám se za původní zkomolení jména).
4.) Takže zbývá tedy jen změnit plány metra D na jih od Nádraží Krč na železnici!
2.) Železniční úsek Vršovice - Krč by snad také nemělo být neřešitelným problémem zdvoukolejnit, zmodernizovat a vybudovat na něm zastávky u metra Kačerov a u křížení ulice U Plynárny, po níž vede TT (nad čímž se snad také uvažuje).
3.) S rychlodráhou na letiště se také počítá - musela by se jen nově zaústit na HL.N místo Masaryčky. (Tím se dostáváme k velmi dobře rozepsané vizi Danielem_Brvnišťanem - omluvám se za původní zkomolení jména).
4.) Takže zbývá tedy jen změnit plány metra D na jih od Nádraží Krč na železnici!
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 17.7.2010 16:06, celkem upraveno 1 x.
- Daniel_Brvnišťan
- Uživatel
- Příspěvky: 50
- Registrován: 29.4.2010 12:45
- Kontaktovat uživatele:
Re: Metro D
To sa dá napraviť. A určite jednoduchšie a lacnejšie ako raziť tunely metra. Koľaje od Kačerova po Vršovice by sa používali len pre Esko, takže by dve postačovali. Od Vršovíc na hlavák vedú štyri koľaje. Dalo by sa to prebudovať tak, že by sa dve vyhradili Esku a dve diaľkovým spojom. Dvojica koľají Eska by sa následne vo vinohradskom tuneli zahĺbila viac do zeme, nasledovala by stanica Muzeum, kde by boli prestup na M-A a výstup smerom na tram zastávky IPP. Ďalej by dvojkoľajný úsek viedol do podzemnej úrovne hlaváku, kde by bolo jedno ostrovné nástupište a odtiaľ by koľaje viedli dvoma tunelmi ďalej na sever a ústili na Negrelliho viadukt s vetvou ktorá by sa napájala na trať smer Libeň. Na Negrelliho viadukte nad Sokolovskou by bola stanica s prestupom na M-B a tram.
Týmto by sa dosiahlo niekoľko dôležitých vecí:
-Všetky linky Eska by prechádzali mestom z jednoho konca na druhý cez hlavnú severojužnú trať (ako Viedeňská "stammstrecke"), kde by bol prestup na diaľkové vlaky, všetky trate metra a mnohé tram linky. Výrazne by sa tým znížila nutnosť prestupov v rámci mesta, človek by sa Eskom dostal na mnohé miesta v Prahe.
-Mohlo by sa definitívne zrušiť Masarykovo nádraží. Nové vedenie liniek cez hlavák v tuneli by bolo lepšie a zároveň by sa tým uvoľnili cenné pozemky v centre mesta s výbornou dopravnou obsluhou, ktoré by sa mohli novo urbanizovať.
Týmto by sa dosiahlo niekoľko dôležitých vecí:
-Všetky linky Eska by prechádzali mestom z jednoho konca na druhý cez hlavnú severojužnú trať (ako Viedeňská "stammstrecke"), kde by bol prestup na diaľkové vlaky, všetky trate metra a mnohé tram linky. Výrazne by sa tým znížila nutnosť prestupov v rámci mesta, človek by sa Eskom dostal na mnohé miesta v Prahe.
-Mohlo by sa definitívne zrušiť Masarykovo nádraží. Nové vedenie liniek cez hlavák v tuneli by bolo lepšie a zároveň by sa tým uvoľnili cenné pozemky v centre mesta s výbornou dopravnou obsluhou, ktoré by sa mohli novo urbanizovať.
Re: Metro D
mně by se něco takového také zamlouvalo, jenže to naráží na problém nedostatečné kapacity žel. tratí v centru..
- Daniel_Brvnišťan
- Uživatel
- Příspěvky: 50
- Registrován: 29.4.2010 12:45
- Kontaktovat uživatele:
presun
Rád by som sa vrátil späť k D-čku. Čítal som o nejakom návrhu (neviem ho nájsť, máte niekto link?), ktorý sa mne veľmi páci a to postaviť namiesto metra do Písnice železničnú trať napojenú na sieť v Kačerove. Malo by to hneď nieikoľko výhod: nebolo by nutné stavať časť trate od Kačerova do centra. Trať z Kačerova na hlavák a ďalej existuje a vlaky by po nej mohli pokračovať ďalej napríklad na letisko. Na opačnom konci by trať mohla pokračovať aj do Jesenice.