TT Želivského - Slavia - Spořilov - Opatov - Jižní Město
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Želivského - Slavia - Spořilov - Opatov - Jižní město
Osobně si myslím, že se nám na pár místech vyplácí, že tram přednost nemá a stejně projede poměrně bez zdržení. V případě Palmovky bych řekl, že možná i rychleji než se SSZ s preferencí. i Vítězné náměstí projíždí bez větších problémů...
Takže jednoznačně variantu kulatáku.
Takže jednoznačně variantu kulatáku.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Želivského - Slavia - Spořilov - Opatov - Jižní město
Musím se vrátit k:
Ovšem já navrhl (proti MŠ a OMH uvedeným příkladům) TT zvnější strany IAD:
1.) v tomto umístění je větší poloměr = menší opotřebení TT průjezdem TRAM
2.) TT uvnitř kruháku by se dala přirovnat k druhému pruhu - v ČR značně nepoužitelnému pro špatný výjezd skrz proud vozidel ve vnějším pruhu - asi i proto (+ křižovaná vozidla jsou "schovaná" za stočenou zadní částí TRAM) to má Rotterdam zasignalizováno!
- Ano vedení oblouky než přímo (a větší význam při dělení TT) je pro "náš" případ nevýhodou.MM-Mikulovsky píše:No nevím jak jiným, ale mne by se líbila prakticky průjezdná jednokolejná "smyčka" kolem silničního kruháku:Marek B. píše:Tak to je bomba. Budou kruháky projížděné tramvajemi.
1.) TRAM by měla vždy přednost
a) při vjezdu do "smyčky" by křížila pravým obloukem souběžnou IAD, jenž souběžně jedoucí odbočující TRAM "má pustit".
b) IAD při výjezdu z kruháku přes křížení TT by musela dát opět přednost TRAM.
2.) Byť základem takové "smyčky" by bylo pouhé propojení dvou (či více větví klasických TT uprostřed komunikace (či klidně vedle ní), tak se jednoduše v případě neprůjezdnosti jedné z nich TRAm mohou v tom místě otočit a jet nazpět!
Ovšem já navrhl (proti MŠ a OMH uvedeným příkladům) TT zvnější strany IAD:
1.) v tomto umístění je větší poloměr = menší opotřebení TT průjezdem TRAM
2.) TT uvnitř kruháku by se dala přirovnat k druhému pruhu - v ČR značně nepoužitelnému pro špatný výjezd skrz proud vozidel ve vnějším pruhu - asi i proto (+ křižovaná vozidla jsou "schovaná" za stočenou zadní částí TRAM) to má Rotterdam zasignalizováno!
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Želivského - Slavia - Spořilov - Opatov - Jižní město
Přesně. A co nejdřív by tam měli vybudovat normální schody, aby člověk, který přijede autobusem od Litochleb a spěchá na metro, se nemusel jak *** točit na tom tobogánu 5x dokola a ještě na jeho konci sejít úplně mimo vestibul (nebo ještě hůř přebíhat silnici). Tento podnět jesm posílal už minulý (možná předminulý) rok na MČ11 a nebylo mi odpovězeno. Podruhé, co jsem totéž posílal někam na magistrát, mi odpověděli druhý den, že se na Opatově chystají různé developerské stavby a celková renesance okolí a tedy není moudré tam "teď" cokoli budovat...KarlosK píše:asi to sem nepatří, ale neni v plánu nějaká rekonstrukce (celkově myšleno) toho hrozného železného přístřešku na Opatově? ten styl ala bývalý Chodov a Roztyly je mi odporný na dnešní dobu
Re: TT Želivského - Slavia - Spořilov - Opatov - Jižní město
takhle jsem si to přesně představoval. pokud by se trať vedla napravo od stanice metra (směr háje) bylo by nutné pak stoupat na křižovatku chilská x opatovská což mi přijde jako totální zbytečnost i ku využití prostoru který je uprostřed stanice bus Opatov jak "připraven"Bobek píše:Že by? (Na vložení příliš velký obrázek.)
asi to sem nepatří, ale neni v plánu nějaká rekonstrukce (celkově myšleno) toho hrozného železného přístřešku na Opatově? ten styl ala bývalý Chodov a Roztyly je mi odporný na dnešní dobu
Re: TT Želivského - Slavia - Spořilov - Opatov - Jižní město
Podobně Rotterdam: http://www.youtube.com/watch?v=XPjPKvyE29E (1:08, 3:40)
Ano, zachová se střed kruháku, ale raději mám provedení Vítězné nám. Už jen to, že tramvaj vjíždí ke komunikaci kolmo (dle mě přehlednější pro provoz) a nikoliv bokem, kdy je to např. v Rotterdamu zasignalizováno.
Ano, zachová se střed kruháku, ale raději mám provedení Vítězné nám. Už jen to, že tramvaj vjíždí ke komunikaci kolmo (dle mě přehlednější pro provoz) a nikoliv bokem, kdy je to např. v Rotterdamu zasignalizováno.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Želivského - Slavia - Spořilov - Opatov - Jižní město
V Amsterdamu to funguje na několika místech. Základní vada ovšem je, že všechno jede oblouky,což má hlukové a opravárenské důsledky. V Amsterdamu samozřejmě mají tvrdší kolejnice a větší profily kol, tím spíž by měla problémy Praha....
A také to má efekt, když tratě vedou do všech čtyř směrů, ne jen když jde o jednu průběžnou trať jako tomu bude na Litochlebském nám. v době, které se nikdo z nás nedožije .
A také to má efekt, když tratě vedou do všech čtyř směrů, ne jen když jde o jednu průběžnou trať jako tomu bude na Litochlebském nám. v době, které se nikdo z nás nedožije .
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: TT Želivského - Slavia - Spořilov - Opatov - Jižní město
Že by? (Na vložení příliš velký obrázek.)
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: TT Želivského - Slavia - Spořilov - Opatov - Jižní město
MM-Mikulovsky: Něco takového bylo ve studii arch. Bílka před několika lety a tak to nebude.
Marek B.: Neraduj se předčasně. Zatím je to ve stádiu, že by to tak mohlo být, MČ to chce. Což však neznamená, že se to tak podaří prosadit. Přestože nalezení kompromisu mezi MČ a developerem je zásadní úspěch.
Marek B.: Neraduj se předčasně. Zatím je to ve stádiu, že by to tak mohlo být, MČ to chce. Což však neznamená, že se to tak podaří prosadit. Přestože nalezení kompromisu mezi MČ a developerem je zásadní úspěch.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Želivského - Slavia - Spořilov - Opatov - Jižní město
No nevím jak jiným, ale mne by se líbila prakticky průjezdná jednokolejná "smyčka" kolem silničního kruháku:Marek B. píše:Tak to je bomba. Budou kruháky projížděné tramvajemi.
1.) TRAM by měla vždy přednost
a) při vjezdu do "smyčky" by křížila pravým obloukem souběžnou IAD, jenž souběžně jedoucí odbočující TRAM "má pustit".
b) IAD při výjezdu z kruháku přes křížení TT by musela dát opět přednost TRAM.
2.) Byť základem takové "smyčky" by bylo pouhé propojení dvou (či více větví klasických TT uprostřed komunikace (či klidně vedle ní), tak se jednoduše v případě neprůjezdnosti jedné z nich TRAm mohou v tom místě otočit a jet nazpět!
TT Želivského - Slavia - Spořilov - Opatov - Jižní Město
Tak to je bomba. Budou kruháky projížděné tramvajemi.dopravní komise P11 píše:Dopravní komise bere na vědomí studii „Centrum Opatov“ zpracovanou spol. United Architects Studio, s.r.o. a Atelier PROMIKA, s.r.o. v srpnu 2011. K variantnímu řešení křižovatek se vyjadřuje takto:
- U křižovatky Litochlebské náměstí preferuje variantu kruhového objezdu s úrovňovým křížením budoucí tramvajové trasy Türkova - Chilská.
- U křižovatky Chilská x Opatovská x Brněnská preferuje variantu s úrovňovým křížením budoucí tramvajové trasy Chilská - Opatovská.
Pro – 8 Proti – 0 Zdržel se - 0
Naposledy upravil(a) Marek B. dne 06.10.2011 3:33, celkem upraveno 1 x.