Budoucnost vozového parku po příchodu 250. vozu 15T

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2449
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 7, 21, 904
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucnost vozového parku po příchodu 250. vozu 15T

Příspěvek od Proxy » 22.11.2022 22:17

von Špilberk píše:
21.11.2022 15:38
Pěkná tabulka. Existuje termín vyřazení T3M2DVC :?:
Z tabulky vyplývá, že nejdříve v roce 2027

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4405
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Budoucnost vozového parku po příchodu 250. vozu 15T

Příspěvek od von Špilberk » 21.11.2022 15:38

Pěkná tabulka. Existuje termín vyřazení T3M2DVC :?:

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2449
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 7, 21, 904
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucnost vozového parku po příchodu 250. vozu 15T

Příspěvek od Proxy » 21.11.2022 12:40

Myslím, že můžeme opět oživit toto téma, protože dopravní podnik dnes vypsal výběrové řízení na dodávku nových tramvají
https://zdopravy.cz/az-dve-ste-novych-t ... un-133102/

A kolik tramvají bude potřeba a kdy naleznete v tabulce, který Dopravní podnik zpracoval pro Radu hl.m. Prahy
TO.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3790
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucnost vozového parku po příchodu 250. vozu 15T

Příspěvek od Karosák » 10.2.2019 11:01

Ale když vidím stav 9102, která v dílenském okénku vypadá již rok zcela netknutě, jestli by nebylo rychlejší to také přistrčit tomu Parsu, který už má také natrénováno.
Připomíná mi to Vyčítala, jehož děda stavěl Cadillac - čas 3:35 https://youtu.be/Tt0Cut9C2Xw :D Tímhle tempem budou KTN potřeba, protože budou hotové akorát při vyřazování 14T =P~

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10118
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucnost vozového parku po příchodu 250. vozu 15T

Příspěvek od 9001 » 09.2.2019 16:42

TKT Kvatro nebo jak se to jmenovalo, ale pak přišlo nepsané pravidlo, že 30m+ musí mít být z Plzně...

Z papírů T3 lze postavit KT3 ala Plzen, ale to spolehlivostí moc neoplívá,navíc rámy T3 nejsou úplně ideální housenku... Stejně jako K3 z K2 v Brně...

A "kloubová" T6 je jenom výkres z ČKD... :-(

http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2006041007

Uživatelský avatar
MKzB
Uživatel
Příspěvky: 316
Registrován: 19.1.2007 16:49
Bydliště: Bezkov (u Vídně)
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucnost vozového parku po příchodu 250. vozu 15T

Příspěvek od MKzB » 09.2.2019 16:15

Vyrobit novou KT8 jde. Dokonce má na to Pars licenci, nebo to aspoň nabízel, než ho koupila Škodovka.
Při troše snahy by se to dalo postavit na papíry T3/T6.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3790
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucnost vozového parku po příchodu 250. vozu 15T

Příspěvek od Karosák » 08.2.2019 19:54

Ale když máš papíry a nějaké torzo, které alespoň částečně tvarem připomíná tramvaj, byť to bude ementál, vyrobit to znovu lze (a dokumentace ke KT/N asi v naší kotlině k sehnání bude). Jestli to chápu dobře. Ale bez nějakého TP původního vozu vyrábíš totéž nikoliv jako ND, ale jako nový vůz, který už dnes nejspíš neschválíš, bo by tě asi čekalo kompletní schvalovací anabáze. A pak už to celé ztrácí smysl a je lepší koupit něco nového, co je už schválené a vyrábí se. Ale vyrobit to nebude problém...

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Budoucnost vozového parku po příchodu 250. vozu 15T

Příspěvek od XSC » 08.2.2019 19:41

Tady nejde jen o papíry, krajní články se snad nové nevyrábí.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3790
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucnost vozového parku po příchodu 250. vozu 15T

Příspěvek od Karosák » 08.2.2019 16:20

Pro naše potřeby do těch 63 kusů nás myslím HU zásobí dostatečně. A něco by možná časem káplo z Košic, Brna či Plzně....ale to asi nebude potřeba. V té době už by asi byl nákup něčeho nového nanejvýš potřebný. Jo a ještě možná Sarajevo, pokud nám jde především o papíry :D

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Budoucnost vozového parku po příchodu 250. vozu 15T

Příspěvek od XSC » 08.2.2019 15:00

A nedojdou spíš ty KT? Kde je brát?

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3983
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Budoucnost vozového parku po příchodu 250. vozu 15T

Příspěvek od P_V » 08.2.2019 13:54

Pokud by byly nové obousměrné vozy, obávám se že budou totálně neprůchodné kvůli zátěži na nápravu, která se dnes počítá z nesmyslných 8 osob na m2. U protilehlých dveří nebudou sedačky, a ta místa k stání navíc se budou muset kompenzovat čtyřstupem sedaček ve zbytku vozu.

Jestli bude celkem 63 KT8 reko, jaká čísla dostanou? Vyplní se řada ještě dolů, 9050,9049,9000? Už chápu proč tak nekulatý počet, ona dojdou čísla :)

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1029
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Budoucnost vozového parku po příchodu 250. vozu 15T

Příspěvek od mart337 » 08.2.2019 13:35

demon píše:
P_V píše:10 dalších reko KT8, nebo 80 nových obousměrných, to je trochu nevyvážené... chtělo by to ujasnit, jak moc hodlá DP tu obousměrnost využívat.
8 dalších, 55 jich máme už teď. Část už za polovinou životnosti, takže určitý počet nových obousměrných vozů bude tak jako tak nutný.
V plánu jsou dvě tratě ukončené bez smyčky, takže i vyjma výluk budou potřeba každopádně a úplně to nezáleží na ujasnění DP.
Vzhledem k výše citovanému a případnému potřebnému rozvoji i další dopravy po městě i dopravy mimo město, bych navrhl navýšení i třeba o mix 50 a 50.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6600
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucnost vozového parku po příchodu 250. vozu 15T

Příspěvek od demon » 08.2.2019 12:17

P_V píše:10 dalších reko KT8, nebo 80 nových obousměrných, to je trochu nevyvážené... chtělo by to ujasnit, jak moc hodlá DP tu obousměrnost využívat.
8 dalších, 55 jich máme už teď. Část už za polovinou životnosti, takže určitý počet nových obousměrných vozů bude tak jako tak nutný.
V plánu jsou dvě tratě ukončené bez smyčky, takže i vyjma výluk budou potřeba každopádně a úplně to nezáleží na ujasnění DP.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4834
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Budoucnost vozového parku po příchodu 250. vozu 15T

Příspěvek od Bobik » 08.2.2019 11:14

Nevyvážený to možná je, ale vidím v tom jistou logiku. Jít do KT ve velkým nemá smysl, proto jen 10 (a spíše coby nouzovka ve variantě nejsou prachy) a když už nový dlouhý tram, proč ne obousměrný (nebude-li rozdíl v ceně mezi jedno a obousměrným moc velký, pokud ano, pak jednosměrný). Pořád je lepší mít to a nepotřebovat, než potřebovat a nemít (ať už jde o cokoli). 8-) :D

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3983
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Budoucnost vozového parku po příchodu 250. vozu 15T

Příspěvek od P_V » 08.2.2019 0:25

10 dalších reko KT8, nebo 80 nových obousměrných, to je trochu nevyvážené... chtělo by to ujasnit, jak moc hodlá DP tu obousměrnost využívat.

Odpovědět