TT Václavské náměstí - studie

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Yvona.

Auta mají odzvoníno

Příspěvek od Yvona. » 23.11.2005 19:29

.
Fajn zpráva, konečně se začíná něco dít s parkujícími auty v centru města.Auta pryč @3657. videozpráva byla výstižná. Myslím, že změny nastanou i v jiných místech P1.
Na Náměstí republiky, až se postaví ten skleník též nebudou jezdit auta, protože tam má být zřízená pěší zóna. Tram tam jezdit budou. :smt038 :


Frantisek

Příspěvek od Frantisek » 16.9.2005 19:08

Přesně tak. Když už zdražili MHD tak, že je finančně výhodnější cestovat skrytě také dotovaným autem, předpokládal bych, že za to bude MHD atraktivní - tj. ne(jen), že budou stavěny nové úseky metra a tramvají a kupovány nové vozy (čímž se zdražení obhajovalo), ale (především) že bude atraktivní, pokud jde o plynulost, komfort a jízdní dobu. Čili ať už si to zdražující Magistrát zařídí jak chce, a on ty nástroje má, a ať jednotlivé spoje navazují (a ne si ujíždějí, jak tomu často je), ať se nestojí v kolonách aut (do nebe volající je zřizování odbočných jízdních pruhů na kolejích, či právě přímo protizákonné zřízení parkoviště podél tratě v úzké ulici), ať je zajištěn plynulý průjezd křižovatkami, ať jsou skutečně vykazovány z přepravy osoby obtěžující nadměrným hlukem, zápachem a podobně. A ne jako dnes, že cestování MHD je pomalu dražší než jídza autem (zpoplatnit draze vybudované silnice se jaksi zapomnělo) a zájemcům o ně je ještě takto různě znepříjemňováno. Pokud se odstraní prostoje způsobené dlouhým čekáním na přípoj, na projetí křižovatky nebo stáním v zácpě aut, možná najednou nebude vadit ani o něco delší interval - nástup cesty mohu přizpůsobit spoji, ale přestup nikoli.

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Příspěvek od Marek B. » 31.3.2005 16:19

Nemyslím si, že celoplošné snižování intervalu je nutné. Mě by pro začátek stačila 4 ve 4 min. int a 6 ve dvojicích. Problém je, že ze známých důvodů tento krok nelze učinit. :D

KM: Na metrofóru jsem v http://metroweb.cz/diskuze/viewtopic.php?p=19162#19162 zveřejnil příspěvek, který se vám bude líbit. :D

Pozn:Spokojil bych se pro začátek s uzavřením Jindřišské pro auta. to skoro každodenní čekání mě přivádí k zuřivosti.
Naposledy upravil(a) Marek B. dne 31.3.2005 16:21, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 31.3.2005 11:24

KM píše:Bohužel, Proxy, to je oblíbený omyl příznivců VHD. Vždy zůstane určitý počet lidí, kteří jízdu IAD berou jako odznak sociálního postavení a nevadí jim, že jedou do práce hodinu místo půlhodiny, prostě s tím ve svém časovém rozvrhu počítají a navíc: oni neztrácejí čas!- v autě snídají, líčí se (ženy) poslouchají zprávy, telefonují, řídí svou firmu. Nic z toho by v tramvaji nemohli, takže vlastně časově získávají, i když nám sockám se zdá, že ve svých IGK trpí. Netrpí.
Tedy, když by se omezila magistrála, tak získají ještě více času na tyto bohulibé činnosti - lepší argument na mou podporu jsi mi vymyslet nemohl. :mrgreen:
KM píše:Neboli - snížíš-li intervaly na polovinu, budou tramvaje jezdit prázdné. Viz nedávný diskutovaný příklad, který mě na toto fórum přitáhl :twisted: - nedělní ranní provoz 4 a 16 a poloviční intervaly 7 a 9 nezpůsobily, že by lidi začali v neděli ráno cestovat tramvajema. Kolik lidí jede tramvají nezávisí tolik na tom, jak často jede ale více na tom, kam a jak potřebují cestovat.
Snížení intervalů na polovinu by asi bylo příliš. V současné době bych směřoval ke špičkovému intervalu 6 minut. Tento interval by určitě odstranil stupně 4 a 5, které se ještě občas na některých tramvajových úsecích vyskytují. Podívej se jaký je standard v tebou tolik zmiňované západní Evropě...

Martin.KT8D5

Příspěvek od Martin.KT8D5 » 31.3.2005 10:13

Pepa píše:Přesně, pokud nejsi blbej a víš, že s pryžákem v centru nemáš šanci tak tam s nim nejezdi a radši využiješ MHD.

Já už se teď vzdal snu jak budu jezdit do školy autem, možná bych dojel dříve než tramvaj, ale parkovat bych musel u nás v šatně... :lol:
No ono je t kolikrát stejně rychlé, jako jet někam autobusem po okraji Prahy... Já v centru bydlim a jsem rád, že magistála tady je protože proplejtat se malejma uličkama k D1...

KM

Příspěvek od KM » 31.3.2005 9:23

Proxy píše:Dále je potřeba zastavit odliv cestující z MHD k IAD. Jak? Už jsem psal stokrát - zkrátit intervaly tramvají (příp. redukce linek), 4. linka metra do centra, zavedení metrovlaků .... apod.
Bohužel, Proxy, to je oblíbený omyl příznivců VHD. Vždy zůstane určitý počet lidí, kteří jízdu IAD berou jako odznak sociálního postavení a nevadí jim, že jedou do práce hodinu místo půlhodiny, prostě s tím ve svém časovém rozvrhu počítají a navíc: oni neztrácejí čas!- v autě snídají, líčí se (ženy) poslouchají zprávy, telefonují, řídí svou firmu. Nic z toho by v tramvaji nemohli, takže vlastně časově získávají, i když nám sockám se zdá, že ve svých IGK trpí. Netrpí.
Neboli - snížíš-li intervaly na polovinu, budou tramvaje jezdit prázdné. Viz nedávný diskutovaný příklad, který mě na toto fórum přitáhl :twisted: - nedělní ranní provoz 4 a 16 a poloviční intervaly 7 a 9 nezpůsobily, že by lidi začali v neděli ráno cestovat tramvajema. Kolik lidí jede tramvají nezávisí tolik na tom, jak často jede ale více na tom, kam a jak potřebují cestovat.

Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
Příspěvky: 2152
Registrován: 30.11.2003 9:45
Bydliště: 6004

Příspěvek od Pepa » 30.3.2005 18:52

Přesně, pokud nejsi blbej a víš, že s pryžákem v centru nemáš šanci tak tam s nim nejezdi a radši využiješ MHD.

Já už se teď vzdal snu jak budu jezdit do školy autem, možná bych dojel dříve než tramvaj, ale parkovat bych musel u nás v šatně... :lol:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10206
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 9001 » 30.3.2005 16:53

Martin.KT8D5 píše:Přestaneš plakat u gumokol až jedno doma budeš mít... -)
Až ho budu mít,tak nebudu tak blbej a nebudu s ním jezdit do centra,když vím,že budu stát v koloně.

Martin.KT8D5

Příspěvek od Martin.KT8D5 » 30.3.2005 16:34

9001 píše:Bohužel trasa metra D ,která by měla pomoc trase C a tím i teoreticky převrat kaštany z magistrály se stavět nebude. Nejsou peníze. Takže gumokola zatím vítězí :cry:
Zdroj: MF Dnes.
Přestaneš plakat u gumokol až jedno doma budeš mít... -)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10206
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 9001 » 30.3.2005 16:28

Proxy píše:
Martin.KT8D5 píše:Už jen pro jednu věc nemůže bejt mhd nikdy pohodlnější. To je místo k sezení a žádný vágusové. :lol:
Já jsem nenapsal pohodlnější než IAD, já napsal pohodlnější než dnes. 8-)
Bohužel trasa metra D ,která by měla pomoc trase C a tím i teoreticky převrat kaštany z magistrály se stavět nebude. Nejsou peníze. Takže gumokola zatím vítězí :cry:
Zdroj: MF Dnes.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 30.3.2005 16:24

Martin.KT8D5 píše:Už jen pro jednu věc nemůže bejt mhd nikdy pohodlnější. To je místo k sezení a žádný vágusové. :lol:
Já jsem nenapsal pohodlnější než IAD, já napsal pohodlnější než dnes. 8-)

Martin.KT8D5

Příspěvek od Martin.KT8D5 » 30.3.2005 16:21

Proxy píše:
Martin.KT8D5 píše:Auto je nejpohodlnější, takže ten odliv nezastavíš tak lehce.
Pokud bude MHD pohodlnější, rychlejší a spolehlivější než dnes - tak ten souboj není marný.
Už jen pro jednu věc nemůže bejt mhd nikdy pohodlnější. To je místo k sezení a žádný vágusové. :lol:

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 30.3.2005 16:20

Martin.KT8D5 píše:Auto je nejpohodlnější, takže ten odliv nezastavíš tak lehce.
Pokud bude MHD pohodlnější, rychlejší a spolehlivější než dnes - tak ten souboj není marný.

Martin.KT8D5

Příspěvek od Martin.KT8D5 » 30.3.2005 15:37

Proxy píše:
KM píše:... přesuneš magistrálu za muzeum, tím její kapacitu snížíš z 2x3 pruhů na 2x2 pruhy (v nejlepším případě), čili o 33%. jakkoliv je 15% "významné" číslo, bude ti stále skoro 20% kapacity chybět. Aha?
Vždyt jsem také napsal, že část řidičů jedoucích do centra bude moci použít městský okruh.
Dále je potřeba zastavit odliv cestující z MHD k IAD. Jak? Už jsem psal stokrát - zkrátit intervaly tramvají (příp. redukce linek), 4. linka metra do centra, zavedení metrovlaků .... apod.
Auto je nejpohodlnější, takže ten odliv nezastavíš tak lehce.

Odpovědět