TT Václavské náměstí - studie

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od Proxy » 19.1.2024 15:11

fricoolinek2 píše:
19.1.2024 4:02
Ale šlo to rychle, co?

Otázka: Včetně diskuze před restartem fóra na jaře 2005, neuběhne mezi začátkem kecání o tom na T-F a zprovozněním tratě delší čas než mezi ukončením původního provozu a začátkem kecání o tom na T-F? =P~
Dovolím si jedovatou poznámku, že 20 let je normální rychlost v Praze. Například na Barrandově je to doba mezi zahájením stavby sídliště a zprovoznění 1. etapy tramvajové tratě a téměř dalších 20 let uteklo k dokončení tratě do Slivence. Přitom sídliště bylo od počátku stavěno pro tramvajový provoz.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od fricoolinek2 » 19.1.2024 4:02

Ale šlo to rychle, co?

Otázka: Včetně diskuze před restartem fóra na jaře 2005, neuběhne mezi začátkem kecání o tom na T-F a zprovozněním tratě delší čas než mezi ukončením původního provozu a začátkem kecání o tom na T-F? =P~

Marek Kubík
Uživatel
Příspěvky: 132
Registrován: 05.12.2008 18:36
Bydliště: Stochov okr.Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od Marek Kubík » 18.1.2024 19:22

https://zdopravy.cz/dpp-podepsal-smlouv ... it-191308/
DPP podepsal smlouvu s Eurovií, stavba tratě na Václavském náměstí může začít

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od Karosák » 16.5.2021 22:00

Také mně napadlo, že by položení kusých kolejí nemuselo být provedeno jako novostavba TT, ale jen jako "dekorace", což se dá také chápat jako marketing nových TT v rámci salámování.

Dále nevím(e), jak je na tom stropní deska stanice Můstek. Položení kolejí může být opravdu jen šablonou, či hmotným slibem...

Chápu, že nemůžeme všude nacpat koleje z nostalgického snu. Ale odstavování zdechlin, nehod a s tím související stabilita sítě hovoří pro nějakou infrastrukturní posilu. V tom centrum jsme si opravdu šíleně podřezali větve :-&
Jaká škoda je toho nepoloženého oblouku Divadlo >> Myslíkova, byť jen v uvedeném směru. Ale chápu, že bez znalosti širších souvislostí, vypadá vždy řešení jednoduše Z:idea:

Onehdy nad článkem v DPK mně napadlo, že by bylo fajn mít trať z Míráku přímo do Korunní a Blanická by byla manipulační. Já vím, nejde to, ale...
V Brně na České mají alespoň ten šturc na Joštově, my jsme fakt nahraný. Zvonařka je problematická, Florenc ještě byla také nedávno skoro nepoužitelná, Zámeckou si ucpeme 24. Jediné co se asi cíleně dělalo se záměrem pomoci sítí byl oblouk Florenc a Jičínská přímo. Bloky Palmovka a Otakarova jsou dílem historie, nikoliv záměr.
Často by třeba pomohl i manipulační oblouk na délku vlaku, kam by se dalo něco odsunout. Nebo bloková/jednokolejná spojka určená a klidně i zkolaudovaná pro zvláštní použití, tzn. odklony, mimořádky, se zákazem provozu pravidelných linek (třeba ty Příkopy :D ), omezení rychlosti na třeba 10 km/ho, atd....kde je vůle...
Ve finále i ta Flora přímo je alespoň malá pomoc při kolapsu VN.

Každopádně pro jakýkoliv posun vpřed je třeba dialogu (a nemyslím pouhé střídání řečových aktů :D ) a sebereflexe. Když se nebude diskutovat, tak nebude výsledek buď žádný a nebo bude stát za starou bačkoru. Proto neříkám, že mám pravdu, pojďme diskutovat a ne řvát, kdo je víc šoto, pěšo, auto, cyklo... Z:idea:
Ostatně už se to možná začíná chápat ke to třeba důvod, proč se některé akce hnuly, jak naznačoval Ústečák, a nebo, jak prolamování ledů mluví třeba pan Mátl z ŘSD v nedávném podcastu Cesty z dopravy Z:idea:

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4073
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od P_V » 16.5.2021 18:38

Viděli jste někdo územní rozhodnutí na tuto stavbu? (já ne...) Pokud to nebude zkolaudované doslova jako tramvajová trať, ale třeba jako obratiště, tak se to bude muset za těch 10+ let (kdy možná přijde ten záměr na dotvoření TT) kolaudovat znova. Je možné, že nové územní rozhodnutí pro novou trať pak stanoví podmínky, kterým ty položené koleje už nevyhoví a bude se to muset překopat. Může do toho mluvit mnoho subjektů, zejména hygiena a majitelé domů...
Stejný problém by nastal už dřív, pokud se "to" nyní zkolauduje jen jako dekorace vozovky. Pak na to bez rekolaudace nepůjde ani zajíždět na obrat.

8750: Kusé koleje s křížovou spojkou tam určitě nevzniknou, jelikož koleje mají vést po obvodu náměstí, jako před 100 lety. To by ta spojka byla docela rozměrná :) Nebo na Můstku udělat triangl.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10206
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od 9001 » 16.5.2021 18:37

8750: A že těch obousměrných tramvají máme většinu, že :D

Ústečák: Njn, chápu, že my ostatní jsme jenom nuly, jak tu napsal pan A, ale jsem zvědavý jak moc bude chut používat trojúhelník v centru....

Uživatelský avatar
8750
Uživatel
Příspěvky: 583
Registrován: 17.12.2005 14:54
Bydliště: 2, 3, 17, 21, 92

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od 8750 » 16.5.2021 16:47

Význam odstavných kolejí směrem k Můstku vidím ve dvou rovinách:
1) Pokud by bylo třeba za 10 let v rámci rekonstrukce ul. Na Příkopě rozhodnuto o obnovení TT, nemusel by se znovu rozkopávat povrch na Václaváku.
Zároveň k prosazení obnovy tratě po Příkopech může zapůsobit jako podpůrný argument, že bude chybět jen 600 m k Náměstí Republiky, kde se také uvažuje o vzniku odstavných kolejí.
2) I kdyby trať po Příkopech nakonec nevznikla, kusé koleje s křížovou spojkou se mohou hodit i pro ukončení pravidelné tramvajové linky. Těžko se teď předjímá, jaké budou přepravní proudy a zatížení tratí po výstavbě tratí v okolí Muzea, do nové čtvrti na NNŽ nebo na Václavák, ale napadají mě příklady, kdy bude potřebovat posílit spojení ze směru od Žižkova nebo Vinohrad, aniž by se tahaly další tramvaje přes přetížené uzly Lazarská a Karlovo nám. Pak se budou odstavné koleje hodit - zavede se linka Habrová - Olšanská - Bolzanova - Hlavní nádraží - Muzeum - Můstek. Nebo se zjistí, že úsek 13 okolo Úřadu vlády a Hradu na Malovanku je nevyužitý, ale z Malešic do centra s ní lidi jezdí Z:arrow: zkrátí se do trasy Malešice - Můstek.

Uživatelský avatar
Ústečák
Uživatel
Příspěvky: 187
Registrován: 04.8.2019 9:55

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od Ústečák » 16.5.2021 13:19

Jak odkladiště? My máme někde po Praze ve veřejně přístupném prostoru odkladiště tramvají, že je důvodné se něčeho takového obávat?

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4073
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od P_V » 16.5.2021 11:24

Hlavně je nesmysl jedno z nejreprezentativnějších náměstí využít jako odkladiště pro tramvaje. I mezi těmi muzei, nebo v Opeltalce, budou překážet méně.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od von Špilberk » 16.5.2021 9:04

Otázka je, jestli opravdu budou koleje napojené a k otáčení použitelné. Z článku to nevyplývá.(Sice tam je termín slepá kolej, ale je otázka, co si novinář představuje pod termínem slepá kolej.) Pokud vznikne něco, jako je teď u Muzea (kolej slepá z obou stran), tak to nepomůže vůbec ničemu. 8-)

Uživatelský avatar
Ústečák
Uživatel
Příspěvky: 187
Registrován: 04.8.2019 9:55

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od Ústečák » 16.5.2021 7:07

Nedostatek možností k odstavu a případnému mimořádnému otáčení tramvají v centru je prakticky každodenní problém, který dispečink řeší. V širším centru je jen Zvonařka a Florenc, to je zoufale málo.

Chápu, že je to pro mnohé pod rozlišovací schopnosti, práce dispečinku není úplně viditelná, ale říkám vám, že řízení provozu to výrazně pomůže.

Řeči o nějaké šotopáce už mi fakt přijdou jako poněkud hloupé...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10206
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od 9001 » 15.5.2021 21:20

Bobik: TT via Můstek je asi mrtvá... Nebo snad někdo věří, že se tam nacpe jako novostavba? Když budou všichni svatí, tak možná VN - Můstek - NRE, ale je otázka k čemu by taková TT byla...

P_V : Začínám si říkat, jestli šotopáce na DP už totálně nepřeskočilo....

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4073
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od P_V » 15.5.2021 21:03

9001 píše:
15.5.2021 19:13
Nebude to spíš stejná blbost jako u Federálního shromáždění?....
Podle mě větší blbost. Jednak to není v územním plánu, ani v návrhu, takže je to neopodstatněné vyhazování peněz. Ani nevím jak na to dostali územní rozhodnutí. Druhak, a to je můj názor, TT na Příkopech nemá smysl. Linek nepřibude, linky by se musely rozdělit na dvě souběžné trati. Takže by se sice docházková vzdálenost někomu zkrátila, ale počkal by si výrazně déle a měl to pravděpodobněji s víc přestupy.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od Bobik » 15.5.2021 20:33

Slyšel jsem nějaký fámy, že to má být jakási "šotosalámizace", aby bylo kam parkovat coupé a aby se jako podpořilo a připravilo lidi na to, že to jednou povede i via Můstek.
Ale upřímně mám obavu, aby se to tím spíš nepohřbilo.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10206
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od 9001 » 15.5.2021 19:13

Takže kolej bude směr Můstek?

Upřímně je nadčím se radovat? V článku se nepíše o napojení kolejí na sít.... Nebude to spíš stejná blbost jako u Federálního shromáždění?....

Odpovědět