Nové tramvajové tratě

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Mouser
Uživatel
Příspěvky: 21
Registrován: 27.2.2006 13:05

:evil:

Příspěvek od Mouser » 05.3.2006 21:29

syverin píše:
ZBYTEČNÉ:...
...Nádraží Podbaba - Suchdol
Důvody: nahrazení autobusů, které lze posílit (kdyby byla vůle), zbytečná vysoká investice (trať by musela vést tunely), nerovnoměrné obsloužení Suchdola (oproti dnešnímu nebo dřívějšímu stavu tragické), neobsloužení zast.Internacionální
Podle téhle logiky je i tramvaj na Barrandov zbytečnou investicí, protože pouze za velké peníze nahradila bez problémů fungující autobusy.
Rozdíl je v tom, že Barrandovský most je kritickým bodem a vždy bude, a pokud zde vznikne kolona, autobusy budou mít nemalé zpoždění. O nehodovosti v úseku od sídliště k mostu ani nemluvím. V případě Suchdola s tímto problémy nejsou. To je právě ten rozdíl, kde se jedná jen o nahrazení autobusů tramvajemi a kde má TT své opodstatnění. Navíc tramvaj na Barrandov vede napříč sídlištěm a je dobře dostupná všem jeho obyvatelům. Tramvaj do Suchdola se takto optimálně navrhnout nedá, neboť musí obsluhovat zemědělskou univerzitu (pokud možno co nejkratší cestou z Dejvické) a dále by měla zajišťovat spojení se zastávkou Internacionální té části Suchdola, kam bude od univerzity pokračovat, a bylo by ji nejlépe ukončit u nájezdu na vnější okruh. Logicky všechny tyto podmínky splnit najednou nelze. A pokud ano, tak velmi krkolomně a stejně bude muset zůstat jeden autobus, který obslouží zbývající část Suchdola.
8750 píše:
Mouser píše:OPRAVDU POTŘEBA:
Hlavní nádraží - Tachovské náměstí - Černínova - Ohrada (jako podzemní tramvaj pod ulicí Koněvovou)
To by se ti to pěkně prodražilo... Navíc kolem křižovatky Bulhar by šlo stavět velice obtížně - a pokud ano, tak jedině raženým způsobem -> TT hluboko -> horší dostupnost.
Já bych tady radši viděl trolejbusy, i když vím, že je to mé šotoušské přání
Jenže trolejbusy by zde stály v kolonách stejně jako dnes autobusy, proto ta podzemní tramvaj. Ani nemusí být podzemní, jde o to, aby byla oddělena od silniční dopravy, tedy např.na estakádě, jenže tu zde není kam vestavět. Vychází mi tedy podzemní tram jako jediné možné řešení. Leda ještě rekonstrukce železniční trati, jenže ta neobsluhuje celý Žižkov, je od většiny zástavby daleko a je s ní špatně spojena. Pak tedy kombinaci podzemní tramvaje s rekonstrukcí železniční trati. Nebo, aby se trať vyhnula Bulharu, zahnout před dnešní bus zastávkou Tachovské náměstí (z pohledu od východu) vlevo a prokopat se na Prokopovo náměstí a pak napojit na trať v Seifertově. Zde by to ovšem bylo také komplikované, těžko říct, co je lepší.
Tom píše:Hlavní nádraží - Tachovské náměstí - Černínova - Ohrada
asi to spíš necháme tomu metru D :)
Já bych tam tedy metro viděl nerad. A když už, tak ne D. Zaprvé metro obecně nabízí pouze jeden směr, tramvaje jsou v tomto výhodnější, navíc metro D nabízí Žižkovákům spojení jen s Hlavním nádražím (a ještě z východní strany) a náměstím Míru (pokud jezdit třeba na ST nebo MS metrem D a pak A s přestupem, to raději tramvaje (MS) nebo 133 (ST)). Spojení s B neexistuje vůbec. Dále metro by zde muselo jistě vést dost hluboko pod povrchem, nehledě na to, že tramvaj staví častěji, počet stanic metra je menší (=> pro dost lidí delší docházková vzdálenost, ostatní by museli jezdit napaječi). Pak, kapacita metra je pro Žižkov zbytečně velká.
Tom píše:Sídliště Barrandov - Holyně
tady by jistě stačil BUS
Zde se jedná spíš o prodloužení tramvajové trati. Respektive už bylo rozhodnuto o obsluze sídliště tramvají, tak proč jí neobsloužit celé sídliště? I zde ovšem platí, že busy (které by mimochodem těžko prošly jen na Chaplinovo náměstí ikdyž by zde jistě velká skupina cestujících přestupovala) by mohly uváznout v koloně před Barrandovským mostem.
Tom píše:Bílá Hora - Slánská - Sídliště Řepy - Zličín
postačuje autobus doplněný o větev metra
Když už metro, pak nevidím důvod proč ještě navíc autobus... Ale myslím, že pro tento směr je metro zbytečné. Tramvaj je ideální. Autobusem se zejména sídliště Řepy se Zličínem spojuje těžko (musí se přes Strojírenskou).
Tom píše: :idea: Dlouhá míle - Bílá Hora
bude stačit autobus
Jen pro tuto relaci asi ano, ale trať by se mohla napojit na prodloužení TT Bílá Hora-Řepy-Zličín a mohla by vzniknout zajímavá tangenta Dlouhá míle-Zličín.
Tom píše:Pražského povstání - Pankrác
zatím stačí metro+bus
Ano, zatím. Ale v důvodech píšu o City Pankrác, které by bylo jistě vhodné spojit s Albertovem a metrem B, na druhé straně s Vršovicemi (při pokračování dále by vznikla vhodná tangenciální linka - např.prodloužená 19 by byla zajímavá).
syverin píše:Nevím, jestli se mám smát, nebo brečet....
Berte to s humorem 8-)

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Které TT je opravdu třeba zbudovat?

Příspěvek od Tom » 05.3.2006 20:01

XSC píše:Klidně bych jí stavěl. Přes všechnu radniční propagaci se metro za Petřiny začne stavět až za dlouho, zatímco tram tam může být brzo. Navíc při současném trasování A to z Dědiny tím obloukem bude trvat pěkně dlouho. Tram také obslouží celou Evropskou, podél které se stále staví.
Někde jsem četl že tramvaj má navazovat na výstavbu železničního spojení... tedy i metra :) To by musela Praha 6 projevit zájem... a jakože když si tam něco usmyslí, tak sem jim to celkem i daří... Ale zatím je vidět že o to zájem není.

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 05.3.2006 19:46

Tom píše:Sídliště Barrandov - Holyně
tady by jistě stačil BUS
Až se tam postaví všechno, co se plánuje tak jistě ten bus stačit bude. Ale s přestupem na Chapliňáku každý den nic moc.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Které TT je opravdu třeba zbudovat?

Příspěvek od XSC » 05.3.2006 19:29

Tom píše: Divoká Šárka - Dědina - Dlouhá míle
já bych tam tu tramvaj možná vůbec nestavěl... vlastně tam bude Metro+vlak+bus ... na co tram?
Klidně bych jí stavěl. Přes všechnu radniční propagaci se metro za Petřiny začne stavět až za dlouho, zatímco tram tam může být brzo. Navíc při současném trasování A to z Dědiny tím obloukem bude trvat pěkně dlouho. Tram také obslouží celou Evropskou, podél které se stále staví.

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Které TT je opravdu třeba zbudovat?

Příspěvek od Tom » 05.3.2006 19:04

Mouser píše:...
občas bych k tomu něco dodal

OPRAVDU POTŘEBA:

:idea: Dlouhá míle - Bílá Hora
bude stačit autobus

Bílá Hora - Slánská - Sídliště Řepy - Zličín
postačuje autobus doplněný o větev metra

Divoká Šárka - Dědina - Dlouhá míle
já bych tam tu tramvaj možná vůbec nestavěl... vlastně tam bude Metro+vlak+bus ... na co tram?

Pražského povstání - Pankrác
zatím stačí metro+bus

Sídliště Barrandov - Holyně
tady by jistě stačil BUS

Hlavní nádraží - Tachovské náměstí - Černínova - Ohrada
asi to spíš necháme tomu metru D :)

Zbytečné:

Vinohradské hřbitovy - Sídliště Malešice a Nádraží Podbaba - Suchdol
Tak už to v dopravě bývá že nahrazujeme méně kapacitní prostředek více kapacitním a možná i o něco ekologičtějším... nejinak tomu bylo třeba u trati na Barrandov...
Suchdol za nějaký čas dosáhne parameterů sídl. Barrandov...

Kobylisy - Sídliště Bohnice, Poliklinika Mazurská, Sídliště Čimice
tady by se také možná trať hodila...

Uživatelský avatar
8750
Uživatel
Příspěvky: 583
Registrován: 17.12.2005 14:54
Bydliště: 2, 3, 17, 21, 92

Re: Které TT je opravdu třeba zbudovat?

Příspěvek od 8750 » 05.3.2006 17:44

Mouser píše: OPRAVDU POTŘEBA:
Hlavní nádraží - Tachovské náměstí - Černínova - Ohrada (jako podzemní tramvaj pod ulicí Koněvovou)
To by se ti to pěkně prodražilo... Navíc kolem křižovatky Bulhar by šlo stavět velice obtížně - a pokud ano, tak jedině raženým způsobem Z:arrow: TT hluboko Z:arrow: horší dostupnost.
Já bych tady radši viděl trolejbusy, i když vím, že je to mé šotoušské přání :smt016

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 05.3.2006 17:22

Nevím, jestli se mám smát, nebo brečet....
Zkusil jsem se zamyslet nad tím, které tramvajové tratě by bylo opravdu třeba postavit a které by naopak jen nahradily dnes bezproblémové autobusy a polykaly peníze možné jinak efektivněji využít na obnovu vozového parku. Zde je výsledek:....
OPRAVDU POTŘEBA:...
...Hlavní nádraží - Tachovské náměstí - Černínova - Ohrada (jako podzemní tramvaj pod ulicí Koněvovou)
Důvody: lepší obsluha Žižkova než stávající autobusy (lepší spojení s centrem, větší nabídka směrů), možnost omezit bus linku 133 a zrušit 207, které dnes trpí kolonami v Koněvově a také nepříliš šťastným prohozením západních konečných (pro tento účel se však hodí), jistě i přilákání většího počtu zdejších obyvatel z IAD k MHD, neboť ta zde bude znatelně rychlejší
a nakonec...
ZBYTEČNÉ:...
...Nádraží Podbaba - Suchdol
Důvody: nahrazení autobusů, které lze posílit (kdyby byla vůle), zbytečná vysoká investice (trať by musela vést tunely), nerovnoměrné obsloužení Suchdola (oproti dnešnímu nebo dřívějšímu stavu tragické), neobsloužení zast.Internacionální
Podle téhle logiky je i tramvaj na Barrandov zbytečnou investicí, protože pouze za velké peníze nahradila bez problémů fungující autobusy.

Mouser
Uživatel
Příspěvky: 21
Registrován: 27.2.2006 13:05

Které TT je opravdu třeba zbudovat?

Příspěvek od Mouser » 05.3.2006 16:28

Zkusil jsem se zamyslet nad tím, které tramvajové tratě by bylo opravdu třeba postavit a které by naopak jen nahradily dnes bezproblémové autobusy a polykaly peníze možné jinak efektivněji využít na obnovu vozového parku. Zde je výsledek:

Upozornění: během čtení tohoto textu můžete znatelně zestárnout.

OPRAVDU POTŘEBA:
most Dvorce - Lihovar
Důvody: propojení P4 s P5 na strategicky vhodném místě, veškerá doprava na Smíchov z P4 a 12 už nebude vázána na Barrandovský most, doprava v této relaci bude znatelně rychlejší. Spojení Pankrác-Smíchov výrazně zjednodušeno, jen s jedním přestupem, dočasné řešení (do otevření příslušné části trasy metra E), avšak dostačující.

Levského - Libuš (přestup na metro ve stanici Libuš, TT tedy nutno vést sídlištěm, patrně pod zemí) - Písnice (časově sladěno se stavbou metra D)
Důvody: napaječ části Modřan, spojení na metro, nezanedbatelné je také výrazné posílení oblíbeného (škoda že linka 165 má intervaly takové, jaké má) spojení Modřany-Libuš. V Písnici bude cestujícím nabídnuta kromě metra také tramvaj (výhodné zejména spojení se Smíchovem), po přesunutí příměstských linek PID do terminálu Písnice stoupne také obsazenost relace Modřany-Písnice.

Dlouhá míle - Bílá Hora (patrně zčásti tunelem)*
Důvody: cestujícím na Dlouhé míli bude nabídnuto také spojení jinam než do centra, nahrazení metra, které je v tomto vedení nevhodné

Bílá Hora - Slánská - Sídliště Řepy - Zličín
Důvody: propojení TT, řešení části tangenciálních vztahů, nabídnuta široká škála směrů cestujícím z nádraží Zličín a bus terminálu Zličín, rychlé spojení Prahy 6 se Zličínem

Divoká Šárka - Dědina - Dlouhá míle
Důvody: dočasné řešení než bude vystavěna větev metra A Veleslavín - Dlouhá míle. Obsluha sídliště Dědina.

Podbaba - Nádraží Podbaba
Důvody: napojení nové železniční stanice na tramvajovou síť, lepší dostupnost nádraží

Pražského povstání - Pankrác (úsek PP - Vozovna Pankrác ponechat bez obsluhy, jen jako spojení s vozovnou)
Důvody: po otevření úseku metra D Pankrác - ... vznikne při stanici Pankrác nové centrum (zv.City Pankrác), ke kterému by bylo dobré mít spojení z oblastí, kam odtud nepovede metro, ale pro tamější obyvatele je to výhodné (př.Nusle pod nuselským mostem a západně od něj, Albertov, Karlovo nám. (spojení s trasou metra B))

Muzeum - Václavské náměstí (příp.Náměstí Republiky - Můstek - Václavské náměstí, Národní třída)
Důvody: alternativa k metru, přeprava turistů (zisky z jízdenek), propojení TT, konečně solidní tramvajové spojení do centra

Sídliště Barrandov - Holyně (příp. - Rozvojové území Slivenec)
Důvody: obsluha budoucího sídliště, výrazná úspora času oproti dopravě autobusy

Hlavní nádraží - Tachovské náměstí - Černínova - Ohrada (jako podzemní tramvaj pod ulicí Koněvovou)
Důvody: lepší obsluha Žižkova než stávající autobusy (lepší spojení s centrem, větší nabídka směrů), možnost omezit bus linku 133 a zrušit 207, které dnes trpí kolonami v Koněvově a také nepříliš šťastným prohozením západních konečných (pro tento účel se však hodí), jistě i přilákání většího počtu zdejších obyvatel z IAD k MHD, neboť ta zde bude znatelně rychlejší

*...podmíněno 1) prodloužením metra A ze stanice Dejvická v podobě: DE - Červený vrch - Veleslavín - Petřiny - NEMOCNICE MOTOL (2 vestibuly, Z k bus zastávce Nemocnice Motol, V ke křižovatce Vypich (IMHO důležitější než Z, ale to je jiná věc...), ostatní stanice dle oficiálního návrhu), příp.novou větví za Veleslavínem v podobě Veleslavín - Dědina - Dlouhá míle; 2) rekonstrukcí železniční tratě 120 (zdvojkolejnění, elektrifikace, přidání nových stanic + rekonstrukce stávajících, příp.vedení pod zemí v hustě obydlených oblastech)

NENÍ ÚPLNĚ TŘEBA, ALE HODILO BY SE:
Spojovací - Nádraží Hrdlořezy - Hrdlořezy (můj fikční návrh podmíněn zachováním části železniční spojky na nádraží Žižkov a zbudování stanice Praha-Hrdlořezy s přestupem na tramvaj a tangenciální bus linky (177 atd.))
Důvody: napojení možné železniční tangenty na tramvaj, obsluha části Hrdlořez, solidní doprava z centra ke zdejším školám

Laurová - Radlická
Důvody: dnešní obratový trojúhelník začínající uprostřed ulice plné bezohledných řidičů je nešťastný. Zvýšení kapacity trati díky zbudování dvoukolejného obratiště. Napojení školy Radlice na zbytek Radlic a spojení s metrem B ve stanici Radlická (vhodné zejména pro cesty západním směrem z Radlické), obsluha objektu ČSOB, která přislíbila finanční pomoc, a dalších přilehlých objektů včetně P+R parkoviště a plaveckého bazénu, snad konečně rozvoj oblasti a přilákání dalších investorů (ale o tom se dá pochybovat, když ani stanice metra nestačí)

ZBYTEČNÉ:
Vinohradské hřbitovy - Sídliště Malešice
Důvody: zvláště pokud by nebyla trať propojena s Černokosteleckou, jediným významem je jen nahrazení autobusů, což stejně úplně nejde protože nová zástavba při Malešické ulici

Nádraží Podbaba - Suchdol
Důvody: nahrazení autobusů, které lze posílit (kdyby byla vůle), zbytečná vysoká investice (trať by musela vést tunely), nerovnoměrné obsloužení Suchdola (oproti dnešnímu nebo dřívějšímu stavu tragické), neobsloužení zast.Internacionální

Kobylisy - Sídliště Bohnice, Poliklinika Mazurská, Sídliště Čimice
Důvody: pouhé nahrazení autobusů (navíc linky typu 177 by stejně musely zůstat), protesty místních obyvatel, zbytečná investice, neobloužení podstatné části sídliště pokud trať nepovede na stávající zastávku Sídliště Bohnice

Dvorce - Ryšánka/Na Strži - Pankrác
Důvody: zas tak lukrativní spojení to není, možno stejně kvalitně obsloužit autobusy

Hládkov/Pohořelec - Koleje Strahov - Stadion Strahov
Důvody: pouze nahrazení autobusů a to ještě takových, že tramvaj by se zde neuživila. Nutnost překonat výškový rozdíl Bělohorská-Strahov (patrně tunel (neúměrně vysoká cena) nebo serpentiny (prodloužení jízdní doby, nepohodlnost))

ta všelijaká prodloužení TT za Prahu formou tzv.S-Bahnu, např.do Průhonic a Čestlic a dále do Strančic
Důvody: sloužilo by to vlastně pouze jako napaječ příslušných obcí na metro, namísto dnešních autobusů (proti kterým je to pro obyvatele těch vesnic dokonce méně výhodné, neboť autobus většinou staví na více místech vesnice, což je u S-Bahnu nevhodné (za předpokladu že by mělo dojít alespoň k nějaké úspoře času)), od metra dále by je nikdo z obcí za Prahou nepoužíval, neboť spojení metrem je nesrovnatelně rychlejší (a v teplotních extrémech v zimě a v létě i pohodlnější), zbytečná investice (a díky délce trati jistě nemalá) když to samé dokážou pokrýt autobusy

NEVÍM:
Spořilov - Sídliště Spořilov - Košík - Chodov (příp. - Dolní Roztyly ( - Chilská - Ke Kateřinkám - Háje))
Pro: přímé spojení Spořilova s Roztylami (patrně spolehlivější než dnešní autobusy (na jejichž zpoždění si obyvatelé sídliště stěžují)), přilákání více cestujících k MHD (pod podmínkou zbudování odhlučněné tratě a zastávek stylu Barrandov (možná to už je zas moc:) ), zpřehlednění dnes IMHO poměrně nešťastného systému bus zastávek (tram převezme cestující a některé bus linky a zastávky budou moci být zrušeny), přímé spojení Spořilova s Košíkem (spojení do škol apod.) a vůbec nabídka spojení dnes poněkud odlehlého Starého Košíku s Michlí, Vršovicemi a do dalších oblíbených směrů. Rozvoj území přilehlého z východu k TT. V případě delší trati pak kvalitní spojení Dolních Roztyl s JM (nezaměňuji Opatov s JM), tedy přímé spojení pro cestující z JM na Chodov, z Dolních Roztyl do škol a úřadů na JM, na přestupním bodě Háje vazba na linky do Petrovic a Uhříněvsi, kvalitnější dopravní spojení pro studenty z kolejí JM
Proti: cena trati je patrně neúměrná jejímu přínosu
IMHO spíš ano

Chodovská - Bohdalec - Slavia
Při zbudování TT Spořilov - ... jednoznačně ano, jinak ne.

UDDP - Průmyslová - Obchodní centrum Štěrboholy/Radiová (patrně smyčka se zastávkou situována mezi ulicemi Černokostelecká a Průmyslová + úprava přilehlé louky, zajištění pohodlného pěšího spojení s novou bus zastávkou na Černokostelecké (od ní chodník k obchodům))
Pro: Pro významné množství cestujících zkvalitnění dopravy do práce, pro menší počet do nákupních středisek, vhodné místo pro přestupní bod (všechny "depohostivařské" linky by zde zastavovaly (namísto zastavování v zast.Průmyslová), pak lepší přestup na tram než u Depa Hostivař + spojení se Štěrboholemi a Dolními Počernicemi (posílit 163) + přestup na směrově zajímavé linky 181, 183, 212. V budoucnosti může po protažení sloužit jako doplňkový obslužný prostředek k metru na sídlišti Dubeč.
Proti: cena (zejména za estakádu přes Jižní spojku a Průmyslovou) neúměrná délce (či spíše krátkosti) trati
IMHO spíš ne, ale nebránil bych se

Nádraží Modřany - Komořany
Pro: možnost přímo spojit Smíchov-Komořany (využívaný směr), kvalitní přímé spojení s poliklinikou Modřany a Sofijským nám., Pískovou ul.(úřad MČ, kult.dům) přímo ze zast.Čechova čtvrť a terminálem Písnice, výhodná tangenciální linka Písnice-Libuš-Modřany-Komořany, odlehčení lince 165 (oproti které ale dodržuje JŘ), možnost omezení 165
Proti: patrně by musela vést alespoň zčásti pod zemí, což by výrazně zvedlo náklady, cena patrně neúměrná důležitosti (nebo ji vést podél železničních kolejí?), v případě přímé linky na Smíchov (což je jeden z kladů trati) souběh tram linek minimálně Anděl-Nádraží Modřany
IMHO spíš ano, ale prý je to nereálné

Trojská - Zoologická zahrada
Pro: kvalitnější obsluha zoologické zahrady, botanické zahrady Troja a Trojy samotné, napojení na síť tram a ne jen na metro C a tramvaj v Trojské jako dnes. Vybudování protipovodňového valu, který by sem mohl přilákat další obyvatele (nemusí mít strach z povodní)
Proti: zásah do chráněných území, větší docházková vzdálenost na trať z Troji (oproti dnešnímu autobusu)
IMHO spíš ne

Nádraží Podbaba - Císařský ostrov - Zoologická zahrada (příp. - Krakov - Kobylisy)
Pro: kvalitní dopravní spojení P6 s Trojou, v delší vyriantě vytoužené spojení P6 a P8, možná zvýšení důležitosti a využití Císařského ostrova
Proti: zásah do chráněných území, nutnost vést trať tunelem, neboť nepřekoná stoupání z Troji do Bohnic nebo serpentiny (= delší jízdní doba), nutnost zbudovat dva nové tramvajové mosty přes ramena Vltavy
IMHO spíš ne

Právnická fakulta - Pařížská - Staroměstské náměstí - ...kam dál? (patrně Celetnou na Příkopy... vejde se? jaká tu bude maximální povolená rychlost? nebude to rušit a hyzdit Staré město? a nebo Dlouhou ulicí?)
Pro: spojení do centra Starého města (kapacitnější než výtah ze Staroměstské :) ), odlehčení metru v centrální části, lepší dostupnost právnické fakulty
Proti: uvedená v závorce v prvním řádku

Muzeum - Hlavní nádraží
Pro: propojení tratí, obsluha haly Hlavního nádraží přímo (nemusí se chodit přes park), alternativa k C
Proti: patrně složitá výstavba, patrně by neprošlo omezení automobilového provozu v Opletalově ulici, pokud by vedla tudy, jinak ovšem není moc kudy trať vést

Pozn.U některých tratí označených mnou jako "zbytečné" se jedná o pouhé nahrazení autobusů tramvajemi, což otevírá věčnou diskuzi na téma autobus x tramvaj, která je mimo téma tohoto příspěvku. Osobně bych volil spíše autobusy (pokud totiž tramvaje, pak můžeme polovinu autobusových linek nahradit zbytečně tramvajovými, lepší nechat autobusy (však ona se ta ekologie s pohonem na vodík a podobnými opičárnami časem zlepší) a raději investovat do vozového parku, který je v pražské MHD na tragické úrovni). Nehledě na to, že každý systém MHD potřebuje určitý nemalý počet autobusů. Je to totiž nejoperativnější prostředek, slouží jako náhradní doprava, kromě železnice (což se ale v Praze patrně příliš neuplatní) je jediným prostředkem, který může být použit na expresních linkách, je také nejlevnější.

Mouser
Uživatel
Příspěvky: 21
Registrován: 27.2.2006 13:05

Příspěvek od Mouser » 27.2.2006 13:40

Marek B: Jako obyvatel dotčené části Prahy se musím proti Vašemu návrhu ohradit. Převedení autobusových linek na tramvajové je zde zcela zbytečné, rezerva v podobě možnosti zkrácení intervalu autobusů ještě existuje a je nesrovnatelně levnějším řešením s takřka stejným účinkem. Nehledě na vozový park, který je (a ještě dlouho bude, zvlášť pokud budeme stavět metro do polí...) u tramvají ve výrazně horším stavu než u autobusů (ač s tím autobusovým také nejsem spokojen)). Především se mi nelíbí trať do Kunratic, kde by se uživila sotva jedna linka. Pokud bude trasa D postavena na jihu Prahy v oficiálním trasování (jakože doufám, že nebude), pak bych zde realizoval kromě plánovaného prodloužení trati z Levského zčásti podzemní tramvaj v trase Přístaviště-Novodvorská (na Novodvorské možná na povrchu) a dále za podjezdem pod křižovatkou po povrchu podél ulice Písnické, pak podjezdem doprostřed ulice Durychovy a dále do smyčky Nové dvory. Výhodná by byla i realizace tramvajového mostu Dvorce-Lihovar, který by umožňoval přímé tramvajové spojení Anděl-Smíchovské nádraží-Braník-Novodvorská-Lhotka. Zde má de facto nahrazení autobusů tramvajemi smysl, neboť na Barrandovském mostě vždy může vzniknout kolona, jejíž příčinou bude nemalé zpoždění (u tramvají přes Dvorce a Lihovar toto nehrozí). Na druhou stranu je sice nutno poznamenat, že kolony automobilů budou snad navždy stát před křižovatkami Zálesí a u Thomayerovy nemocnice, tudíž autobusy zejména z Modřan budou i nadále zdržovány v kolonách automobilů. Tomuto by pomohla TT na samostatném tělese, ovšem na tu zde není místo a její hlučnost je pro mnoho zdejších obyvatel nepřijatelná. A podzemní TT v takové délce je příliš nákladná investice, stačí se zamyslet nad tím, zda by nebylo výhodnější (jak finančně, tak pro většinu obyvatel oblasti) změnit trasování metra D na jihu Prahy, aby nebyly autobusy ani v budoucnosti nuceny stát v zácpách a nebylo zapotřebí žádné doplňující tramvajové trati (kromě Levského-Libuš-Písnice pochopitelně).

Co se týče terminálu Písnice, myslím, že je umístěn dle oficiálního návrhu lépe, než podle Vašeho návrhu, neboť je poměrně dobře spojen s Vídeňskou, ale nezapomíná na linky vedoucí starou Písnicí, které by při umístění terminálu podle Vašeho návrhu musely vést jinudy (což je poměrně nevýhodné z důvodu nutnosti posílit provoz městských autobusů ve staré Písnici). Navíc podle oficiálního návrhu by měl být terminál napojen na TT z Modřan, což nabízí cestujícím jiný přepravní směr než metro D (a například při cestách směr Smíchov výhodný).

V žádném případě Vám nechci brát Vaše sny ani se Vás nijak dotknout, avšak Vaše návrhy (i ty starší, co jsem viděl) mi připadají nereálné a zbytečné. Prostě jen sny. Nelze všude nacpat místo autobusů tramvaje (opět téma autobus vs.tramvaj, ale o tom kdyžtak jindy). Doufám, že Vám můj názor nevadí, stejně jako mně nevadí Vaše sny, jen si o nich myslím něco jiného než Vy.

Mimochodem pokud ty modré čtverečky ve Vámi přiloženém obrázku znamenají vestibuly stanic metra D, pak máme na jejich počet v daných stanicích ve všech případech odlišný názor. 8-)

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 21.2.2006 18:50

Ad Marek B.: Není to vůbec špatné. Několik Tvých tras existuje i s podélným profilem, zastávkama a isochorama pěší dostupnosti ve stádiu studie resp. různých diplomových prací apod. Některé Tvoje kresby jsou malinko méně vhodné právě z hlediska podélných sklonů resp. uličního uspořádání. Možná až moc respektuješ stávající tahy autobusové dopravy.

Třeba v oblasti nových dvorů existuje několik elegantních variant napojení tramvaje na metro, povětšinou se smyčkou. TT ve Vídeňské ulici je zatím utopie, nikdo se tím myslím ještě reálně nezabýval, avšak zcela vyloučit nelze nic. Trať do Komořan byla docela slušně prověřena - existuje ve 4 variantách a je též na 99 procent nereálná. Ale leccos z toho by šlo. Zkus se odvázat a nerespektovat všude ulice a busy.

Tolik k jihu. Nahoře vidím TT přes Barrandovský most, tak to je úplný nesmysl, taky by mě moc zajímalo, jak bys chtěl napojit TT z Vrbovy ulice na stávající Branickou trať. Zkoušel jsem různé mosty, ale docela zoufale mi to výškově a směrově nevycházelo (musí se překonat Jižní spojka a / nebo Modřanská a zase to sklesat...

No nic, to jsem se rozapsal asi moc nad ničím. Hoši už projeli hokej a já jdu domů.

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Příspěvek od Marek B. » 21.2.2006 17:03

Tak tady mám další ze série plánků Prahy. tentokrát jsem si vybral oblast jihu města. Oproti dost náhodně a povrchně udělanému Jižnímu městu jsem se tuto část snažil udělat podle stávajících autobusových linek, jejich intervalů a podle metra D víceméně ve stávající oficiální variantě, ale přidal bych ještě 1 stanici za Písnicí, kde by začínala příměstská železnice do Jílového. Tratě jsem navrhl skutečně jen tam, kde by se podle mě vyplatily. Smyčky jsem se smažil umístit rovnoměrně a tak, aby k něčemu byly. Na Nových dvorech je velká dvoukolejná smyčka kolem bloku. Tramvaje z Braníka na Novodvorskou kříží MO a žel. trať po estakádě a podjezdem. Přibývá nová vozovna Hodkovičky. Barrandovský most jsem zakopal pod řeku, i s následnou křižovatkou. Na povrchu by se postavil nový most z branické ulice, která by ovšem nebyla průjezdná. Tramvaje bych znovu vrátil do ulice Na Mlejnku i se silnicí. ostatní je snad už rozpoznatelné.
Je mi jasné, že mě zase označíte za fanatika a blázna (pokud teda něco vůbec napíšete), ale mě to nevadí :D
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Šmaky
Uživatel
Příspěvky: 113
Registrován: 12.12.2005 19:12
Bydliště: Prague

Příspěvek od Šmaky » 25.1.2006 12:32

Jo pokud to bude situováno takto, tak je TT asi zbytečná....

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Příspěvek od Bobek » 25.1.2006 12:17

Šmaky píše: Kde přesně má být ta stanice metra?? Pokud v areálu nemocnice tak je to ok...
Severně od Kukulovy, zhruba u dnešních zastávek bus naproti hlavnímu vstupu. Studie je k nahlédnutí na http://www.praha-mesto.cz nekde v sekci Praha/Vize 2010.

Uživatelský avatar
Šmaky
Uživatel
Příspěvky: 113
Registrován: 12.12.2005 19:12
Bydliště: Prague

Příspěvek od Šmaky » 25.1.2006 12:05

No přijde mi, že na to aby tram vedla po vlastním tělese je tam místa dost... (ale nebyl sem tam dlouho, takže todle vim z mapy)
Kde přesně má být ta stanice metra?? Pokud v areálu nemocnice tak je to ok...
Ale stejně mi přijde že pacienti a jejich návštěvy by ocenily 2 nebo 3 stanice podél nemocnice v blízkosti Kukulovy ul.
Nadruhou stranu je pravda, že by to asi měl zvládat obsloužit bus, na ten vždycky zapomínám.... ach ta šotouší hlava...

Uživatelský avatar
matus
Uživatel
Příspěvky: 68
Registrován: 09.11.2005 15:08
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od matus » 25.1.2006 11:53

Šmaky píše:Já bych byl pro... Metro 100m hloboko, pokud tam nebudou turboněco nahoru-dolu, tak je to zbytečná stanice, bydlim na míráku, takže vim o čem mluvim... Všemi směry jedu radši tram...
Stanice Petriny ma byt melci nez Mirak (podle nejake studie na zaklade ktere sa P6 rozhodovala cca 40m - zatim to nevim vyhrabat, kdyz najdu, pastnu link). Takze zadnou paniku. Z Petrin je clovek na Hradcansky rychleji tramvaji, to je OK, ale pokud jede dale do centra po trase A, tak bude rozhodne jednodussi a casove mene narocne rovnou pouzit metro nez presedat z tramvaje.
TT Vypich - Motol je nerealna. Ta jednokolejka tam byla pred rozsirovanim Kukulovay ulice. Dnes tam neni misto na jednokolejku natoz na seriozni TT. Stanice metra Motol je hotovou veci, takze tram nebude.
TT BH - Blatiny je hodne zajimava i z provozniho hlediska - vypravovani z vozovny Motol a podobne. Smycka BH se bude presouvat z duvodu, ktere tady jiz byly zmineny - momentalni smycka neni zcela vyhovujici, Karlovarska silnice se bude upravovat a rozsirovat zrejme nezavisle na Brevnovske radiale. Ono totiz Brevnovska radiala dlouho jeste nebude, ale R6 je do 3 let dotazena do Prahy a to neni treba komentovat. Protesty mistnich budou vzdy. Tramvaj je pro ne proste hlucna. Ackoliv to nemusi byt vubec pravda, DP se bude jeste hodne dlouho ucit jak na to a nejaky cas potrva nez to i lide prijmou. Za tohoto stavu se neni cemu divit, ze ve rezidencni zone s rodinnymi domky, kde byl vyse 50 let klid nikdo nestavi pro tramvaj slavobranu. Kazdopadne odhodlani Ing. F. Laudata tahat odbocky metra z BH pres Blatiny na Zlicin je zatim obrovske. Vlastne pred tim, nez si Chalupa presadil sve: Dedina - DM - Letiste se s tazenim A na Zlicin uvazovalo jako so zakladni variantou. V tom pripade bude na Blatinach metro a na tramvaj proste bohuzel nebude.

Odpovědět