Nové tramvajové tratě

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom » 24.1.2006 15:46

Matus: Ok, díky, trošičku sem ty termíny upravil. A upravil popisek TT Nádraží Podbaba - Sídl. Bohnice - Kobylisy ... maličko to nehrálo a vypadalo jak když to jede tunelem :)

Uživatelský avatar
matus
Uživatel
Příspěvky: 68
Registrován: 09.11.2005 15:08
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od matus » 24.1.2006 15:32

Tom píše: Někde na netu jsem například viděl zákres tratě do Holyně a nemůžu to najít. Tuším že sem i viděl most Zlíchov-Dvorce ale to bylo před několika lety... :(
Pro ty, co by chteli hledat UP Prahy:
http://wgp.urhmp.cz/tms/urm_ver/index.p ... ang=cz_win
Pro zobrazeni TT je potreba zaskrtnout policko Vykres 05 - Doprava.

Jinak, co se tyce realizace vyjmenovanych TT chtelo by to entuziasmus ze zacatku 20 stoleni nebo z 1. republiky, aby to co je relativne realne bylo v nejblizsich 10 - 15 letech opravdu postaveno a to neni moc ocekavatelne...

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Příspěvek od P_V » 24.1.2006 15:17

Tom píše:A také pokud někdo má další odkazy na plánky a zdroje...
Někde na netu jsem například viděl zákres tratě do Holyně a nemůžu to najít. Tuším že sem i viděl most Zlíchov-Dvorce ale to bylo před několika lety... :(
http://www.skaloud.net/index.php3?act=rozvoj_obvodu

Uživatelský avatar
matus
Uživatel
Příspěvky: 68
Registrován: 09.11.2005 15:08
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od matus » 24.1.2006 15:13

Tom píše:Updatnul sem stránku o budoucích TT...
http://www.metroweb.cz/tram/navrhyTT.htm

kdyžtak se někdo vyjádřete... :) spíš jestli souhlasíte s datumama...
TT Laurová - Radlická
Výstavba v plánu: 2006-2007
Tohle vypada hodne nadejne, vlastne uz je to temer hotova vec, tento rok se snad zacne kopat. CSOB to zrejme bude take chtit sladit s datumem otevreni jejich centraly a podle nekterych zdroju by ji mohli otevirat jiz koncem tohoto roku. To ovsem neznamena, ze bude tento rok dokoncena, spise bych to videl i s TT minimalne v polovine pristiho roku. Zajimave bude take sledovat, jak se omezeni v dobe vystavby a pak zuzeny prostor po dokonceni projevi na doprave v Plzenske - Vrchlickeho a na Barrandovske spojce. Na druhou stranu tim vznikne vetsi tlak na dokonceni Radlicke radialy - napojeni D5 na MO.

TT Podbaba - Podbaba ČD
Výstavba v plánu: 2007-2008
Obavam se, ze tohle je hodne vazane na investicni akci SZDC - vystavba zastavky Podbaba. Podle vyjadreni zastupce SZDC z minuleho tydne se udajne proti UR odvolal nejaky pan - dotceny ucastnik rizeni, soused z okoli. Jak dlouho se to jeste bude tahat nez se zacne kopat je tezke odhadnout, ale spise se zacne az nekdy na prelomu 2007/2008, takze dokonceni mozna az o rok pozdeji. Dalsi otazkou je, jestli se bude otevreni nove zastavky opravdu casove sladovat s prodluzovanim TT. V UP zanesena TT s blokovou smyckou ulicemi Ve Struhach, Jednorada. Nicmene uz dnes je jasne, ze blokova smycka zrejme proste neprojde. I docasne ukonceni TT je hodne vazano na variantu dalsiho pokracovani do Suchdola a tudiz se to zrejme tak rychle nehne. Proveruji se moznosti ukonceni prejezdem, uvrati, vyuziti opustene byvale vlecky CD u patanky a podobne. Ja osobne si myslim, ze budeme radi kdyz bude v roce 2008 UR. O SP, vyberovem rizeni na dodavatele stavby a podobne asi zatim nema vyznam spekulovat. V roce 2008 se zrejme bohuzel nezacne.

TT Želivského - sídliště Malešice - (Černokostelecká)
Výstavba v plánu: 2007-2008
Tady je to s datumy take hodne blede. Velike vstupni investice na prelozku Karanskych vodovodnich radu a dalish inzenyrskych siti davaji tusit, ze nejdriv za 3 az 4 roky a i to v pripade, ze uz dnes se pilne zacne pracovat na prelozce tech siti. To bude hodne narocna akce a samotna potrva odhadem 1.5 - 2 roky. Kdyz se k tomu pricte minimalne 2 roky priprav a dalsi cca 1 rok realizace TT, vypada to realneji na r. 2010 - 2011.

TT Podbaba ČD - Starý Suchdol
Výstavba v plánu: po dostavění TT Podbaba-Podbaba ČD jako druhá etapa stavby cca 2008-2009
Ackoliv se Chalupa v tomto zacal hodne angazovat, zatim je to cele v stave vyhledavacich studii. Tento rok budou komunalni volby, takze mozne rozhodnuti pro pripravu dokumentace UR vidim na rok 2007. Cele je to take vazano na zel. zastavku Podbaba (viz vyse) a lze predpokladat spousty odvolani ekologu a dotcenych ucastniku stavebniho rizeni. Takze, nez se vubec dobelha k SP muze byt realne rok 2010 a samotna realizace vzhledem k vysoke pravdepodobnosti realizace tunelu, prelozek silnicni site, moznych zasahu do ochranneho pasma drahy lze predpokladat realizaci na dobu 2 - 3 roky. Realneji to vidim na zprovozneni v r. 2013-2014.

TT Sídl. Barrandov - Holyně
Výstavba v plánu: cca 2008-2009
Tohle by mohlo jit rychle, v UP to zaneseno je. Co lze predpokladat je moznost odvolani se nejakeho dotceneho ucastnika stavebniho rizeni z rad obyvatelu mistni zastavby RD stran hluku a podobne. Take je mozne, ze kdyz se to cele spusti na pretras, tak se probere radnice Slivence a nebude spokojena s tim, ze TT bude cca 1 km od centra jejich vesnice, kde se nachazi ZS, MU a podobne. Vsechno tedy bude zaviset od penez na paralelni realizace dopravnich staveb. Priorita je MO, jenz bude v te dobe polykat hodne penez a metro A a D. Jine TT podle mne casove kolidovat s touto TT nebudou, takze mozna snad...

TT Muzeum - Můstek, TT Náměstí Republiky - Národní Třída
Výstavba v plánu: 2009-2011
Tohle je silna politika. Jednak to predpoklada presun magistraly, ktera se nebude presouvat drive nez se dokonci MO. Takze hotovo muze byt az 2011 - 2012 a pak se zacne neco dit s VN. Drive to nevidim. Jelikoz budou dalsti volby 2010, zavisi to na ochote a akceschopnosti tehdejsiho magistratu, jestli bude ochoten tuto vec resit relativne razantne nebo ji bude odvalovat pred sebou stylem "jen aby jsme o nejake volice neprisli". I pak ale predpokladam minimalne etapovou vystavbu 1. Muzeum - Jindrisska, Vodickova a 2. Jindriska, Vodickova - Mustek - Prikopy. Realizace TT v Narodni tride a v ulici 28. Rijna je velice malo pravdepodobna. Realne je mozna realizace 1. etapy 2012 - 2015 a 2. etapa je zatim spise v oblacich.

TT Divoká Šárka - sídliště Dědina - Dlouhá Míle - (Letiště Ruzyně, terminál jih)
Výstavba v plánu: cca 2009-2011
Tato trat bude nejspis realizovana pouze na DM. Blize k letisti se spise uz nikdy nedostane. Je sice zanesena v UP az do prostoru Terminal Jih, ale kolem toho panuje takova nejistota, ze se zvoli nejjednodussi reseni - proste to neresit. Snad uz pristi rok se ma otevirat OC Sestka a v okoli je dle UP hode mista pro dalsi nespecifikovane plochy pro sluzby a obchod. Terminal DM se realizovat bude urcite, takze TT by mohla byt prvni kolejova doprava z mesta k tomuto terminalu. Zeleznice i metro na letiste bude, o tom je rozhodnuta jak vlada, tak magistrat. SZDC byla loni poverena zpracovanim novych vyhledavacich studii pro zeleznici, tak aby tato nesmyslne nedrazdila obyvatele P6 v oblasti Orechovky vedenim trati na naspu s krytem, cimz by se dosahlo bombastickeho estetickeho efektu ocelovo skleneneho monstra vyssiho nez okolni zastavba tvoriciho jeste vetsi barieru nez je stavajici Bustehradka. Jak zastupce SZDC, tak i Chalupa se minuly tyden vyjadrili, ze zrejme nebude jineho zbyti nez zahloubit celou trat v useku Stromovka - Veleslavin pod zem. Metro na DM drive nez 2015-2016 zrejme nebude (Steinerovy sny o soucasne praci na obou etapach jsou utopii) a take to zatim nevypada, ze zeleznice by mela na DM byt o hodne drive nez 2015. Takze TT by mohla byt nekdy 2010 - 2012 pokud budou prachy na terminal DM a krome OC Sestka v okoli zacnou vznikat dalsi sluzby a obchodni plochy.

TT Zlíchov - Dvorce
Výstavba v plánu: cca 2010-...
tato TT opravdu neni moc problematicka, je relativne potrebna pro castecnou redukci Bus pres Barrandovsky most a da se vhodne prodat i jako potrebna dopravni stavba pro IAD. Tady vidim problem v penezich a proto spise az hodne po roce 2011-2012, kdyz se ukaze jako to s Barrandovskym mostem dopadne po odvedeni IAD a nakladni dopravy z jizni spojky na R1(PO) a zaroven po zprovozneni MO v useku Malovanka Pelc-Tyrolka, ktery nabidnutim nove zajimave rychle trasy muze most zase zaplnit.

TT Kobylisy - sídl. Bohnice
Výstavba v plánu: cca 2010-...
V UP to sice je, ale pred nejakym casem to narazilo na odpor mistnich obyvatel a nejspise na to hodne dlouho nebude vule ani penize.

TT Dvorce - Na Strži - Budějovická - Pankrác - Pražského povstání
Výstavba v plánu: cca 2010-...
TT sice vypada hodne uzitecne, ale mistni byli zasadne proti. Duvodem byla redukce parkovacich mist v ulici Jeremenkova, narazelo to rovnez na problemy se stavajici zeleni. Nejspise ani pro tuto TT nebude vule pokud nebudou penize napr. na vedeni TT pod ulici Jeremenkova, coz je hodne silne SCI-FI.

TT Bílá Hora - Sídl. Řepy
Výstavba v plánu: cca 2010-...
Uzitecne, zajimave. Bude zaviset na 2 vecech - realizace Brevnovske radialy v teto oblasti a realizace odbocky z metra A v oblasti BH smerem na Zlicin. Tuto variantu naposledy opet hodne realne vytahl Ing. Laudat z magistratu jako variantu tangencialni trati, coz podle nejakych prepoctu je dokonce zadanejsi smer nez z BH na letiste. Udajne ji chce prosazovat. V takovem pripade vidim tuto TT velmi blede. Vzhledem k datu realizaci obou zminenych staveb vidim tuto TT az po roce 2015 pokud se neco zasadniho neudeje.

TT Sídliště Modřany - sídliště Libuš - Nové Dvory + vozovna Libuš
Výstavba v plánu: 2012-...
Tato TT vypada relativne bezproblemove a cas 2012-2014 celkem realne.

TT Ústřední dílny DP - Radiová
Výstavba v plánu: 2015-...
Hodne diskutabilni. Velmi silne to bude zaviset na dalsim rozvoji A. V UP je zanesena, ale take je tam zanesena vetev A ze Skalky k Sterboholim a pripadne az na Dubec, kterou Steiner hodne silne zazdil. V miste mezi ulicemi Kutnohorska, K hrusovu, Prumyslova se puvodne mel realizovat terminal, stanice metra a dalsi obchodni plochy. Jak to cele dopadne potom, co si Steiner vydupal uzasnou stanici Mycka i s terminalem je ve hvezdach. Spise to vsak nedopadne.

TT Spořilov - Sídl. Spořilov - Chodovec - Opatov - komerční zóna Šeberov - komerční zóna Průhonice - Čestlice a dále do různých směrů...
Hezka fikce. Vzhledem k odhodlani vedeni Str. Kraje podporovat kolejovou dopravu na kterou jsou i penize v EU fondech pro regionalni dopravu by to s nejakym TramTrain z oblasti Jesenice/Psare bud k Opatovu nebo do Pisnice mohlo dopadnout. Mistni starostove sice chteji budovat separovany silnicni system pro Bus, ale to zrejme neprojde. Hodne ovlivujicim faktorem tady bude vystavba staveb 513, 512 R1(PO) a to, jak to dopadne s vytizenosti mistnich komunikaci a zejmena s vytizenosti Videnske u Vestce.

TT Nádraží Podbaba - Sídl. Bohnice - Kobylisy
TT Trojská - Zoologická zahrada
tyto 2 TT ja osobne vidim jako hodne zajimave. Spise si vsak myslim, ze realna je vystavba 2 etap - 1. Trojska - ZOO, 2. ZOO - Podbaba. Pomohlo by to rychlemu spojeni P8 s P6. Mozna, kdyz se do toho obuje Fejk, tak se jeste budeme divit :lol:
Naposledy upravil(a) matus dne 24.1.2006 15:26, celkem upraveno 4 x.

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom » 24.1.2006 13:32

Updatnul sem stránku o budoucích TT...
http://www.metroweb.cz/tram/navrhyTT.htm

kdyžtak se někdo vyjádřete... :) spíš jestli souhlasíte s datumama...
A také pokud někdo má další odkazy na plánky a zdroje...
Někde na netu jsem například viděl zákres tratě do Holyně a nemůžu to najít. Tuším že sem i viděl most Zlíchov-Dvorce ale to bylo před několika lety... :(

Uživatelský avatar
Filippl
Uživatel
Příspěvky: 129
Registrován: 17.9.2005 21:01
Bydliště: Zabrze-POLSKO

Příspěvek od Filippl » 09.1.2006 19:13

my v polsku na 38mln lidi ne mame vubec jaderni elektrarny :D
mela byt v zarnovci(u more)a byla uz prakticky ukoncena, a... komunismus skoncil a elektrarna taky

Martin-KT8D5.RN2P

Příspěvek od Martin-KT8D5.RN2P » 09.1.2006 19:07

Phabbey píše:Jaderných elektráren sice máme dvě, ale vyrábí tuším kolem 3/4 el. energie.
A kdybych měl vybírat, jestli bydlet pod adresou 5. května 10 nebo v sousedství tepelné elektrárny, asi bych volil hodně dlouho...
Tak to je asi tak na stejno. 3/4 to myslim nebudou, protže máme hodně tepelných elektráren (Tušimice například) myslim, že ani Praha nemá proud z jaderné elektrárny. Navíc hodně proudu "vyvážíme". Jsem se před nějakou dobou dočetl, zda je to ještě aktuaální nevím.

Uživatelský avatar
Phabbey
Uživatel
Příspěvky: 266
Registrován: 24.4.2004 21:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Phabbey » 09.1.2006 19:02

Jaderných elektráren sice máme dvě, ale vyrábí tuším kolem 3/4 el. energie.
A kdybych měl vybírat, jestli bydlet pod adresou 5. května 10 nebo v sousedství tepelné elektrárny, asi bych volil hodně dlouho...

Uživatelský avatar
Filippl
Uživatel
Příspěvky: 129
Registrován: 17.9.2005 21:01
Bydliště: Zabrze-POLSKO

Příspěvek od Filippl » 09.1.2006 19:01

a ekologie mne nejde
troleje mam rad a je to vsechno
a mam taky spoustu orginalnich napadu ktere nebudou realizovane(a ot tom vim)jako troleje opet v praze, turisticka konka, lanovka vysehrad-svatoplukova nebo tt ohrada-bulhar-hybernska-pb
:D :D :D :D :D :D

Martin-KT8D5.RN2P

Příspěvek od Martin-KT8D5.RN2P » 09.1.2006 18:25

Phabbey píše:Jak je to s poměrem ekologičnosti el. energie a automobilu nevím, ale stejně je dneska většina elektřiny vyráběna v jaderných elektrárnách (jestli je to dobře nebo ne, o tom se hádat nechci). Ale určitě je ekologičtější, když jede 300 lidí jednou tram.soupravou, než kdyby jeli 300 auty.
A že těch jadernejch elektráren máme co?? To neřikám, ekologičtější to asi je. Ale je to nepohodlnější a v mnoha případech i pomalejší. Ale jak řikám, když ti postavěj elektrárnu za barákem je to větší zlo než auta.

Uživatelský avatar
Phabbey
Uživatel
Příspěvky: 266
Registrován: 24.4.2004 21:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Phabbey » 09.1.2006 18:20

Jak je to s poměrem ekologičnosti el. energie a automobilu nevím, ale stejně je dneska většina elektřiny vyráběna v jaderných elektrárnách (jestli je to dobře nebo ne, o tom se hádat nechci). Ale určitě je ekologičtější, když jede 300 lidí jednou tram.soupravou, než kdyby jeli 300 auty.

Martin-KT8D5.RN2P

Příspěvek od Martin-KT8D5.RN2P » 09.1.2006 18:14

Vy furt ekologie, ekologie. Jo to je sice fajn, ale dnešní auta a autobusy mají hodně kvlaitní katalyzátory, a to málo co se dostane do vzduchu to už vydejcháme, ono tramvaj a ni trolejbus z globálního hlediska taky moc ekologický v podstatě nejsou, sežerou hodně proudu, a někde se ten proud vzít musí. Odkud? Z tepelných elektráren. Takže, je to ekologičtější doprava, to je fakt, ale nevim co by vám na to řekli lidi co maj tepelnou elektrátnu za barákem, jako mám já když jedu k babičce. :wink: A trolejbusy jsou krok zpět, jelikož autobus je operativnější. Neoperativní provoz už tu máme tramvaje a metro.

Uživatelský avatar
Phabbey
Uživatel
Příspěvky: 266
Registrován: 24.4.2004 21:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Phabbey » 09.1.2006 18:05

Mapl píše:Ta 4 na Barrandov mi celkem sedí, ale podle mně by se mělo jezdit takto:
4 = KUBÁNSKÉ NÁMĚSTÍ - Vršovické nám. - Náměstí Míru - Karlovo náměstí - Národní třída - Újezd - Arbesovo náměstí - Anděl - Smíchovské nádraží - Hlubočepy - SÍDLIŠTĚ BARRANDOV
Přes Nád. Třídu by to mělo posílit stávající linky 6, 22 a 23. Linky 10 a 16 přes Palačák stačej.
Ono hlavně šest linek přes Národní stačí. Možná ne kapacitou vozů, ale ta trať už by asi další linku neunesla. Už takhle je to tam dost vytížené, další linka tomu může spíš uškodit. Nehledě k tomu, že z Újezda na Barrandov už takhle jedou dvě linky. Navíc ten objezd přes Újezd prakticky vylučuje přepravu IPP-Anděl, protože každý radši sedne na 10 (kdo by jel 6-kou z IPP na Anděl). A zrovna to spojení na IPP, tedy na metro C je tak jediné, co by ta 4 mohla na Barrandovu zlepšit, a to by tímto objezdem ztratilo smysl.

Ad trolejbusy: v Praze by jejich obnova už asi nebyla jednoduchá, ale nemyslím si, že by se neuplatnily (třeba 177, která má po trase pár kopců a míst, kudy by se tramvaj neprotáhla, přitom je dost vytížená na el. dopravu). Na druhou stranu je tramvaj rozhodně lepší z hlediska preference a zavádět trolejbusy by mohlo vypadat jako krok zpět, tříštění dopravy (ony t-busy na 177 by asi stejně nevyřešily rychlost přepravy). Ale názor, že Citybus je z hlediska ekologie totéž, co trolejbus, mi přijde padlý nahlavu. Autobus, i když to bude autobus s EURO 12345, vždycky bude míň ekologický než trolejbus. I kdyby byl třeba plynový.
A navíc zavedení trolejbusu neznamená, že se všechny autobusy nahradí trolejbusy. To je blbost, kterou nikdo nechce. Jak říkám, na několika místech, kam se nevejdou tramvaje, by se trolejbusy hodily, ale je to v Praze spíš sci-fi.

Uživatelský avatar
Filippl
Uživatel
Příspěvky: 129
Registrován: 17.9.2005 21:01
Bydliště: Zabrze-POLSKO

Příspěvek od Filippl » 09.1.2006 18:02

nikdo na psal ze vsude
chtel bych tak 10-15 linek ale je to 100% nerealni
a tak opravdu to bych myslel jen o turisticke lince jako d-91
mohla by jezdit na zacatku z agregatem

Uživatelský avatar
Mapl
Uživatel
Příspěvky: 622
Registrován: 11.5.2005 20:42
Bydliště: Praha 2 - Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mapl » 09.1.2006 15:52

Trolejbus je podle mne zbytečný. Kdekoliv!

Ekolgický možná, ale víš, kolik jezdí v Praze autobusů? 150 nebo kolik a to jenom v Praze, pak jsou ještě příměstský a meziměstský PID.
To by tu všude byly jenom troleje, to by ta Praha vypadala a Citybusy nebo Citelisy, který mířej do Prahy mi přidjou relativně ekologický. :)

Odpovědět