Příspěvek
od pawel » 30.1.2005 19:27
včera jsem se na K-r trošku zamyslel nad možnou realizací TT z Motola na Vypich. podle mě se jedná o relativně kontroverzní stavbu, tak by mě zajímalo, co si o tom myslíte vy.
TT Motol-Vypich a návazné trati na Petřiny a do Nových Butovic.
o té trati přemýšlím docela často, avšak ačkoli vytíženost 174,180,179,167 a dalších mluví jednoznačně pro tramvaje, nejsem si jist, jestli by to cestující úplně uvítali. problémem je to, že současné linky autobusů jsou často rychlejší než eventuelní tramvaje.
např.:
167 Nem.Motol-Anděl 13 minut
174 Nem.Motol-Hradčanská 16 minut
180 Nem.Motol-Kafkova 15 minut
9 Motol-Anděl 13 minut -> cca 13+2=15 min
15 Vypich-Hradčanská 15 minut -> cca 15+3=18 min
X Vypich-Vítězné nám. 14 minut -> cca 14+3= 17 min
2 Větrník-Vítězné nám. 10 minut -> cca 10+3+3=16 min
bylo by tedy nutné vylepšit parametry návazných tratí tak, aby se dosáhlo vyšší cestovní rychlosti. tady je pár námětů.
trať Hr-Voz.Střeš.:
-3.kolej v zastávce Vozovna Stř.směrem zc a předsunuté kolejové rozvětvení na následující křižovatce
-fyzické oddělení TT od IAD v úseku Svatovítská-U Brusnice
-zrušení zastávky Prašný most zc (?)
břevnovská trať:
-fyzické oddělení trati od IAD v ulici Myslbekově
-optimalizace rozmístění zastávek na Bělohorské (zejm.Drinopol zc)
-přestavba křižovatky Břevnovský klášter (!)
trať po Plzeňské ul.
-preference po celé délce
-rekonstrukce trati alespoň v úseku Kotlářka-Krematorium Motol (!), otevřený svršek by se mi jevil jako ideální
-optimalizace rozmístění zastávek
druhým problémem, již zde diskutovaným, je další pokračování trati. minimem je úsek Vypich-Větrník a Motol-Nové Butovice, event. s odbočkou ke Kefíru a smyčkou Nárožní rovnou vedením trati kolem Kefíru. jinak totiž 174 ani 184 nenahradím.
co se trati na Větrník týče, místo tu jakž takž je - odstavný pruh na celé Ankarské, možnost malého rozšíření směrem ke kolejím Hvězda. horší to je za pumpou v oblouku, tady by se trať, resp. silnice, musela mírně rozšířit na úkor zeleně a přiblížit k obytnému bloku.
vedení Brunclíkovou ulicí by určitě neprošlo.
třetím problémem je finanční náročnost. TT by jednoznačně měla obsloužit i nem. Na Homolce. to znamená vedení tunely ap. No a nakonec vozidla. s T3P si na nemocničním expresu mezi Motolem, Homolkou a Vojenskou nemocnicí rozhodně nevystačíme.
linkové vedení:
A Nové Butovice-NemM-Vypich-Větrník-Vojenská nem.-Hradčanská-... (náhrada 184, částečně 174 a 179)
B Sídl.Řepy-Vypich-Malovanka-Vítězné nám.-... (náhrada 180)
C Petřiny-Vypich-NemM-Motol-Anděl-... (náhrada 167 a části 179)
D Nové Butovice-Motol-Anděl-...
174,180,184,216 - zrušeny
167 Na Knížecí-Sídl.Homolka-Motol-Nárožní-Luka-Velká Ohrada (spojení zbytků 167+174, místní obsluha ulic Weberova a Armády a spojení k metru; provozní parametry jako současná 174, ale standardní vozy)
179 Letiště Ruzyně-Petřiny-Vypich-Spiritka-Klamovka-Na Knížecí (spojení zbytků 191+179; provozní parametry zachovány jako u současné 179)
191 (nebo 132?) Na Knížecí-Klamovka-Spiritka-Štefkova-Břevnovská-Vozovna Střešovice-Macharovo nám.-Bořislavka/Nové Vokovice (provozní parametry zhruba jako nyní 216, proklad se 179)
108 v úseku Špejchar-Vypich posílení a provoz i o víkendu.