Nové tramvajové tratě

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
DJ_RADIO2
Uživatel
Příspěvky: 25
Registrován: 26.3.2005 23:51
Bydliště: Praha6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DJ_RADIO2 » 11.9.2005 17:10

Ovsem stavi se nove rychlostni silnice atd, ale je fakt, ze na male jednoproudove silnice po kterych prave jezdi vetsina BUS na sidlisti se jiz nemysli a ani neni duvod.
Ano, pokud bychom dodelali (resp dopravni podnik :) vyluky tramvaji v centru, obmladili vozovy park, zlepsili preferenci tramvaji, tak ano.
Je ale problem u vystavby novych TT. Kdyz se postavi napr. TT na Suchdol nebo do Libuse, tak tato trat bude rychla a snadna na udrzbu (zadne vyhybky atd), ale na druhou stranu by bylo potreba udelat vetsi pavucinu kolem centra. Tuto pavucinu ma zatim pouze Zizkov a Holesovice. Jenze vetsi pavucina, znamena vic vyhybek a krizovatek, tedy vice vyluk, vetsi zpomaleni tramvaji, vice semaforu, vice koleji na silnici atd. A navic DP se k tramvajim moc nema, takze myslim, ze tramvaje jsou alespon v Praze ztracene.
Btw. Velice by pomohl k propojeni vystavba most ze Zlichova do Branika a ze Sedlce do Troji nebo nejak vyuzit Cisarsky ostrov, ktery ma obrovsky dopravni potencial.
Naposledy upravil(a) DJ_RADIO2 dne 11.9.2005 17:13, celkem upraveno 1 x.

7059074

Příspěvek od 7059074 » 11.9.2005 16:19

DJ_RADIO2 píše:Souhlasim s Tebou v tom, ze v centru jsou autobusy nesmysl a list do metra taky.
Ale co se tice tech autobusu na sidlisti... kdyz se nekde v Zabehlicich rozkope jedna silnice, tak se pouzije vedlejsi silnice, ale kdyz se navarujou oblouky nebo se menej koleje, je potreba odklonit tramvajovou dopravu pres uplne jinou ctvrt.
Ano, ale tohle lze vyřešit stavbou nových TT, které propojí některé tratě. Představ si, kolik jednoduchých odklonů by se mohlo udělat, kdyby byla postavená TT na Václavském náměstí a (nebo)v ulici Na příkopě. Vyřešilo by to spoustu problémů tak, jako hodně pomohla třeba TT Palmovka - Ohrada.
Ale v současné situaci se s velkými odklony prostě musí počítat. Ale zase se to také dá omezit tím, že se budou stavět kvalitní TT.
A co se týče autobusama zničených silnic, tak jsem neviděl, že by se nějak moc opravovali. Maximálně se udělá nový povrch na zastávce, ale okolo se už neudělá nic.

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 11.9.2005 16:12

Pro tramvaje (proti autobusům) hovoří také:
- kapacita, ve smyslu poměru počtu řidičů/cestujících
- menší jízdní odpor (i když při současném stavu tratí a někdy i vozů dosti diskutabilní)
- možnost menší fyzické zátěže řidiče (žádný volant, ale chtělo by to klimatizaci kabiny)

DJ_RADIO2
Uživatel
Příspěvky: 25
Registrován: 26.3.2005 23:51
Bydliště: Praha6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DJ_RADIO2 » 11.9.2005 16:06

Souhlasim s Tebou v tom, ze v centru jsou autobusy nesmysl a list do metra taky.
Ale co se tice tech autobusu na sidlisti... kdyz se nekde v Zabehlicich rozkope jedna silnice, tak se pouzije vedlejsi silnice, ale kdyz se navarujou oblouky nebo se menej koleje, je potreba odklonit tramvajovou dopravu pres uplne jinou ctvrt.

7059074

Příspěvek od 7059074 » 11.9.2005 15:30

Tramvaje rozhodně mají budoucnost. Uvědom si, čím by jsi po Praze vozil ty statisíce lidí, kteří v současnosti jezdí tramvají? Tramvaj je naprosto ideální dopravní prostředek do velkých měst, protože kombinují vysokou kapacitu metra a časté zastávky a snadnou dostupnost autobusů.
Když zmiňuješ tu "poruchovost" kolejí, tak se taky zajeď někdy podívat na nějaké sídliště, kde často jezdí autobusy. Najdeš tam krásně vyjeté koleje od autobusů. Akorát že zničenej asfalt není potřeba opravovat tak často jako koleje. Nebo spíš to nikoho nezajímá.
Ono všechno má své pro a proti.

DJ_RADIO2
Uživatel
Příspěvky: 25
Registrován: 26.3.2005 23:51
Bydliště: Praha6
Kontaktovat uživatele:

Budoucnost tramvaji obecne

Příspěvek od DJ_RADIO2 » 11.9.2005 14:48

Poslední dobou mě napadá myšlenka, že tramvaje jsou díky dopravnímu podniku a vlastně i díky sami sobě už spíš z historických důvodů. Když jsem si v hlavě porovnával argumenty pro tramvaje a proti, došel jsem k názoru, že tramvaje jsou vlastně zbytečné. Navíc v Praze, kde už nové tratě se příliš nestavějí (od změny režimu tušim, že jen tři tratě, ikdyž ta poslední je opravdu hodně povedená), výluky stojej za prd (viz poslední výluka TT Palmovka - Ohrada), a tratě jsou pořád ve špatném stavu, ikdyž výluk je v poslední době víc než dost. Navíc, když se kouknem na vozový park autobusu či metra a porovnáme ho s vozovym parkem tramvaji... je na prvni pohled videt, ze DP na tramvaje tak trochu kasle. Jízda tramvají někdy připomíná jízdou terenním vozem, jezdí se pomalu, a ikdyž máme na mnoha místech preferenci, tramvaje spíše stojí, ale to autobusy také.
Samozřejmně, že jízda tramvají na Modřany nebo na Barrandov neni tak zlá jako v centru, ale přecejen si myslim, že ty autobusy jsou lepší. Když vynechám fakt, že elektřina je levnější a ekologištější, tak jsou to faktory jako rychlejší poruchovost kolejnic než asfaltu, na kterém jezdí mnohem víc vozů, delší trasa při zatahování do vozoven, nemožnost objetí překážky, pro zavedení nové trasi je třeba postavit trať a při zrušení ji složitě likvidovat... tramvaj potřebuje smyčku, aby se otočila... tramvaj dělá víc hluku a tak radní vymejšlej stupidní nápady, jako omezení rychlosti v noci, v případě poruchy tramvaj blokuje celý úsek trati, kromě pár míst, kde máme předjízdné koleje nebo tak něco, autobus přejede do druhého jízdního pruhu, výhybkami se jezdi pomalu, ikdyž tramvaj nikam neodbočuje... když porovnam i tyhle drobnosti, musim říct, že zkrátka tramvaje podle mě jsou minulost. Jaký na to máte názor vy?
Btw. Já mam osobně tramvaje rád a zajímam se o ně, ale z objetkivního hlediska si myslím, že budoucnost nemají. Bodoucnost má metro, rychlodráhy a autobusy. Jen je škoda, že Pražské železniční tratě ČD, nádraží a informační systémy ČD jsou na dvě věci...
Jo a pls NO Flame. :)

MOp

Re: Radlice

Příspěvek od MOp » 02.8.2005 9:46

Daplo píše:Kdy se zacne stavet nova tramvajova trat do radlic :x
bylo ti jiz odpovezeno jinde

Daplo
Uživatel
Příspěvky: 14
Registrován: 01.8.2005 20:46

Radlice

Příspěvek od Daplo » 02.8.2005 9:06

Kdy se zacne stavet nova tramvajova trat do radlic :x

Daplo
Uživatel
Příspěvky: 14
Registrován: 01.8.2005 20:46

Radlice

Příspěvek od Daplo » 02.8.2005 8:21

Kdy se zacne stavet nova tramvajova trat do radlic :x

Uživatelský avatar
Pajda
Uživatel
Příspěvky: 341
Registrován: 02.9.2004 14:44
Bydliště: Zatím ještě v Praze...
Kontaktovat uživatele:

Praha 5

Příspěvek od Pajda » 12.7.2005 10:21

Mám nové zprávy o rozvoji TT na Praze 5.
Více zde

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 04.7.2005 11:53

MOp píše:no ja stale preferuji reseni celodenne tri linky ve dvojicich. /z nichz jedna nasledne dale do holyne/ :-D
NO-FUJ, už ti někdo vysvětlil, že se v tramvajích přepravují cestující a nikoliv substrát :wink:

Při tvorbě linkového vedení doporučuji vycházet ze dvou kritérií
1) jaká kapacita je potřeba
2) směrová diverzita - nabídka cestování do více směrů

Z toho mi vychází 2 linky CD-CT na Barrandov II (u Holyně)
+ 1 linka CD-CT na Barrandov I (Trnkovo náměstí) + 1 linka PDŠ na Barr. I

Jonáš

Příspěvek od Jonáš » 04.7.2005 11:34

MOp píše:no ja stale preferuji reseni celodenne tri linky ve dvojicich. /z nichz jedna nasledne dale do holyne/ :-D
Bude to spíš obráceně. 3 linky na Holyni a jedna ukončena na nově přebudované smyčce Sídliště Barrandov.

MOp

Příspěvek od MOp » 04.7.2005 11:31

Proxy píše:
MOp píše:pět linek na barrandov? to je fakt docela dost velky ulet..
To jsem se trochu upsal :oops: myslel jsem posílení provozu :oops:

Každopádně 4 linky ve dvojicích budou na Brrndově po prodloužení ve špičkách potřeba, uvidíme jak v té době bude vůbec vypadat linkové vedení. :roll:
no ja stale preferuji reseni celodenne tri linky ve dvojicich. /z nichz jedna nasledne dale do holyne/ :-D

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 04.7.2005 11:26

MOp píše:pět linek na barrandov? to je fakt docela dost velky ulet..
To jsem se trochu upsal :oops: myslel jsem posílení provozu :oops:

Každopádně 4 linky ve dvojicích budou na Brrndově po prodloužení ve špičkách potřeba, uvidíme jak v té době bude vůbec vypadat linkové vedení. :roll:

MOp

Příspěvek od MOp » 04.7.2005 11:20

Pamatuji si první týdny po zahájení provozu linky 13 (tehdy manipulovala společně na jedné koleji s d-12) a smyčka Barrandov tehdy docela kolabovala. Po čase někoho napadlo, že d-14 nemá na Brrndově BP a třináctka se přestěhoval na střední kolej společně se čtrnáctkou.
Pokud ale po prodloužení směrem k Holyni bude přidána ještě jedna linka (což zřejmě bude nutné) -mohly by se infarktové stavy opět opakovat. Myslím si, že proto by druhá smyčka by byla výhodná.
pět linek na barrandov? to je fakt docela dost velky ulet.. vyresi se to velice jednoduse 13 a 14 se protahnou dale, ostatni zustanou ve smycce barrandov.

Odpovědět