Nové tramvajové tratě

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3727
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Karosák » 30.11.2021 17:26

Přesnou odpověď nevím jestli nabídnu, může mně někdo opravit, ale pokusím se.
Klín/zarážka je považován za pojistku "poslední záchrany", nikoliv jako běžný prostředek k zajištění vozu ve svahu. U vozů které jsou zajištěny/vybaveny několika na sobě nezávislými brzdiči to lze akceptovat. Nicméně u 2np vozů s vřetenovou brzdou, je jejich zajištění závislé pouze na síle, kterou byla brzda utažena a na pevnosti jediného řetězu, resp. jeho nejslabšího článku :D (Jsou tam 2, ale každý pro jiné stanoviště, takže se utahuje vždy jen jeden. Utáhly-li by se na krev při dlouhodobém odstavení oba, hrozí zohýbání táhel). Řetěz může prasknout (za jízdy to "nevadí", od toho je ve voze vždy průvodčí/brzdař, který kdyžtak utáhne druhé vřeteno), ale u odstaveného vozu nikdo není. Také je třeba vzít v potaz, že to nevyrobili včera. Táhla se můžou unavit a spolehlivost celého mechanismu také závisí na změně teploty. Takže když teplé špalky utáhneš na krev, tak je to dobrý do chvíle, než vychladnou :smt059 A rozdíl denních/nočních teplot může být také značný...
A z těch nechtěných, spíš než nebezpečných důvodů, je tu působení povětrnostních vlivů, kterým nikdo nechce "žebřiňáky" logicky vystavovat Z:idea:

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1071
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od thriller2 » 30.11.2021 16:11

Karosák píše:
29.11.2021 23:52
NA DVOŘE (horní i spodní):
-odstavování dvounápravových vozů na dvoře je zakázáno
-odstavování ostatních typů je možné, ale s povinností je zaklínovat
Dvounápravový vůz nejde zaklínovat nebo proč je to zakázáno?

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1011
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od mart337 » 30.11.2021 0:08

P_V píše:
29.11.2021 14:28
Ale je tam ten překážející kanál :D Nicméně on nejen trčí nahoru, ale je i v ose koleje, to by se změnou výšky nespravilo.
Nedalo mi to a podíval jsem se na to foto důkladnějc. Ta solo kolej, co je na konci směřující na kanál je podle mne položená asi provizorně. Když se na to dobře podíváte, tak je ten kus směrově úplně mimo směr kolejí od Barrandova. Ty koleje na sebe směrově nenavazují a musí se narovnat a nebo tam provizorně vložit ohyb, pokud je to záměr.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3727
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Karosák » 29.11.2021 23:52

Bobik píše:
29.11.2021 6:04
... Proto třeba ve Střešovicích, které jsou z kopce, platí předpis, že všechna ostavená první vozidla musí mít zaklínovaná kola.
No... ne, že bys to řekl úplně špatně, ale polopravda je horší než lež, takže bych to s dovolením upřesnil, ať předejdeme šumu 8-)

Odstavné koleje v halách depa Střešovice jsou v rovině :!:
Harfy obou částí depa se od vrat směrem k hlavní trati dostávají do nepříznivého klesání @3634 A proto @3632

NA DVOŘE (horní i spodní):
-odstavování dvounápravových vozů na dvoře je zakázáno
-odstavování ostatních typů je možné, ale s povinností je zaklínovat
-odstavení dvounápravového vozu je ve výjimečném případě možné, pokud jej kryje vůz jiného typu (zaklínovaný)

V HALE (provoz, koleje 11-20):
-dvounapravové vozy se klínují vždy a navíc, pokud nejsou kryty vozem jiného typu, umisťuje se do vrat ještě zarážka (čuba)
-vozy ostatních typů se neklínují
-je-li dvounápravový vůz krytý vozem jiného typu, nebo stojí-li vůz jiného typu na přední pozici, není třeba umisťovat do vrat zarážku

Způsob zajišťování exponátů si nevybavuji, dlouho jsem tam nebyl.

Je ještě jedno místo v Praze, kde se klínuje a to je dvůr v Kobylisích, který sice není v nijak nepříznivém sklonu, ale kousek za vraty začíná slušné klesání. A proto @3632
-jediné sólo, které se vejde na venkovní kusou 21. kolej se klínuje
- před vozy/soupravy odstavované na dvoře se umísťují zarážky. Klín by postačil, ale pro lepší viditelnost a manipulaci se používají žluté, dobře viditelné a přenosné čuby

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3727
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Karosák » 29.11.2021 23:29

ElWapp: Úvrať na Pankráci je v mírném spádu DC, ale budou to jednotky promile. A nevyloučil bych ani zakřivení, tzn., že šturc je již takřka v rovině, zatímco u sloupku se sklon zvětšuje :-k Ale asi to bude dočasné...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10024
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 29.11.2021 22:39

ElWapp: Asi je velmi podstatný rozdíl s ukončením na pár týdnů viz kalifornan vs něco trvalejšího.

Pankrác je papírové obnovení původní TT. Tohle je novostavba...

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 511
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od ElWapp » 29.11.2021 22:33

Copak se Kaliforňany montují jen ve vodorovných úsecích? Přijde mi výhodnější udělat trať v definitivní niveletě a mít dočasně snížený komfort při obratu než to udělat celé jako provizorium co přijde za pár let přeorat. Jaký sklon je v obratu na Pankráci? Budou v Holyni nějaké dlouhodobější odstavy?

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3895
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 29.11.2021 14:28

Ale je tam ten překážející kanál :D Nicméně on nejen trčí nahoru, ale je i v ose koleje, to by se změnou výšky nespravilo.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4729
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Bobik » 29.11.2021 10:04

Ne nutně dlouhou výluku. Prostě tam ta rovina zůstane a pojede se dál. Viz Modřany, tam budoucí prodloužení taky končí ve svahu a pokračovat se bude jeho prokopáním.

Uživatelský avatar
Venca
Uživatel
Příspěvky: 102
Registrován: 24.4.2004 23:42
Bydliště: Poblíže několika tramvajových a jedné lodní zastávy.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Venca » 29.11.2021 9:53

Jakub píše:
28.11.2021 23:29
Je to dáno normou. Manipulační či odstavné koleje v obratištích, ale i vozovnách a dílnách by se měly navrhovat s nulovým sklonem (přípustný je sklon do 20 promile). Důvod je asi jasný - aby se eliminovala možnost, že se odstavená tramvaj náhle samovolně rozjede někam do trati.
Takže to znamená při prodloužení do Slivence dlouhou výluku? Myslel jsem, že se to staví na etapy proto, aby se pak mohlo volně navázat na manipulační koleje.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4729
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Bobik » 29.11.2021 6:04

Jakub píše:
28.11.2021 23:29
Důvod je asi jasný - aby se eliminovala možnost, že se odstavená tramvaj náhle samovolně rozjede někam do trati.
Přesně tak. Proto třeba ve Střešovicích, které jsou z kopce, platí předpis, že všechna ostavená první vozidla musí mít zaklínovaná kola.

Uživatelský avatar
Jakub
Uživatel
Příspěvky: 478
Registrován: 22.12.2007 23:43
Bydliště: Jedno z posledních nádraží, kde jsou komplet mechanická návěstidla.

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Jakub » 28.11.2021 23:29

Je to dáno normou. Manipulační či odstavné koleje v obratištích, ale i vozovnách a dílnách by se měly navrhovat s nulovým sklonem (přípustný je sklon do 20 promile). Důvod je asi jasný - aby se eliminovala možnost, že se odstavená tramvaj náhle samovolně rozjede někam do trati.

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 511
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od ElWapp » 28.11.2021 23:01

Proc by muselo byt obratiste v rovine?

jeffer
Uživatel
Příspěvky: 128
Registrován: 07.5.2009 11:55

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od jeffer » 28.11.2021 16:59

Pripadá mi to, že zárez je tam len preto, aby obratisko bolo v rovine a predpokladám, že pri stavbe pokračovania do Slivence sa z väčšej časti zasype, aby trať plynulo stúpala – potom tá skruž bude už v normálnej výške a nebude trčať nad koľaje, len sa pre ňu, klasicky, skrátia podvaly.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4729
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Bobik » 23.11.2021 17:39

Petr píše:
23.11.2021 12:04
ale to, že se kvůli kanalizaci zkracují mezi betonové pražce vložené dřevěné, je zcela běžné. Viz Plzeňská.
Jo, to vím, jenže jedna věc je nacpat to všechno nějak do již stávající ulice, druhá věc je stavba na zelený louce. Která je mimochodem v územním plánu už přes 20 let...
Ale ty pozemky by to vysvětlovaly, byť to stejně považuju, vzhledem k tomu, jak dlouho už ta trať v ÚP je, za chabou výmluvu na neschopnost všech politickejch reprezentací od minula až dodnes.

Odpovědět