Nové tramvajové tratě

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Mouser
Uživatel
Příspěvky: 21
Registrován: 27.2.2006 13:05

Příspěvek od Mouser » 19.10.2006 21:08

Áno, áno, to by mne velmi potěšilo. :) Tramvaj by se na Spořilov hodila i teď, alespoň by mohly být podstatně zredukovány dnešní bus linky, které jsou Spořilovem vedeny opravdu zmatečně (říkají i sami Spořilované, vím to, mám tam několik o dopravu se nezajímajících známých). Mimochodem docela by bodlo spojení Spořilov - Košík - Chodov (důvod: gymn.Postupická), TT by se mohla někde v místě dnešní bus zastávky Sídl.Spořilov rozvětvit na větev do Hostivaře a druhou přes Košík na Chodov a možná až dál přes sídl.Dolní Roztyly ke kolejím VŠE.

Uživatelský avatar
Mapl
Uživatel
Příspěvky: 622
Registrován: 11.5.2005 20:42
Bydliště: Praha 2 - Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mapl » 19.10.2006 19:18

Nová tramvajová trať v oblasti Spořilova by byla určitě velikým přínosem, ale na druhou stranu v oficiálních plánech zatím nic není, takže nějakých těch let, možná i deset, si budeme muset počkat. :wink: :wink:

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 19.10.2006 18:03

dneska jsem se dozvěděl zajímavou informaci, kterou někteří už možná víte, ale mám dojem, že se to tu ještě neřešilo
jde o velkou výstavbu v lokalitě takzvaného Trojmezí,které ohraničují Záběhlice, Chodov a Hostivař http://miner.wz.cz/trojmezi.jpg
citace ze Spořilovských novin:
Architekti navrhli koncept nové městské čtvrti pro více než dvanáct tisíc obyvatel. (zhruba tolik, kolik má nyní Spořilov) Bytové a rodinné domy by měly tvořit s 390 tisíci metry čtverečními zhruba polovinu zastavěných ploch. Studie počítá s výstavbou čtyř tisíc bytů a 135 rodinných domů. Pro komerční prostory návrh vyčlenil zhruba 350 tisíc metrů čtverečních, na volnočasové aktivity připadá přibližně 60 tisíc metrů čtverečních. Nové městečko by se mělo skládat z několika ohraničených areálů, které budou uvnitř fungovat jako sousedské komunity, připomínající vesnice. Tvůrci do projektu zakomponovali umělá jezera, využili i meandrujícího Botiče.
ideální by asi bylo prodloužit stávající TT ukončenou smyčkou Spořilov přes novou zástavbu, poté by se mohla napojit v zastávce Na Groši na TT k Nádr. Hostivař
jízdní doba na I.P.Pavlova kolem 20-23 minut, Muzeum určitě do 25 minut - obojí po trase linky 11
jízdní doba na M-A (Strašnická) kolem 12-16 minut
délka nové TT by byla asi 3,5 km, takže by mohlo být postaveno tak 4-6 nových zastávek - TT samozřejmě moderní (odhlučněná, zatravněná - vzor Vinice-Černokostelecká nebo Barrandov)
linky bych vedl asi takto:
11 v trase Černokostelecká-po trase 11-Spořilov-nová TT-Nádr. Hostivař
26 -Spořilov-nová TT-Na Groši-Strašnická-po trase 26
6 - Radlická (nová TT bude dokončena asi 2008)-Anděl-Národní třída-Albertov-Nám. Bří Synků (později zde bude nová stanice metra D)-Spořilov-Na Groši-Strašnická-Černokostelecká
22 jako dnes
24 prodloužit na Nádr. Hostivař a s menší změnou na trase (Karlovo nám.-I.P.P-Bruselská-Otakarova) - vytvoří se tak jako bonus propojení Václ. nám.-I.P.P

další výhoda je, že se tak vytvoří náhradní odklonová trasa pro případ poškození troleje v podjezdu mezi zast. Na Padesátém a Zahradní město

to linkové vedení je samozřejmě jen návrh, snažil jsem se co nejméně zasáhnout do současného

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: otázka

Příspěvek od Tom » 03.7.2006 22:48

tramvajista píše:to je pravda.Ale bylo by to potřeba,protože ty autobusy jsou věčně narvaný,ale asi dřív tudy povede metro. :?
kdepak dřív vlak..., metro tak za 20 let :lol:

tramvajista
Uživatel
Příspěvky: 22
Registrován: 01.7.2006 14:51
Bydliště: Praha Ruzyně

Re: otázka

Příspěvek od tramvajista » 03.7.2006 22:19

to je pravda.Ale bylo by to potřeba,protože ty autobusy jsou věčně narvaný,ale asi dřív tudy povede metro. :?

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: otázka

Příspěvek od Tom » 03.7.2006 22:11

tramvajista píše:Myslíte si,že by se někdy mohlo stát,že bude pokračovat trať z Divoké Šárky na letiště???
No ještě před rokem se tu psaly takové ty optimistické (nebo pesimistické?) rozvoje do 2010, tak jak je vidět tak budeme rádi když se do 2010 stihne Radlická :lol:

tramvajista
Uživatel
Příspěvky: 22
Registrován: 01.7.2006 14:51
Bydliště: Praha Ruzyně

otázka

Příspěvek od tramvajista » 03.7.2006 20:24

Myslíte si,že by se někdy mohlo stát,že bude pokračovat trať z Divoké Šárky na letiště???

Líný Absolut

Příspěvek od Líný Absolut » 13.6.2006 9:25

To je věc názoru.

K_M

Příspěvek od K_M » 12.6.2006 10:44

Neral píše:Napadá mě utopický návrh (kdyby bylo dost peněz :wink:), že by se mohla tramvaj už za zastávkou Sídliště Prosek ponořit pod zem a klesat až ke stanici prosek, tam by byla podzemní zastávka tramvaje pod úrovní vestibulu metra (asi už ražená, aby se to celé znova nepřekopávalo) a odtamtud by trať už vesele klesala tunelem, odkud by se vynořila někde na spodním konci Vysočanské ulice. Takhle by už snad to převýšení takový problém nebyl...
.
Inu tomu se říká větvení trasy B, že. :P :P :P

Uživatelský avatar
Neral
Uživatel
Příspěvky: 312
Registrován: 19.11.2003 22:46
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Neral » 12.6.2006 2:45

Phabbey píše:nebo trochu reálněji by se trať mohla na kopci začít zahlubovat dřív
Napadá mě utopický návrh (kdyby bylo dost peněz :wink:), že by se mohla tramvaj už za zastávkou Sídliště Prosek ponořit pod zem a klesat až ke stanici prosek, tam by byla podzemní zastávka tramvaje pod úrovní vestibulu metra (asi už ražená, aby se to celé znova nepřekopávalo) a odtamtud by trať už vesele klesala tunelem, odkud by se vynořila někde na spodním konci Vysočanské ulice. Takhle by už snad to převýšení takový problém nebyl...

Což mi připomnělo jinou věc, která mě napadla už dřív, když jsem přemýšlel o tom, co by se dalo provést s tím, že trasy B a C se v oblasti Vysočan/Proseka k sobě celkem výrazně přiblíží, ale přitom mezi nimi nebude přestup ani moc pohodlné spojení (vzhledem k tomu, že na Vysočanské se musí fárat poměrně hluboko), takže cesta např. Letňany-Karlín nebo Ládví-Černý Most nebude o moc jednodušší než dnes. Je sice pravda, že možná kdesi ve vzdálené budoucnosti by to mohla propojit trasa D, ale do té doby se toho může ještě hodně změnit.
Takže mě napadlo, že by se se stanice Vysočanská a Prosek daly propojit podzemní dráhou určenou zejména k propojení těchto dvou linek. A vzhledem k velkému převýšení by se mohlo jednat o podzemní lanovku, což sice zní jako hodně velké sci-fi, ale takové dopravní prostředky v mnoha městech existují (Istanbul, Atény a další, ale dokonce i u nás - v Karlových Varech). V obou stanicích by byl samozřejmě co nejpřímější přestup na metro a celkově by se ta lanovka vlastně mohla tvářit jako taková "jakoby trasa metra". :wink:
Tak to jen takový starší nápad, na který jsem si vzpomněl. Jinak samozřejmě to neřeší to, o čem je tu řeč - tedy nahrazení (posílení) linky 177...

Uživatelský avatar
Phabbey
Uživatel
Příspěvky: 266
Registrován: 24.4.2004 21:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Phabbey » 10.6.2006 20:51

Co se týče využití, tak jedna věc je stávající TT, druhá věc je 177. Pochybuju o tom, že by využití téhle linky nějak výrazně kleslo po otevření IVC2. Takže tramvaj by mohla zajišťovat vzhah Bohnice-(Kobylisy)-Prosek-Vysočany-..., zatímco metro Holešovice-(Kobylisy)-Prosek.
A co se týče estakády, tak trať by asi těžko mohla vést vzdušnou čarou, ale spíš podle stávající silniční estakády, čímž by nějaké ty metry na klesání přibyly. Ale těžko říct, jestli by trať splnila normy.
Pak už by nezbylo než nadjet železniční trať a pokračovat estakádou po Vysočenech :twisted:
nebo trochu reálněji by se trať mohla na kopci začít zahlubovat dřív

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Příspěvek od XSC » 10.6.2006 20:18

Phabbey píše:To by snad nebyl takový problém, ta křižovatka by se prostě trochu překopala. Asi je teď těžko říct jak přesně, patrně by musela být i pro tramvaje povrchová, ale určitě by to šlo. Daleko větší problém vidím právě spíš v estakádě klesající na Vysočanskou
(jestli teda můžu odpovědět za Nerala :) )
Myslím, že by se dala překopat tak, aby tramvaje nadále jezdily pod kruháčem, kde by bylo dole křížení. Když se dívám na ty široké střední pruhy, tak to skoro vypadá, jakoby někdo s tramvají směr Prosek počítal - až k mostu přes Libereckou se do dělícího pásu TT vejde. Problém je spíš v tom, že po dostavění trasy C by úsek TT Prosek-Kobylisy nebyl příliš využíván. Už teď bude do Ďáblic stačit jedna linka.
Estakáda na Vysočanské je ovšem problém zásadní. Mezi křižovatkou u Billy a metrem Vysočanská to je 800m (vzdušnou čarou) a výškový rozdíl je 85m, přičemž prakticky veškeré převýšení (70m) je v úseku asi 400m dlouhém.

Uživatelský avatar
Neral
Uživatel
Příspěvky: 312
Registrován: 19.11.2003 22:46
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Neral » 09.6.2006 21:58

Pepa z Nuslí píše:Ládví - Prosek....????? jak uděláš rozvětvení ??? a kudy tu tramvaj potáhneš?? Snad ne přes ten kruháč co je mezi Štěpníčnou a Třebenickou?
A já hlavně nepsal, že to tak chci stavět, rozhodně to nevidím jako prioritu, ale spíš jako takovou možnost jak pokrýt tramvají jednu vytíženou tangentu, kteá by možná mohla vzniknout v dlouhodobém výhledu včetně těch trochu náročnějších stavebních úprav. Ale jak jsem už psal, pro tu 177 bych to viděl spíš na trolejbusy, taky proto, že by se běz těch stavebních úprav obešly...

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 09.6.2006 21:35

Tramvaj v trase 177 by určitě šla. Jenom se radši vůbec neptám, kolik norem by to muselo naprosto ignorovat. Nejenom na estakádě, zajímalo by mne, co třeba s takovým vedením skrz staré Malešice :)

Uživatelský avatar
Phabbey
Uživatel
Příspěvky: 266
Registrován: 24.4.2004 21:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Phabbey » 09.6.2006 19:56

To by snad nebyl takový problém, ta křižovatka by se prostě trochu překopala. Asi je teď těžko říct jak přesně, patrně by musela být i pro tramvaje povrchová, ale určitě by to šlo. Daleko větší problém vidím právě spíš v estakádě klesající na Vysočanskou
(jestli teda můžu odpovědět za Nerala :) )

Odpovědět