Nové tramvajové tratě
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Předpokládám, že vaše úvahy o budoucích tram.tratích vycházejí z nákresu, který ještě před nějakým časem visel na http://www.vetinari.cz. Musím říci, že se mi to velmi líbilo, ale chyběly mi tam zběsilosti, jako TT Podbaba-Suchdol (-Bohnice), TT Velká Ohrada - Dalejské údolí - Slivenec - Barrandov, TT Perlit - Kyje - Lehovec a TT Nový Hloubětín - Vodárna Kbely - Letňany...Samozřejmě, že když uvážíme všechna praktická hlediska (zástavba, zeleň, sklon, šířka vozovky, nelukrativnost..), kvůli kterým by někde nemohla být postavena TT, zjistíme, že z naší vaší skvělé fantazie toho moc nezbyde. Ale to nevadí. Dokud máme fantazii, stále žijeme. A kdoví, třeba se ještě nějaké té zběsilosti dočkáme...
P.S. Nebude někdy někde nějaká obměna onoho plánku?
P.S. Nebude někdy někde nějaká obměna onoho plánku?
Mel jsem takovou predstavu ze by TT zacala klesat jeste na Novodvorske podjela by krizovatku s Vavrenovou a plynule klesala dal az do Branika. Tim by se smazalo par metru vyskoveho rozdilu. A dal jestli lesem nebo podel Vrbove to nevima proto jsem tam nakreslil oboje.Proxy píše:
TT z Novodvorské do Braníku je také hezký nápad, ale opět je ta serpentina dost prudká. Alternativní vedení lesem narazí na ochránce zeleně. Nehledě nato, že trať by mohla zasáhnout do blízkého chráněného území.![]()
Ty dalsi vytky smeruji do oblasti, ktere jsem sam oznacil za utopii. Ale z technickeho hlediska kdyz to slo na Barrandov tak proc ne tady (TT kolem michelsky pekarny a TT Lhotka-Labe-Pol. Modrany).
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2457
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Máš pravdu, musela by to být nějaká lesní serpentina.Sobý hnusec píše:Technická: Tím lesem je to DELŠÍ, než serpentinou? Jedině tak by to mohlo být méně příkré ...

Já bych neřekl, že se týká jen tramvajofanatiků. Podle mne dost velkorysé (nechce se psát šílené) byly i varianty trasování TT na Barrandov.Ďábel sám píše:Honzík píše:Problém je v tom, že tu je mnoho tramfanatiků, kteří jsou schopni postavit trať pomalu i do pekla, pokud by to bylo možné.DOBRÝ NÁPAD! Už se těším

BTW Materiál o variantách mám v elektronické podobě a byl předán ke zpracování pro prazsketramvaje.cz

-
- problémový jedinec
- Příspěvky: 284
- Registrován: 07.10.2004 11:11
- Bydliště: Praha 4 Lhotka
- Kontaktovat uživatele:
Les
To bych skutečně protestoval, aby nějaka pochybná tramvajová trať zničila nedávno vytvořenou zeleň. Kam by si děti chodily hrát? Problém je v tom, že tu je mnoho tramfanatiků, kteří jsou schopni postavit trať pomalu i do pekla, pokud by to bylo možné.
Technická: Tím lesem je to DELŠÍ, než serpentinou? Jedině tak by to mohlo být méně příkré ...Proxy píše:TT z Novodvorské do Braníku je také hezký nápad, ale opět je ta serpentina dost prudká. Alternativní vedení lesem narazí na ochránce zeleně. Nehledě nato, že trať by mohla zasáhnout do blízkého chráněného území.![]()
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2457
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Tramvajová trať kolem Michelských pekáren je sice hezký nápad, ale ten svah je hodně prudký, že kolejovou dopravu vylučuje. Byl jsem se tam podívat, ale je to strmý krpálJohnyG píše:Nedavno jsem se pripravoval na statnici a jako odreagovani jsem vymyslel jak zlepsit sit MHD v jizni casti Prahy.
Povazuji trat metra D za vice mene hotovou vec a tak jsem se ji pokusil pomerne umirnene doplnit nekolika novymi TT.

TT z Novodvorské do Braníku je také hezký nápad, ale opět je ta serpentina dost prudká. Alternativní vedení lesem narazí na ochránce zeleně. Nehledě nato, že trať by mohla zasáhnout do blízkého chráněného území.

TT Lhotka - Labe - Pol. Modřany - Na Beránku by zřejmě také narazila na problémy s převýšením, ale když se vyřešil i Barrandov - tak by to možná šlo

Re: Motol-Vypich
Co prosím? 13 minut?pawel píše: (...)
167 Nem.Motol-Anděl 13 minut
(...)
Počítej se mnou:
Kavalírka-Anděl - 7 minut (ideální podmínky)
Kotlářka-Anděl - 10 minut (ideální podmínky)
Weberova-Anděl - 11 minut (ideální podmínky)
Sídl. Homolka - 12 minut (ideální podmínky)
Pod Šafránkou - 13 minut (ideální podmínky)
Kudrnova - 14 minut (ideální podmínky) - brána do FN Motol
Nemocnice Motol - 17 minut (ideální podmínky) - brána do FN Motol
Beru to podle praxe... Všude se může ubrat minuta... Ale pokud si myslel zastávku Nem. Motol, tak do té se to za 13 minut nestihne....
Motol-Vypich
včera jsem se na K-r trošku zamyslel nad možnou realizací TT z Motola na Vypich. podle mě se jedná o relativně kontroverzní stavbu, tak by mě zajímalo, co si o tom myslíte vy.
TT Motol-Vypich a návazné trati na Petřiny a do Nových Butovic.
o té trati přemýšlím docela často, avšak ačkoli vytíženost 174,180,179,167 a dalších mluví jednoznačně pro tramvaje, nejsem si jist, jestli by to cestující úplně uvítali. problémem je to, že současné linky autobusů jsou často rychlejší než eventuelní tramvaje.
např.:
167 Nem.Motol-Anděl 13 minut
174 Nem.Motol-Hradčanská 16 minut
180 Nem.Motol-Kafkova 15 minut
9 Motol-Anděl 13 minut -> cca 13+2=15 min
15 Vypich-Hradčanská 15 minut -> cca 15+3=18 min
X Vypich-Vítězné nám. 14 minut -> cca 14+3= 17 min
2 Větrník-Vítězné nám. 10 minut -> cca 10+3+3=16 min
bylo by tedy nutné vylepšit parametry návazných tratí tak, aby se dosáhlo vyšší cestovní rychlosti. tady je pár námětů.
trať Hr-Voz.Střeš.:
-3.kolej v zastávce Vozovna Stř.směrem zc a předsunuté kolejové rozvětvení na následující křižovatce
-fyzické oddělení TT od IAD v úseku Svatovítská-U Brusnice
-zrušení zastávky Prašný most zc (?)
břevnovská trať:
-fyzické oddělení trati od IAD v ulici Myslbekově
-optimalizace rozmístění zastávek na Bělohorské (zejm.Drinopol zc)
-přestavba křižovatky Břevnovský klášter (!)
trať po Plzeňské ul.
-preference po celé délce
-rekonstrukce trati alespoň v úseku Kotlářka-Krematorium Motol (!), otevřený svršek by se mi jevil jako ideální
-optimalizace rozmístění zastávek
druhým problémem, již zde diskutovaným, je další pokračování trati. minimem je úsek Vypich-Větrník a Motol-Nové Butovice, event. s odbočkou ke Kefíru a smyčkou Nárožní rovnou vedením trati kolem Kefíru. jinak totiž 174 ani 184 nenahradím.
co se trati na Větrník týče, místo tu jakž takž je - odstavný pruh na celé Ankarské, možnost malého rozšíření směrem ke kolejím Hvězda. horší to je za pumpou v oblouku, tady by se trať, resp. silnice, musela mírně rozšířit na úkor zeleně a přiblížit k obytnému bloku.
vedení Brunclíkovou ulicí by určitě neprošlo.
třetím problémem je finanční náročnost. TT by jednoznačně měla obsloužit i nem. Na Homolce. to znamená vedení tunely ap. No a nakonec vozidla. s T3P si na nemocničním expresu mezi Motolem, Homolkou a Vojenskou nemocnicí rozhodně nevystačíme.
linkové vedení:
A Nové Butovice-NemM-Vypich-Větrník-Vojenská nem.-Hradčanská-... (náhrada 184, částečně 174 a 179)
B Sídl.Řepy-Vypich-Malovanka-Vítězné nám.-... (náhrada 180)
C Petřiny-Vypich-NemM-Motol-Anděl-... (náhrada 167 a části 179)
D Nové Butovice-Motol-Anděl-...
174,180,184,216 - zrušeny
167 Na Knížecí-Sídl.Homolka-Motol-Nárožní-Luka-Velká Ohrada (spojení zbytků 167+174, místní obsluha ulic Weberova a Armády a spojení k metru; provozní parametry jako současná 174, ale standardní vozy)
179 Letiště Ruzyně-Petřiny-Vypich-Spiritka-Klamovka-Na Knížecí (spojení zbytků 191+179; provozní parametry zachovány jako u současné 179)
191 (nebo 132?) Na Knížecí-Klamovka-Spiritka-Štefkova-Břevnovská-Vozovna Střešovice-Macharovo nám.-Bořislavka/Nové Vokovice (provozní parametry zhruba jako nyní 216, proklad se 179)
108 v úseku Špejchar-Vypich posílení a provoz i o víkendu.
TT Motol-Vypich a návazné trati na Petřiny a do Nových Butovic.
o té trati přemýšlím docela často, avšak ačkoli vytíženost 174,180,179,167 a dalších mluví jednoznačně pro tramvaje, nejsem si jist, jestli by to cestující úplně uvítali. problémem je to, že současné linky autobusů jsou často rychlejší než eventuelní tramvaje.
např.:
167 Nem.Motol-Anděl 13 minut
174 Nem.Motol-Hradčanská 16 minut
180 Nem.Motol-Kafkova 15 minut
9 Motol-Anděl 13 minut -> cca 13+2=15 min
15 Vypich-Hradčanská 15 minut -> cca 15+3=18 min
X Vypich-Vítězné nám. 14 minut -> cca 14+3= 17 min
2 Větrník-Vítězné nám. 10 minut -> cca 10+3+3=16 min
bylo by tedy nutné vylepšit parametry návazných tratí tak, aby se dosáhlo vyšší cestovní rychlosti. tady je pár námětů.
trať Hr-Voz.Střeš.:
-3.kolej v zastávce Vozovna Stř.směrem zc a předsunuté kolejové rozvětvení na následující křižovatce
-fyzické oddělení TT od IAD v úseku Svatovítská-U Brusnice
-zrušení zastávky Prašný most zc (?)
břevnovská trať:
-fyzické oddělení trati od IAD v ulici Myslbekově
-optimalizace rozmístění zastávek na Bělohorské (zejm.Drinopol zc)
-přestavba křižovatky Břevnovský klášter (!)
trať po Plzeňské ul.
-preference po celé délce
-rekonstrukce trati alespoň v úseku Kotlářka-Krematorium Motol (!), otevřený svršek by se mi jevil jako ideální
-optimalizace rozmístění zastávek
druhým problémem, již zde diskutovaným, je další pokračování trati. minimem je úsek Vypich-Větrník a Motol-Nové Butovice, event. s odbočkou ke Kefíru a smyčkou Nárožní rovnou vedením trati kolem Kefíru. jinak totiž 174 ani 184 nenahradím.
co se trati na Větrník týče, místo tu jakž takž je - odstavný pruh na celé Ankarské, možnost malého rozšíření směrem ke kolejím Hvězda. horší to je za pumpou v oblouku, tady by se trať, resp. silnice, musela mírně rozšířit na úkor zeleně a přiblížit k obytnému bloku.
vedení Brunclíkovou ulicí by určitě neprošlo.
třetím problémem je finanční náročnost. TT by jednoznačně měla obsloužit i nem. Na Homolce. to znamená vedení tunely ap. No a nakonec vozidla. s T3P si na nemocničním expresu mezi Motolem, Homolkou a Vojenskou nemocnicí rozhodně nevystačíme.
linkové vedení:
A Nové Butovice-NemM-Vypich-Větrník-Vojenská nem.-Hradčanská-... (náhrada 184, částečně 174 a 179)
B Sídl.Řepy-Vypich-Malovanka-Vítězné nám.-... (náhrada 180)
C Petřiny-Vypich-NemM-Motol-Anděl-... (náhrada 167 a části 179)
D Nové Butovice-Motol-Anděl-...
174,180,184,216 - zrušeny
167 Na Knížecí-Sídl.Homolka-Motol-Nárožní-Luka-Velká Ohrada (spojení zbytků 167+174, místní obsluha ulic Weberova a Armády a spojení k metru; provozní parametry jako současná 174, ale standardní vozy)
179 Letiště Ruzyně-Petřiny-Vypich-Spiritka-Klamovka-Na Knížecí (spojení zbytků 191+179; provozní parametry zachovány jako u současné 179)
191 (nebo 132?) Na Knížecí-Klamovka-Spiritka-Štefkova-Břevnovská-Vozovna Střešovice-Macharovo nám.-Bořislavka/Nové Vokovice (provozní parametry zhruba jako nyní 216, proklad se 179)
108 v úseku Špejchar-Vypich posílení a provoz i o víkendu.
Vrozená ješitnost mi nedá:JohnyG píše:Libi se mi TT Pristaviste - Nove Dvory, kterou jsem si nezavisle na tobe taky vymyslel do sveho navrhu, ale jinak jsem ji jeste nikde nepotkal. A par dalsich trati, ktere se tady tak poruznu pretrasaji.
http://vetinari.wz.cz/map_2034.gif

Je to krapet zastaralé a asi tři roky staré ... dnes bych to namaloval krapet jinak.
(A za tu nádhernou zelenou barvičku, pastvu pro oči, se omlouvám, má být neprůhledná, ale chybí pod ní webová stránka)