pawel:
ad výstupní - nevím, jaký oblouk máš na mysli? Vratný je nesmysl, v prostoru manipulačních kolejí není místo a těsně před rozjezdovými výhybkami do smyčky to není úplně ořechovka, když je to od sloupku Sídl. Modřany ZC na délku 2 souprav. Máš představu, aby tam manipulovaly jen končící vlaky? To bude pro lidi dost haluz. A kromě oblouku (mírného bez větších problémů), je tam hluboká strž. Takže i pro malý ostrůvek by se muselo něco vyvrtat a zakotvit.
Jako mně by se líbilo, kdyby výstupní/nácestná Sídl. Modřany byla před výhybkami a nástupní/nácestná DC byla dnešní Levského. A dnešní Sídl. Modřany "v kopci" zrušit. Ale nebydlím tam, takže jen plácám a taky co s tím podchodem, že... Takže ve stávajícím stavu bych to nechal, jak to je, a buď přidal Levského ZC "na trávník" (a komplet Levského na znamení), nebo zrušil Levského úplně.
Ad zajíždění do smyček - na Královku jezdí jen 23, nebo odklony (operativní i výlukové, např. ze Šárecké větve). Vše pravidelné, co je otáčeno na Královce (operativně i výlukově) má výstupní stále Malovanku - více lidí ví, kde to je, je napsána i v pravidelných jr (takže na trase) a nejlépe se tam realizuje přestup na NAD. Kdybys v takových případech zajížděl s lidmi na Královku, tak jich většinu vysypeš až tam. A od všech dostaneš sodu. Obratiště je pro zajíždění bus NAD po stránce stavebně technické krajně nevhodné, ba spíše zcela nepoužitelné. Každému bys to musel vysvětlit zvlášť, protože z mikrofonu to půlka nepochopí a druhá neslyší. Vyzkoušeno. A protože jsem nepoučitelný, tak u 23 zatahující do SE ZC, chodím na Pražském hradě do salónu hlásit, že je vysypu na Brusnici občasné a tudíž musí pak chodit přes křižovatku. Takže kdo chce, nechť si na 22 přestoupí "zde" (Hrad ZC). A taky to nefunguje, protože buď chtějí "do Střešovic" a nelze vysvětlit, že tam už se pohybuji v depu a nelze je tam odbavit, nebo řeknou, že si teda přestoupí radši na té Brusnici a pak si dají přechod křižovatky. Totéž když mně někdy operativně otáčí Hlubočepích, radím lidem přestoupit na Zlíchově. A co myslíš? Je to marný, je to marný...
Ad Olšany - v dobách, kdy končila 5 na Olšanech a výstupní měla Flóru, tam nebylo žádné nástupiště (výstupiště) a padalo by se do křoví. To se změnilo k lepšímu, je tam panelový ostrůvek, ale neplatí to o vnitřní a navíc nelze smyčku využít na 100%, protože předpis zakazuje odbavovat, když zastavíš na koleji bez nástupního ostrůvku a současně je vedlejší kolej na dveřní straně obsazena vlakem. Kdybys chtěl využít pro manipulaci plnou kapacitu smyčky, musíš lidi vysypat už před ní, někde jinde. Výjimkou bylo nedávné ukončení linky 19 ve smyčce Olšany vnitřní, protože díky obousměrným vozům bylo možné odbavovat levými dveřmi. Podobně to můžeme sledovat v případě Smíchovského nádraží od centra. Pokud je zde ukončena linka sólo, nebo s minimálními obratovými časy, pak je výstupní ve smyčce. Pokud se ale smyčka využívá plně, je zpravidla výstupní Plzeňka. A konečně tento problém býval i ve staré smyčce Sídl. Řepy, kdy se pro nemožnost odbavení na obsazených sousedních kolejích štosovaly vlaky od Blatin a pro takové případy pak byla před smyčkou zřízena provizorní občasná výstupní zastávka z panelů.
Čili shrnuto - výjimečné neobsluhování některých smyček je dáno nikoliv zvůlí, ale objektivními důvody a zkušenostmi a pokud lze, tak se obsluhuje
