Nové tramvajové tratě

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 20.12.2021 16:45

Někde v lokalitě Libuš se prý hledá místo pro novou vozovnu.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od mart337 » 20.12.2021 15:24

Pochybuju, že se budou zavádět nějaké novoty. Budování nějakých deponací v terénu by asi vycházelo dost draho. Znamenalo by to navíc výpravčí a ostrahu. A co údržba vozů?
Takže za Modřany nadále z Pankráce - On to zase není tak velký rozdíl. Nu a Vysočany a Hloubětín obslouží ve větší míře Kobylisy, od kterých její jiné linky přejdou na Sa a Ži. Až bude zavřený Krejcárek, stejně se provizorně překope linkové vedení.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od pawel » 19.12.2021 18:17

Souhlas. Take by me zajimalo, jak to bude s vypravovanim do oblasti Vysocan a Hloubetina v pripade, ze se casove sejde uzavirka voz. HL a rekonstrukce trati pres Krejcarek. Uz ted je vypraveni celkem divoke (napr. 25 ze SA). Bude se pak najizdet pres Zizkov a Mas. nadrazi?

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Proxy » 19.12.2021 10:58

Když koukám na délku nájezdů z vozoven na nové tramvajové tratě, napadá mne myšlenka, zda by na některých nových konečných nebylo vhodné zřídit malou noční odstavovací halu nebo pár kolejí navíc...
Pokud dobře počítám, tak nájezd z Pankráce na novou konečnou v Libuši bude trvat cca 45 minut.

Pankrac1977
Uživatel
Příspěvky: 20
Registrován: 04.11.2021 14:46

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Pankrac1977 » 07.12.2021 17:05

Velmi podrobně O TT Václavské nám. z ÚD MHMP - https://deska.praha.eu/files/nwFaLlPk02 ... %C3%AD.pdf

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od thriller2 » 02.12.2021 18:01

Díky za vysvětlení.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Karosák » 30.11.2021 17:26

Přesnou odpověď nevím jestli nabídnu, může mně někdo opravit, ale pokusím se.
Klín/zarážka je považován za pojistku "poslední záchrany", nikoliv jako běžný prostředek k zajištění vozu ve svahu. U vozů které jsou zajištěny/vybaveny několika na sobě nezávislými brzdiči to lze akceptovat. Nicméně u 2np vozů s vřetenovou brzdou, je jejich zajištění závislé pouze na síle, kterou byla brzda utažena a na pevnosti jediného řetězu, resp. jeho nejslabšího článku :D (Jsou tam 2, ale každý pro jiné stanoviště, takže se utahuje vždy jen jeden. Utáhly-li by se na krev při dlouhodobém odstavení oba, hrozí zohýbání táhel). Řetěz může prasknout (za jízdy to "nevadí", od toho je ve voze vždy průvodčí/brzdař, který kdyžtak utáhne druhé vřeteno), ale u odstaveného vozu nikdo není. Také je třeba vzít v potaz, že to nevyrobili včera. Táhla se můžou unavit a spolehlivost celého mechanismu také závisí na změně teploty. Takže když teplé špalky utáhneš na krev, tak je to dobrý do chvíle, než vychladnou :smt059 A rozdíl denních/nočních teplot může být také značný...
A z těch nechtěných, spíš než nebezpečných důvodů, je tu působení povětrnostních vlivů, kterým nikdo nechce "žebřiňáky" logicky vystavovat Z:idea:

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od thriller2 » 30.11.2021 16:11

Karosák píše:
29.11.2021 23:52
NA DVOŘE (horní i spodní):
-odstavování dvounápravových vozů na dvoře je zakázáno
-odstavování ostatních typů je možné, ale s povinností je zaklínovat
Dvounápravový vůz nejde zaklínovat nebo proč je to zakázáno?

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od mart337 » 30.11.2021 0:08

P_V píše:
29.11.2021 14:28
Ale je tam ten překážející kanál :D Nicméně on nejen trčí nahoru, ale je i v ose koleje, to by se změnou výšky nespravilo.
Nedalo mi to a podíval jsem se na to foto důkladnějc. Ta solo kolej, co je na konci směřující na kanál je podle mne položená asi provizorně. Když se na to dobře podíváte, tak je ten kus směrově úplně mimo směr kolejí od Barrandova. Ty koleje na sebe směrově nenavazují a musí se narovnat a nebo tam provizorně vložit ohyb, pokud je to záměr.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Karosák » 29.11.2021 23:52

Bobik píše:
29.11.2021 6:04
... Proto třeba ve Střešovicích, které jsou z kopce, platí předpis, že všechna ostavená první vozidla musí mít zaklínovaná kola.
No... ne, že bys to řekl úplně špatně, ale polopravda je horší než lež, takže bych to s dovolením upřesnil, ať předejdeme šumu 8-)

Odstavné koleje v halách depa Střešovice jsou v rovině :!:
Harfy obou částí depa se od vrat směrem k hlavní trati dostávají do nepříznivého klesání @3634 A proto @3632

NA DVOŘE (horní i spodní):
-odstavování dvounápravových vozů na dvoře je zakázáno
-odstavování ostatních typů je možné, ale s povinností je zaklínovat
-odstavení dvounápravového vozu je ve výjimečném případě možné, pokud jej kryje vůz jiného typu (zaklínovaný)

V HALE (provoz, koleje 11-20):
-dvounapravové vozy se klínují vždy a navíc, pokud nejsou kryty vozem jiného typu, umisťuje se do vrat ještě zarážka (čuba)
-vozy ostatních typů se neklínují
-je-li dvounápravový vůz krytý vozem jiného typu, nebo stojí-li vůz jiného typu na přední pozici, není třeba umisťovat do vrat zarážku

Způsob zajišťování exponátů si nevybavuji, dlouho jsem tam nebyl.

Je ještě jedno místo v Praze, kde se klínuje a to je dvůr v Kobylisích, který sice není v nijak nepříznivém sklonu, ale kousek za vraty začíná slušné klesání. A proto @3632
-jediné sólo, které se vejde na venkovní kusou 21. kolej se klínuje
- před vozy/soupravy odstavované na dvoře se umísťují zarážky. Klín by postačil, ale pro lepší viditelnost a manipulaci se používají žluté, dobře viditelné a přenosné čuby

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Karosák » 29.11.2021 23:29

ElWapp: Úvrať na Pankráci je v mírném spádu DC, ale budou to jednotky promile. A nevyloučil bych ani zakřivení, tzn., že šturc je již takřka v rovině, zatímco u sloupku se sklon zvětšuje :-k Ale asi to bude dočasné...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 29.11.2021 22:39

ElWapp: Asi je velmi podstatný rozdíl s ukončením na pár týdnů viz kalifornan vs něco trvalejšího.

Pankrác je papírové obnovení původní TT. Tohle je novostavba...

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 540
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od ElWapp » 29.11.2021 22:33

Copak se Kaliforňany montují jen ve vodorovných úsecích? Přijde mi výhodnější udělat trať v definitivní niveletě a mít dočasně snížený komfort při obratu než to udělat celé jako provizorium co přijde za pár let přeorat. Jaký sklon je v obratu na Pankráci? Budou v Holyni nějaké dlouhodobější odstavy?

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 29.11.2021 14:28

Ale je tam ten překážející kanál :D Nicméně on nejen trčí nahoru, ale je i v ose koleje, to by se změnou výšky nespravilo.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Bobik » 29.11.2021 10:04

Ne nutně dlouhou výluku. Prostě tam ta rovina zůstane a pojede se dál. Viz Modřany, tam budoucí prodloužení taky končí ve svahu a pokračovat se bude jeho prokopáním.

Odpovědět