Příspěvek
od Absolut » 06.6.2006 8:34
Pawel+Petr: Ano, správná úvaha, když už je trať jednou v BKV, pak je nejlevnější odfrézovat několik cm živice pod panely, opět to vyrovnat a poožit panely zpět. Pokud se to udělá technologicky čistě, tak bývají výsledky i celkem dobré.
Proč se panelizovaly tratě? No, právě že při jistých ústupcích a kompromisech se dala provést rekonstrukce z klasiky na BKV docela rychle a výsledek vypadal dobře. Bylo možné do konstrukce částečně využít stávajících konstrukčních vrstev trati. Zlom, kdy se ukázalo, že se měla věnovat větší pozornost podkladu pod panely, přinesla myslím až zima 1984/1985. Nevěřili byste, co bylo pod původními BKV třeba v Seifertově ulici poblíž mostů u Bulhara:) Nápověda: Jičínská. Ale taky to tam fungovalo docela hodně let.
Jsou i místa, často pojížděná IGK, pro která byly BKV spasením ze stavu zkázy. Třebas podolské nábřeží u tunelu pod Vyšehradem.
Karotka: Ano, také v místech, kde ným BKV drží dobře, se daří pouze měnít kolejnice.
K-M: Bohužel to malinko motáš. Zákrytové panely jsou dodnes moderní způsob rozebíratelného krytu na trati klasické konstrukce a nejedná se o žádný předstupeń BKV. Jediná jejich společná věc s BKV je problém, když pod nimi zmrzne voda a panel je vyzvednut nad TK. Nicméně tím nedochází k směrové ani výškové deformaci koleje, nýbrž pouze krytu TT. V Praze není mnoho míst s nově položenými zákrytovými panely, ale lze je třebas vidět v úseku Vápenka - Spojovací.