Nové tramvajové tratě
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Nové tramvajové tratě
Nejdřív se musí realizovat ten nápad s železničním odvozem výkopku z tunelu městského okruhu, kvůli kterému se železniční trať nerušila, ale převedla na místní dráhu. Pak se teprv může TT prodloužit až tam.
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2459
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Docela mne překvapilo, že TT je zatím uvažována jen na Habrovou, protože projekt Jarovské spojky počítá vedení tramvajové trati až na trojúhelník u Českobrodské....Radek píše: ↑08.6.2021 15:07Soutěží se projekty TT Olšanská - Habrová a TT Kobylisy - Bohnice:
https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... zka/432966
https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... zka/432957
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1542
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Soutěží se projekty TT Olšanská - Habrová a TT Kobylisy - Bohnice:
https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... zka/432966
https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... zka/432957
https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... zka/432966
https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... zka/432957
Re: Nové tramvajové tratě
Ono už se tam vesele staví, ale jde hlavně o to, že je to vlastně na povodí Zátišského potoka, vlastně skoro na něm. Za normálních stavů tam neteče skoro nic, dokonce část potoka je vedena normálním potrubím. Problém ale může nastat v případě hodně velkých srážek. Povodí sahá až na Lhotku ke koupališti. Je tam sice pár malých nádrží s nějakou retencí, ale nemusí to stačit. Takže dole u Modřanské u křižovatky s Československého exilu může být v extrému dost velký šrumec.
Re: Nové tramvajové tratě
Ten flek v Hodkovičkách, vymezený v územním plánu, už se nelíbí? Ano, je to zátopová oblast, ale to i jinde v Braníku.
edit: Aha, tak ono to už v územním plánu není, místo toho je tam Všeobecně obytné. No to je fakt chytré, komupak přišla odměna za puštění vyhraženého pozemku...
edit: Aha, tak ono to už v územním plánu není, místo toho je tam Všeobecně obytné. No to je fakt chytré, komupak přišla odměna za puštění vyhraženého pozemku...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Nové tramvajové tratě
Nový dokument rozvoje TT...
Hledání nové vozovny:Dopravní podnik po více než třech letech aktualizoval koncepční dokument Strategie rozvoje tramvajových tratí v Praze do roku 2030 zapracováním nových poznatků a postupu prací na tratích, které za současného vedení Prahy intenzivně pokračovaly. Aktualizovaný materiál původně zpracovaný v roce 2017 dnes schválila Rada hlavního města Prahy.
Z hlediska současné tramvajové sítě a rozvojových záměrů realizačně blízkých (zejména 1. a 2. skupiny) by však byla mnohem vhodnější vozovna umístěná u jižní radiální trati na pravém břehu Vltavy, se kterou však územní plán ani Metropolitní plán přímo nepočítá. Vytipovány zde byly lokality
v Braníku (v blízkosti smyčky Nádraží Braník v rámci transformace daného území) nebo v Modřanech (u připravované trati Sídliště Modřany – Libuš v blízkosti zastávky Modřanský vodojem). Tyto lokality budou prověřeny z hlediska vhodnosti a možnosti umístění nové vozovny a případně územně stabilizovány.
Re: Nové tramvajové tratě
No nevím, jak se bude v tak frekventované zastávce zvládat odbavení cestujících. Uvědomte si, že tam vlastně projíždí tři tramvajové linky a pět autobusových. Ty haldy lidí, které se ve špičce vyhrnou z vlaku než nastoupí do své linky a to všechno se má obsloužit u jedné standartní dlouhé zastávky? To bude pěknej mazec. Chápal bych to v případě, že budete mít možnost si vybrat do čeho nastoupit, ale do jednoho směru - do Strašnic jedou jen tramvaje a autobusy zase jedou jen na Skalku. Takže podle mne je skoro v zásadě jedno, pokud budou zastávky oddělené. V opačném směru je to skoro to samé. Tramvaje jedou do Hostivaře, a autobusy do sídliště.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Tak narozdíl od 8750 jsem byl já informován v tom smyslu, že v podjezdu budeme s busy. ZM ve Švehlově zůstává asi kvůli místním a výstupní, ve smyčce by byla lidem k ničemu...
Současná Na 50. možná bude problém tam normově nacpat, aby byla dodržena nějaká zkolaudovatelná šířka ostrůvků. K tomu samozřejmě tamní křižovatka projde zajisté také přestavbou dle nových norem, šířky, ostrůvky...
Směrem dále DC je přejezd a pak už oblouku, takže čert ví...
Současná Na 50. možná bude problém tam normově nacpat, aby byla dodržena nějaká zkolaudovatelná šířka ostrůvků. K tomu samozřejmě tamní křižovatka projde zajisté také přestavbou dle nových norem, šířky, ostrůvky...
Směrem dále DC je přejezd a pak už oblouku, takže čert ví...
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Takže to opět doprasili non plus ultra...
Dubečská je o ničem, protože je u vilek, za to Na Padesátem u bytovek zruší. Nacpou zastávku do podjezdu a nechají původní
Dubečská je o ničem, protože je u vilek, za to Na Padesátem u bytovek zruší. Nacpou zastávku do podjezdu a nechají původní
Re: Nové tramvajové tratě
Pak by nebyl přestup hrana-hrana tram x bus v jejich společném úseku - bohužel na Nádraží Zahradní Město budou mít autobusy zastávku klasicky vpravo od vozovky.
Re: Nové tramvajové tratě
Nejvic soto a zaroven casove usporne z hlediska jiznich dob by bylo zruseni soucasne nacestne zast. ZH a vybudovani nove vyst./nast. primo ve smycce.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
V tomto smyslu jsem byl informován i já na pravidelném poučování ŘT. Přestup pod mostem v zastávce NZM, ale výstupní/nástupní ve stávající nácestné ZM. Také doufám v jednořádek
A samozřejmě netvrdím, že to tak bude
Mírně zklamán jsem z dalšího navýšení zastávek, takže doufám, že Na 50. opravdu nepřežije, byť se mi název líbí asi 100x více než nelibozvučná Dubečská
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Problém Florence je TOIka a (ne)tekoucí voda. Jinak na občerstvení je to tam poměrně dobrá lokalita. Stání po mostem samotným mi nevadí, chrání před slunečním rozpalováním i dalšími povětrnostními vlivy. Bude tu zděné WC s adekvátním zázemím a zůstane i non-stop benzinka. Potud ok. Otázka je spíš zabezpečení před nekalými živly, kamery, osvětlení...
Re: Nové tramvajové tratě
Ta následující beznádražní zastávka tam zůstane, takže nebude Nádraží.