Nové tramvajové tratě
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Nové tramvajové tratě
Tak som včera večer trochu predbehol skutočnosť, pretože ako ukázalo ranné svetlo, na prepojenie ešte chýba zhruba 5 metrov pred zjazdovou výhybkou. Na druhú stranu sa objavili aktualizované cedule o náhradných trasách autobusov, takže od zajtra by 191 a 910 mali jazdiť zase Vlastinou, tzn. zajtra by sa mala otvoriť križovatka Vlastina × Evropská a Evropská × Libocká.
Re: Nové tramvajové tratě
Tak od dneška je už Dědina koľajovo prepojená po vnútornej koľaji. Otvorenie Evropské sa drobne pretiahlo, ale predpokladám, že po víkende už by mohla byť prejazdná v štyroch pruhoch. Chýba ešte doasfaltovať prejazdy cez koľaje, ale na tom zvyšku už sa robí vodorovné značenie. A cedule stále hlásia dopravné obmedzenie na Evropské "do 12. 9.".
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10181
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Za mě super, že se trochu posune tramvaj Bohnice - Dejvice... Snad Hřib udělá jednu dobrou věc a zruší tu lanovku a peníze bude rovnou sypat do tramvaje...
Re: Nové tramvajové tratě
Že by pražské vedení bralo Jeremenkovu vážně? V plánu rozvoje sítě 2022-32 se neobjevila.
Praha plánuje tramvaj z Dvorců do Michle, má ulevit autobusu na Smíchov
Hlavní město si nechá od dopravního podniku (DPP) vypracovat projekt na výstavbu tramvajové trati z Dvorců přes Budějovickou do ulice U Plynárny v Michli, kde se napojí na současnou trať. Projekt vyjde na 50 milionů korun a náklady na výstavbu trati jsou předběžně odhadovány na 1,7 miliardy korun. Vyplývá to z dokumentu, který dnes schválili pražští radní.
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/praha ... pravy_vich
Praha plánuje tramvaj z Dvorců do Michle, má ulevit autobusu na Smíchov
Hlavní město si nechá od dopravního podniku (DPP) vypracovat projekt na výstavbu tramvajové trati z Dvorců přes Budějovickou do ulice U Plynárny v Michli, kde se napojí na současnou trať. Projekt vyjde na 50 milionů korun a náklady na výstavbu trati jsou předběžně odhadovány na 1,7 miliardy korun. Vyplývá to z dokumentu, který dnes schválili pražští radní.
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/praha ... pravy_vich
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10181
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Karosák: Výsledkem je ovšem kombinace bodů 1 a 2... Geologický průzkum proběhl a přitom stavbaře něco překvapilo....
Ještě bych to chápal u metra, které je liniová stavba a prostě tam se něco na pár metrech může objevit cokoli, ale u mostu, který má jasně dané pilíře, tak se to může na těch x pár metrech řešit....
Ještě bych to chápal u metra, které je liniová stavba a prostě tam se něco na pár metrech může objevit cokoli, ale u mostu, který má jasně dané pilíře, tak se to může na těch x pár metrech řešit....
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3844
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Á...tady to máme. Já věděl, že chci na něco reagovat už delší dobu, ale nemohl to najít. Tedy - sám snad nevěříš, že by problematika byla tak povrchní, jako Tvůj závěr. Věřím tomu, že to nebude levné. Ale co bychom si tak asi přečetli za názory v diskusích v následujících případech:
1) Průzkum se protáhl o 2 roky a prodražil o x mil. z důvodu podezření na nestabilní podloží, které se nepotvrdilo?Myslíš, že někdo řekne:"Ano, bylo to dražší, ale co bychom neudělali pro pocit jistoty." Zloději, podvodníci, korupční kauza "Vrták"...
2) Průzkum rychlý a úspěšný, avšak již po roce od otevření začala jedna mostní opěra klesat o 0,5 mm za měsíc?
Hanba, šlendrián, všechny zavřít...
Tak jaký postup bys pro příště doporučil? Podotýkám, že ač to v dnešní době internetové všemoudrosti může znít neuvěřitelně, skutečně pod tou zemí na většině míst planety ještě nikdy nikdo nebyl. Máme pár lokálních poznatků, ale dohromady víme kulový. Tak bych jen byl v takovýchto, vpravdě POVRCHních

Re: Nové tramvajové tratě
Na trati na Dědinu sa začali objavovať zastávkové prístrešky. Už stoja na Ciolkovského, Sídlišti na Dědině aj Vlastině, vždy len v smere DC.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Nové tramvajové tratě
No, spíš je otázka, zdali a nakolik jsou opravdu tak důkladné. Ono je to totiž poměrně drahá sranda.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10181
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Von: Ono si pak člověk říká, proč se dělají ty důkladné geologické průzkumy, když jsou pak stejně překvapení...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4460
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Nové tramvajové tratě
V Praze roste první opěra nového Dvoreckého mostu
https://zdopravy.cz/betonovani-v-noci-a ... .sznhp.box
https://zdopravy.cz/betonovani-v-noci-a ... .sznhp.box
...práce nabraly z důvodu nepředpokládaných geologických podmínek v korytě Vltavy zpoždění. Původní termín dokončení byl příští rok, nyní to vypadá, že se stavba protáhne do roku 2025.
Re: Nové tramvajové tratě
Od dnes je otvorené napojenie Vlastiny na Evropskou a zároveň severná vozovka Vlastiny (smer ZC) až po zastávky Sídliště na Dědině, kde sa pripája na paralelné parkovisko (a tá je v úseku (asi) Častavina–Žukovského vyasfaltovaná do konečnej výšky). Križovatku Drnovská × Vlastina som nevidel, ale autobusy sa jej intenzívne vyhýbajú, takže predpokladám uzavretie, alebo aspoň výrazné obmedzenie a stavbu kríženia trate s Drnovskou. Celkovo to linkové vedenie (https://www.dpp.cz/omezeni-a-mimoradne- ... etail/4184) vyzerá dosť komplikovane
Re: Nové tramvajové tratě
Fascinuje ma "efektivita" stavby trate na Dědinu. Zatiaľ čo sa asfaltuje výjazd z Vlastiny na Evropskou (resp. výhľadovo vjazd?), tak vo Vlastině v "hotovom" úseku medzi Hostouňskou a U Silnice vyfrézovali jednu vrstvu asfaltu v medzikoľajovom priestore. Ďalej na západ v "hotovom" úseku Vlastiny DC je vidieť, že ešte chýba jedna vrstva asfaltu, takže vpuste aj šachtové poklopy trčia pár centimetrov nad vozovku (to všeobecne asi nie je zlý nápad, pokiaľ je plán, že pri dokončení stavby sa poslednou vrstvou vyrovnajú všetky nerovnosti spôsobené stavenými strojmi). Podobne je to aj v smere ZC, kde ale trčia iba vpuste a keďže obrubníky sú príliš vysoké, ľudia si už urobili provizórne schodíky na nájazdoch k domom. Problém je, že šachtové poklopy sú na tejto strane zarovnané s asfaltom, takže tie sa budú asi ešte vyhrabávať a znovu usadzovať do správnej výšky. A to v minulých týždňoch na tejto strane vykopali a znovu vyrovnali šikmý obrubník medzi vozovkou a traťou, ktorý sa používaním vozovky rozhodil do abstraktného obrazca. Celkovo mi pripadá, že sa na tej stavbe všetko robí aspoň dvakrát.
Postupne rastie aj vydlaždený úsek chodníku pozdĺž nového plotu kasární, akurát nechápem, na čo čaká päťcentimetrová medzera medzi plotom a obrubníkom chodníku – asi na burinu. Mimochodom ten plot tiež v minulých mesiacoch zasypali, aby ho potom zase odkopali a uložili k nemu chráničky pre optické káble a zasypali to znovu.
A pozdĺž Drnovské už sa rozhŕňa štrk.
Postupne rastie aj vydlaždený úsek chodníku pozdĺž nového plotu kasární, akurát nechápem, na čo čaká päťcentimetrová medzera medzi plotom a obrubníkom chodníku – asi na burinu. Mimochodom ten plot tiež v minulých mesiacoch zasypali, aby ho potom zase odkopali a uložili k nemu chráničky pre optické káble a zasypali to znovu.
A pozdĺž Drnovské už sa rozhŕňa štrk.
Re: Nové tramvajové tratě
Ú: díky za trpělivost ve vysvětlování.
Re: Nové tramvajové tratě
Ale to přece taky není pravda, že se jen mluví a nic.
Desítky let se to odmítalo, ovšem po odchodu Lomeckého z P1 se to podařilo nakopnout a poslední léta už to jede kontinuálně. Sám přece víš, že samotná stavba je tak čtvrtina celé práce, to důležitější se děje v kancelářích během projektování a shánění razítek. A tohle všechno už máme naštěstí za sebou, odvedl se na tom neskutečný kus práce, proti kterému je samotná výstavba sranda. A od té výstavby jsme krok, byť se pár potenciálních dodavatelů dlouho točilo na procesních věcech. Lhůta pro podání nabídek však konečně doplynula, nyní se budou vyhodnocovat, po výběru zhotovitele můžeme stavět.
Mimochodem, celé se to dá postavit taky jinak. Teprve před pár lety jsme se tu zaplaťpámbů kolektivně rozhodli, že se budou stavět tramvajové tratě, a i přes nějaká dílčí zdržení od té doby všechno frčí a vše se realizuje a připravuje. Já to jako důvod k jásotu vidím a snažím se z toho radovat, protože se taky k tomu nedávnému marasmu můžeme rychle vrátit.
Desítky let se to odmítalo, ovšem po odchodu Lomeckého z P1 se to podařilo nakopnout a poslední léta už to jede kontinuálně. Sám přece víš, že samotná stavba je tak čtvrtina celé práce, to důležitější se děje v kancelářích během projektování a shánění razítek. A tohle všechno už máme naštěstí za sebou, odvedl se na tom neskutečný kus práce, proti kterému je samotná výstavba sranda. A od té výstavby jsme krok, byť se pár potenciálních dodavatelů dlouho točilo na procesních věcech. Lhůta pro podání nabídek však konečně doplynula, nyní se budou vyhodnocovat, po výběru zhotovitele můžeme stavět.
Mimochodem, celé se to dá postavit taky jinak. Teprve před pár lety jsme se tu zaplaťpámbů kolektivně rozhodli, že se budou stavět tramvajové tratě, a i přes nějaká dílčí zdržení od té doby všechno frčí a vše se realizuje a připravuje. Já to jako důvod k jásotu vidím a snažím se z toho radovat, protože se taky k tomu nedávnému marasmu můžeme rychle vrátit.