Stránka 114 z 137

Napsal: 26.11.2006 10:16
od Vašek
Zřejmě nepředpokládají výkup pozemků :lol: Ještě zajímavější jsou ty tunely - jeden kilometrový a jeden 300 metrový, jestli to bude tak to bude naprostý unikát :!:

Napsal: 26.11.2006 8:51
od Radek
Ten oblouček po zast Kamýcká je docela zajímavý :)

Napsal: 25.11.2006 23:28
od P_V
V připravovaných změnách územního plánu pro rok 2007 jsem našel:
TT do Suchdola http://www.praha-mesto.cz/uzplan/uzemni ... 1870_b.jpg
TT po pankrácké pláni s kusým ukončením (??? co tím chtěl plánovač říci) http://www.praha-mesto.cz/uzplan/uzemni ... 1875_b.jpg

Napsal: 19.10.2006 21:12
od Mapl
Mouser píše:Áno, áno, to by mne velmi potěšilo. :) Tramvaj by se na Spořilov hodila i teď, alespoň by mohly být podstatně zredukovány dnešní bus linky, které jsou Spořilovem vedeny opravdu zmatečně (říkají i sami Spořilované, vím to, mám tam několik o dopravu se nezajímajících známých). Mimochodem docela by bodlo spojení Spořilov - Košík - Chodov (důvod: gymn.Postupická), TT by se mohla někde v místě dnešní bus zastávky Sídl.Spořilov rozvětvit na větev do Hostivaře a druhou přes Košík na Chodov a možná až dál přes sídl.Dolní Roztyly ke kolejím VŠE.
Já si myslim, že by to šlo, ale jak jsem řekl - nejsou peníze, nejsou plány a teď má Praha i jiné starosti - metro D, prodloužení céčka a áčka.
Takže si na tramvajovou trať budeme muset počkat.

"11" bych kdyžtak ze Spořilova prodloužil do již zmíněné Hostivaře a na Spořilově bych ukončil navíc linku "26", která by přes Hostivař jela dále po své trase. :)
Ale je to hudba budoucnosti.

Napsal: 19.10.2006 21:08
od Mouser
Áno, áno, to by mne velmi potěšilo. :) Tramvaj by se na Spořilov hodila i teď, alespoň by mohly být podstatně zredukovány dnešní bus linky, které jsou Spořilovem vedeny opravdu zmatečně (říkají i sami Spořilované, vím to, mám tam několik o dopravu se nezajímajících známých). Mimochodem docela by bodlo spojení Spořilov - Košík - Chodov (důvod: gymn.Postupická), TT by se mohla někde v místě dnešní bus zastávky Sídl.Spořilov rozvětvit na větev do Hostivaře a druhou přes Košík na Chodov a možná až dál přes sídl.Dolní Roztyly ke kolejím VŠE.

Napsal: 19.10.2006 19:18
od Mapl
Nová tramvajová trať v oblasti Spořilova by byla určitě velikým přínosem, ale na druhou stranu v oficiálních plánech zatím nic není, takže nějakých těch let, možná i deset, si budeme muset počkat. :wink: :wink:

Napsal: 19.10.2006 18:03
od radek31
dneska jsem se dozvěděl zajímavou informaci, kterou někteří už možná víte, ale mám dojem, že se to tu ještě neřešilo
jde o velkou výstavbu v lokalitě takzvaného Trojmezí,které ohraničují Záběhlice, Chodov a Hostivař http://miner.wz.cz/trojmezi.jpg
citace ze Spořilovských novin:
Architekti navrhli koncept nové městské čtvrti pro více než dvanáct tisíc obyvatel. (zhruba tolik, kolik má nyní Spořilov) Bytové a rodinné domy by měly tvořit s 390 tisíci metry čtverečními zhruba polovinu zastavěných ploch. Studie počítá s výstavbou čtyř tisíc bytů a 135 rodinných domů. Pro komerční prostory návrh vyčlenil zhruba 350 tisíc metrů čtverečních, na volnočasové aktivity připadá přibližně 60 tisíc metrů čtverečních. Nové městečko by se mělo skládat z několika ohraničených areálů, které budou uvnitř fungovat jako sousedské komunity, připomínající vesnice. Tvůrci do projektu zakomponovali umělá jezera, využili i meandrujícího Botiče.
ideální by asi bylo prodloužit stávající TT ukončenou smyčkou Spořilov přes novou zástavbu, poté by se mohla napojit v zastávce Na Groši na TT k Nádr. Hostivař
jízdní doba na I.P.Pavlova kolem 20-23 minut, Muzeum určitě do 25 minut - obojí po trase linky 11
jízdní doba na M-A (Strašnická) kolem 12-16 minut
délka nové TT by byla asi 3,5 km, takže by mohlo být postaveno tak 4-6 nových zastávek - TT samozřejmě moderní (odhlučněná, zatravněná - vzor Vinice-Černokostelecká nebo Barrandov)
linky bych vedl asi takto:
11 v trase Černokostelecká-po trase 11-Spořilov-nová TT-Nádr. Hostivař
26 -Spořilov-nová TT-Na Groši-Strašnická-po trase 26
6 - Radlická (nová TT bude dokončena asi 2008)-Anděl-Národní třída-Albertov-Nám. Bří Synků (později zde bude nová stanice metra D)-Spořilov-Na Groši-Strašnická-Černokostelecká
22 jako dnes
24 prodloužit na Nádr. Hostivař a s menší změnou na trase (Karlovo nám.-I.P.P-Bruselská-Otakarova) - vytvoří se tak jako bonus propojení Václ. nám.-I.P.P

další výhoda je, že se tak vytvoří náhradní odklonová trasa pro případ poškození troleje v podjezdu mezi zast. Na Padesátém a Zahradní město

to linkové vedení je samozřejmě jen návrh, snažil jsem se co nejméně zasáhnout do současného

Re: otázka

Napsal: 03.7.2006 22:48
od Tom
tramvajista píše:to je pravda.Ale bylo by to potřeba,protože ty autobusy jsou věčně narvaný,ale asi dřív tudy povede metro. :?
kdepak dřív vlak..., metro tak za 20 let :lol:

Re: otázka

Napsal: 03.7.2006 22:19
od tramvajista
to je pravda.Ale bylo by to potřeba,protože ty autobusy jsou věčně narvaný,ale asi dřív tudy povede metro. :?

Re: otázka

Napsal: 03.7.2006 22:11
od Tom
tramvajista píše:Myslíte si,že by se někdy mohlo stát,že bude pokračovat trať z Divoké Šárky na letiště???
No ještě před rokem se tu psaly takové ty optimistické (nebo pesimistické?) rozvoje do 2010, tak jak je vidět tak budeme rádi když se do 2010 stihne Radlická :lol:

otázka

Napsal: 03.7.2006 20:24
od tramvajista
Myslíte si,že by se někdy mohlo stát,že bude pokračovat trať z Divoké Šárky na letiště???

Napsal: 13.6.2006 9:25
od Líný Absolut
To je věc názoru.

Napsal: 12.6.2006 10:44
od K_M
Neral píše:Napadá mě utopický návrh (kdyby bylo dost peněz :wink:), že by se mohla tramvaj už za zastávkou Sídliště Prosek ponořit pod zem a klesat až ke stanici prosek, tam by byla podzemní zastávka tramvaje pod úrovní vestibulu metra (asi už ražená, aby se to celé znova nepřekopávalo) a odtamtud by trať už vesele klesala tunelem, odkud by se vynořila někde na spodním konci Vysočanské ulice. Takhle by už snad to převýšení takový problém nebyl...
.
Inu tomu se říká větvení trasy B, že. :P :P :P

Napsal: 12.6.2006 2:45
od Neral
Phabbey píše:nebo trochu reálněji by se trať mohla na kopci začít zahlubovat dřív
Napadá mě utopický návrh (kdyby bylo dost peněz :wink:), že by se mohla tramvaj už za zastávkou Sídliště Prosek ponořit pod zem a klesat až ke stanici prosek, tam by byla podzemní zastávka tramvaje pod úrovní vestibulu metra (asi už ražená, aby se to celé znova nepřekopávalo) a odtamtud by trať už vesele klesala tunelem, odkud by se vynořila někde na spodním konci Vysočanské ulice. Takhle by už snad to převýšení takový problém nebyl...

Což mi připomnělo jinou věc, která mě napadla už dřív, když jsem přemýšlel o tom, co by se dalo provést s tím, že trasy B a C se v oblasti Vysočan/Proseka k sobě celkem výrazně přiblíží, ale přitom mezi nimi nebude přestup ani moc pohodlné spojení (vzhledem k tomu, že na Vysočanské se musí fárat poměrně hluboko), takže cesta např. Letňany-Karlín nebo Ládví-Černý Most nebude o moc jednodušší než dnes. Je sice pravda, že možná kdesi ve vzdálené budoucnosti by to mohla propojit trasa D, ale do té doby se toho může ještě hodně změnit.
Takže mě napadlo, že by se se stanice Vysočanská a Prosek daly propojit podzemní dráhou určenou zejména k propojení těchto dvou linek. A vzhledem k velkému převýšení by se mohlo jednat o podzemní lanovku, což sice zní jako hodně velké sci-fi, ale takové dopravní prostředky v mnoha městech existují (Istanbul, Atény a další, ale dokonce i u nás - v Karlových Varech). V obou stanicích by byl samozřejmě co nejpřímější přestup na metro a celkově by se ta lanovka vlastně mohla tvářit jako taková "jakoby trasa metra". :wink:
Tak to jen takový starší nápad, na který jsem si vzpomněl. Jinak samozřejmě to neřeší to, o čem je tu řeč - tedy nahrazení (posílení) linky 177...

Napsal: 10.6.2006 20:51
od Phabbey
Co se týče využití, tak jedna věc je stávající TT, druhá věc je 177. Pochybuju o tom, že by využití téhle linky nějak výrazně kleslo po otevření IVC2. Takže tramvaj by mohla zajišťovat vzhah Bohnice-(Kobylisy)-Prosek-Vysočany-..., zatímco metro Holešovice-(Kobylisy)-Prosek.
A co se týče estakády, tak trať by asi těžko mohla vést vzdušnou čarou, ale spíš podle stávající silniční estakády, čímž by nějaké ty metry na klesání přibyly. Ale těžko říct, jestli by trať splnila normy.
Pak už by nezbylo než nadjet železniční trať a pokračovat estakádou po Vysočenech :twisted:
nebo trochu reálněji by se trať mohla na kopci začít zahlubovat dřív