Stránka 116 z 137

Napsal: 06.6.2006 21:17
od Pepa z Nuslí
Neral píše:Pěkné. Ale velikost té sítě je podle mě pro město velikosti Roztok trochu přehnaná, teda hlavně pokud jde o ty "meziměstské" tratě. Jako spojení třeba do Velvar nebo Slaného by to bylo pěkné a ve své době by i takové projekty mohly být jakž takž reálné, ale ty tratě do vesniček... :wink:
No ale jinak je to dobré. Já se jedenn čas pokoušel vymyslet podobnou fiktivní tramvajovou historii pro Trutnov, ale moc daleko jsem se s tím nedostal. I když možná ještě něco k tomu někde mám. Dělal jsem k tomu dokonce nějakou i fotomontáž... :)
No Nerale co ty víš?? Metro ve své době taky na černý most jezdilo do polí a teď???.... jinak v Nabdíně tam je hrozné spojení, proto se nedivím že tam všichni mají auta, no každopádně by to nebylo marné. Jestli máš někde tu historii Trutnova pošli rád se pokochám :D

Napsal: 06.6.2006 21:07
od Neral
Pepa z Nuslí píše: Připojuji takovou fikci jsem zvědavej na vaši reakci
Když jsem viděl smyšlenou historii tramvají v Pardubicích napadlo mě tohle samozřejmě je to taková fikce ale byl byhc rád kdybyste mi řekli svůj názor
Pěkné. Ale velikost té sítě je podle mě pro město velikosti Roztok trochu přehnaná, teda hlavně pokud jde o ty "meziměstské" tratě. Jako spojení třeba do Velvar nebo Slaného by to bylo pěkné a ve své době by i takové projekty mohly být jakž takž reálné, ale ty tratě do vesniček... :wink:
No ale jinak je to dobré. Já se jedenn čas pokoušel vymyslet podobnou fiktivní tramvajovou historii pro Trutnov, ale moc daleko jsem se s tím nedostal. I když možná ještě něco k tomu někde mám. Dělal jsem k tomu dokonce nějakou i fotomontáž... :)

Napsal: 06.6.2006 13:07
od Pepa z Nuslí
Kalič píše:Chtěl bych se zeptat, jestli jsou koleje TT v praze schodné s kolejemi Českých drah. Zajímalo by mě jestli by šli třeba TT propojit ze sítí ČD a prodloužit některé linky třeba s využitím vozů KT nebo jim podobných jako regionálních tram (třeba Roztoky, Kladno) atd.
Jako to by možná šlo jenomže tam jde o to že by se musela všechna kola u tramvají vyměňovat za jiný což není finančně únosné, samozřejmě že by mě těšilo kdyby do Roztok jezdila tramvaj....ale bohužel taková je dnes realita. :evil:
Připojuji takovou fikci jsem zvědavej na vaši reakci
Když jsem viděl smyšlenou historii tramvají v Pardubicích napadlo mě tohle samozřejmě je to taková fikce ale byl byhc rád kdybyste mi řekli svůj názor

Napsal: 06.6.2006 12:47
od Pepa z Nuslí
88.146.167.43 píše:Pánové, buďme rádi že je v Podbabě taková krásná v Praze unikátní smyčka a nechtějme, aby se mermo moci prodlužovalo k té budoucí žel.zast., když se to dá vyřešit úpravami chodníků a dobrou přístupovou cestou. Zas takovej kus to není, aby se lidi neprošli :wink:
Já bych tam tu smyčku nechal a udělal bych to tak jako je to udělaný v Mostě u DP tam mají tramvajovou trať vedenou středem smyčky tak není problém.

Napsal: 06.6.2006 12:08
od Absolut
ad Pajda: No výborně, pamětník:) Některé články z dobového tisku vlastním:) Ony ty mezikolejové panely, když se jen tak položí do starého kolejiště, samozřejmě nic nevydrží. Když se to dělá při novostavbě nebo celkové rekonstrukci, tak je výsledek slušný i po létech - např. Hercovka.

Ohledně BKV - ano, byly problémy ve výrobě a technologie se musela zdokonalovat. Mám už několik měsíců v plánu napsat o historii BKV v Praze článek do sekce Tratě tady na prtky. Ale furt na to nemůžu najít čas:( a né že mi tady teď nějaký šotek napíše, že nemám chodit každej den na flašku vínka...

MOpe, technologie opravy, kterou popisuješ, se nazývá absolutně interně Bastlení a naštěstí není tolik rozšířená:) Opravdu to ale i v dnešních podmínkách umíme lépe a za některé nedávné opravy BKV musím chválit a chválit. Konkrétně Francouzská ul. u zastávky Jana Masaryka.

K-M: Nononono. Není vše pravda, co se píše ve vzletných kecech o BKV. Dlažba je pro IAD vždy horší než BKV, ale zákrytové panely i živice je lepší! Vždycky proklínám BKV s kolejnicema 1cm nad úrovní panelu, když jedu podjezdem Švehlovy ul. pod železnicí a kloužou mi kola IGK po kolejích...

Napsal: 06.6.2006 11:28
od Pajda
dneska se to dělá aspoň na pohled efektivněji, ale tehdy tam byl chlap se zednickou lžicí a dělal to na 3-4 měsíce ručně

Napsal: 06.6.2006 10:58
od MOp
Pajda píše:Tak se to (h)různě flikovalo ...
1/ toto flikovani se provadi i dnes. treba dnes byla tato metoda k videni na kamenicky..

2/ ano, problem byl s prvnimi ceskymi vyrobky..

Napsal: 06.6.2006 10:39
od Pajda
Pamatui se, jak se někdy v 70. letech opravovala Vinohradská (koukal jsem na to z okna) metodo panelů mezi kolejema. Vydrželo to jen pár let a pak se to dlouho předělávalo na BKV. Ty byly na začátku dobré, ale po jedné zimě z toho začalo vylézat armovací železo. Tak se to (h)různě flikovalo a dokonce se na panely nanesla slabounká vrstva asfaltu, aby se chránil povrch před IGK.
Pamatuju si na dobové diskuze v tisku, kde se psalo., že problém s BKV se netýkal prvních dovezených panelů z Maďarska, ale těch, které vyráběla Prefa.

Napsal: 06.6.2006 10:26
od K-M
No i to, že prosté panely byly dřív než BKV. Jenže se chovaly (a chovají) podobně jako dlažba či asfalt a cesta pro IGK tam kde jezdily auta po kolejích se tedy nezlepšila. Proto se sahlo po BKV.
Jinak jak potvrzuje Absolut, problémem BKV je špatná česká práce. Nic víc.

Napsal: 06.6.2006 10:01
od MOp
KM tim predstupnem BKV myslel, ze jsou zakrytove panely vyrabeny take z betonu.. :-D

Nekdo se ale ptal, proc se BKV nerekonstruuje zpet na klasiku, nebo proc tak malo? Odpoved je jednoducha - cena. Paklize by se slo na klasiku, musi odfrezovat veskere podkladni asfaltove vrstvy, vybagrovat pak zemni teleso do cca 0,8 m a nasledne zacit uplne jinak zakladat kolejovy rost.. Na to se kazdy vy.. a radeji tech par panelu vymeni na ten humusovej podklad, kterej jen tak vyspravej lopatou s kouskem asfaltove smesi.. Nasledne do toho zaprsi, jelikoz to ta hovada ani neprikryji a pak polozi nove panely, ktere diky tomu nebudou pevne spojene s podkladem a cestuji.. No a muze se za par let akce opakovat..

Napsal: 06.6.2006 8:34
od Absolut
Pawel+Petr: Ano, správná úvaha, když už je trať jednou v BKV, pak je nejlevnější odfrézovat několik cm živice pod panely, opět to vyrovnat a poožit panely zpět. Pokud se to udělá technologicky čistě, tak bývají výsledky i celkem dobré.

Proč se panelizovaly tratě? No, právě že při jistých ústupcích a kompromisech se dala provést rekonstrukce z klasiky na BKV docela rychle a výsledek vypadal dobře. Bylo možné do konstrukce částečně využít stávajících konstrukčních vrstev trati. Zlom, kdy se ukázalo, že se měla věnovat větší pozornost podkladu pod panely, přinesla myslím až zima 1984/1985. Nevěřili byste, co bylo pod původními BKV třeba v Seifertově ulici poblíž mostů u Bulhara:) Nápověda: Jičínská. Ale taky to tam fungovalo docela hodně let.

Jsou i místa, často pojížděná IGK, pro která byly BKV spasením ze stavu zkázy. Třebas podolské nábřeží u tunelu pod Vyšehradem.

Karotka: Ano, také v místech, kde ným BKV drží dobře, se daří pouze měnít kolejnice.

K-M: Bohužel to malinko motáš. Zákrytové panely jsou dodnes moderní způsob rozebíratelného krytu na trati klasické konstrukce a nejedná se o žádný předstupeń BKV. Jediná jejich společná věc s BKV je problém, když pod nimi zmrzne voda a panel je vyzvednut nad TK. Nicméně tím nedochází k směrové ani výškové deformaci koleje, nýbrž pouze krytu TT. V Praze není mnoho míst s nově položenými zákrytovými panely, ale lze je třebas vidět v úseku Vápenka - Spojovací.

Napsal: 05.6.2006 20:45
od K_M
On jistý předstupeň BKV byly panely mezi kolejemi, nahrazující dlažbu nebo asfalt v době všeobecného okouzlení panelama. No a pak se logicky přešlo k BKV. V době svého vzniku to jistě byl pokrok.

Napsal: 05.6.2006 18:45
od Karotka
BKV možná předpokládal, že panely zůstanou a budou se měnit jenom kolejnice. Praxe pak ukázala, že by to mělo být naopak :)
Taky myslím, že se to preferovalo i jako "východní zlepšovák, který nahradí zastaralou technologii z dob buržoazní Anglie" (naštěstí jsem tyhle doby nezažil, ale prý se musely zavádět i takové RVHPácké nesmysly, co byly už na první pohled kontraproduktivní).

Napsal: 05.6.2006 18:26
od Petr
pawel píše:(...)ale absolute, vždyť se tvrdí, že BKV je velmi drahá technologie...tak jak je možný, že byla/je natolik favorizována?
Sice nejsem Absolut, ale dovolím si odpovědět a doufám že správně. Technologie panelů BLV je velmi drahá, pokud je použita jako novostavba tratě. Pokud je však již trať panelizována, je jen náhrada novými panely podstatně levnější, než rekonstrukce zpět na klasický svršek

Napsal: 05.6.2006 17:48
od pawel
rozpadlé BKV a rozpadlý živičný kryt/úseky na boso - toť doopravdy něco nesrovnatelnýho. osobně mám daleko lepší vzpomínky na starý úsek karmelitská + chotkova + keplerova (přes letenskou ani mariánské hradby postaru jsem se moc nenajezdil) než na kteroukoli BKV trať v horším stavu. speciálně ve vyšších rychlostech je BKV prostě tragédií.....

ale absolute, vždyť se tvrdí, že BKV je velmi drahá technologie...tak jak je možný, že byla/je natolik favorizována?