Tom píše:Je celkem zajíamvé že pro obsluhu zbývajících částí Barrandova nám také zůstaly autobusy 104,120,246,247,248
a ani se ty části nijak významně neliší od stejně obsluhovaných částí Suchdola
Jinak argument, nestavět tramvaj protože nemůžu obsloužit vše nějak neberu...
to bysme mohli aplikovat na téměř všechny tramvajové trati
Když už, tak bez 104... Jenže rozdíl je v tom, že tyto linky tam zůstat musí, neboť nejsou určeny Barrandovským, nýbrž obyvatelům Slivence, Lochkova, v případě 120 Klukovic. V Suchdole, pokud by TT nebyla větvená (což ovšem považuji za hloupost), musí zůstat jedna autobusová linka, která bude obsluhovat zbývající část Suchdola. Postavíme tedy trať, která bude obsluhovat polovinu čtvrti a druhou polovinu té čtvrti obloužíme autobusem? Není to trochu
?
Tom píše:Jinak kolony se už také tvoří před Kulaťákem od Suchdola... i tady autobus obvykle nabere spoždění...
V porovnání s Barrandovem hadr. Nehledě na to, že Dejvicím se výrazně uleví po protažení metra a rekonstrukci železniční trati 120. Barrandovský most bude místem, kde může kdykoliv vzniknout kolona (o nehodovosti v úseku Barrandov-Barrandovský most ani nemluvím) pořád.
Jinak Suchdola se týká ještě jeden problém. Naprostá většina cestujících jsou studenti/profesoři VŠ. Nebýt jí, do Suchdola jezdí poloprázdné autobusy ve špičkovém intervalu 10 minut. Školy nejsou otevřeny celý rok a stavět trať, která bude každý rok tři měsíce téměř nevyužívaná, je IMHO zbytečné. A pokud ne zbytečné, pak by trať neměla mít přednost před tratěmi, které jsou více potřeba.
syverin píše:Obecně zavrhujete jednoduché a připravené návrhy tramvajových tratí tam, kde by tramvaje měly své kapacitní opodstatnění s tím, že autobusy stačí a je nutné šetřit..., zatímco už teď navrhujete tramvaje do polí, kam ještě 20let nikdo jezdit nebude, nebo tramvajové tratě v nerealizovatelné podobě, ať už technicky, nebo cenou, ačkoliv bus to dnes v pohodě odveze.
A ještě jedna věc... dlouhodobá podinvestovanost tramvají v Praze souvisí s občas naprosto neadekvátní podobou rozšiřování sítě metra.
To, že už je nějaká trať naplánovaná, pro mě tedy skutečně není argumentem, proč ji stavět. A kde navrhuji tratě do polí? Jediná mě napadá Holyně, na kterou také není třeba spěchat, nicméně po dostavbě sídliště zde bude využití větší než v tom Suchdole. A za prodloužením této trati někdy v budoucnosti si stojím, protože svážet lidi z Holyně na tramvaj na Barrandov autobusem také není úplně ideální řešení, že?
Prostě se snažím o to, aby stavba každé nové TT byla opodstatněná. Tedy aby každá nová TT měla "svůj vlastní důvod" proč ji stavět a ne jen to, co se týká každé trati, tedy nahrazení neekologického prostředku ekologičtějším (i to je sporné) apod. To už jsme opět u souboje tramvaj x autobus.
Se Syverinovým posledním odstavcem ovšem souhlasím.
Marek B. píše:Já bych ale docela bral prostou pozemní trať. Nejlevnější, nejjednoduší. Je tu ovšem problém z auty, ale ten se dá vyřešit odklonem přes Karlín po dostavěném Rohanském nábřeží. Ta trať by byla velkým přínosem, třeba lidi bydlící dále za Ohradou by nemuseli do centra přes Olšanské nám a lidi z Husitské by na Jindřišskou, což byla až do r. tuším 77 přirozená spádová oblast pro Źižkov, nemuseli přes Florenc.
Jinak promiňte Mousere, ale ta trať v podzemí je naprostá...(neberte si to osobně, já jsem sem dal takových blbostí už hodně.
)
Mě jde jen o to, aby dopravní prostředek obsluhující tuto část Žižkova nepostával v kolonách a nabídl tak Žižkovákům alternativu k autu pro cesty zejména do centra a to alternativu takovou, která bude moci automobilu konkurovat rychlostí (ba dokonce bude rychlost vyšší právě díky nezávisloti na kolonách v Koněvově a Husitské) a cenou (placené parkování v centru). Mimo to bude pak taková trať přínosná i obyvatelům Hrdlořez, kterým také urychlí spojení s centrem. Zkrátka je mi jedno, zda trať bude podzemní, či jaká jiná, jde mi o nezávislost na IAD. Kombinace podzemní trati pod Koněvovou zhruba v úseku Ohrada-Černínova a přestavby železniční trati na tramvajovou v úseku Černínova-Hlavní nádraží by mohla být dobrou variantou.