Stránka 128 z 137

Napsal: 11.9.2005 17:48
od Tom
7059074 píše:Buďme realisti. Politici nepovolí nákup nových tramvají, pokud nebude DP řvát, že nemá tramvaje na nové TT. A nové TT politici budou chtít čím dál víc, protože se budou moct voličům pochlubit, že jim postavili krásnou novou trať s novými tramvajemi.
Já to vidím optimisticky.
S modřanama přišly T6A5 :) pravda dobu ty tramvaje příliš nepředběhly ale budiž, aspoň se něco vykouzlilo...
No a s Barrandovem přišli znovu T3 (t3r.pv) :)
nechci vidět co by přišlo s další novou tratí :) Radči zůstanu ochuzen o další šokující zážitek...

Dobrá tak tedy bude stačit jedna kratší TT na jedno volební období... což by celkem taky odpovídalo, dokonce tomu tak i je... :lol:

Napsal: 11.9.2005 17:41
od 7059074
Buďme realisti. Politici nepovolí nákup nových tramvají, pokud nebude DP řvát, že nemá tramvaje na nové TT. A nové TT politici budou chtít čím dál víc, protože se budou moct voličům pochlubit, že jim postavili krásnou novou trať s novými tramvajemi.
Já to vidím optimisticky.

Napsal: 11.9.2005 17:38
od Tom
Vůbec nejlepší by bylo kdyby se postavila ta Radlická (2006) a Podbaba (2008) ČD... a dalších deset let už nic... a všecky peníze šly do vozovýho parku a úprav stávajících tratí... nějaký Suchdol, Holyně, václavák, dědina atd... to všecko může počkat...

Napsal: 11.9.2005 17:12
od 7059074
Ale on se vozový park omlazuje, nové tratě se připravují (Holyně, Radlická, Komořany), ale už to nejde takovým tempem jako dřív.
Ano, čím víc bude tratí, tak i tím přibude víc výluk, ale pokud se udělají pořádně, tak to nebude takový problém, protože budeš mít právě víc tratí, kudy budeš moct vést odklony. A navíc, pokud se tratě udělají pořádně, tak se rekonstukce mohou naplánovat na více let. Křižovatky a výhybky se mohou opravovat po částech (jako třeba dolní Palmovka).
Dopravní podnik se k tramvajím moc nemá? A co je smlouva, na nové Škodovácké tramvaje (kvalitu ponechme stranou, hlavně, že je tu snaha), vypsání soutěže na dodávku dvou stovek nových tramvají, rekonstrukce kloubových tramvají na nízkopodlažní, rekonstrukce 400 starých T3(zatím)?

Napsal: 11.9.2005 17:10
od DJ_RADIO2
Ovsem stavi se nove rychlostni silnice atd, ale je fakt, ze na male jednoproudove silnice po kterych prave jezdi vetsina BUS na sidlisti se jiz nemysli a ani neni duvod.
Ano, pokud bychom dodelali (resp dopravni podnik :) vyluky tramvaji v centru, obmladili vozovy park, zlepsili preferenci tramvaji, tak ano.
Je ale problem u vystavby novych TT. Kdyz se postavi napr. TT na Suchdol nebo do Libuse, tak tato trat bude rychla a snadna na udrzbu (zadne vyhybky atd), ale na druhou stranu by bylo potreba udelat vetsi pavucinu kolem centra. Tuto pavucinu ma zatim pouze Zizkov a Holesovice. Jenze vetsi pavucina, znamena vic vyhybek a krizovatek, tedy vice vyluk, vetsi zpomaleni tramvaji, vice semaforu, vice koleji na silnici atd. A navic DP se k tramvajim moc nema, takze myslim, ze tramvaje jsou alespon v Praze ztracene.
Btw. Velice by pomohl k propojeni vystavba most ze Zlichova do Branika a ze Sedlce do Troji nebo nejak vyuzit Cisarsky ostrov, ktery ma obrovsky dopravni potencial.

Napsal: 11.9.2005 16:19
od 7059074
DJ_RADIO2 píše:Souhlasim s Tebou v tom, ze v centru jsou autobusy nesmysl a list do metra taky.
Ale co se tice tech autobusu na sidlisti... kdyz se nekde v Zabehlicich rozkope jedna silnice, tak se pouzije vedlejsi silnice, ale kdyz se navarujou oblouky nebo se menej koleje, je potreba odklonit tramvajovou dopravu pres uplne jinou ctvrt.
Ano, ale tohle lze vyřešit stavbou nových TT, které propojí některé tratě. Představ si, kolik jednoduchých odklonů by se mohlo udělat, kdyby byla postavená TT na Václavském náměstí a (nebo)v ulici Na příkopě. Vyřešilo by to spoustu problémů tak, jako hodně pomohla třeba TT Palmovka - Ohrada.
Ale v současné situaci se s velkými odklony prostě musí počítat. Ale zase se to také dá omezit tím, že se budou stavět kvalitní TT.
A co se týče autobusama zničených silnic, tak jsem neviděl, že by se nějak moc opravovali. Maximálně se udělá nový povrch na zastávce, ale okolo se už neudělá nic.

Napsal: 11.9.2005 16:12
od Karotka
Pro tramvaje (proti autobusům) hovoří také:
- kapacita, ve smyslu poměru počtu řidičů/cestujících
- menší jízdní odpor (i když při současném stavu tratí a někdy i vozů dosti diskutabilní)
- možnost menší fyzické zátěže řidiče (žádný volant, ale chtělo by to klimatizaci kabiny)

Napsal: 11.9.2005 16:06
od DJ_RADIO2
Souhlasim s Tebou v tom, ze v centru jsou autobusy nesmysl a list do metra taky.
Ale co se tice tech autobusu na sidlisti... kdyz se nekde v Zabehlicich rozkope jedna silnice, tak se pouzije vedlejsi silnice, ale kdyz se navarujou oblouky nebo se menej koleje, je potreba odklonit tramvajovou dopravu pres uplne jinou ctvrt.

Napsal: 11.9.2005 15:30
od 7059074
Tramvaje rozhodně mají budoucnost. Uvědom si, čím by jsi po Praze vozil ty statisíce lidí, kteří v současnosti jezdí tramvají? Tramvaj je naprosto ideální dopravní prostředek do velkých měst, protože kombinují vysokou kapacitu metra a časté zastávky a snadnou dostupnost autobusů.
Když zmiňuješ tu "poruchovost" kolejí, tak se taky zajeď někdy podívat na nějaké sídliště, kde často jezdí autobusy. Najdeš tam krásně vyjeté koleje od autobusů. Akorát že zničenej asfalt není potřeba opravovat tak často jako koleje. Nebo spíš to nikoho nezajímá.
Ono všechno má své pro a proti.

Budoucnost tramvaji obecne

Napsal: 11.9.2005 14:48
od DJ_RADIO2
Poslední dobou mě napadá myšlenka, že tramvaje jsou díky dopravnímu podniku a vlastně i díky sami sobě už spíš z historických důvodů. Když jsem si v hlavě porovnával argumenty pro tramvaje a proti, došel jsem k názoru, že tramvaje jsou vlastně zbytečné. Navíc v Praze, kde už nové tratě se příliš nestavějí (od změny režimu tušim, že jen tři tratě, ikdyž ta poslední je opravdu hodně povedená), výluky stojej za prd (viz poslední výluka TT Palmovka - Ohrada), a tratě jsou pořád ve špatném stavu, ikdyž výluk je v poslední době víc než dost. Navíc, když se kouknem na vozový park autobusu či metra a porovnáme ho s vozovym parkem tramvaji... je na prvni pohled videt, ze DP na tramvaje tak trochu kasle. Jízda tramvají někdy připomíná jízdou terenním vozem, jezdí se pomalu, a ikdyž máme na mnoha místech preferenci, tramvaje spíše stojí, ale to autobusy také.
Samozřejmně, že jízda tramvají na Modřany nebo na Barrandov neni tak zlá jako v centru, ale přecejen si myslim, že ty autobusy jsou lepší. Když vynechám fakt, že elektřina je levnější a ekologištější, tak jsou to faktory jako rychlejší poruchovost kolejnic než asfaltu, na kterém jezdí mnohem víc vozů, delší trasa při zatahování do vozoven, nemožnost objetí překážky, pro zavedení nové trasi je třeba postavit trať a při zrušení ji složitě likvidovat... tramvaj potřebuje smyčku, aby se otočila... tramvaj dělá víc hluku a tak radní vymejšlej stupidní nápady, jako omezení rychlosti v noci, v případě poruchy tramvaj blokuje celý úsek trati, kromě pár míst, kde máme předjízdné koleje nebo tak něco, autobus přejede do druhého jízdního pruhu, výhybkami se jezdi pomalu, ikdyž tramvaj nikam neodbočuje... když porovnam i tyhle drobnosti, musim říct, že zkrátka tramvaje podle mě jsou minulost. Jaký na to máte názor vy?
Btw. Já mam osobně tramvaje rád a zajímam se o ně, ale z objetkivního hlediska si myslím, že budoucnost nemají. Bodoucnost má metro, rychlodráhy a autobusy. Jen je škoda, že Pražské železniční tratě ČD, nádraží a informační systémy ČD jsou na dvě věci...
Jo a pls NO Flame. :)

Re: Radlice

Napsal: 02.8.2005 9:46
od MOp
Daplo píše:Kdy se zacne stavet nova tramvajova trat do radlic :x
bylo ti jiz odpovezeno jinde

Radlice

Napsal: 02.8.2005 9:06
od Daplo
Kdy se zacne stavet nova tramvajova trat do radlic :x

Radlice

Napsal: 02.8.2005 8:21
od Daplo
Kdy se zacne stavet nova tramvajova trat do radlic :x

Praha 5

Napsal: 12.7.2005 10:21
od Pajda
Mám nové zprávy o rozvoji TT na Praze 5.
Více zde

Napsal: 04.7.2005 11:53
od Proxy
MOp píše:no ja stale preferuji reseni celodenne tri linky ve dvojicich. /z nichz jedna nasledne dale do holyne/ :-D
NO-FUJ, už ti někdo vysvětlil, že se v tramvajích přepravují cestující a nikoliv substrát :wink:

Při tvorbě linkového vedení doporučuji vycházet ze dvou kritérií
1) jaká kapacita je potřeba
2) směrová diverzita - nabídka cestování do více směrů

Z toho mi vychází 2 linky CD-CT na Barrandov II (u Holyně)
+ 1 linka CD-CT na Barrandov I (Trnkovo náměstí) + 1 linka PDŠ na Barr. I