Bobik píše: ↑29.11.2021 6:04
... Proto třeba ve Střešovicích, které jsou z kopce, platí předpis, že všechna ostavená první vozidla musí mít zaklínovaná kola.
No... ne, že bys to řekl úplně špatně, ale polopravda je horší než lež, takže bych to s dovolením upřesnil, ať předejdeme šumu
Odstavné koleje v halách depa Střešovice jsou v rovině
Harfy obou částí depa se od vrat směrem k hlavní trati dostávají do nepříznivého klesání
A proto
NA DVOŘE (horní i spodní):
-odstavování dvounápravových vozů na dvoře je zakázáno
-odstavování ostatních typů je možné, ale s povinností je zaklínovat
-odstavení dvounápravového vozu je ve výjimečném případě možné, pokud jej kryje vůz jiného typu (zaklínovaný)
V HALE (provoz, koleje 11-20):
-dvounapravové vozy se klínují vždy a navíc, pokud nejsou kryty vozem jiného typu, umisťuje se do vrat ještě zarážka (čuba)
-vozy ostatních typů se neklínují
-je-li dvounápravový vůz krytý vozem jiného typu, nebo stojí-li vůz jiného typu na přední pozici, není třeba umisťovat do vrat zarážku
Způsob zajišťování exponátů si nevybavuji, dlouho jsem tam nebyl.
Je ještě jedno místo v Praze, kde se klínuje a to je dvůr v Kobylisích, který sice není v nijak nepříznivém sklonu, ale kousek za vraty začíná slušné klesání. A proto
-jediné sólo, které se vejde na venkovní kusou 21. kolej se klínuje
- před vozy/soupravy odstavované na dvoře se umísťují zarážky. Klín by postačil, ale pro lepší viditelnost a manipulaci se používají žluté, dobře viditelné a přenosné čuby