TT Počernická

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Uživatelský avatar
Mapl
Uživatel
Příspěvky: 622
Registrován: 11.5.2005 20:42
Bydliště: Praha 2 - Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mapl » 11.1.2006 21:39

Nakonec by do Počernické mohla jezdit linka 11 a linky 24 a 7 by končily v Ústředních dílnách DP. (nebo 24 na Čern.)

MOp

Příspěvek od MOp » 11.1.2006 21:02

Bobek píše: MOp: jo, 5 a 16 jsem taky viděl v Malešicích jako nejpravděpodobnější, s tím zbytkem mám trochu chaos, přece jen se v linkovém vedení nijak zvlášť neorientuju :) Jinak v případě přímého spojení Malešice - Vršovice tramvají vizte můj předchozí příspěvek (4/6).
spojeni malesice x vrsovice je sporne. cernokostelecka, Nové Strašnice a
Zborov jsou v dochazkove vzdalenosti, takze mohou dojit na linku 7 jako dnes..

ale samozrejme v tom problem je, to pripoustim.

Bobek 84.42.148.122

Příspěvek od Bobek 84.42.148.122 » 11.1.2006 20:57

Jsem to ale grafoman. Než to nasmolím, už je tu hora příspěvků :D

kocour: 188 sice plní trochu jinou funkci než tramvaj, ale při špičkovém int. 5 minut by sloužila i jako "konkurent" tramvaje. Proto by nebylo špatné to kolejové propojení nach Černokostelecká a vedení 188 ... - Strašnická - Černokostelecká - Depo Hostivař.
LEDAŽE :idea: nevést ji ze zastávky Na Palouku na Želivského, ale jako 133 na Ohradu!

MOp: jo, 5 a 16 jsem taky viděl v Malešicích jako nejpravděpodobnější, s tím zbytkem mám trochu chaos, přece jen se v linkovém vedení nijak zvlášť neorientuju :) Jinak v případě přímého spojení Malešice - Vršovice tramvají vizte můj předchozí příspěvek (4/6).

Bobek 84.42.148.122

Příspěvek od Bobek 84.42.148.122 » 11.1.2006 20:50

ad návrh od Marka B.:
Tramvaje: to je přesně ta vazba na Vršovice (7), a přesně ten problém s dostupností metra, zde tedy řešený posilovou 13 (takže teď asi 27 :wink:). Jak už jsem psal, potíž vidím ve využití 7 ze sídliště, kdo by nejel přímo do Vršovic, asi by volil jinou cestu.
Pokud 7 do Malešic, pak bych nechal být 23 a 24 a spíš bych k dílnám DP protáhl jednu z dvojice 4/6. Neznám tamní frekvenci cestujících, ale pokud by stačilo sólo, pak tedy 6. No a vlastně ještě jednodušší by bylo prostě 4/6 (podle frekvence) natáhnout do Malešic a nečachrovat s ničím jiným :)

Autobusy: Problém ukončení autobusů na zast. Sídliště Malešice se pokusím ilustrovat na přiloženém obrázku. Modře ohraničené jsou obchody, červený ovál plánované stanice tram, červená obluda u Dřevčické ulice je podle územního plánu místo pro smyčku. Stávající stanice BUS jsou žlutě. Území východně od Dřevčické je terra inkognita, totiž co to plácám, zabrané pro výstavbu městského okruhu, výstavba čehokoliv zde tedy postrádá smysl a je tam ostatně stavební uzávěra. Přibližná poloha v místě zřejmě hloubeného tunelu MO je znázorněna tlustě černě. Otáčení bus přes středový pás při provozu tram nevidím jako možné, navíc by místo kapacitně nestíhalo (nyní 3, možná 4 odstavené autobusy). Jediným řešením by bylo pro točku autobusů využít zeleně označené rumiště severně od Počernické, vedené ale v územním plánu jako parková plocha :?.
Vážné výhrady bych měl k ukončení 133:
1. využívá k obracení místní komunikaci, navíc jednosměrnou (navíc ve směru do centra, ale to už je detail)
2. jak už jsem zmiňoval, kromě přímého spojení s Žižkovem vlastně směrová duplicita s 5, tudíž:
3. málokdo by na ni přestupoval a pro místní zdroje (zástavba převážně rodinných domů) by byla ve stávajícím špičkovém intervalu 6 minut skutečně luxus
Proto, jak už jsem psal, bych ji s klidným svědomím ukončil na Ohradě.

Jinak jak jsem nad tím ještě tak koumal, tak ideální by bylo městskou částí prosazované spojení ke smyčce Černokostelecká, ale navíc vybudování smyčky tramvají (kromě terminálu BUS) u stanice metra Depo Hostivař - přesně jak máte naznačeno v plánku. Tam by se pěkně vyřešily všechny návaznosti. Jenže to je čirá utopie.
V případě ukončení na Černokostelecké by bohužel návaznosti směrem z centra nebyly, ale zůstal by alespoň přestup např. na 188 (samozřejmě při jejím vedení na DH).

syverin:
ad 234: Právě že se tam plánuje výstavba, něco už dokonce stojí. Ale spíš než prodloužit 234 bych (jak už jsem psal) vedl 239 dál až na Ohradu, právě náhradou za 133, navíc by tak na okraj Jarova přinesla novou možnost spojení. Proklad s 234 by nebyl problém zajistit.
ad 239: Pokud jde o přímé spojení důchodců s poštou a tedy ukončení 239 na Plaňanské, není to špatný nápad, i když mě tak napadá:
1. otáčení přes středový pás s TT - nevím nevím
2. ke školám (Hostýnská) je spojení pro důchodce zbytečné a jinak tu nic není (trafika, jako na všech ostatních zastávkách)
3. na poštu vlastně jedou jednou měsíčně, což by zvládli i s přestupem na tramvaj
4. maloobchod - nakupují stejně v Delvitě na konečné :)
= takže by to asi nebylo až tak užitečné; ale to spojení na Ohradu mi nejde z hlavy, stejně podle mě dřív nebo později (spíš později) nějaký autobus po Malešické pojede, jenomže se to asi vyřeší prodloužením 234. :? Ještě k těm zastávkám na Habrové - současná nástupní zastávka je umístěná poměrně dobře, ale ono místo by se našlo i na Malešické, ten kentus za tím plotem (ve směru do centra vpravo) není nijak hodnotný (v územním plánu prozměnu jako parková plocha), takže záliv by tam udělat šel. Ve směru z centra by se při frekvenci 234 myslím přežilo i stání bez zálivu, navíc vzhledem k tomu, kolik tam vystupuje cestujících :lol:
"Staré pořádky" bych rozhodně nevracel :lol: Ale vážně, jestli by 5 jela přes Náklnádr a 26 přes Floru nebo naopak, je mi srdečně putna.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
8750
Uživatel
Příspěvky: 583
Registrován: 17.12.2005 14:54
Bydliště: 2, 3, 17, 21, 92

Příspěvek od 8750 » 11.1.2006 20:45

kocour píše:A kam vede 13?
Čti, kocoure. 8-) Marek B. předtím napsal, že by končila na Olšanských hřbitovech jako napaječ metra. :lol:

MOp

Příspěvek od MOp » 11.1.2006 20:43

Marek B. píše:můj návrh na LV na TT Malešice.
spíš bych to viděl takto.:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

kocour

Příspěvek od kocour » 11.1.2006 20:29

Propojil bych 234 a 239 do jediné linky a u 188 si nejsem jistý, jestli je zkrácení dobře - plní jinou funkci, než tramvaj.

kocour

Příspěvek od kocour » 11.1.2006 20:17

A kam vede 13?

(U ostatních linek předpokládám, že mimo mapu vedou normálně.)

Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
Příspěvky: 501
Registrován: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od slimman » 11.1.2006 20:05

Marek B.: Přesně takhle jsem si to LV představoval, i když s tou d-24 jste to vyřešil líp.

Uživatelský avatar
Filippl
Uživatel
Příspěvky: 129
Registrován: 17.9.2005 21:01
Bydliště: Zabrze-POLSKO

Příspěvek od Filippl » 11.1.2006 18:14

+ vyuziti 13
+ 4 na kubani
+ sedmicka bliz zizkova
- 24 na c`kostelecke
neni to spatne, ale moja verze mi se vic libi(no je to subiektivni)

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 11.1.2006 18:08

Marek B. píše:Už jsem sem kdysi dával můj návrh na LV na TT Malešice. Tak vám ho sem dám ještě jednou, aby ho měli možnost vidět i ti, co sem v té době nechodili. Doufám, že to pochopíte. jo ta 13 by končila na Olšanských hřbitovech, jak dnes 5. Je jen posilová-hodně lidí jezdí na metro.
OK, já jsem to neviděl, tak můžu kritizovat. Ovšem není to špatné na to, že jste tam asi nikdy nebydlel.
Tramvaje se mi docela líbí, ale v autobusech mám pár připomínek:
234 - to je úplně zbytečné. Po trase toho prodloužení nic není, kromě pastoušky, hotelu a několika domů v Malešicích. A lidi na Jarově to budou mít sakra daleko (Malešická je úzká a není kde udělat zastávku, pokud tu ulici nechcete za xxx MKč rekonstruovat) a budou mooc řvát.
133 - OK, omezení souběhu s tram je jasné, ale možná by stálo za to vrátit "starý pořádek", tedy 5 na NNŽ a 26 na Floru
239 - Na tu pozor! někde se tu už objevilo, že na Rektorské je obří domov důchodců zásobující okolní pošty, polikliniky, spořitelny (Plaňanská) a maloobchody (Sídliště pokud možno tam, co teď). Takže tu do Ikarusů ala 291 a 128 (jestli se něco takového sežene) a prodloužit nejmíň na Plaňanskou (a možná až na Hostýnskou, tam jsou prozměnu školy)
No, to by snad pro dnešek stačilo :-)

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Příspěvek od Marek B. » 11.1.2006 15:23

Už jsem sem kdysi dával můj návrh na LV na TT Malešice. Tak vám ho sem dám ještě jednou, aby ho měli možnost vidět i ti, co sem v té době nechodili. Doufám, že to pochopíte. jo ta 13 by končila na Olšanských hřbitovech, jak dnes 5. Je jen posilová-hodně lidí jezdí na metro.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
Příspěvky: 501
Registrován: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od slimman » 11.1.2006 10:50

Bobek: S tou 5 bych souhlasil, ovšem když už, tak pouze v soupravách. Viděl bych to tak na 2 linky v soupravách a třeba 1 linku jako sólo napaječ ála d-13 z Barrandova :wink: (provoz v pdš i pds).

Bobek

Příspěvek od Bobek » 11.1.2006 10:05

Díky za vaše názory :)

No, 22 do Malešic a místo ní 4 do Hostivaře je celkem dobrý nápad. Otázka je, jestli souběh tří linek po Korunní není zbytečný luxus. A po Vinohradské to nejde, protože na Tylově náměstí tramvaj neodbočí :?. Tady by pomohla až trať na horním VN. Ale té 5 bych se držel spíš než protahovat 21, minimálně by to přišlo ekonomicky výhodněji, také se lépe drží zavedených přepravních poměrů.

Mapl: Jen pár zastávek... no jak se to vezme. V projektu je zastávek šest, z toho tedy jedna "duplicitní" u hřbitovů, čtyři u stávajících stanic autobusů a jedna nová mezilehlá (u Tuchorazské - i tam ostatně kdysi autobus zastavoval). Čtyři zastávky by měly postaráno o celkem slušnou frekvenci, zbylé dvě by byly spíš tak pro parádu (ovšem zrovna jsou to ty nejblíže Vinohradské ulici). Mylím, že trať smysl má, jedná se o obsluhu ~10.000 lidí na relativně malém území, dalších cca 650 bytů předpokládá do roku 2008 projekt dostavby centra Malešic (no, už asi 150. projekt :lol:).
Když už jsme u toho počtu, použiju (pravda dopravně nepříliš srovnatelné) přirovnání: kolik zastávek má TT Barrandov? :wink: Ale vážně: doporučuji svezení okolo 13h směr Želivského, vyšší kapacitu by to jistě užilo. Ve špičkách vše v pořádku, ale ty nárazové návaly přes poledne autobus prostě nezvládne. A přímou dopravu do centra zajišťuje teď jen poněkud problémová 133 (viz odpověď Slimmanovi), ostatní vás vyklopí u metra Želivského, uprostřed hřbitovů a tak trochu "země nikoho". Jinak já se bez TT obejdu, ale už jenom moje lenost často kvůli jednomu přestupu navíc implikuje užití auta.

Slimman: Je to samozřejmě možnost, já se snažil co nejvíc omezit souběh tramvaje a autobusu. Vyjma přímého spojení na Žižkov by 133 suplovala 5. Jde o to, že autobusy jsou v dolní části Žižkova (Husitská) leckdy přeplněné, navíc jsou tam často kolony - po rozšíření podjezdu v Seifertově už to není tak hrozné, ale pamatuji běžně cestu 30 minut místo oficiálních 17. Tramvaj by mohla tyto problémy z hlediska malešického sídliště odstranit.

Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
Příspěvky: 501
Registrován: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od slimman » 10.1.2006 19:01

Mapl píše:
Bylo by to jenom pár zastávek a nevím, no. Já bych jí tam zkrátka nestavěl. :?
Počet zastávek má být argumentem proč ji tam nestavět ?? :? :twisted:

Bobek: Co takhle prodloužit 133 ze sídliště k Depu Hostivař (omezení ostatních linek přes sídliště, nevim přesně) a 188 od KH ukončit tamtéž. 239 by taky šla od Depa místo od Želvy. V tom bych souhlasil.

Odpovědět