ad návrh od Marka B.:
Tramvaje: to je přesně ta vazba na Vršovice (7), a přesně ten problém s dostupností metra, zde tedy řešený posilovou 13 (takže teď asi 27
). Jak už jsem psal, potíž vidím ve využití 7 ze sídliště, kdo by nejel přímo do Vršovic, asi by volil jinou cestu.
Pokud 7 do Malešic, pak bych nechal být 23 a 24 a spíš bych k dílnám DP protáhl jednu z dvojice 4/6. Neznám tamní frekvenci cestujících, ale pokud by stačilo sólo, pak tedy 6. No a vlastně ještě jednodušší by bylo prostě 4/6 (podle frekvence) natáhnout do Malešic a nečachrovat s ničím jiným
Autobusy: Problém ukončení autobusů na zast. Sídliště Malešice se pokusím ilustrovat na přiloženém obrázku. Modře ohraničené jsou obchody, červený ovál plánované stanice tram, červená obluda u Dřevčické ulice je podle územního plánu místo pro smyčku. Stávající stanice BUS jsou žlutě. Území východně od Dřevčické je
terra inkognita, totiž co to plácám, zabrané pro výstavbu městského okruhu, výstavba čehokoliv zde tedy postrádá smysl a je tam ostatně stavební uzávěra. Přibližná poloha v místě zřejmě hloubeného tunelu MO je znázorněna tlustě černě. Otáčení bus přes středový pás při provozu tram nevidím jako možné, navíc by místo kapacitně nestíhalo (nyní 3,
možná 4 odstavené autobusy). Jediným řešením by bylo pro točku autobusů využít zeleně označené rumiště severně od Počernické, vedené ale v územním plánu jako parková plocha
.
Vážné výhrady bych měl k ukončení 133:
1. využívá k obracení místní komunikaci, navíc jednosměrnou (navíc ve směru do centra, ale to už je detail)
2. jak už jsem zmiňoval, kromě přímého spojení s Žižkovem vlastně směrová duplicita s 5, tudíž:
3. málokdo by na ni přestupoval a pro místní zdroje (zástavba převážně rodinných domů) by byla ve stávajícím špičkovém intervalu 6 minut skutečně luxus
Proto, jak už jsem psal, bych ji s klidným svědomím ukončil na Ohradě.
Jinak jak jsem nad tím ještě tak koumal, tak ideální by bylo městskou částí prosazované spojení ke smyčce Černokostelecká, ale navíc vybudování smyčky tramvají (kromě terminálu BUS) u stanice metra Depo Hostivař - přesně jak máte naznačeno v plánku. Tam by se pěkně vyřešily všechny návaznosti. Jenže to je čirá utopie.
V případě ukončení na Černokostelecké by bohužel návaznosti směrem z centra nebyly, ale zůstal by alespoň přestup např. na 188 (samozřejmě při jejím vedení na DH).
syverin:
ad 234: Právě že se tam plánuje výstavba, něco už dokonce stojí. Ale spíš než prodloužit 234 bych (jak už jsem psal) vedl 239 dál až na Ohradu, právě náhradou za 133, navíc by tak na okraj Jarova přinesla novou možnost spojení. Proklad s 234 by nebyl problém zajistit.
ad 239: Pokud jde o přímé spojení důchodců s poštou a tedy ukončení 239 na Plaňanské, není to špatný nápad, i když mě tak napadá:
1. otáčení přes středový pás s TT - nevím nevím
2. ke školám (Hostýnská) je spojení pro důchodce zbytečné a jinak tu nic není (trafika, jako na všech ostatních zastávkách)
3. na poštu vlastně jedou jednou měsíčně, což by zvládli i s přestupem na tramvaj
4. maloobchod - nakupují stejně v Delvitě na konečné
= takže by to asi nebylo až tak užitečné; ale to spojení na Ohradu mi nejde z hlavy, stejně podle mě dřív nebo později (spíš později) nějaký autobus po Malešické pojede, jenomže se to asi vyřeší prodloužením 234.
Ještě k těm zastávkám na Habrové - současná nástupní zastávka je umístěná poměrně dobře, ale ono místo by se našlo i na Malešické, ten kentus za tím plotem (ve směru do centra vpravo) není nijak hodnotný (v územním plánu prozměnu jako parková plocha), takže záliv by tam udělat šel. Ve směru z centra by se při frekvenci 234 myslím přežilo i stání bez zálivu, navíc vzhledem k tomu, kolik tam vystupuje cestujících
"Staré pořádky" bych rozhodně nevracel
Ale vážně, jestli by 5 jela přes Náklnádr a 26 přes Floru nebo naopak, je mi srdečně putna.