Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
-
Martin
- Uživatel
- Příspěvky: 244
- Registrován: 14.3.2007 14:37
- Bydliště: Prágl - Strašnice
Příspěvek
od Martin » 27.3.2007 22:34
Oskar píše:A pak by mě ještě zajímalo, co dělá ten přepínač na krytu mechanizmu předních dveří u T6tek.
Podobný přepínač je u předních dveří i na KT8. Taky mě nenapadá jeho význam.
Vulture píše:Dneska nad dveřmi svítily světýlka autopal na l.22 6944 ... Smile
Za celý život jsem viděl tyhle světýlka svítit jenom jednou a to v běžném provozu, takže to vyvrátilo mojí domněnku, že to svítí jen při nějaké poruše vozu jako úplně nouzové opatření.
Jinak co by nováček zdravím všchny diskutující.
-
Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
Příspěvek
od Jabberwocky » 27.3.2007 22:24
I.am.good píše:... ty jiskry vznikají především z toho důvodu, že v tom okmažiku řidič zadal jízdu.
Blejská to i při rekuperaci? Nebo jsou tam proudy menší?
-
Oskar
- Uživatel
- Příspěvky: 1212
- Registrován: 10.6.2006 11:17
- Bydliště: Ano
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Oskar » 27.3.2007 22:20
Když už jsme u těch bzučáků, zajímalo by mne, jakým způsobem se aktivuje takový ten diagnostický režim tramvaje, kdy po stisku tlačítek "Znamení k řidiči" zabzučí výstraha na všech dveřích a při delším stisku se dveře zavřou. Myslel jsem si, že je to automaticky při vypnutém řízení, ale když jsem jel 8252 a někdo oznámil výstup s kočárkem, zablikaly také všechny výstrahy... tak asi ne.
A pak by mě ještě zajímalo, co dělá ten přepínač na krytu mechanizmu předních dveří u T6tek.
-
Vulture
- Uživatel
- Příspěvky: 51
- Registrován: 18.9.2005 20:21
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Vulture » 27.3.2007 22:12
Dneska nad dveřmi svítily světýlka autopal na l.22 6944 ...
-
admirak
Příspěvek
od admirak » 27.3.2007 22:06
I.am.good píše:Bzučák NENÍ výstraha
Aha, ještě že si mě opravil. Bych tu roznášel bludy
-
I.am.good
Příspěvek
od I.am.good » 27.3.2007 22:02
Bzučák NENÍ výstraha
Sice se dá použít stejně, ale tlačítko výstrahy uvádí do činnosti pouze bzučáky v jednotlivých dveřích, jsou-li otevřeny, kdežto tl. bzučák ti rozezní i bzučák v pojistkové skříňce. Jediný způsob, co mě napadá že by to mohlo sloužit je k dorozumívání mezi dvěma řidiči, kdyby každý byl v jednom voze. To snad dokonce dříve i bylo, v počátcích provozu T3 seděl vzadu také řidič, ale ten jen otevíral dveře, neboť tam snad nebyly kasy průvodčích, anebo tam ti průvodčí v kase neměli ovládání....teď vážně nevím, ale nic jiného mě nenapadá k otázce využití tl. bzučáku.
Jinak panťáky na trolejovém křížení hází jiskry především díky odběru, ta jiskra je el. oblouk, takže když tam pojede tramvaj výběhem, bez zapnutého topení a KLF a prasklou pojistkou MG, tak to nehodí vůbec nic. Ono ostatně ani ty další spotřebiče 600V tolik nberou, ty jiskry vznikají především z toho důvodu, že v tom okmažiku řidič zadal jízdu.
-
admirak
Příspěvek
od admirak » 27.3.2007 21:22
2217 píše:Bzučák... nebude to výstraha zavírajících se dveří???
K PTG: Zevlovala jsem chvíli u mostu Legigí. Některé PTG tam vechna křížení přejely v pohodě, jiné tam blejskaly, až jsem myslela, že jednou chytne trolej. Proč se tak děje? Souvisí to nějakt třeba s tuhostí kloubů? Dík.
Bzučák je výstraha. K tomu PTG, všimni si že těm co to neblejská jedou pomalejš a těm co to blejská jedou rychle, když totiž jede rychle tak tam ten PTG skáče a pak to hází jiskry.
-
2217
- Uživatel
- Příspěvky: 746
- Registrován: 16.11.2006 23:16
- Bydliště: kousíček od Národní Třídy
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od 2217 » 27.3.2007 21:12
Bzučák... nebude to výstraha zavírajících se dveří???
K PTG: Zevlovala jsem chvíli u mostu Legigí. Některé PTG tam vechna křížení přejely v pohodě, jiné tam blejskaly, až jsem myslela, že jednou chytne trolej. Proč se tak děje? Souvisí to nějakt třeba s tuhostí kloubů? Dík.
-
Sheep
- Uživatel
- Příspěvky: 325
- Registrován: 06.1.2006 23:37
- Bydliště: Slovensko, Kosice
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Sheep » 27.3.2007 18:17
kybel s pieskom sa vozi nato aby vodici na konecnych mohli do elektriciek tankovat piesok, sluzi na zdrsnenie trate pri obtiaznom brzdeni pocas dazda snehu, proste pri smyku piesok dobre posluzi
-
meiki
Příspěvek
od meiki » 27.3.2007 18:00
Zdravím všechny,jsem v praze na vysoké a začali me zajímat hodně tramvaje,takže jsem takový malý začátečník
Už umím rozpoznat typ tramvaje,ale nevim k čemu slouží pár věcí.
1. Když tak koukám řidiči přes rameno,videl jsem tam tlačitko Bzučák a ať jsem přemýšlel,jak jsem přemýšlel,tak jsem nezjistil k čemu slouží.
2.Taky nevím proč se v kabině vozí ten "kbelík" s pískem.
To je zatím všechno,ale jestli přijdu na další záhadu,tak jsem hned tady
-
Marek
- Uživatel
- Příspěvky: 192
- Registrován: 16.11.2003 20:12
- Bydliště: Praha
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Marek » 12.9.2005 0:29
Další dotaz, a zase ode mě, tentokrát k vřetenové brzdě.
Nemáte někdo nákres brzdy, fotografii starého vozu ze spodu, nebo třeba náčrtek? Jak asi fungovala a jak vypadají části zvenku viditelné samozřejmě vím, ale rád bych měl představu, jak je udělaný rozvod-převod-páky na spodku vozu, kde všude jsou pružiny na odbržďování, jak je zařízeno, aby nenapnutý řetěz neplandal po zemi, atd.
V muzeu ve Střešovicích, přes polohu téměř vleže vedle exponátů, jsem toho moc nevykoukal. Dík
-
Kočí
- Uživatel
- Příspěvky: 209
- Registrován: 19.3.2005 14:26
- Bydliště: ...příští zastávka Letenské náměstí
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Kočí » 07.6.2005 13:11
P_V píše:Kdepak, solenoid je
něco jiného. Je to elektromagnet tahající za nějaké táhlo, v tomto případě táhlo od brzdy. To co popisujete je brzda s vířivými proudy.
Tak to jsem měřil jednodušší solenoid
To mě na tom právě mátlo, proto jsem nebyl schopen představit si ho v brzdě... Podle toho, co tam ale píšou, tak jestli jsem to pochopil správně, tak by ten daný solenoid ve VV musel být trochu poddimenzovaný, aby se ta brzda tolik nezahřívala
-
P_V
- Uživatel
- Příspěvky: 4085
- Registrován: 23.11.2003 18:49
Příspěvek
od P_V » 07.6.2005 12:49
Kočí píše:Marek píše:Dotaz: Co to je (nebo byla) solenoidová brzda? Tímhle druhem brzdy byla vybavena spousta vlečných vozů, všechny měly samozřejmě ještě ruční vřetenovou.
Je to třecí brzda, brzdící právě tehdy, je-li napájená brzdovým proudem z motorového vozu, nebo taková ta brzda, kdy se s nápravou spojený disk z vodivého materiálu otáčí v magnetickém poli vytvořeného elektromagnetem napájeným brzdovým proudem z motorového vozu? Nebo něco úplně jiného?
Podle mě, jak funguje solenoid, je to ta brzda kdy se s nápravou spojený disk z vodivého materiálu otáčí v magnetickém poli vytvořeného elektromagnetem napájeným brzdovým proudem z motorového vozu. Mohlo by to tak nějak být, páč k přenesení toho proudu z MV do VV sloužil onen kabel mezi zásuvkami pod okny vozů... To na střeše sloužilo pouze k napájení osvětlení VV... Z definice solenoidu by se tak dalo usuzovat... zkusím se potom někdy jeftě podívat, jak to doopravdy funguje
Kdepak, solenoid je
něco jiného. Je to elektromagnet tahající za nějaké táhlo, v tomto případě táhlo od brzdy. To co popisujete je brzda s vířivými proudy.
-
Kočí
- Uživatel
- Příspěvky: 209
- Registrován: 19.3.2005 14:26
- Bydliště: ...příští zastávka Letenské náměstí
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Kočí » 07.6.2005 12:29
Marek píše:Dotaz: Co to je (nebo byla) solenoidová brzda?
Tímhle druhem brzdy byla vybavena spousta vlečných vozů, všechny měly samozřejmě ještě ruční vřetenovou.
Je to třecí brzda, brzdící právě tehdy, je-li napájená brzdovým proudem z motorového vozu, nebo taková ta brzda, kdy se s nápravou spojený disk z vodivého materiálu otáčí v magnetickém poli vytvořeného elektromagnetem napájeným brzdovým proudem z motorového vozu? Nebo něco úplně jiného?
Podle mě, jak funguje solenoid, je to ta brzda kdy se s nápravou spojený disk z vodivého materiálu otáčí v magnetickém poli vytvořeného elektromagnetem napájeným brzdovým proudem z motorového vozu. Mohlo by to tak nějak být, páč k přenesení toho proudu z MV do VV sloužil onen kabel mezi zásuvkami pod okny vozů... To na střeše sloužilo pouze k napájení osvětlení VV... Z definice solenoidu by se tak dalo usuzovat... zkusím se potom někdy jeftě podívat, jak to doopravdy funguje
-
syverin
- Uživatel
- Příspěvky: 947
- Registrován: 29.11.2004 14:00
- Bydliště: V noci 512
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od syverin » 06.6.2005 23:03
Doporučoval bych vidět sjížďák ve spálené před loňskou rekonstrukcí. A to měl pružné jazyky. Jinak i ve sjížďáku je aretace, která drží výhybky v té poloze, do které byly rozříznuty. Jen tam není zámek, který by ji uzamkl, aby se čirou náhodou nemohla přehodit, jede-li se proti špičkám (no, co by taky na sjízdné dělal). Mám ale pocit, že přítomnost zámků není o druhu jazyků, ale spíš o mechanismu mezi, takže pružné sjížďáky je taky nemají. A co třeba taková Ohrada? Oerlikony jsou snad uzamykatelné? Já být řidičem, vzpomenu si na generace, které jezdily přede mnou, řeknu si, že oni to taky nějak přežili a pojedu přesně podle předpisů.
P_V píše:Asi že sjezdové čepové výhybky mají jazyky zcela volné, zatímco ty s pružnými jazyky mají nějakou rozříznutelnou aretaci v krajních polohách, takže je v opačném směru lze použít jako ručně stavitelné bez uzamykání.
Ale to podle mně s principem nesouvisí, vždyť i čepové by mohly mít tu aretaci kdyby ji tam někdo namontoval.