2 I.am.good - je mi z tvého příspěvku docela smutno
bohužel se potvrzuje, že kurz ti o skutečném provozu neřekne vůbec nic a dokud nebudeš jezdit pár měsíců s lidma, tak to nepochopíš (a to ty nebudeš, jestli to dobře chápu)
budu teď mluvit za sebe
kašlu na to, jestli budu mít přestávku 15 minut nebo 20 (stačí mi pár minut na záchod a načepování vody)
neženu se, abych náhodou někoho nedrbal (ani nemůžu, protože já nikoho nepodjíždím - mám PDA s IDOSem a zjišťuji si, před/za koho patřím na klíčových křižovatkách a v kolik tam mám být + vím jak jsou nastavené jízdní doby na všech linkách, které jezdí Motol)
neženu se, abych byl někde co nejdřív to jde
ale!
záleží mi na tom, aby cestující byli spokojení (sám jezdím každý den cca 1,5-2 hodiny tramvají jako cestující) - laskavě si uvědom, že člověk, který už v tramvaji je, má také nějaké požadavky - zajímá ho jestli bude včas na svém přípoji, zajímá ho jestli bude včas v práci, zajímá ho jestli tráví v tramvaji 50 minut nebo 70
ty to bereš pouze z pohledu cestujícího, který na tramvaj teprve běží a navíc v tvém případě chce přestoupit z 11 do 7 - to je úzký pohled
já vidím 150 lidí co vyběhne z l. 20 na Smích. nádr. a sprintuje na autobus
vidím 200 lidí na Dejvické jak sprintují do metra a ZC na autobus
to samé Hradčanská a desítky jiných stanic
Protože když ta tramvaj podle JŘ má odjezd v např 15:58, tak není přece problém odjíždět v 15:58:59. Pakliže odjedeš v 15:57:55 (dnes už to nejde, ale před nedávnem o pár sekund ano), tak všichni cestující, co přišli v následujících 60ti sekundách na zastávku, tak těm všem jsi defacto ujel
pokud je odjezd 15:58, tak 15:58:59 už je zpoždění 1 minuty (i podle APEXu - ukáže Z<75s) - naopak 15:57:58 ukáže Z<5s - takže i podle APEXu to je lepší volba - a JE problém odjet z KB o minutu pozdě, protože pokud to není pohodová linka jako 9, tak to znamená, že na dalším jsi o 2, na dalším o 3 a pak už jde vše do háje, protože jak jsi o 3 a víc, tak máš tolik lidí, že to nestáhneš - proto se ze začátku trasy jede rychle, abys byl načas a vše klape, linky se nepodjíždějí, prostě pohoda
každý cestující je upozorněný, že čas na JŘ je čas odjezdu a ne příjezdu a proto pokud odjedu na začátku té minuty, tak jsem NIKOMU neodjel
navíc kdybys jezdil v provozu, tak zjistíš, že i 5 sekund je někdy jediný způsob jak zabránit několikaminutovému zpoždění - na l. 20 pokud nepředjedeš l. 8 na V. nám., tak na Hradčanské máš 2 minuty, na Újezdu 5 minut, na Buranově 7 minut a tím pádem už z konečné odjíždíš o 2-3 pozdě
čekám v podstatě na každého dobíhajícího, ale v tramvaji mám až 300 lidí na které ty zcela zapomínáš, ale já rozhodně ne - nikdy nebudu odjíždět z KB schválně o minutu později, jen proto, že by nějaký opozdilec mohl přijít - pokud ho nevidím tak na něj nečekám
A být mě, tak nejraději bych nasázel kontrolní body do každé zastávky a dal odjezd v polovině stanovené minuty v JŘ. Nikdo tě netrestá za zpoždění, také to není pro cestující dobré, ale předjetí, to je zavrženíhodné.
tak s tím jsi zcela mimo
když pominu, že by každý řidič přišel o prémie, tak by to dělalo neskutečná zpoždění - SSZ jsou buď s preferencí nebo v pevném cyklu - pokud by to bylo s preferencí, tak se bude zbytečně prodlužovat o čekání (kavalírka), pokud bez, tak se budou tvořit fronty (Koh-i-noor) - každopádně papírově by to bylo hezké, ale ve skutečnosti dlouhé minuty navíc
ad zavrženíhodné předjetí/pohodové zpoždění - když každý pojede na čas, tak to není problém, protože pokud ti jedna tramvaj ujede o 1 minutu, tak za 7 minut přijede jiná (cestující v tramvaji spokojení a 1 ajemgud bude 7 minut čekat a pak si sedne do tak akorát plné tramvaje)
ale pokud bude tramvaj zpožděná třeba o 5 minut, tak iamgud bude 5 minut čekat a pak vleze do napěchované tramvaje plné nasraných cestujících
btw buď rád, že se mi nesereme do tvé práce tak, jako ty do naší, protože to co chodí z dílen .... já mám na sebe větší nároky