Stránka 3 z 4

Napsal: 29.4.2005 15:01
od tramvajak
KM píše:No není to normální. Ale znova se pokusím napovědět: Ta technika za to nemůže, ta jen slouží tak jak jí lidé dovedou (a chtějí) využívat.
Budou-li palubní počítače na karty, dejme tomu, že celý systém bude fungovat, tak mě ale napadá otázka, když se to nějak "sekne", tak co potom? Na snímač se dostane nějaká nečistota a budeš v háji. Je to pořád jenom elektronika.

Napsal: 29.4.2005 15:00
od KM
tramvajak píše:
KM píše:...nesmělý pokus vozovny Vokovice na l.č.2 byl zmařen ještě před narozením, protože každý přece ví, že to nejde. Tak asi takhle.
...nejde, že v jiných městech to normálně funguje. Ale já osobně jsem stejně proti.
Proč?

Napsal: 29.4.2005 14:59
od KM
tramvajak píše:
KM píše:Ale to nebude chyba principu těch kartiček, že?
Že na apexu není díra, to samozřejmě není. Ale že na těch kartách kromě sl.č. není nic jinýho, to už jejich problémem asi bude. A celý je to blbost - vem si, že cvičné vozy s frekventanty zatahují na 1. - 2. kolej. Je-li turniket v provozu, aby se dostali do výpravny, jídelny a daších prostorů, nechtějí-li podlézat, musej jít na magistrálu a Na Veselí a pěšky si vozovnu obejít... Je to normální???
No není to normální. Ale znova se pokusím napovědět: Ta technika za to nemůže, ta jen slouží tak jak jí lidé dovedou (a chtějí) využívat.

Napsal: 29.4.2005 14:59
od tramvajak
KM píše:...nesmělý pokus vozovny Vokovice na l.č.2 byl zmařen ještě před narozením, protože každý přece ví, že to nejde. Tak asi takhle.
...nejde, že v jiných městech to normálně funguje. Ale já osobně jsem stejně proti.

Napsal: 29.4.2005 14:58
od KM
Ostatně, zrovna autobusáky bych nechal na pokoji. Z neznámých důvodů již kupříkladu léta prodávají jízdenky na všech linkách, zcela bez problémů, včetně těch, co jedou centrem, a tržby neustále rostou, přičemž nesmělý pokus vozovny Vokovice na l.č.2 byl zmařen ještě před narozením, protože každý přece ví, že to nejde. Tak asi takhle.

Napsal: 29.4.2005 14:57
od tramvajak
KM píše:Ale to nebude chyba principu těch kartiček, že?
Že na apexu není díra, to samozřejmě není. Ale že na těch kartách kromě sl.č. není nic jinýho, to už jejich problémem asi bude. A celý je to blbost - vem si, že cvičné vozy s frekventanty zatahují na 1. - 2. kolej. Je-li turniket v provozu, aby se dostali do výpravny, jídelny a daších prostorů, nechtějí-li podlézat, musej jít na magistrálu a Na Veselí a pěšky si vozovnu obejít... Je to normální???

Napsal: 29.4.2005 14:54
od KM
tramvajak píše: [Mno jestli máš na mysli čipový kartičky, tak ty jsou ouplně k ničemu. Nejen, že snad kromě služebního čísla v nich nic není načtený, ony ty turnikety ani prakticky nefungují (případ minimálně voz. Pankrác). A k čemu by ti taková kartička byla na voze, když navíc ji ani nemáš kam vložit?
Ale to nebude chyba principu těch kartiček, že?

Napsal: 29.4.2005 14:53
od KM
Proxy píše:
KM píše:U autobusů je to taky tak? Taky někdo smí jen s Karosu, někdo s nízkopodlažním Renaultem, někdo s kloubusem, někdo jen s krátkym? To snad ne?
Ale ano. :( Autobus drží přestávku zároveň vždy se "svým" řidičem (autobus je odstaven a řidič někam zmizí). Navíc má každý vůz stálý okruh svých řidičů a také nasazení na konkrétní linku je většinou stálé.
Myslel jsem spíš tu dovednost a oprávnění řídit různé druhy vozidel.

Napsal: 29.4.2005 14:22
od Proxy
KM píše:U autobusů je to taky tak? Taky někdo smí jen s Karosu, někdo s nízkopodlažním Renaultem, někdo s kloubusem, někdo jen s krátkym? To snad ne?
Ale ano. :( Autobus drží přestávku zároveň vždy se "svým" řidičem (autobus je odstaven a řidič někam zmizí). Navíc má každý vůz stálý okruh svých řidičů a také nasazení na konkrétní linku je většinou stálé.

Napsal: 29.4.2005 14:21
od tramvajak
KM píše:Panebože. Doufal jsem, že se jezdí podle předpisů... :(
Stejně to nechápu. Tady u nás zavedli elektronickou kartu a zrušili sešity s docházkou. Proč by jinak zaváděli elktronickou kartu?
U autobusů je to taky tak? Taky někdo smí jen s Karosu, někdo s nízkopodlažním Renaultem, někdo s kloubusem, někdo jen s krátkym? To snad ne?
Mno jestli máš na mysli čipový kartičky, tak ty jsou ouplně k ničemu. Nejen, že snad kromě služebního čísla v nich nic není načtený, ony ty turnikety ani prakticky nefungují (případ minimálně voz. Pankrác). A k čemu by ti taková kartička byla na voze, když navíc ji ani nemáš kam vložit?

Napsal: 29.4.2005 14:18
od KM
radek31 píše: umíš si představit kolik problémů by způsobilo, kdyby se jelo striktně podle předpisů?)
Panebože. Doufal jsem, že se jezdí podle předpisů... :(
Stejně to nechápu. Tady u nás zavedli elektronickou kartu a zrušili sešity s docházkou. Proč by jinak zaváděli elktronickou kartu?
U autobusů je to taky tak? Taky někdo smí jen s Karosu, někdo s nízkopodlažním Renaultem, někdo s kloubusem, někdo jen s krátkym? To snad ne?

Napsal: 29.4.2005 13:33
od MOp
KM píše:
Mr.Jonathan píše:jestli to nesouvisí s odpovědností za vůz?

Jaká je odpovědnost za vůz v metru? Jak papírují v metru při strídání? Jinými slovy zde prezentujete jen provozní slepotu, že aktuální byrokracii nelze zrušit. Mimochodem, přes všechny elektronické hlídače řidič stále vypisuje jakýsi papír kdy přijel na konečnou. Myslím, že jen proto, že to někdo zapoměl zrušit a proto aby někdo ospravedlnil svou funkci a měl co archivovat.
ano, je to kvuli castecne odpovednosti za vuz.

KM nemuzes srovnavat metro s tramvajemi! u metra mas na jedne lince maximalne 2 typy souprav a jeste ke vsemu z jednoho depa.. je nemyslitelne, aby stridal clovek, ktery nema papiry na t6 nekoho z motola.. musi proste stridat svou vozovnu. a jelikoz ma po dobu sve funkce odpovednost za soupravu, nedokazu si predstavit to papirovani ve vozovne, kdyz budou zapisovat a dohledavat, na ktere souprave zrovna v dany moment byl. proto ceka na svou vlastni a je to jedine mozne reseni..

a papir, ktery vyplnuje na konecne je velice dulezity a jen tak nevymizi. slouzi zejmena pri nehodach PCR, zda ridic dodrzel veskere BP tak jak mel a tudiz byl v pripadech, ze nehodu nezavinil bez viny..

Ach jo

Napsal: 29.4.2005 13:17
od Jonáš
KM píše:Jaká je odpovědnost za vůz v metru? Jak papírují v metru při strídání? Jinými slovy zde prezentujete jen provozní slepotu, že aktuální byrokracii nelze zrušit. Mimochodem, přes všechny elektronické hlídače řidič stále vypisuje jakýsi papír kdy přijel na konečnou. Myslím, že jen proto, že to někdo zapoměl zrušit a proto aby někdo ospravedlnil svou funkci a měl co archivovat.
No já nepíšu, že jsem proti střídaným přestávkám, ale umím si představit, jak řidiči se budou dohadovat o blbém šrámu.... Jen se vždy snažím najít nějaké zdůvodnění, je to tu o diskusi... :wink:

Napsal: 29.4.2005 13:11
od radek31
nevím jak to funguje v metru, ale asi to tam mají ošetřené jinak
KM píše:řidič stále vypisuje jakýsi papír kdy přijel na konečnou.
blbost, to se vypisuje jen pokud přijedeš hodně pozdě a píšeš důvod, nebo pokud tam máš přestávku a to je podle mě hlavně kvůli zákonům (kdyby se to zaznamenávalo jen čidlama, tak se nemůžou ty přestávky tam dobře ošéfovat a na problematických linkách - třeba 23 - by byl s přestávkama velký problém - když je rušný den, tak většinou vyjde tak 1, maximálně 2 přestávky za směnu - umíš si představit kolik problémů by způsobilo, kdyby se jelo striktně podle předpisů?)

Napsal: 29.4.2005 12:59
od KM
radek31 píše:
KM píše:....řidič se bude vracet do "své" soupravy, až ta pojede nazpět okolo, jestli to správně chápu. Proč? Proč nevystřídá prostě dalšího řidiče ob dvě-tři soupravy (pauza 20-30 min.). pak by byli potřeba jen 3-4 řidiči a ne 6-7.
díky za to, protože když si představím to papírování co by to znamenalo - škoda mluvit
a Jonáš: jestli to nesouvisí s odpovědností za vůz?

Jaká je odpovědnost za vůz v metru? Jak papírují v metru při strídání? Jinými slovy zde prezentujete jen provozní slepotu, že aktuální byrokracii nelze zrušit. Mimochodem, přes všechny elektronické hlídače řidič stále vypisuje jakýsi papír kdy přijel na konečnou. Myslím, že jen proto, že to někdo zapoměl zrušit a proto aby někdo ospravedlnil svou funkci a měl co archivovat.