Vypravení vozů

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Zamčeno
Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2386
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Vypravení vozů

Příspěvek od pawel » 07.7.2010 3:00

OMH píše:Ale kvůli pár spojům na konci prodlouženého víkendu bez dvojice nedával. Ono kdo chce za každou cenu sedět, může zvolit jinou trasu.
od metra na petřiny? a kudy? mně osobně by teda stání v sedm hodin ráno v neděli asi pěkně otrávilo, kór když se od metra jede nějakých 20 minut. aneb šup do auta..

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: Vypravení vozů

Příspěvek od DavidD » 06.7.2010 19:39

milbi píše:
DavidD píše:To jste měli jet jedničkou kolem 16-17 hodiny, jezdí od Vltavské pěkně natřískaná..
Viděl jsem jedničku v zastávce Dělnická okolo 16:45 a tipoval bych 80% sedaček volných a nikdo stojící.
Myslel jsme směr Petřiny..

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Vypravení vozů

Příspěvek od OMH » 06.7.2010 18:08

Ale kvůli pár spojům na konci prodlouženého víkendu bez dvojice nedával. Ono kdo chce za každou cenu sedět, může zvolit jinou trasu.

milbi
Uživatel
Příspěvky: 421
Registrován: 16.5.2009 19:26
Bydliště: Milovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vypravení vozů

Příspěvek od milbi » 06.7.2010 17:58

DavidD píše:To jste měli jet jedničkou kolem 16-17 hodiny, jezdí od Vltavské pěkně natřískaná..
Viděl jsem jedničku v zastávce Dělnická okolo 16:45 a tipoval bych 80% sedaček volných a nikdo stojící.

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: Vypravení vozů

Příspěvek od DavidD » 06.7.2010 17:38

Damir Holas píše:
pawel píše:dnes před sedmou ráno u pražského hradu sólo d-1 směr petřiny na stupni 3-4 ... no nevím, ale tohle se mi nezdá úplně košér.
Nevím, já viděl sólo 1 včera odpoledne (před 15. hod.) u Čechova mostu a stačilo to... Dneska to mohlo být tím, že nedělní (sváteční) ranní intervaly jsou delší, než v jiných provozních obdobích, takže ten chybějící vůz do soupravy je asi přece jen víc znát.
To jste měli jet jedničkou kolem 16-17 hodiny, jezdí od Vltavské pěkně natřískaná..

Uživatelský avatar
Damir Holas
Uživatel
Příspěvky: 1564
Registrován: 23.8.2006 17:28
Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita

Re: Vypravení vozů

Příspěvek od Damir Holas » 06.7.2010 14:37

pawel píše:dnes před sedmou ráno u pražského hradu sólo d-1 směr petřiny na stupni 3-4 ... no nevím, ale tohle se mi nezdá úplně košér.
Nevím, já viděl sólo 1 včera odpoledne (před 15. hod.) u Čechova mostu a stačilo to... Dneska to mohlo být tím, že nedělní (sváteční) ranní intervaly jsou delší, než v jiných provozních obdobích, takže ten chybějící vůz do soupravy je asi přece jen víc znát.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2386
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Vypravení vozů

Příspěvek od pawel » 06.7.2010 13:15

OMH píše:Mě tu ani tak sólo ve Střešovicích na jedničce nevadí. Horší je to spojení z centra metrem a přestupem na tramvaj, ale tak stavbu vydržíme:)
dnes před sedmou ráno u pražského hradu sólo d-1 směr petřiny na stupni 3-4 ... no nevím, ale tohle se mi nezdá úplně košér.

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Vypravení vozů

Příspěvek od OMH » 06.7.2010 11:01

MM-Mikulovsky píše:OMH: Dle mne to s tím souvisí (A nemohou si to asi i proto ty zahraniční města co jej zvolili vynachválit, prý se jim zvedl často počet přepravených osob, byť ve skutečnosti provozují přibližně stejný počet spojů jako dříve s větším počtem linek o různě dlouhých intervalech!) - cestující ví, že vždy (při začátku cesty i případném následném přestupu, samozřejmě nepočítáno se zdržením díky MU) bude čekat na zastávce maximálně určitý počet minut dle denní doby (a prac./neprac. dne).
Ano, to je pravda. Jen většinou v zahraničí, např. v Německu mají ty intervaly né 4 min., ale 10 min. Z mého pohledu běžný cestující nepozná zda ve špičce jezdí tramvaj po 4,5,6 min. - zkrátka jezdí často (a i kvůli dopravě v Praze to nikdy nebude přesně na minutu).
A tam, kdy zavedli jednotný interval, z mé zkušenosti většinou 10 min celý den - tak to má smysl, jak už jsem psal, jednotný takt ano, při int. 10,15,20.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Vypravení vozů

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 06.7.2010 8:43

OMH: Dle mne to s tím souvisí (A nemohou si to asi i proto ty zahraniční města co jej zvolili vynachválit, prý se jim zvedl často počet přepravených osob, byť ve skutečnosti provozují přibližně stejný počet spojů jako dříve s větším počtem linek o různě dlouhých intervalech!) - cestující ví, že vždy (při začátku cesty i případném následném přestupu, samozřejmě nepočítáno se zdržením díky MU) bude čekat na zastávce maximálně určitý počet minut dle denní doby (a prac./neprac. dne).

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Vypravení vozů

Příspěvek od OMH » 05.7.2010 23:30

My se tu ale nebavíme o tom, jestli je interval 8 minut hodně, nebo málo. Ale o vhodnosti používání jednotný takt.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Vypravení vozů

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 05.7.2010 23:27

OMH píše:Jednotný takt v síti má jistě smysl a své opodstatnění. Ale spíš při taktu 10, 15, 20 minut. Nikoliv 4 a 8 - to souhlasím.
S tímto také nemohu souhlasit - ve špičce je pro cestující 8 minut moc dlouhé čekání na další TRAM a pro řidiče je zase při správném pravidle "zpoždění do tří minut je přeprava přesná" zase 4 minutoví interval málo a kombinace těchto dvou intervalů způsobuje zbytečné dobíhání cestujícími i těch linek s krátkým intervalem, jenž si často asi ani neuvědomují.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Vypravení vozů

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 05.7.2010 23:20

Petr píše:Máme tu jeden obrovský rozdíl oproti Ďáblicím....Obrovskou nemocnici mezi Hradčanskou a Petřinami. Zatímco metrem "zlepšíme" dostupnost nemocnice Motol, tím samým prostředkem kriticky zhoršíme dostupnost nemocnice Ústřední vojenské....
S tím nemohu souhlasit - dnes TRAM jezdí obsazené k Vojenské nemocnici hlavně od(do) centra, po zprovoznění metra A na Petřiny se tento nepoměr může alespoň trochu vyvážit, protože lidi ze severu (Dejvic, Vokovic, Červeného Vrchu...) budou mít nejrychlejší spojení (místo současné běžné TRAM linky 2 přes Prašný most) metrem na Petřiny a z nich TRAM z opačné strany TT vedoucí kolem Vojenské nemocnice. Když navíc kompetentní lidé zauvažují, tak mohou zprovozněním nových úseků metra uvolněné kapacity BUS i TRAM alespoň z části přesunout do jiných tras v Praze. Zde by bylo možno např. zřídit novou BUS linku (případně prodloužit současnou 131), která by vlastně křižovala u Vojenské nemocnice TT (díky jednomu mezi zastávkovému souběhu s ní, nejlépe s přestupem hrana-hrana), čímž by nabízela dokonalou možnost zcela nového spojení -viz. příloha.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Vypravení vozů

Příspěvek od Petr » 05.7.2010 20:03

OMH píše:Jednotný takt v síti má jistě smysl a své opodstatnění. Ale spíš při taktu 10, 15, 20 minut. Nikoliv 4 a 8 - to souhlasím.
Potvrzuji na 100%!

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Vypravení vozů

Příspěvek od OMH » 05.7.2010 19:56

Jednotný takt v síti má jistě smysl a své opodstatnění. Ale spíš při taktu 10, 15, 20 minut. Nikoliv 4 a 8 - to souhlasím.

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Vypravení vozů

Příspěvek od Petr » 05.7.2010 19:40

MM-Mikulovsky píše:Petr: Osobně nemám nic proti jedné TRAM lince na Petřiny po zprovoznění metra A tamtéž - ovšem za podmínky, že by špičkový interval byl cca maximálně 6 minut = žádný současný "kočkopes" skládající se z metro a obyč. TRAM linek, ale menší počet TRAM linek (cca 16) s jednotným intervalem, tak jak již bylo na páteři několikrát uvedeno, že v zahraničí to mnohá města tak zavedla a nemohou si to vynachválit. Jinak také to lze přirovnat k naší TT do Sídliště Ďáblice vedoucí kolem stanice metra C Ládví, díky níž jsou dvě TRAM linky s intervalem 8 min. ve špičce luxus, ale jedna by byla málo (jak to tu již někdo na TF psal).
Máme tu jeden obrovský rozdíl oproti Ďáblicím....Obrovskou nemocnici mezi Hradčanskou a Petřinami. Zatímco metrem "zlepšíme" dostupnost nemocnice Motol, tím samým prostředkem kriticky zhoršíme dostupnost nemocnice Ústřední vojenské.... Interval 6 minut tu býval již před Ropidem. Linka 22 jej měla takto nastaven ve špičce. Pak přišel Ropid a řekl že to není ono. Že budou všude stejné intervaly pro zapamatovatelnost. Jedinou výjimkou byla linka 6, která je měla vždy o 2 minuty delší (tedy 10 a 12). Velmi brzy se zjistilo, že sóla na 19 nezvládají, takže tam byl pro změnu interval snížen. Otočme list... Až si Ropid přestane hrát na to, že ve všední den buď 8, nebo 4, pak bude určitě Praze dobře....

Zamčeno